Gå till innehåll

killerwolf2

Members
  • Innehåll Antal

    1 327
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    80

Allt postat av killerwolf2

  1. 0% det finns så många som har skattat hittills att dom randomly skulle inte kovända på en femöring för en individ sådär
  2. min granne du pratar om ?
  3. vi ska väl inte låtsas som att det bara är gräs också. Man är en produkt av sin omgivning och vara kring droger av olika slg och samtidigt försöka rycka upp sig låter svårt. Pokerrevanschen kommer du aldrig få hjälp med så länge du drogar för det går inte lita på någon sådan ur coachperspektiv och du kommer definitivt inte klara någon större volym eller nivå sålänge det hålls på i den omfattningen som det har gjort nu. sluta med alkohol, med alkohol kommer allt annat, sluta rök, börja gymma, käka, sov ordentligt, börja med basics, ta det sen därifrån. För att komma med något tips öht just nu som inte är overwhelming, jag är inte lika djupsinnig som er höglärda och kommer slänga ur mig saker som dostojeskvis idioten eller vafan ni höglärda pratar om men jag såg project hail mary på bio och läste sedan ut boken på 3 dagar, fantastisk! Ge dig själv en timeout från livet och gotta dig i en schysst sci fi roman ett par dagar. Skrapa sen ihop dig och ta hand om dig själv ❤️
  4. ärsch du freerollar ju. Antingen skrattar dom å iggar ditt mail eller så kanske en själ förbarmar sig på dig och stänger av den. the rigg is real
  5. min storhetstid i pokern var under en period där kollade min graf endast på söndagar. Var rejält rullad, och hade så pass mycket confidence i mig själv och mitt spel. Det enda jag fick göra under veckan var att kolla olika motståndares grafer/data men det var för att kunna hitta hhs för stuidier, lite svårt att inte råka ögna på det då. Nu idag är jag en skugga av mitt forna jag och jag refreshar grafen var femte min men jag är bättre än någonsin. this not good4u kan vi konstatera!
  6. Hade jag varit du hade jag gått och pratat med kvartersvärden, dom har en lokal i närheten av dig någonstans. Personlig kontakt är alltid bäst, face2face med folk du springer på titt som tätt i omgivningen, vi är då på förnamnsbasis med vår kvartersvärd, och det är också bostaden AB. Får hjälp direkt om det är något, och allmänt snabba på svara på mails också nu när vi har en direkttmail till honom istället för Ulla på kontoret. kom ihåg att vara trevlig, vaktmästaren har inget med något att göra, han är bara en knegare som vill hem till frun och kolla fotboll han också efter arbetsdagen.
  7. ser inte ut som att det är härdat glas tyvärr härifrån. men sök eftter markeringar om hårdhet i något av hörnen, är det härdat glas så händer det inget, det är samma som på bilfönster, ser fult ut men det är ofarligt, inget händer i sådana fall. det kostar ungefär det dubbla sätta in det mot vanligt och det är ändå bostaden AB vi pratar om, dessutom ålidhem, inte deras mest älskade område så kanske inte jättestor risk det är härdat, men å andra sidan. Entredörrar borde ha det, det slängs så mycket med dem dörrarna fram o tebaks.
  8. Det påminner mig om en gång när jag utan att veta det la en hel session på spela playmoney på en klient utan att veta om det, jag vann 12 bi på min nivå som jag var regular på. Jag borde ha fattat: - Kände inte igen en enda jävel - alla var sjövilda, liksom som om alla hade 5 promille oh en 8ball i systemet Ändå så koppla jag inte, jag var bara i extas över en kanonsession tills jag uppdaterade cashier och såg att inget hände, var påväg att skriva ett argt email då jag till slut såg jag hade misclickat mig in på playmoney fliken.....
  9. min egna upplevelse på den tiden jag dejtade och pusslade vv pappa var att tjejerna uppskattade om jag hörde av mig även på barnveckan även om vi inte kunde ses. Dom märkte ju en TYDLIG skillnad på mitt engagemang på veckorna, och hör jag inte av mig alls för att det är barnvecka så kunde de tas om att jag bara var ute efter att ligga. En del var ok med det, andra inte och det baserar ju sig förstås i vad dom är ute efter.
  10. nä hör av dig innan, annars tar hon det som att du tappade intresset, och damen i fråga kommer tappa intresset om du inte visar intresse, men du skriver ju inte haranger och monologer, du låter henne svara först innan du skriver mer osv.
