Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
27 minuter sedan, säger Lobo :

Jag räknade ut det: 1 / (1/1,85 + 1/1,85)= 92,5%

ATG köper som bekant oddsen av Kambi, men det finns inga regler som säger att de måsta ha samma marginal som andra Kambi-böcker på sina h2h-dueller.

Ok, du hade oddsen för ett aktuellt spel. Jag förstår.

Postad
4 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

När detta skrivs tror 55% av spelarna att Pachino Ali ska vinna. Det motsvarar ett odds på 1/0.55 = 1.82. Men ATG erbjuder 1.90. Överodds? Positivt spelvärde?

Är detta hur insatserna är fördelade på H2H-duellen? I så fall är det intressant.

Postad

Härliga tider på gång för denna tråd hoppas jag. Elitloppet till helgen och fotbolls-VM i antågande.

Helgen först. Det är verkligen en kanonad av härliga lopp. När man sitter och grindar en lördag eftermiddag i mitten på januari så hade i princip varenda häst från helgens startlistor förgyllt. Ser som alltid mest fram emot Harpers, men allt blir kul.

Jag tycker sen det är himla svårt att förutspå vinnaren av själva Elitloppet. Go on Boy såg helt oslagbar ut förra året, men kommer ihåg hur jag tänkte samma om etonnant och Hoeneck. Idao har varit sjuk och Inexes Bleus kan inte snabbstarta. Drömmen är att dream mine på något konstigt sätt får spara sig till spår 1 i finalen och bara springer ifrån alla.

Skulle nog ändå säga Go on boy är hyfsat spelvärd till 8,75. Vad tror ni?

Postad

Jag är nog inte rätt person att kommentera Elitloppet eftersom mitt hästintresse är ganska lågt nuförtiden, men jag har tittat igenom starlistorna. Jag känner igen namnet på 4 hästar. 12 har jag aldrig hört talas om. Nya tider, nya hästar.

Men jag kommer att titta som vanligt. Alltid kul med tävlingar. Inga storfavoriter dock. Alla står under 3 gånger pengarna i försöken. En häst som jag inte tror på är A Fair Day. När jag såg den på Solvalla senast såg den inte bra ut.

Enligt SMHIs prognos skall det regna hela söndagen. Tråkigt.