Håller helt med om det du skriver om downswings. Har spelat PLO under många år och man har såklart fått känna på variansen. Man skulle ju kunna tycka att man borde ha byggt upp någon typ av immunitet mot hur det påverkar en mentalt vid det här laget, men icke. Även om jag hanterar det bättre nu än förr blir jag ändå konstant förvånad över hur mycket det kan påverka mig. Ena veckan tvivlar man på om ens edge finns kvar, andra veckan känner man sig som nästa berri sweet. Trots att man hela tiden är medveten variansen.
Kan rekommendera ett verktyg som Galfond nyligen skapade, och hans tillhörande video. Det är som primedope fast bättre.
Poker Variance Calculator
Tråkigt att GG verkar suga, blev hoppfull där en stund när jag såg att de skaffat svensk licens. Något som vissa kanske missar är att de verkar ta viss rake från potter som inte går till flop. Såg för övrigt på twitter att Isildroon gjort en comeback och har grindat leaderboardsen där och raken är brutal.