  11. Att veta när man ska hålla dem, eller enär man ska lägga dem, eller när man ska springa är en konstform. själv pastar jag alltid in min dagsgraf efter ca 50% av min allokerade speltid hos chatgpt och ber den analysera om jag bör fortsätta spela eller inte ur TA-vinkel. Detta var igår: The chart still looks structurally bullish, with higher highs and higher lows, but the explosive breakout phase has transitioned into a more volatile consolidation near the top. Toward the end, momentum appears to weaken and price action becomes choppier, which could signal early distribution before either a larger correction or a continuation breakout. Safe to say, så fick jag en korrigering.
  12. Jag tänker inte att man ska ställa in sig, men på första dejten eller första dejterna skadar det nog inte att försöka vara den man aspirerar att vara, alltså inte något orealistiskt utan typ.. med lite mer självdisciplin skulle jag ha bättre ölsinne? -> ge dig fan på att inte bli drängfull på dejten liksom. Alla vet vi ju hur det är att vara kring folk som är toxic överlag - att då vara i partnerskap med en sån som tar första läge hen får att trycka ned en för att få en gnutta bättre över sig själv.. fy fan. Är rätt pissigt leva med en sån partner kan jag tänka mig så gå för den raka motsatsen! Borde göra det lättare må bra och vara en bra version av sig själv. tldr: hitta nån som ger dig bra energi och matcha det
  13. Överlag så delar svenska myndigheter och franska myndigheter samma hat inför poker, det ska försvåras så mycket som möjligt att få bedriva pokerspel, eller spela poker. Fransmännnen ser med fruktan på pokerns utveckling, med Sverige som värsta scenariot som är dem är påväg mot. framförallt sätter myndigheterna större press på pokersajterna, att det skall göras si och så för att fånga upp spelare med spelproblematik, högre skatter och avgifter för att bedriva pokerspel. Som i sin tur har gjort att raken har ökat i omgångar på franska pokerbolag som gör det ännu svårare för dem yrkesspelare som frankrike fortfarande har kvar i landet att göra pengar att betala skatt på. Blir som mindre och mindre kvar av kakan deras, medan förlorarna fortsätter förlora. Känner två franska HS pokerspelare som fortfarande bor i frankrike, resten är expats. Har hänt lite på exempelvis winamax på senaste, där nästintill alla internationella spelare har kastats ut och är numera på winamax.es som är cappat till €5/10 och högre rakeback, medan .fr har kvar 10/20+ och en ren fransk spelarpool, med undantag för vissa östeuropéer som flyttat till Frankrike för att få vara kvar i den spelarpoolen på 1020+, dom hävdar till winamax att dom skall betala skatt. bilnyckelsyn på den.
  14. nej, lotterivinster är skatttefria. Det hela baseras på om dem är yrkesspelare eller inte i poker. Saxat från chatgpt: Anledningen är att Frankrike kan beskatta professionella pokerspelare ganska hårt: vinster kan klassas som yrkesinkomst (BNC) sociala avgifter kan tillkomma total belastning kan bli väldigt hög, ibland runt 40–50 % totalt beroende på situation Franska myndigheter gör skillnad mellan: “recreational/casual” spelare → oftast ingen skatt “professionella” spelare → beskattning som verksamhet Det har också blivit ganska vanligt i pokerkretsar att franska grinders expatriar sig av skattemässiga skäl. Det nämns ofta i pokerforum och Redditdiskussioner att många pros lämnar Frankrike för att undvika den franska beskattningen av professionell poker.
  15. ta bort, dubbelpost
  16. Varför har du fått för dig att dom har samma upplägg som oss? dom betalar skatt på sina pokervinster om dem är bosatta i Frankrike, alltid varit så och därför majoriteten av alla HS fransmän bor i London. Hyfsat smidigt och nära hem då många är kära i sitt hemland och vill kunna besöka så ofta som möjligt. Irland var populärt tidigare också tills pga regeländringar häromåret omöjliggjorde det. Pokerstars.fr kom redan 2010 exempelvis, medan svenska poker licensen kom 2019. upplägget är inte detsamma.
  17. jag har fått ett föreläggande från skv om att visa all min aktivitet, en handläggare fick gå igenom 3-4 år bakåt på alla mina konton, utländska såsom hemma. Jag blev upptaxerad 0 kr för att jag vet bättre än att jävlas med statens pengar men jag sov ändå inte gott vetandes att jag har rätt i sak, om jag hade vetat att jag hade fifflat? fy fan det är en mardröm jag inte vill ha. om ni hyrt en fransmans unibet.fr konto för att spela där så vill jag bara säga att det stannar ju inte vid det olagliga ni gör, fransmannen om han bor i frankrike måste betala skatt till frankrike på sina vinster, 40-50% ligger den skattesatsen på. Ni riskerar således att bli dubbelfistade.
