Kära dagbok! Eftersom jag har varit tyst hela helgen, så blir det en jävla massa text nu.
TL;DR Skottet gick bra! +1564,73 kr under helgen. Jag tycker pokerus är sköj igen, ska försöka bygga ordentlig rulle så man överlever ifall det går trögt med jobb. Redlinen har djupdykt.
Denna helg gick betydligt bättre än förra! De senaste två(?) veckorna har jag fan tyckt att pokerus har varit fett kul igen! Har fan längtat efter att få komma hem och sätta mig vid borden. Jag är borta typ 10h om dagen, 8h på utbildningen och 2h i kollektivtrafiken, men jag har likväl spelat 25h denna vecka - bra kämpat, kukbajs!
Ganska nöjd med liret, men känns som att jag har varit lite för vek/passiv. Fast förra helgen var jag nog motsatsen. När jag väl har ställt in mig rätt och hittat the sweet spot för denna nivå, så kommer jag nog printa. Jag har skrivit anteckningar efter varje session som jag spelade i helgen, så jag tänker att jag kan klistra in dem här. Inte för att jag tror att någon pallar läsa allt, utan det är mest för min egna skull. Najs att skottet fungerade och att jag förmodligen kommer bli kvar här på /1 nu! 😃
Fredag
Session #1, 2h, +892,57 kr: Fick en riktigt bra start och vann två bajs in efter 50 händer. Gjorde mycket för psyket att inte behöva kolla PT konstant. Fick liksom lite svängrum för skottet nu. 3BIs-shot blev snabbt 5BIs-shot. Spelade bara sex bord för att försöka hålla full fokus. Blev lite uttråkad ibland, men tror ändå att det var bra att börja med sex bord. Ibland när jag blejsar (ja, jag lirar nästan alltid bäng) och sitter på sweinmånga bord, så kan det hända att jag glömmer bort action eller rentav misclickar. Ville verkligen inte riskera att göra något dylikt nu när jag spelar haj stejks. Efter de två inköpen var det lite upp och ner i någon timme, torskade tillbaka det som jag vann i början, men tyckte att jag hanterade det bra. Jag försökte att tänka positivt och inte dampa. Sista timmen hittade jag sen en riktigt fin rush och tog ett brejk när jag låg på +9BIs. Det var riktigt najs för självförtroendet!
Session #2, 3h 1m, -100,34 kr: Nu gick det lite trögare. Droppade 5BIs på en relativt kort period. Blev slarvig/nonchalant. Synade till exempel ned en 3b och trippel barell mot IcePenguin med TT på Qxxxx - han hade AA. Fullständigt onödig stack off. Skärpte till mig lite efter det och lyckades ta tillbaka det mesta. Känns som att det är myyyycket svårare att få folds på /1 än på /0,5. Eventuellt att jag är lite scared money? Min redline är inte direkt positiv, som den brukar vara på /0,5. Tyckte det kändes lite småäckligt att sitta > 300BB djupt på nästan alla bord, men jag ska nog vänja mig.
Sammanfattningsvis en jävligt bra dag! Tror det var bra för mig att både få rusha som i session #1 och liksom veta att jag kan krossa och sen också bra att jag kunde hantera motsatsen och ta mig tillbaka efter det. Förra helgen hade jag nog blivit rasande av att tappa så många BIs så fort. Ser fram emot att spela mer /1 imorgon. 😃
Lördag
Började dagen med att städa, dammsuga, moppa, gå till barberaren, laga (nyttig) mat och käka dito. Allting runtomkring ska liksom vara tipp topp för att minimera risken för tilt/distraktioner. Är fan enklare att koncentrera sig när det är städat.
Session #1, 1h 2m, +59,31 kr: Gick tillbaka till att bara spela sex bord, för att liksom värma upp och ge varje hand full fokus. Hände inte så jävla mycket. Det satt en riktig spewfisk på ett bord, men fick aldrig några bra run outs, fick bara folda hela tiden. Måste kanske bli lite agressivare/våga hero calla lite mer resten av kvällen. Målet är att spela fem timmar idag med. Nu ska jag ta en promenad och sen blir det en längre session, i och med att kl. är 17 nu och helgfisken har nog börjat sätta sig vid borden.
