Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
1 timme sedan, säger Folke Rosvall :

Det är bara 4 år till nästa VM. Det spelas i Spanien, Portugal och Marocko. Minimal tidsskillnad för oss i Sverige.

🙂

Hyfsat vidrigt dagen efter. Sluta skriv i denna tråd, tack.

• Haha 1
Postad
13 timmar sedan, säger Markus8000 :

Jag tror själv inte Frankrike var så himla bra. Jag tror Sverige var så in i helvete jävla sämst i sämsta lägen.

Tror det finns för 10 år sen hur jag konstaterade Lasse Lager var ett geni. Varenda yta i varenda situation var täckt och alla visste sin roll. Så oerhört underskattat att sätta gemensamt försvar som grund.

Min sannolikt bristfälliga förståelse för GTO handlar just om det - undvik förlust. Ju starkare grund desto bättre. Lasse spelade GTO.

Edit: sen tar man ett andetag och inser att Marie inte lever längre och att man kanske bara skulle hålla käften. Hol din kjaeft. Bästa Marie för effekt ❤️

Same, det är jag och du som ekat om det på forumet i alla år (säkert andra men du är den jag minns mest). Sverige spelar så fruktansvärt dålig fotboll och det har bara blivit sämre och sämre. Inkompetensen har alltid varit hög inom media som ältat och gnällt i alla år på att Sverige spelar för defensivt / har för många gamla gubbar med, men den känns högre än någonsin nu. Jag tror det är till stor del förbundet och ungdomsakademier / tränare på lägre nivåer.

Vad är din åsikt om tränarna som antagligen borde vara den på pf som har spelat på högst nivå vad gäller fotboll? Jag blev otroligt irriterad när de tog in och sparkade tomasson lika fort. Han gjorde i princip bara vad han blivit tillsagd / folk har pushat i alla år. Inte för att jag var något massivt fan av honom, men mer likgiltlig. Hade det inte varit han hade det varit någon annan. Jag tycker man kan credda tränare i.e larstommy när det går bra och även Janne. Men när media gnäller över Tomasson för att landslaget floppar i kvalet... Det ska fan inte ens behövas en tränare för att slå albanien. Det är verkligen den sista personen man borde kritisera. Tycker Anders Svensson har sagt väldigt bra saker generellt senaste åren om ungdomsfotboll.

• Like 1
Postad
34 minuter sedan, säger brusig1 :

Same, det är jag och du som ekat om det på forumet i alla år (säkert andra men du är den jag minns mest). Sverige spelar så fruktansvärt dålig fotboll och det har bara blivit sämre och sämre. Inkompetensen har alltid varit hög inom media som ältat och gnällt i alla år på att Sverige spelar för defensivt / har för många gamla gubbar med, men den känns högre än någonsin nu. Jag tror det är till stor del förbundet och ungdomsakademier / tränare på lägre nivåer.

Vad är din åsikt om tränarna som antagligen borde vara den på pf som har spelat på högst nivå vad gäller fotboll? Jag blev otroligt irriterad när de tog in och sparkade tomasson lika fort. Han gjorde i princip bara vad han blivit tillsagd / folk har pushat i alla år. Inte för att jag var något massivt fan av honom, men mer likgiltlig. Hade det inte varit han hade det varit någon annan. Jag tycker man kan credda tränare i.e larstommy när det går bra och även Janne. Men när media gnäller över Tomasson för att landslaget floppar i kvalet... Det ska fan inte ens behövas en tränare för att slå albanien. Det är verkligen den sista personen man borde kritisera. Tycker Anders Svensson har sagt väldigt bra saker generellt senaste åren om ungdomsfotboll.

Du har helt rätt i allt du skriver. Man skickade ju JDT under bussen för att spela JDT-fotboll. Helt orimligt resonemang.

Jag skulle ändå se Sverige vara ett reellt hot på samma sätt som typ Marocko, men krävs en helt annan typ av ödmjukhet. Kolla för faaaaan på vad som är unik styrka för landet Sverige. Finns typ inget som gör mig så tiltad som när folk tror Sverige ska ”lira”. 

Tänk ett jävligt solitt lag och så ha Isak som drar löpningar för att vara rättvänd. Han är ju livsfarlig i varenda touch men klart det blir omöjligt när försvaret läcker. Lasse fattade allt det där och var så sjukt suverän i sina mjukisar.

• Like 1
Postad (redigerade)

Jag betalade nyss 90 kronor för att ladda telefonen. Sug en stund på hur sjukt det är.

Edit: Malin har förbjudit mig att använda Tinder så har inte ens nåt kul att greja med

Redigerad av Markus8000
  • Haha 1