Omaha4snus Postad Måndag kl 13:44 Rapport Postad Måndag kl 13:44 Den 2026-05-26 kl 14:36, säger VakuumspelarN : Preflop 3b är nog okej. Gillar att veva mot 100vpip fiskarna så även om den skulle visa sig vara lite minus är det inte hela världen. Det finns ingen större reverse implied odds när vi är i position och djupstackade, då det är vi i position som bestämmer när smeten ska åka in. Lite throwbacks: Trevligt repotläge med premium Loggar in sent en natt och stöter på det här: 40 minuter senare får vi stänga av damsugaren Kul med dagbok! Har goda minnen av Gooliat hehe, Mvh Bastidas. 1 Citera
VakuumspelarN Postad Måndag kl 16:58 Författare Rapport Postad Måndag kl 16:58 3 timmar sedan, säger Omaha4snus : Kul med dagbok! Har goda minnen av Gooliat hehe, Mvh Bastidas. Gooliat är/var en av de få vip spelare som man faktiskt vill ha sittandes till vänster om en mtp på 3bet dynamiken ^^. Imo så var du en av de vassaste bland regsen på plo. Spelar du någonting fortfarande? 2 Citera
soldado9 Postad Måndag kl 20:53 Rapport Postad Måndag kl 20:53 13 timmar sedan, säger VakuumspelarN : Nostalgi! Saknar gamla klienterna där man kunde se sina lifestats med totalt antal timmar spelade och vinster. Den enda roliga man kan questa på nu är är att bygga upp fina grafer och resultat med third party trackers Har inte sett det där stackdjupet ens på omahaborden + bra kukmätning vs den välhängda, så wpwp! Fatta om svs hade infört ett no-rat-hole-bord som de har på ACR. Då hade man fan questat big time för o bygga storstackar Var en ruskigt lång natt med HU när resten av pöbeln gått och lagt sig. Kom ihåg att vi brukade chatta och börja sessionen med 5st all in blind på varje bord för att hitta lite mystilt 3 Citera
Omaha4snus Postad igår kl 09:21 Rapport Postad igår kl 09:21 16 timmar sedan, säger VakuumspelarN : Gooliat är/var en av de få vip spelare som man faktiskt vill ha sittandes till vänster om en mtp på 3bet dynamiken ^^. Imo så var du en av de vassaste bland regsen på plo. Spelar du någonting fortfarande? Tackar! Har börjar lira en del igen efter ett uppehåll (har haft fullt upp IRL) men är i lite av en downswing atm så en sådan kommentar uppskattas särskilt mycket nu heheh. Sorgligt bara att SVS är i princip dött för PLO nu. Och har tyckt att euroborden främst verkar va tighta regs eller bots, men kanske får ta mig en till titt. Hur känns GGpoker? såg att de har svensk licens nu men samma höga rake och 0 RB för svenskar. Många regs är väl breakeven där innan RB som jag förstått det (även om du nog är undantaget :D). Summa summarum: jag lirar fortfarande men har svårt att hitta en sida med kontinuerlig action som är någorlunda bra, så rätt kass volym. Dina resultat har dock motiverat mig! Citera
VakuumspelarN Postad 10 timmar sedan Författare Rapport Postad 10 timmar sedan 23 timmar sedan, säger Omaha4snus : Tackar! Har börjar lira en del igen efter ett uppehåll (har haft fullt upp IRL) men är i lite av en downswing atm så en sådan kommentar uppskattas särskilt mycket nu heheh. Sorgligt bara att SVS är i princip dött för PLO nu. Och har tyckt att euroborden främst verkar va tighta regs eller bots, men kanske får ta mig en till titt. Hur känns GGpoker? såg att de har svensk licens nu men samma höga rake och 0 RB för svenskar. Många regs är väl breakeven där innan RB som jag förstått det (även om du nog är undantaget :D). Summa summarum: jag lirar fortfarande men har svårt att hitta en sida med kontinuerlig action som är någorlunda bra, så rätt kass volym. Dina resultat har dock motiverat mig! Vill utveckla det där angående downswings, och hur mycket ens mentalitet kan ändras under en sån period. Har själv downswingat senaste 10 dagarna, och gått från att plussa på alla sidor jag spelar till att inte kunna vinna på någon av sidorna, torska