Gå till innehåll

kukbajs

Members
  • Innehåll Antal

    999
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    36

kukbajs senast vann den dag 25 Juni

kukbajs hade det mest gillade innehållet!

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

kukbajs's Achievements

Advanced Member

Advanced Member (3/3)

446

Anseende bland gemenskapen

  1. Asså jag tycker ändå att mina frågor var relevanta. Om de skulle använda ngt språk/framework jag inte kan, så hade jag ju börjat plugga på det nu. Men det var inget nytt för mig som krävdes. Okej, den andra frågan va nog dålig.
  2. Pokerus är i alla fall enkelt! Några potter från dagens första session. (Är emellan sessioner och ska ändå vänta någon timme till med att spela resten av timmarna, så jag tajmar kvällsfisken.) Alltid kul att få hero calla. Han bara smetar in 200bb med AJs lol. Jag klagar inte. Sick fade också. Har nog tagit igen några av alla bajs in under ev jag var förra veckan. Den gubben gick inte, sörru!
  3. Han frågade om jag hade några frågor. Jag ställde egentligen bara två frågor 1. Vilka språk/frameworks de jobbar med och 2. Det där med kundkontakt. Jag ställde mest de frågorna för att verka intresserad eller för att det inte skulle bli tyst. Han frågade mig också om jag var bekväm med att mejlas istället för att ringas eller så. Och det sade jag att jag var. Där hade jag kanske kunna lyft fram min masterexamen, att jag är bra med text och så och att det kommer till nytta när det gäller att läsa och skriva dokumentation. Svara fort gjorde jag definitivt. Jag tycker tystnad är jobbig/obekväm. Där sitter man i ett kalt, dödstyst rum och glor varandra i ögonen. Ska försöka tänka lite mer nästa gång. Det var ju skönt att du inte tycker att det låter så illa. Jag har fan egentligen ingen aning ... Eller jo, jag kan fan bättre än det där. Men jag brukar ofta sätta ganska höga krav på mig själv ...
  4. Det där har mina päron sagt en miljon gånger under mitt liv, "Bara släpp det nu." Jag är dessvärre expert på att övertänka, älta och tankeloopa. Jag vet ju dock att ni har rätt. Det är en av anledningarna till att jag gillar pokerus och schack - för det mesta brukar jag liksom kunna gå in i det helt och hållet - allt annat "brus" blir tyst, i alla fall för en stund. Men nu nojar jag över att jag inte ska få någon mer chans. Lärarna har sagt att det är rätt svårt att få praktik nuförtiden. De är fan inte särskilt bra på att kommunicera. Jag vet liksom inte om de letar efter något annat företag åt mig nu eller om jag ska göra det själv. I och för sig vet jag inte ens hur det har gått än, tror den där snubben skulle lämna besked på måndag. Alltid tyckt det har varit jobbigt när saker och ting är oklara/osäkra. Vårt schema ändras typ alltid löpande under dagen. Ingen föreläsning har gett mig någonting. De läser typ bara från dokumentationen innantill eller frågar Claude när man undrar något. Det kan jag lika gärna göra själv. Fast jag har bojkottat AI so far. Men jaja, jag går ju detta mest för att få in en fot någonstans liksom, inte direkt för att lära mig programmering. Det är synd att han inte gav oss några tekniska frågor eller typ en uppgift/ett problem som vi skulle lösa. Det hade nog sagt mycket mer ... och det hade gått bättre för mig än det upplägget han körde på. Fan, programmering var myyycket mer socialt än vad jag hade förväntat/tänkt mig. Jag har i och för sig bara gjort soloprojekt tidigare. Men ja, jag är ganska van vid att det sällan är den som är bäst eller jobbar hårdast som "lyckas" ... det brukar vara den som är bäst på att snacka. Jag är tveksam på om mina kursare ens skulle klara av de arbetsuppgifter