Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr

Recommended Posts

Postad

Lösningen är att ytterst sällan kolla vad rullen ligger på och fokusera på att spela så bra som möjligt (definitivt ALDRIG kolla på saldot under spelandes session). Då undviker man winner's tilt. Slutar du spendera pengar på droger och istället underhåller sunt bankroll management så kommer du snabbt klättra i stakes. Att konstant vara under ekonomisk stress, bokstavligen under spelets gång, är en winrates största fiende. För att inte tala om psyket. Det skapar ångest... och då kan man missbruka droger för att handskas med detta bekymmer. Drogpengar kommer från bankrullen. Tillbaka på steg ett med ekonomisk stress. Det är en ond jävla cirkel.

Inte för att låta anklagandes, utan mest för att påpeka det uppenbara på ett tydligt och omjäkigt sätt: ditt missbruk är återigen problemet. Kanske finner du viljan att gå i terapisamtal och skriva in dig på en beroendeklinik så du kan leva ett liv utan att behöva tänka på (bristen av) pengar hela jävla dagarna. Man kan leva ganska gott på att krossa 1/2 på SVS t ex. Bli rik, vettja :) :hjärter:

Finns i DM, men det vet du! You got this.

• Like 1
Postad (redigerade)

min storhetstid i pokern var under en period där kollade min graf endast på söndagar. Var rejält rullad, och hade så pass mycket confidence i mig själv och mitt spel. Det enda jag fick göra under veckan var att kolla olika motståndares grafer/data men det var för att kunna hitta hhs för stuidier, lite svårt att inte råka ögna på det då.

Nu idag är jag en skugga av mitt forna jag och jag refreshar grafen var femte min men jag är bättre än någonsin. 

this not good4u kan vi konstatera!
f5 GIF

Redigerad av killerwolf2
  • Like 2
Postad

97an kan du ju bara pokerstovea / räkna combos, vid första glans ser det ganska så svårt ut att ha en 8a och väldigt lätt att ha ett bustat färgdrag. Antar man kan räkna bort starkare händer som ett set eller 3x när han shovear över pott? Att tänka att han ska betta mindre för att vilja få syn är non sens. En 8a borde definitivt shovea här varje gång. Nu advokerar jag inte för att kolla jättemycket på en hud på ett anonymt bord, men även där vid första glans känns det rimligt att han är kapabel att stoppa in pengar.

Ang saldot eller whatever så tror jag inte det är en one fits all. En får väl fundera varför en känner så och vad som triggar en. Jag refreshar min graf flera gånger per session och kan inte påstå att det stör mig så mycket. Däremot kollar jag sällan över en medium period. Typ kolla hur senaste veckan gick eller månaden gick. Kolla mid session är rimligt för mig ifall man kanske vill ha någon form av stoploss eller dyl (behöver inte vara relaterat till bankrulle eller något). Jag upplever inte själv att jag spelar mitt a-game väldigt ofta när jag är stuck 10bi + och det är lätt intala sig det (framförallt om man inte vet hur mycket man är  stuck). 

I mina svaga stunder kollar jag resultat på mediumlånga stretches och det ger mig exakt noll positivt. Jag har spelat såpass länge så jag har upplevt det 100 gånger att det går att backa 50 bi på en månad och det går att vinna 100bi på en månad. Att jag förlorade mycket förra veckan eller vann mycket förra veckan/månaden spelar exakt ingen roll. Hade någon svag stund tidigare i år där jag var irriterad för jag sprang dåligt upplevde jag och det kändes omöjligt att vinna. Filtrerade upp årsgrafen och noterade 200k under ev. Uppenbarligen ger det någon form av negativ känsla, att min winrate över samplet var 7evbb kunde jag verkligen inte bry mig mindre om. Ryggdunka sig själv över några månader av hög winrate på highstakes är non sens då det uppenbarligen kan svänga lika fort åt andra hållet. En typ "bra" 4-5 månaders period kan försvinna på en vecka om man har otur. Mixar man nivåer så vårdslöst som jag gör kan en dålig session wipea ut ett helt år. Kände lite post nut clarity att jag insåg att jag enbart kollade grafen för någon slags coping mekanism / tycka synd om mig själv, återigen helt onödigt.

Men med det sagt är ju praxis för många spelare att kolla resultat vecko/månadsvis, vilket jag som sagt inte relaterar till eller skulle orka fundera över varför det är logiskt. Om du inte kan refresha din graf mid session utan att påverkas antar jag du är underrullad, det finns enkla lösningar på det problemet.

• Like 1
  • Thanks 1