majoriteten av all ins, missa alla drag osv osv. Det känns som att något högre väsen bestämt att plötsligt börja härja med en, och försöker bryta ner en psykologiskt tills man inte pallar mer. Alla vi som har spelat poker under en någorlunda längre tid har fått känna på denna sorts orättvisa till och från. Dock är den enda realistiska sanningen att man kommit i en svacka där man hela tiden förväntar sig det negativa utfallet, där hjärnan har börjat anpassa sig av de kortsiktiga resultaten, och nu hamnat i en konstant pessimistisk tankebana, där man börjar ifrågasätta sig själv om ens förmåga, om det t.ex är varians, eller livslångsväntande doomswitch som väntar runt hörnet. Vad är lösningen och hur kommer man ur denna svacka? Olika metoder fungerar för olika slags personligheter, en del spelare får mer motivation att grinda sig ur svackan. Detta är en bra metod om du kan förhålla dig till åtminstone B-game och inte påverkas för mycket i vardagen av pokervariansen. En annan metod är att ta ett längre break. Detta kan vara nödvändigt för dig som blir tiltad så fort du blivit utdragen en gång, förlorat första flippen osv. Känner du att du är i detta mindset där minsta gnista kan orsaka explosion, så är det hälsosamt med ett lite längre break för att resetta tankebanan och få tillbaka motivationen till att spela naturligt med hjälp av frånvaro. En tredje metod som jag nu implementerar lite grann är att lägga in kortare sessioner på 1h minst en gång om dagen, gärna flera gånger per dag. Springer jag dåligt under denna timma så kliver jag vid 60 minuterssnåret, känner jag mig bra så fortsätter jag. Imo så krävs det minst 3 bra plussessioner på raken för att få hjärnan på rätta tankebanan igen, och känns som man kan ta sig snabbare ut ur svackan med denna metod, där man konstant ger sig in i rodeon gång på gång tills det dåliga springet släpper. Ger också en kort summering av pros and cons för de mest kända pokersidorna: GGpoker: Med vårat rakebacksystem, eller snarare sagt, med brist på något rakebacksystem, så är ggpoker för nuvarande den sämsta sidan du kan spela på. Med hög rake, och många samples där regs är brake even eller t.o.m back pre rakeback, så är denna sidan ett no-no ifall ditt ändamål är att tjäna pengar. Svs plo: Går mera sällan och sällan nu som du nämnt, men är de bästa gamsen när de väl går och relativt låg rake för alla stakes som är /5kr eller högre. Mixa in olika stakes är ett måste för att få in volym här. Ipoker plo: Hög rake och mycket konkurrens under rush hour. Dock är det den bästa sidan om du kan spela off hours, då det är lätt att tableselecta under denna tid och man kan fortfarande få in bra volym under nisch-hours.Undvik €1 samt lägre stakes då raken är hög. Unibet plo: Bra värde på €1/€2, €2/€4, men går sällan och väldigt svårt att tableselecta när flera games väl går. Rekommenderar att ha lobbyn igång och då och då kika ifall de går games. Stars plo: games på $1/$2 och högre går förvånansvärt sällan för att vara en sida som Stars. En hel del konkurrens och svårt att tableselecta, dock lägst rake av alla siter, och värdet kan vara helt okej. Siter jag inte spelat på: Coinpoker: Hög rake och oklart rakebacksystem(?). Oreglerad sida där man måste skatta på vinster gör att det inte känns lockande att spela där. 888: Kan inte uttala mig om gamsen där, men gång på gång hör man(typ det enda som diskuteras i 888´s officiella 2+2 tråd lol) hur folk får sina konton frysta eller bannade utan orsak. Denna enda omständighet är tillräckligt illa för att få en att deposita och spela där. Partypoker: Dunno Summering som plospelare år 2026 så skulle jag säga att det är absolut nödvändigt att mixa in både olika sidor och stakes för att kunna få in tillräckligt med volym. Och eftersom vi svenskar inte kan ta del av något rakebacksystem så har vi heller ingen anledning till att förbli lojala mot en enda sida. Ifall ni är intresserade så kan jag också lägga upp lite rakestatistik så ni får en bättre överblick över rakesystemen över de olika sidorna 2 Citera