som han beskrev för mig. Eller det kan de nog förresten med rätt guidning. Jag ska försöka att inte bli missunnsam - det vinner jag knappast något på. Annars tycker jag att du kom med bra tips! Ska försöka tänka på det tills nästa gång ... om det nu blir någon nästa gång. Jag ska vara positivare, förbereda frågor, förbereda svar (ännu bättre/noggrannare), ta ett brejk från kodandet en kvart eller så före intervjun så hjärnan inte är fast i kod-mode, det där med att jag gillar att lära mina kursare lät bra också - det har jag faktiskt gjort en hel del. Okej, fucking åt helvete med detta nu. Nu äre tajm för pokerus. Jag ska på't igen på måndag sen, men jag är fan fortfarande lite låg över intervjun. EDIT: Jag ska nog be om hjälp inför nästa intervju. Jag borde kunna få extra stöd på grund av min funktionsnedsättning.
  5. Fan asså, jag vaknar alltid till vid fyra oavsett när jag går och lägger mig lol. Men ah, jag var alldeles för nonchalant före intervjun. Jag och en kursare satt med ett problem som vi hade hållit på med ett tag och jag blev liksom direkt ivägskickad från det. Så jag var fortfarande i programmerings-mode och aningen irriterad för att jag inte hade löst det ännu. Jag borde ha tagit en promenad 30 min innan och tänkt igenom eventuella svar till de vanligaste frågorna en gång extra. Så man hade kommit in i lite mer intervju-mode. Jag tyckte redan att jag hade tänkt igenom det tidigare, men jag blev ju likväl helt ställd när jag fick helt normala frågor. Kanske att jag till och med ska skriva upp svar och utifall jag börjar svamla helt kan jag kolla på ett papper lite fort för att hamna på banan igen. Tack för era svar, @Markus8000 och @degenstein ❤️
  6. Jag måste nog typ öva på vad jag ska säga innan.
  7. Bah, asså PF, jag ska måste skriva av mig lite. Hade intervju för praktikplats med ett företag som utbildningen hade bjudit dit. Det gick sååå jävla dåligt. Fy fan, jag rodnar typ nu när jag tanker på det bara. Han frågade mig hur det kom sig att jag gick denna utbildning. Jag sade typ "Något måste man ju göra." Och jag sade att programmering hade varit en hobby i yngre tonåren och att jag sen lade undan det i 15 år. Jag skulle ju såklart säga att jag går utbildningen för att jag tycker detta är svinkul och intressant och att jag har testat lite olika jobb och branscher, men att det nu känns som att jag äntligen hittat rätt. Något sånt. Istället för den där jävla pannkakan som hoppade ur min käft ... Sen frågade jag om deras app (jag vet att det är en webapp) är avsedd för PC bara. Vem fan säger PC?! Jag tänkte fråga om appen ska vara/är mobilanpassad, men det blev fel där ... ord är svåra. Jag sade också att jag tycker backend-saker är roligast (han frågade) och tillade att jag är "Helt värdelös på design och har ingen känsla för färger eller nåt sånt". Vidare, frågade jag om det är mycket kundkontakt i den rollen och sade att jag inte är bra på muntlig kommunikation. Herregud, vilket jävla magplask. 😭 Jag är så jävla usel på intervjuer och på att sälja in mig själv. Jag är bäst i klassen, men det vet ju inte den där killen. Såvida de inte har visat våra testresultat eller alla committs vi har gjort till grupparbetena (jag har dragit det tyngsta lasset and it's not even close). Det kändes fett stelt och vi hade nog inte bra kemi heller. Det har jag fan aldrig. Det brukar brudarna på Hinge säga. Att vi inte har kemi. Jag är så jävla dålig på sånt där. Om jag bara hade kunna tagit bort le 'tism, så hade jag nog både haft brud och kneg ... Alla tycker typ att jag är konstig och det tar väldigt lång tid för mig innan folk får en positiv uppfattning om mig, om de nu får det överhuvudtaget. Många polare har typ sagt saker som "Asså, jag tyckte du var fett konstig de första två åren, men nu tycker jag att du är rimlig. Tips på hur jag ska tänka/förbereda mig inför nästa försök? Nästan 100% säker på att jag inte kommer få detta, när jag förminskade mina skills så mycket och typ satte mina svagheter i fokus. Och lät så negativ ... "något måste man ju göra" ... vad fan är det för svar?! Pokerus går i alla fall fett bra än så länge. 🙂 En riktig uppdatering kommer som sagt på söndag.
