degenstein
Members-
Innehåll Antal
85 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
5
degenstein senast vann den dag 25 Oktober 2025
degenstein hade det mest gillade innehållet!
Senaste besökare till profilen
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
degenstein's Achievements
Advanced Member (3/3)
78
Anseende bland gemenskapen
-
Har bara haft 3 jobbintervjuer i mitt liv så inte jätterutinerad, men varit hjälpsamt att försöka visualisera intervjun i mitt huvud och svara på förväntade frågor. Nu har du också lite inblick i vilka frågor kan ställas, då har du god tid att förbereda rimliga svar. Du har iallafall självinsikten att du svarat fel enligt rekryterarperspektiv, så ett praktiskt tips skulle kanske vara att ta någon extrasekund innan du svarar. Sen som Markus säger så är det knappast så att det kryllar av social kompetens in den branschen, men det finns ju en gräns. På min f.d. arbetsplats hade vi en exjobbare som verkade vara ett supergeni, kodat C sedan barnsben och var troligtvis top 1% rent tekniskt på kontoret, men han var också superautist, med lite mindre charmerande attributer så som väldigt högmodig och överdrivet envis. Han fick ingen anställning. Finns säkert roller som han kan skina i, men gissar på att det är ganska begränsat. Samtidigt anställdes folk som t.ex. inte visste vad WinRAR var (tycker de e sjukt märkligt hur dålig datorvana folk kan ha i sådan bransch, sånt borde tillhöra till allmänbildning!). Jag är iallafall hoppfull iom att du inser i efterhand vad som låter bättre för en rekryterares öron, så kört hårt kukbajs !
-
Lifehack är att plugga språk på komvux 👀 Då får du bidrag + lån med låg ränta som man kan sätta på börsen. Dålig hourly men om man ändå ska plugga! Gissar dessutom att man lär sig bättre i klass (eventuellt på distans) Det påverkar dessutom inte ditt CSN-bidrag för universitetsnivå. Så om du planerar att någon gång plugga seriöst i framtiden, så har du kvar dina sex år av bidrag där Att nolltaxa ställer till med onödigt mkt problem för pokerspelare, så inte mer än rätt att utnyttja det till sina fördelar också
-
Multisoftwarea iPoker/888/Stars/Unibet så kan man nog få in okej med bord upp till låga midstakes, men kan va klurigt att få in deg på varje sida med tanke på limiteringar Sen kan man också gå över till mörka sidan o köra ACR/Coin/WPT global via krypto. Men jag skulle såklart aldrig uppmana till skattebrott, så där får ni skatta!
-
Har du fått något konkret besked att du ICKE är obegränsat skattskyldig i Sverige? Jag argumenterade i min 2025 deklaration om varför jag ej har väsentlig anknytning till Sverige något mer. Har googlat en massa plus kontaktat skatteverket, men jag har fortsatt ingen aning om hur Skatteverket bedömer min situation
-
Enda promon som verkar kvar är Bad Beat Jackpot... Som är den enda som är dålig för spelaren Its all over
- 42 svar
-
- 1
-
-
Till Sveriges försvar så har vi spelare i topp 5 i de flesta online formaten där alla troligtvis tjänar mer än avg Triton reg. Men som du kanske antyder så är de helt ohållbart att spela Tritons som svensk skattskyldig. Kul med Bratislava, funderar själv på att dra dit och göra livedebut
-
Ingen koll på exakta siffror tyvärr! Enligt dansken som jag pratat med är det exakt det dom gjort med danskar. Här är dessutom en intervju som bekräftar att dom justerat rake % / cap: https://danskpoker.dk/reklame-for-poker-fra-danske-licens-spil-min-18-ar/danske-spil-poker-fortaeller-mere-om-den-nye-software Värt att tillägga är att det är danskarns Svenska Spel som klivit in och blivit ett GG-skin. Pga att man för över en existerande kundbas kan jag tänka mig att dom hade lite leverage i sin förhandling om detta. Så det är ju ingen garanti att vi får liknande förmåner 😔
-
https://ggpoker.se/ Verkar för övrigt som att GGPoker förbereder officiell lansering i Sverige? Spännande o se hur det kommer bli iom vi inte får ha någon rakeback. Gissningsvis så sänker dom raken för oss för att komma till liknande effektiv rake. Jag är iallafall någorlunda hoppfull att det kan bli bra, med tanke på att dom verkar varit schyssta mot Danmark iaf
- 42 svar
-
- 1
-
-
Fick detta till svar från en dansk: "Depends on stake you play. Essentially we get lower rake and lower rakeback (no lb etc). Makes for prettier graphs but winnings after rb prob very close to what avg reg makes in global pool"
-
Flugsvamp löste sig eller?
-
Semilegend, kul o höra att han fortfarande lirar
- 28 svar
-
- 1
-
-
Bettingsyndikatets poddar, mm
degenstein svarade på Cyklop ämne i Sports betting och skicklighetsspel
Lite lol att kalla sig för syndikat när man sitter och bettar marknader med noll likviditet. Antar att podden endast är en reklampelare för att köpa till sig ännu fler konton från speltorskar och kunna fortsätta sin verksamhet. Vet ej deras åsikt ang limiteringar, men det vore ju något ironiskt om dom är emot konceptet. Hade limiteringar ej funnits, så hade bettingbolagen tagit bort dessa nischmarknader som dom fokuserar på och hela deras levebröd hade gått åt skogen. Säger rätt mkt att dom har ett avsnitt med Alexander Ernstberger och glorifierar den dåren, riktig hjälte som scammat våra pensionärer 😍 -
Tycker inte man alltid bör optimera för max EV, utan det beror också på risken. Om man optimerar för max EV så gäller det superaggro skott på högre stejks med supertight stoploss, men då kommer man svinga rätt rejält bland stejks. Om man t.ex. går från mid till high stakes så kanske man 2xar sitt EV, men möjligtvis ökar också risken med 5-10x. Så beror lite på ens omständigheter. Är man 21 år gammal tycker jag det är rätt att skjuta uppåt. Är man lite äldre, kanske funderar på att casha en lägenhet osv inom snar framtid är det nog mer rimligt att optimera för en riskjusterad EV.
-
Någon med insyn ang rake för danskarna? Hört att PVI inte gäller för danskar, men att pre-PVI rakebacken är lägre och att man ej kan delta i t.ex. leadeboards. Oklart med BBJ, kan man ens vinna det, och om icke, betalar man ändå avgiften? Kort och gott undrar jag om det är +EV att flytta till Köpenhamn som GG spelare!