soldado9 Postad 6 timmar sedan Rapport Postad 6 timmar sedan 3 timmar sedan, säger VakuumspelarN : Vill utveckla det där angående downswings, och hur mycket ens mentalitet kan ändras under en sån period. Har själv downswingat senaste 10 dagarna, och gått från att plussa på alla sidor jag spelar till att inte kunna vinna på någon av sidorna, torska majoriteten av all ins, missa alla drag osv osv. Det känns som att något högre väsen bestämt att plötsligt börja härja med en, och försöker bryta ner en psykologiskt tills man inte pallar mer. Alla vi som har spelat poker under en någorlunda längre tid har fått känna på denna sorts orättvisa till och från. Dock är den enda realistiska sanningen att man kommit i en svacka där man hela tiden förväntar sig det negativa utfallet, där hjärnan har börjat anpassa sig av de kortsiktiga resultaten, och nu hamnat i en konstant pessimistisk tankebana, där man börjar ifrågasätta sig själv om ens förmåga, om det t.ex är varians, eller livslångsväntande doomswitch som väntar runt hörnet. Vad är lösningen och hur kommer man ur denna svacka? Olika metoder fungerar för olika slags personligheter, en del spelare får mer motivation att grinda sig ur svackan. Detta är en bra metod om du kan förhålla dig till åtminstone B-game och inte påverkas för mycket i vardagen av pokervariansen. En annan metod är att ta ett längre break. Detta kan vara nödvändigt för dig som blir tiltad så fort du blivit utdragen en gång, förlorat första flippen osv. Känner du att du är i detta mindset där minsta gnista kan orsaka explosion, så är det hälsosamt med ett lite längre break för att resetta tankebanan och få tillbaka motivationen till att spela naturligt med hjälp av frånvaro. En tredje metod som jag nu implementerar lite grann är att lägga in kortare sessioner på 1h minst en gång om dagen, gärna flera gånger per dag. Springer jag dåligt under denna timma så kliver jag vid 60 minuterssnåret, känner jag mig bra så fortsätter jag. Imo så krävs det minst 3 bra plussessioner på raken för att få hjärnan på rätta tankebanan igen, och känns som man kan ta sig snabbare ut ur svackan med denna metod, där man konstant ger sig in i rodeon gång på gång tills det dåliga springet släpper. Ger också en kort summering av pros and cons för de mest kända pokersidorna: GGpoker: Med vårat rakebacksystem, eller snarare sagt, med brist på något rakebacksystem, så är ggpoker för nuvarande den sämsta sidan du kan spela på. Med hög rake, och många samples där regs är brake even eller t.o.m back pre rakeback, så är denna sidan ett no-no ifall ditt ändamål är att tjäna pengar. Svs plo: Går mera sällan och sällan nu som du nämnt, men är de bästa gamsen när de väl går och relativt låg rake för alla stakes som är /5kr eller högre. Mixa in olika stakes är ett måste för att få in volym här. Ipoker plo: Hög rake och mycket konkurrens under rush hour. Dock är det den bästa sidan om du kan spela off hours, då det är lätt att tableselecta under denna tid och man kan fortfarande få in bra volym under nisch-hours.Undvik €1 samt lägre stakes då raken är hög. Unibet plo: Bra värde på €1/€2, €2/€4, men går sällan och väldigt svårt att tableselecta när flera games väl går. Rekommenderar att ha lobbyn igång och då och då kika ifall de går games. Stars plo: games på $1/$2 och högre går förvånansvärt sällan för att vara en sida som Stars. En hel del konkurrens och svårt att tableselecta, dock lägst rake av alla siter, och värdet kan vara helt okej. Siter jag inte spelat på: Coinpoker: Hög rake och oklart rakebacksystem(?). Oreglerad