Rhetoric Postad igår kl 10:34 Rapport Postad igår kl 10:34 Lösningen är att ytterst sällan kolla vad rullen ligger på och fokusera på att spela så bra som möjligt (definitivt ALDRIG kolla på saldot under spelandes session). Då undviker man winner's tilt. Slutar du spendera pengar på droger och istället underhåller sunt bankroll management så kommer du snabbt klättra i stakes. Att konstant vara under ekonomisk stress, bokstavligen under spelets gång, är en winrates största fiende. För att inte tala om psyket. Det skapar ångest... och då kan man missbruka droger för att handskas med detta bekymmer. Drogpengar kommer från bankrullen. Tillbaka på steg ett med ekonomisk stress. Det är en ond jävla cirkel. Inte för att låta anklagandes, utan mest för att påpeka det uppenbara på ett tydligt och omjäkigt sätt: ditt missbruk är återigen problemet. Kanske finner du viljan att gå i terapisamtal och skriva in dig på en beroendeklinik så du kan leva ett liv utan att behöva tänka på (bristen av) pengar hela jävla dagarna. Man kan leva ganska gott på att krossa 1/2 på SVS t ex. Bli rik, vettja Finns i DM, men det vet du! You got this. 1 Citera
killerwolf2 Postad igår kl 11:57 Rapport Postad igår kl 11:57 (redigerade) min storhetstid i pokern var under en period där kollade min graf endast på söndagar. Var rejält rullad, och hade så pass mycket confidence i mig själv och mitt spel. Det enda jag fick göra under veckan var att kolla olika motståndares grafer/data men det var för att kunna hitta hhs för stuidier, lite svårt att inte råka ögna på det då. Nu idag är jag en skugga av mitt forna jag och jag refreshar grafen var femte min men jag är bättre än någonsin. this not good4u kan vi konstatera! Redigerad igår kl 11:59 av killerwolf2 3 Citera
brusig1 Postad igår kl 14:45 Rapport Postad igår kl 14:45 97an kan du ju bara pokerstovea / räkna combos, vid första glans ser det ganska så svårt ut att ha en 8a och väldigt lätt att ha ett bustat färgdrag. Antar man kan räkna bort starkare händer som ett set eller 3x när han shovear över pott? Att tänka att han ska betta mindre för att vilja få syn är non sens. En 8a borde definitivt shovea här varje gång. Nu advokerar jag inte för att kolla jättemycket på en hud på ett anonymt bord, men även där vid första glans känns det rimligt att han är kapabel att stoppa in pengar. Ang saldot eller whatever så tror jag inte det är en one fits all. En får väl fundera varför en känner så och vad som triggar en. Jag refreshar min graf flera gånger per session och kan inte påstå att det stör mig så mycket. Däremot kollar jag sällan över en medium period. Typ kolla hur senaste veckan gick eller månaden gick. Kolla mid session är rimligt för mig ifall man kanske vill ha någon form av stoploss eller dyl (behöver inte vara relaterat till bankrulle eller något). Jag upplever inte själv att jag spelar mitt a-game väldigt ofta när jag är stuck 10bi + och det är lätt intala sig det (framförallt om man inte vet hur mycket man är stuck). I mina svaga stunder kollar jag resultat på mediumlånga stretches och det ger mig exakt noll positivt. Jag har spelat såpass länge så jag har upplevt det 100 gånger att det går att backa 50 bi på en månad och det går att vinna 100bi på en månad. Att jag förlorade mycket förra veckan eller vann mycket förra veckan/månaden spelar exakt ingen roll. Hade någon svag stund tidigare i år där jag var irriterad för jag sprang dåligt upplevde jag och det kändes omöjligt att vinna. Filtrerade upp årsgrafen och noterade 200k under ev. Uppenbarligen ger det någon form av negativ känsla, att min winrate över samplet var 7evbb kunde jag verkligen inte bry mig mindre om. Ryggdunka sig själv över några månader av hög winrate på highstakes är non sens då det uppenbarligen kan svänga lika fort åt andra hållet. En typ "bra" 4-5 månaders period kan försvinna på en vecka om man har otur. Mixar man nivåer så vårdslöst som jag gör kan en dålig session wipea ut ett helt år. Kände lite post nut clarity att jag insåg att jag enbart kollade grafen för någon slags coping mekanism / tycka synd om mig själv, återigen helt onödigt. Men med det sagt är ju praxis för många spelare att kolla resultat vecko/månadsvis, vilket jag som sagt inte relaterar till eller skulle orka fundera över varför det är logiskt. Om du inte kan refresha din graf mid session utan att påverkas antar jag du är underrullad, det finns enkla lösningar på det problemet. 2 3 Citera
Opteron Postad igår kl 17:34 Rapport Postad igår kl 17:34 Jag ska börja nivåtura igen i höst när jag blivit av med förvaltaren 1 Citera