  18. någon som har orkat djupdyka i det där? nu när jag kan lyckas sätta in pengar var jag ju sugen på besöka gg
  19. Jag är ingen större tänkare, men utöver dom givna sakerna som barn för ens eftermäle så kan man ju även försöka socalisera med dina medmännniskor, runt dig, inte bara dina vänner, utan dina grannar också etc., skratta med dem, hjälp dem med något. Gör ett avtryck på tillvaron och miljön runtomkring dig. Små som stora händelser så när du är borta så lever du ändå vidare vidare i folks minnen och uppfattning om dig. "var en jävla trevlig granne det där". Att leva i nuet är så klyschigt men det är det enda sättet jag själv känner jag mår riktigt bra, när jag tar mig den tiden och friheten att blockera mig själv från att tänka framåt eller bakåt. Lägga bort telefonen och spela brädspel med barnen exempelvis, eller åka skrana i snön. Låter så otroligt lamt kan jag tro men miitt negativa mående numera är så oerhört kopplat till online presence så att säga, annat var det då jag var 13-14. Att ta mig online var liksom lika nödvändigt för min lycka som att andas. Quake4life osv. All min existensiella dread kommer från att tänka framåt. utföra osjälviska saker för andra för att ta ett scenario, blir i slutändan att du gör saker för dig själv/självisk för att resultatet blev att det kändes bra, att du mådde liksom bra i själen eftteråt så det är ju en positiv freeroll i slutändan. Så nästa gång nån kompis ber om hjälp köra skit till tippen, ett rungande starkt "Ja!" åså hugger du in
  20. ah nä det var inte planen heller, jag är bara en hederlig gammal hemnet-knarkare som kollar efter inställningen att jag är pensionerad, ungarna utflugna. Tycker om att kolla vad husen kostar, vad för stil fastigheterna går i osv osv när jag varit någonstans eller pratat om något ställe, spelar ingen roll om det är valfri förort till London, portugal, ystad, eller åland liksom. Märkte snabbt vilken sajt som gällde(den ovan) och hade trevligt där en stund. du sålde ju in Åland så fint tidigare!
  21. sidenote, suttit och letat bostad på åland
  22. winamax exempelvis tempbannar dem allra värsta bumhuntarna då och då, det är en klen tröst men man blir lika jävla glad varje gång. Är när dom går lite för långt med deras jagande av fiskarna så att det blir alldeles för uppenbart. Winamax kallar det "predatory behaviour". Exempel på det är att aktivt ändra säte efter var fisken sätter sig, inte bara första gången, utan fortsätter gör det om hen byter plats, eller om den fisken gular, en annan sätter sig på samma bord men annat säte och bumhuntern kliver och byter plats då också. Annat exempel som wina inte ser på blida ögon på är om bumhunters sitter ut medan fisken reloadar, alltså inte ens drar, eller åtminstone tankar lite lätt mot opensittern. Inget perfekt system, men det får iaf bumhuntern att behöva tänka till emellanåt på sitt beteende. Till skillnad från 888 exempelvis där det finns ett par spelare som -varje- dag kommer in och kikar om dem blir får knapp på shortstack borden. hände mig senast igår och om dem inte blir det då nekar dom bb och sticker. (HUR GÖR DOM DET HÄR?). Dom försöker bara en gång, för det blir samma sak varje gång efter det mig veterligen, tills det har varit action, då provar dom igen, det är väl beroende på vem som spelade knapp innan alla drog eller något. Ryssarna har gjort så sen fucking 12 år tillbaka nu.
  23. Alla är väl olika, och framförallt på lägre nivåer kanske det går att spela med positiv röd line och blå linje och vara världsbäst på allt men personligen så ser jag inte mina bluffar som profit per se, utan bara något jag gör för att kunna få betalt med mina värdehänder, helt enkelt ett måsteslitgöra för att vara balanserad och med det i åtanke så är det inte direkt något jag blir upprörd över om han har en nötig hand som jag barrelade in i. Hittar han en omöjlig syn ja, då måste jag fundera på varför han fick för sig det,är det jag eller han som är cp?
  24. jag luktar mig till att många kommer sitta på argumnetet "jag spelar med dolt saldo för att inte stressa upp mig, hur skulle jag kunna veta?"
×
×
  • Skapa nytt...