sida där man måste skatta på vinster gör att det inte känns lockande att spela där. 888: Kan inte uttala mig om gamsen där, men gång på gång hör man(typ det enda som diskuteras i 888´s officiella 2+2 tråd lol) hur folk får sina konton frysta eller bannade utan orsak. Denna enda omständighet är tillräckligt illa för att få en att deposita och spela där. Partypoker: Dunno Summering som plospelare år 2026 så skulle jag säga att det är absolut nödvändigt att mixa in både olika sidor och stakes för att kunna få in tillräckligt med volym. Och eftersom vi svenskar inte kan ta del av något rakebacksystem så har vi heller ingen anledning till att förbli lojala mot en enda sida. Ifall ni är intresserade så kan jag också lägga upp lite rakestatistik så ni får en bättre överblick över rakesystemen över de olika sidorna Testade nån helg i vintras 888 poker för lols. Tyckte klienten sög och var väldigt lite bord igång samt var det ett projekt att plocka ut deg. Måste vara fruktansvärt tufft för mentaliteten att spela PLO när man är inne i sån period. Citera
slasknit Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 5 timmar sedan, säger VakuumspelarN : Ger också en kort summering av pros and cons för de mest kända pokersidorna: GGpoker: Med vårat rakebacksystem, eller snarare sagt, med brist på något rakebacksystem, så är ggpoker för nuvarande den sämsta sidan du kan spela på. Med hög rake, och många samples där regs är brake even eller t.o.m back pre rakeback, så är denna sidan ett no-no ifall ditt ändamål är att tjäna pengar. Raken på GG på low/micro är rätt okej. 5% 2bb cap är bättre än de flesta på PLO50 och 100. Många vektajta rakebackgrinders så inte så mycket värde, men defintivt möjligt att vara vinnande på låga nivåer utan rakeback. Citera
VakuumspelarN Postad 3 timmar sedan Författare Rapport Postad 3 timmar sedan 2 timmar sedan, säger soldado9 : Testade nån helg i vintras 888 poker för lols. Tyckte klienten sög och var väldigt lite bord igång samt var det ett projekt att plocka ut deg. Måste vara fruktansvärt tufft för mentaliteten att spela PLO när man är inne i sån period. Tycker faktiskt inte plo-swingsen är värre än swingsen i texas. Är man back många inköp i texas så vet man att det är en grind framför sig för att ta igen det. I plo räcker det att man har en eller två bra plusdagar för att ta tillbaka hela svackan. Som idag t.ex. efter att jag skrev inlägget, så kom rungooden som på posten och fick plussa runt 20 inköp på 3 timmar, vilket jag tackar för Skönt att få hålla en av de här för en gångs skull ↓ Har ibland svårt att se vart stora edgen i 5-korts kommer ifrån, men 40% 4 vägs pre-all in djupstackat får man väl anse bra acceptabelt I övrigt här så annonserar jag planer på att hålla ett litet kalas på Svenska spel ifall jag lyckas plussa i närheten av, eller mera än förra månaden(det ser lovande ut hittills ), där jag kommer skjuta något i stil med 3st 40bb kortisar no look all in på /50 Texas. Spelare som skottar nivån kommer vara prioriterade att få vara med, och då vill jag också se minst en reg som bara spelar plo vara med på tvåkortskalaset! Jag sätter också upp krav för mig själv här att tills på senast lördag ha skrivit upp mina irl accountability mål här i dagboken(annars 5st all ins på /5) och senast nästa måndag börja följa dessa krav och mål. Citera