Session #2, 1h 2m, -3,90 kr: Kom på att jag hade bokat tvättid, så fick bli ett brejk efter en timme ändå, för att lägga les tvätt i le torktumlare. Seg session. Någon jävla 46/14/4-bög bara jammar över en open från UTG. Jag har KK, snapsynar såklart, han har AA - där rök 180BB. Frustrerande, men jag var fan duktig som inte dampade sönder i alla fall. Känns som jag blöder rätt mycket genom att bara folda hela tiden. Är van vid att ha positiv redline liksom, men folk har fan ingen foldknapp - vettefan om jag har lyckats med en enda bluff. Men jag ska inte övertänka ... får fokusera på att value beta bara ... fast ska redlinen verkligen störtdyka bara för att jag gått upp en nivå?
Session #3, 2h 9m, +174,25 kr: Spelade rätt stabilt. Återigen, kanske lite för försiktigt. Rushade lite i början. Sen trampade jag vatten i en timme, inte mycket hände, tills jag 3b mot en reg (tror jag) som jag satt och spelade hu mot.
Kändes som att jag äntligen skulle få lite momentum, men icke sade nicke. Jag dampade inte i alla fall, eller jag dampade minimalt, ett "amen för i helvete, klart som fan bögfittan binkar" slapp väl ur mig. Men inte högt! Var fan helt hes i halsen efter förra helgen haha.
Sen en till dryg hand: Limpad pott med fyra spelare, jag i BB floppar färg, retard som limpat UTG degar, jag synar med 93s, han har T4s för en högre färg ... Asså, om man bara får ha normalt flyt, så vinner man lätt skitmycket. Stängde ner nu, för börjar känna mig fett frustrerad. Det flyter verkligen inte på idag ... är fortfarande under EV för månaden och sen alla dylika set ups med färg över färg och KK mot AA när fiskarna bara ripar från ingenstans och det går inte att folda ... Okej okej, ska sluta gnälla och tänka positivt! Det blev bara drygt 4h lir. Jag var lite väl seg mellan sessionerna, så kl. hann med att bli 24. Nya tag imorgon! Ser fram emot att krossa då!
Söndag
Vaknade kl. 04 och kunde inte somna om. Tog en lång morgonpromenad och sen kutade jag 11,05 km. Första gången jag sprang så långt sen jag krossade min knäskål. Verkar som jag är helt återställd nu! Eller känner mig kanske lite klen i benet, men hade inte ont överhuvudtaget. Hjälper med koncentrationen att ha rört på sig innan. 😊
Köpte en födelsedagspresent till polers för en femhunka och handlade käk, så BR är på 2k igen. Vi får la börja om hehe. Men det gör inget! Skiter det sig med ett 3BIs shot hämtar vi lätt igen det på /0,5. Vi ska försöka tänka positivt. :3
Session #1, 1h 1m, +413,74 kr: Vann en KK mot JJ relativt tidigt aipf. Sen spelade man den här jävla handen mot inavel. Är det enkel fold på river eller?
Klart inavlet har limpat in med J6s. Detta var nog det mest tiltade jag blivit på hela helgen, oklart varför. Eller kanske för att det är en enkel fold. Vet inte vad fan jag tänkte med ... vad ska jag slå liksom? Blir alltid mer tilt när man torskar på grund av att man själv har spelat dåligt än när man bara blir utdragen. Borden är fan fett döda. Får inte ens upp 6 st /1-bord och de /1-bord jag har uppe är fullständig nitfest bortsett från det anonyma bordet. Ska ta en till promenad och hoppas det ser lite bättre ut efter det.
Session #2, 1h 6m, +5,09 kr: Spelade ganska slappt. Är typ för trött. Missade tunna value bets och så vidare. Tror fan att jag ska skita i att spela mer idag och fokusera på att preppa käk för veckan och sova i tid istället. Vet att jag hade bestämt mig för att spela 5h, men jag hade inte direkt tänkt att jag bara skulle sova i 2h. Kommer bara bli tilt om jag försöker pusha mig själv och spelar dåligt. Denna session var tillräckligt illa. Lär ju inte bli piggare heller.
Har fan ändå fått lite driv igen. Jag gör allt jag kan för att landa ett jobb såklart, men känner ändå att jag måste ta pokerus lite seriösare och fixa till en rulle nu. Man vet aldrig hur lång tid det kommer ta med kneg, eller om jag ens kommer få något överhuvudtaget. Jag måste se till så att pokerus kan generera tillräckligt mycket deg för att jag i alla fall ska överleva. På /1 blir det ju mer deg. Vore nöten att kunna regga /2 så småningom. 2408,36 kr i br efter jag cashat ut lite.
Det blir på't igen imorgon! Satsar på minst tre timmar. Ungefär så mycket jag brukar palla på vardagar.
Puss på särten!