Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Mustig giraff! 

Hur många bord brukar du köra samtidigt som max? 

Hur petig är du med table selection, och hur långa sessioner brukar du köra? Kör du med stop losses? 

Tänker att denna typ av praktiska detaljer som inte har med själva spelet att göra är minst lika viktigt för ens WR än vad ens strategi är. 

Speciellt i en hög rake miljö. 

Att optimera antal bord, när man spelar(och när man slutar spela osv) känner jag är sjukt underskattat, och lågt hängande frukt för att få en boost på ens WR. 

Postad
5 minuter sedan, säger Rhetoric :

Snyggt! Hur många bord snittar du? Startar du bord eller trivs du bäst på fulla bord? Hur många timmar per dag brukar du spela?

5-6 bord känns lagom. Mer än 8 så börjar bli virrigt där det t.ex. ibland händer att jag plötsligt hamnat med något ultraslaskigt som jag 3 bettat med som om jag spelade i en minneslucka. Bästa är ju såklart och ha fisken hu eftersom man får spela flest % händer mot honom + att man spelar många fler händer per timme = mest värde. För övrigt så har jag nog snittat sub 2h/dag grind senaste 2 åren så inte haft världens bästa arbetsmoral direkt. Siktar på att förbättra det i framtiden :)

3 blind all ins om 10 minuter på Udevalla 12. Startar handen efter jag gett tummen upp emojin 

• Like 3
Postad
7 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Mustig giraff! 

Hur många bord brukar du köra samtidigt som max? 

Hur petig är du med table selection, och hur långa sessioner brukar du köra? Kör du med stop losses? 

Tänker att denna typ av praktiska detaljer som inte har med själva spelet att göra är minst lika viktigt för ens WR än vad ens strategi är. 

Speciellt i en hög rake miljö. 

Att optimera antal bord, när man spelar(och när man slutar spela osv) känner jag är sjukt underskattat, och lågt hängande frukt för att få en boost på ens WR. 

Table selection är A och O när det kommer till bra winrate, hourly och variansfria pengar. En 10bb/100 spelare kan lätt vara minus ev på ett dåligt bord post rake. Och variansen ökar exponentiellt ju närmare du närmar dig ett 0bb/100 värde bord. Varje gång jag har tid mellan händerna så scoutar jag lobbyerna efter bättre/nya bord. Halva arbetet som en effektiv pokerspelare är ju att sätta upp sig för så bra games som möjligt.

Whale jail > Stop loss. Som erfaren grinder kliver vi såklart inte tills fiskat gått eller fått gå bust 

• Like 1
Postad (redigerade)

Att veta när man ska hålla dem, eller enär man ska lägga dem, eller när man ska springa är en konstform. själv pastar jag alltid in min dagsgraf efter ca 50% av min allokerade speltid hos chatgpt och ber den analysera om jag bör fortsätta spela eller inte ur TA-vinkel. 

Detta var igår:

The chart still looks structurally bullish, with higher highs and higher lows, but the explosive breakout phase has transitioned into a more volatile consolidation near the top. Toward the end, momentum appears to weaken and price action becomes choppier, which could signal early distribution before either a larger correction or a continuation breakout.

Safe to say, så fick jag en korrigering. :(

Redigerad av killerwolf2
  • Like 2
Postad
1 timme sedan, säger VakuumspelarN :

Table selection är A och O när det kommer till bra winrate, hourly och variansfria pengar. En 10bb/100 spelare kan lätt vara minus ev på ett dåligt bord post rake. Och variansen ökar exponentiellt ju närmare du närmar dig ett 0bb/100 värde bord. Varje gång jag har tid mellan händerna så scoutar jag lobbyerna efter bättre/nya bord. Halva arbetet som en effektiv pokerspelare är ju att sätta upp sig för så bra games som möjligt.

Whale jail > Stop loss. Som erfaren grinder kliver vi såklart inte tills fiskat gått eller fått gå bust 

Yes, och det är där jag inte får ihop det med de som nöter riktigt många bord, för menar, då kommer du ju by default sitta på dåliga bord, och det kommer ju cutta din WR, och boosta variansen något enormt. 

Hur mkt tid har du att jaga bra bord i lobbyn om du sitter och 12 tablar liksom?