soldado9 Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 34 minuter sedan, säger VakuumspelarN : Tycker faktiskt inte plo-swingsen är värre än swingsen i texas. Är man back många inköp i texas så vet man att det är en grind framför sig för att ta igen det. I plo räcker det att man har en eller två bra plusdagar för att ta tillbaka hela svackan. Som idag t.ex. efter att jag skrev inlägget, så kom rungooden som på posten och fick plussa runt 20 inköp på 3 timmar, vilket jag tackar för Skönt att få hålla en av de här för en gångs skull ↓ Har ibland svårt att se vart stora edgen i 5-korts kommer ifrån, men 40% 4 vägs pre-all in djupstackat får man väl anse bra acceptabelt I övrigt här så annonserar jag planer på att hålla ett litet kalas på Svenska spel ifall jag lyckas plussa i närheten av, eller mera än förra månaden(det ser lovande ut hittills ), där jag kommer skjuta något i stil med 3st 40bb kortisar no look all in på /50 Texas. Spelare som skottar nivån kommer vara prioriterade att få vara med, och då vill jag också se minst en reg som bara spelar plo vara med på tvåkortskalaset! Jag sätter också upp krav för mig själv här att tills på senast lördag ha skrivit upp mina irl accountability mål här i dagboken(annars 5st all ins på /5) och senast nästa måndag börja följa dessa krav och mål. Får man en heads up när dessa kortisar kommer skjutas blint? Citera
Omaha4snus Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 7 timmar sedan, säger VakuumspelarN : Vill utveckla det där angående downswings, och hur mycket ens mentalitet kan ändras under en sån period. Har själv downswingat senaste 10 dagarna, och gått från att plussa på alla sidor jag spelar till att inte kunna vinna på någon av sidorna, torska majoriteten av all ins, missa alla drag osv osv. Det känns som att något högre väsen bestämt att plötsligt börja härja med en, och försöker bryta ner en psykologiskt tills man inte pallar mer. Alla vi som har spelat poker under en någorlunda längre tid har fått känna på denna sorts orättvisa till och från. Dock är den enda realistiska sanningen att man kommit i en svacka där man hela tiden förväntar sig det negativa utfallet, där hjärnan har börjat anpassa sig av de kortsiktiga resultaten, och nu hamnat i en konstant pessimistisk tankebana, där man börjar ifrågasätta sig själv om ens förmåga, om det t.ex är varians, eller livslångsväntande doomswitch som väntar runt hörnet. Vad är lösningen och hur kommer man ur denna svacka? Olika metoder fungerar för olika slags personligheter, en del spelare får mer motivation att grinda sig ur svackan. Detta är en bra metod om du kan förhålla dig till åtminstone B-game och inte påverkas för mycket i vardagen av pokervariansen. En annan metod är att ta ett längre break. Detta kan vara nödvändigt för dig som blir tiltad så fort du blivit utdragen en gång, förlorat första flippen osv. Känner du att du är i detta mindset där minsta gnista kan orsaka explosion, så är det hälsosamt med ett lite längre break för att resetta tankebanan och få tillbaka motivationen till att spela naturligt med hjälp av frånvaro. En tredje metod som jag nu implementerar lite grann är att lägga in kortare sessioner på 1h minst en gång om dagen, gärna flera gånger per dag. Springer jag dåligt under denna timma så kliver jag vid 60 minuterssnåret, känner jag mig bra så fortsätter jag. Imo så krävs det minst 3 bra plussessioner på raken för att få hjärnan på rätta tankebanan igen, och känns som man kan ta sig snabbare ut ur svackan med denna metod, där man konstant ger sig in i rodeon gång på gång tills det dåliga springet släpper. Ger också en kort summering av pros and cons för de mest kända pokersidorna: GGpoker: Med vårat rakebacksystem, eller snarare sagt, med brist på något rakebacksystem, så är ggpoker för nuvarande den sämsta sidan du kan spela på. Med hög rake, och många samples där regs är brake even eller t.o.m back pre rakeback, så är denna sidan ett no-no ifall ditt ändamål är att tjäna pengar. Svs plo: Går mera sällan och sällan nu som du nämnt, men är de bästa gamsen när de väl går och relativt låg rake för alla stakes som är /5kr eller högre. Mixa in olika stakes är ett måste för att få in volym här. Ipoker plo: Hög rake och mycket konkurrens under