Gå till innehåll

brusig1

Members
  • Innehåll Antal

    1 705
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    276

brusig1 senast vann den dag 24 Juni

brusig1 hade det mest gillade innehållet!

Senaste besökare till profilen

9 464 profilvisningar

brusig1's Achievements

Advanced Member

Advanced Member (3/3)

2,7k

Anseende bland gemenskapen

  1. Höjer en varningens finger, tror du underskattar variansen/hur stort dessa games springer. Jag har hört båda hemska stories och solskens historier hur extremt hårt folk swingar på 3knl motsvarigheten. Om 25k besvärar dig hade jag nog personligen grinda lägre ett tag tills du känner dig rullad på riktigt. 3k spelen är nog någonstans mellan 5k och 10k i swings och 25k är ingenting
  2. Skulle förespråka att addera mer left curve i ditt liv. 1) Kruxet med att möga i sängen i 30 minuter varje dag är rätt lätt fixat imo så länge man har något att se fram emot på morgonen. Har haft perioder där jag gått upp och tränat, taggad på att grinda eller dricka kaffe. Numera är det någon kombination av de två första och suget att ta en snus. Flyger i princip upp ur sängen varje morgon, är otroligt dålig på detta när jag är på semester dock då jag inte har någon grind att spela. 2) Ang youtube/online-surfing, det är antagligen väldigt relativt med vad man gör på sin telefon. Det finns såklart saker som är otroligt toxic att göra på en telefon/internet. Men jag tror det är att folk i många fall har intalat sig själv att det är en negativ vana. Det är ganska sällan jag inte lägger mig och scrollar på min telefon innan jag sover. Blir nog i snitt typ 20 min iaf av det varje kväll, har dock låg skärmstyrka och sömn-läge för det ska vara bra säger de och jag bryr mig inte nämnvärt. 3) Jag somnade i princip alltid till tvn / pod mina första typ 28 år i livet, tror det är rätt lätt att vänja sig. Men upplever det är lite stigma här också. Jag blir ganska avslappnad av det och det är det mest naturliga sättet för mig att slappna av. Dock gjorde jag uppgraderingen att inte ha en tv i sovrummet efter ganska många år vilket kanske hade en positiv effekt. Händer i princip aldrig dock att jag inte går från tv eller datorn till sängen. Finner det en aning komiskt att typ i min generation av pokerspelare gick vi alla på psyopen att man ska meditera 100 timmar, ta kallbad, gå upp kl 5 på morgonen, blå-ljus glajor, mental-game träning , läsa böcker, diet och yada yada. År 2026 har i princip alla som spelar highstakes insett att det bara är smörja. Jag tror det är någon slags coping mechanism att man vill skydda sitt ego och tro att det är ens dåliga vanor som begränsar ens resultat och det bygger upp någon slags illusion att man måste fixa det för att nå nya nivåer. Det blir en negativ spiral där man är överdrivet negativ och hård mot sig själv. Det enda sättet att höja sina resultat är att spela mer och studera mer. Om folk hade någon form av insikt hur ohälsosam den gemene hs-reggen är och framförallt endbossarna hade de skrattat ihjäl sig. TLDR-ish::
  3. BIG TIMEAD
  4. Det ändrades nyligen, du kan regga svenska konton igen.
  5. SKV är helt inkompetenta, lättare att bara bunkra ihop frågor och prata med en advokat. Sen är ju SKV i princip medvetet eller omedvetet någon slags honey pot
  6. Känner mig semi-skyldig att dementera när sånt här skrivs i vår dagbok. Men vet folk som varit tvungna att skatta där och sättet du uttrycker dig får det att låta som otroligt inofficiellt. Typ cyntax-advokat style på sin höjd som inte har ngn clue, men blir gärna motbevisad. Tycker 0% chans är en decent line :D
  7. Hade verkligen inte rekommenderat att spela coin och betala skatt, så jävla bra är inte gamesen där. Degenstein har rätt.
  8. Det är verkligen en otrolig ändring av SKV om detta stämmer, vilket det säkerligen gör. De omformulerade en lag, men egentligen så är det bara som det alltid har varit. Då blir ju den riktiga frågan hur strikta de kommer vara med det för svenskar. För oss britter är det i princip omöjligt, jag har ingen aning vad det skulle krävas för mig att få mitt konto stängt och öppna ett europeiskt. De hävdade att det var noll chans och jag vet inten annan som har lyckats. Det kanske inte är helt orealistiskt att svenskar bara kan öppna utländskt konto och spela från svensk ip till och med.
  9. Min advokat hävdade att det spelar mindre roll då ifall det skulle bli aktuellt. Minns inte exakt vad han sa, men det var antingen att de kommer ta reda på det från bankutdrag innan / efter om det blev aktuellt.
  10. Det var längesen jag läste på skatteverkets hemsida, men när jag läste senast var det väldigt uppenbart att sidor som riktade sig mot svenskar var tvungna att ha licens. Jag har personligen svårt att se att det kommer vara lätt att komma åt sina pengar utan att behöva betala skatt. Generellt är gg extremt strikta också att du spelar på det licenserade nätverket för ditt land. Jag gav upp att ta mig in på det utländska då GG vägrade stänga mitt brittiska konto och låta mig öppna ett nytt trots flera år inaktivitet.
  11. Min kvinna hävdade att hon läste något om att de skulle göra ändringar att förtydliga mer i den här frågan. Jag har fattat det som att så fort du är skatteskyldig i ett annat land och betalar skatt där sverige har en tax treaty så du inte blir dubbelt beskattad att det är fine. Jag stötte på patrull ganska tidigt efter jag hade utvandrat och det gick ganska smidigt med hjälp av advokat och sunt förnuft. Jag hade på den tiden ett ISK som staten låste mina tillgångar i ca 6-9 månader eller något om jag minns rätt. Behövde skicka mitt pass fysiskt till SKV och massor med annat drös som bevisade att jag hade flyttat ut. I effektiv tid var inte processen så himla taxerande, men mer mentalt att behöva jiddra med de och prata med min advokat. Mitt tips är att klarställa allt med en advokat för att sedan försöka klippa så mycket du kan med Sverige. Det är ingen av oss två som spenderar överdrivet med tid och ivf jag åker i princip bara hem om jag absolut måste.
  12. Stämmer
  13. Hurvida du kan öppna ett konto eller inte är inte vidare intressant. Den större frågan är om det blir skattepliktigt vilket allting tyder på att det skulle vara.
  14. Orkar inte quota hela ditt inlägg boman, men ang svenskar och livepoker känns det enkelt att debunka. Sverige har haft många framgångsrika på livetouren, sen är (var?) ju macao väldigt dominerat av svenskar. Tror kruxet är att livepokerutbudet alltid har varit så dåligt i Sverige så för att få blodad tand måste du lägga ned så mycket energi. Kontra t.ex USA där du kan spela relativt höga nivåer i alla cash och mtt format året runt i hela landet ish. Kan man ens spela €10/20 live eller motsvarande i europa regelbundet? Full förståelse svenskar inte pallar.
×
×
  • Skapa nytt...