  8. Jag tror inte heller det kan vara såå stor skillnad. Det handlar väl mest om att ha rulle liksom, i alla fall för mig då. På gamla klienten började det finnas bra regs först på /4-/5 typ, men vet inte om det är så längre såklart. Målet är hur som helst /2, så småningom i alla fall. Har snart lite sommarlov i två veckor. Då jävlar ska jag grinda järnet! Kommer i alla fall köra de 30 timmar i veckan som SVS varit så generösa att ge mig. Kanske att jag kör på någon mer sida då, typ Unibet eller dylikt. Som sagt, tycker jag att det är fett kul atm och har inga problem med att sitta fem timmar i streck. Tiden bara flyger iväg. Kanske att jag kommer få möjlighet att känna lite på /2 under sommarlovet. 🙂 Vad kör du för nivåer?
  9. Kör en mitt i veckan-update. Känner mig bekväm med /1 nu. Är inte överhuvudtaget scared money längre och gillar att sitta deep. Tyckte det var lite småläskigt i början. Jag spelar mot exakt alla och gärna HU. Inte imponerad av särskilt många. Här kommer månadsgiraffer: Jag tycker det är fett kul att spela atm!!! 😃 Längtar varje dag efter att få komma hem och öppna klienten. Detta trots att jag har sprungit sååå jävla anus. 24BIs under ev. Men jag tycker faktiskt att jag har hanterat det ovanligt bra. Nota bene hur lite gnäll jag postat lately! Och det kommer ju att vända. Man kan ju springa över ev också. 😮 Det lär hända någon månad i alla fall och jävlar vad deg jag kommer att få då! Tror faktiskt att jag kan snitta typ 10k/mån när jag spelar /1. Fast nu tänker jag gnälla lite: Det är liksom inte bara under ev heller, utan en jävla massa set ups också. Till exempel när vi satt HU mot herr 17/9/3 MissatDrag. Sån jävla värdelös spelare. Han öppnar också 7-8x BARA mot mig när det är bvb. Jag var glad över run outen, i och med att det inte parade sig. Det går väl inte att folda även om han är århundrandets nit. Han har faktiskt börjat spela tillbaka lite mot mig. Exempelvis: Man bara "fan va cool du är, bra spelat, du får potten, kamrat". Men man printar ändå som fan genom att bara 3b och cb mot honom. Jaja, blir ny update på söndag methinks. Då blir det fler giraffer och en till kass "reg" på /1 som ska hängas ut haha. Vi får la hoppas att den gröna giraffen har gått ifatt den gula, i alla fall litegrand, tills söndag. Puss på stjärten! ❤️
  10. På svs/ipoker också. Men gör det inte alls ofta/mycket. Tycker det är najs ibland. 🙂
  11. Bleh, fan va segt det går. Och så får man ej spela mer. Veckogiraff: Är +700-800 från donkaments också. Jag har i alla fall fått in rätt många händer på /1 nu och kör mest såna bord. Denna månad: Har inte spelat jättebra direkt och inte heller sprungit så bra, men jag tror det går att ha 20BB+/100 där. Kanske inte att jag kan det, men jag kan nog i alla fall ha typ 17-18.
  12. Vilket/vilka språk ska du studera?
  13. En tjackrunk i veckan á 12h kan du väl ändå unna dig? Lite japanese midget porn på 43 flikar? 🙌 Nä, ville bara skriva att det har varit intressant läsning. 🙂
  14. Ready to serve! 🫡
  15. Fy fan va knullad jag blit denna vecka. Venne om jag kommer spela något mer, i såna fall kanske på söndag.
×
×
  • Skapa nytt...