rush hour. Dock är det den bästa sidan om du kan spela off hours, då det är lätt att tableselecta under denna tid och man kan fortfarande få in bra volym under nisch-hours.Undvik €1 samt lägre stakes då raken är hög. Unibet plo: Bra värde på €1/€2, €2/€4, men går sällan och väldigt svårt att tableselecta när flera games väl går. Rekommenderar att ha lobbyn igång och då och då kika ifall de går games. Stars plo: games på $1/$2 och högre går förvånansvärt sällan för att vara en sida som Stars. En hel del konkurrens och svårt att tableselecta, dock lägst rake av alla siter, och värdet kan vara helt okej. Siter jag inte spelat på: Coinpoker: Hög rake och oklart rakebacksystem(?). Oreglerad sida där man måste skatta på vinster gör att det inte känns lockande att spela där. 888: Kan inte uttala mig om gamsen där, men gång på gång hör man(typ det enda som diskuteras i 888´s officiella 2+2 tråd lol) hur folk får sina konton frysta eller bannade utan orsak. Denna enda omständighet är tillräckligt illa för att få en att deposita och spela där. Partypoker: Dunno Summering som plospelare år 2026 så skulle jag säga att det är absolut nödvändigt att mixa in både olika sidor och stakes för att kunna få in tillräckligt med volym. Och eftersom vi svenskar inte kan ta del av något rakebacksystem så har vi heller ingen anledning till att förbli lojala mot en enda sida. Ifall ni är intresserade så kan jag också lägga upp lite rakestatistik så ni får en bättre överblick över rakesystemen över de olika sidorna Håller helt med om det du skriver om downswings. Har spelat PLO under många år och man har såklart fått känna på variansen. Man skulle ju kunna tycka att man borde ha byggt upp någon typ av immunitet mot hur det påverkar en mentalt vid det här laget, men icke. Även om jag hanterar det bättre nu än förr blir jag ändå konstant förvånad över hur mycket det kan påverka mig. Ena veckan tvivlar man på om ens edge finns kvar, andra veckan känner man sig som nästa berri sweet. Trots att man hela tiden är medveten variansen. Kan rekommendera ett verktyg som Galfond nyligen skapade, och hans tillhörande video. Det är som primedope fast bättre. Poker Variance Calculator Tråkigt att GG verkar suga, blev hoppfull där en stund när jag såg att de skaffat svensk licens. Något som vissa kanske missar är att de verkar ta viss rake från potter som inte går till flop. Såg för övrigt på twitter att Isildroon gjort en comeback och har grindat leaderboardsen där och raken är brutal. Citera
GTOBåten Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 19 minuter sedan, säger Omaha4snus : Håller helt med om det du skriver om downswings. Har spelat PLO under många år och man har såklart fått känna på variansen. Man skulle ju kunna tycka att man borde ha byggt upp någon typ av immunitet mot hur det påverkar en mentalt vid det här laget, men icke. Även om jag hanterar det bättre nu än förr blir jag ändå konstant förvånad över hur mycket det kan påverka mig. Ena veckan tvivlar man på om ens edge finns kvar, andra veckan känner man sig som nästa berri sweet. Trots att man hela tiden är medveten variansen. Kan rekommendera ett verktyg som Galfond nyligen skapade, och hans tillhörande video. Det är som primedope fast bättre. Poker Variance Calculator Tråkigt att GG verkar suga, blev hoppfull där en stund när jag såg att de skaffat svensk licens. Något som vissa kanske missar är att de verkar ta viss rake från potter som inte går till flop. Såg för övrigt på twitter att Isildroon gjort en comeback och har grindat leaderboardsen där och raken är brutal. Den delen av raken får du tillbaka genom Bad Beat Jackpot som de på något vis lyckats behålla. Däremot blir din effektiva rake på $10/20 nära 9bb/100, och säkert värre på lägre stakes, utan rakebacken. Citera
Recommended Posts