kukbajs Postad igår kl 20:58 Författare Rapport Postad igår kl 20:58 För i helvete ... Blir så jävla knullad idag asså, eller i alla fall på alla /1-bord. Nästan varje gång jag floppar ett set så har jag torskat ett inköp. Liksom wtf är det här tex?! Hade väl kunnat jamma flopp och blivit synad ändå. Är det bara att check/folda 66-handen eller? Jag antar det. Den jävla soppan spelar ju för fan 17/9, så vet inte vad jag tänkte ... Varenda jävla run out äcklar sig liksom. Har en milj till händer på samma stuk som ovan, men ska försöka att bespara er mitt sedvanliga gnäll denna afton. Min all-in adjusted ev är i alla fall bra på /1. Att jag spelade alla fem timmar som jag får spela och planerade att spela var också något positivt med idag. Dagen blev typ b/e. Det lär väl vända snart. Jag har fan en jävla massa rushande innestående hos pokergudarna nu. Och jahapp ... vad fan annars. Sista handen man spelar innan borden ska stängas ner. Jag tänkte att jag skulle checka ... Då blir det back istället för b/e. Helt hopplöst idag. Citera
kukbajs Postad igår kl 21:02 Författare Rapport Postad igår kl 21:02 Just ja, jag skulle ju inte gnälla. Citera
kukbajs Postad igår kl 21:20 Författare Rapport Postad igår kl 21:20 (redigerade) 13 timmar sedan, säger Bryggkaffe : Mycket lättare sagt än gjort men jag tycker lösningen på alla problem är att försöka komma ihåg att det är ett strategispel och bara fokusera på det. Bäst för välmåendet, bäst för utvecklingen, bäst för winraten. För tillfället är jag väl mer i en period där jag spelar "för att jag borde" än för att det känns inspirerande och då blir man ju dum i huvudet och vill ha gröna siffror i trackern varje dag 🙃 Lättare sagt än gjort är det absolut! Men du har såklart rätt. Men jag tiltar faktiskt inte lika mycket på borden som jag gör på pf eller möblemanget. 10 timmar sedan, säger Rhetoric : Lösningen är att ytterst sällan kolla vad rullen ligger på och fokusera på att spela så bra som möjligt (definitivt ALDRIG kolla på saldot under spelandes session). Då undviker man winner's tilt. Slutar du spendera pengar på droger och istället underhåller sunt bankroll management så kommer du snabbt klättra i stakes. Att konstant vara under ekonomisk stress, bokstavligen under spelets gång, är en winrates största fiende. För att inte tala om psyket. Det skapar ångest... och då kan man missbruka droger för att handskas med detta bekymmer. Drogpengar kommer från bankrullen. Tillbaka på steg ett med ekonomisk stress. Det är en ond jävla cirkel. Inte för att låta anklagandes, utan mest för att påpeka det uppenbara på ett tydligt och omjäkigt sätt: ditt missbruk är återigen problemet. Kanske finner du viljan att gå i terapisamtal och skriva in dig på en beroendeklinik så du kan leva ett liv utan att behöva tänka på (bristen av) pengar hela jävla dagarna. Man kan leva ganska gott på att krossa 1/2 på SVS t ex. Bli rik, vettja Finns i DM, men det vet du! You got this. Jag försöker att inte kolla PT så mycket mitt i en session. Landar nog på typ en gång i halvtimmen kanske. Men sen måste jag lite hålla koll på hur det går, med tanke på min ekonomiska situation. Ekonomisk stress kommer jag att få leva med ett bra tag till. Men jag hade faktiskt en jobbintervju i tisdags! Får se hur det går. Hade varit nöten asså. Tror typ jag skulle få behålla i alla fall 10k/mån efter Kronofogden tar sitt. Det är nästan dubbelt så mycket än min nuvarande inkomst. Du låter inte anklagande och du är inte den första som säger något i stil med detta. Men faktum är att jag har varit sjukt mycket lugnare sen mitt senaste krampanfall då jag halvt slog ihjäl mig ... var väl i vintras. Kan knappt minnas senast jag var såhär lugn. Har inga problem med att vara nykter på dagen och så, men då ska jag fan få blejsa på kvällen. Jag har hellre massa knark än att vara rik. Nämen, jag har inte motivationen och/eller är inte redo att sluta och göra nytt försök med psykiatrin etc. Jag pallar bara inte. Hur många år var jag inte hos beroendecentrum? Typ 5 år minst. Vill inte sluta, i alla fall inte av hälsoskäl. För ekonomiska skäl - det är lite mer motiverande. Men då kan jag lika gärna börja med att sluta röka - det är nog minst en tusenlapp i månaden, förmodligen mer. Måste ändå sluta röka inför en operation. Och liksom nu går jag också en utbildning på heltid mm mm, har inte direkt tid att dra ut i skogen och prata om mina trauman eller något sånt. 9 timmar sedan, säger killerwolf2 : min storhetstid i pokern var under en period där kollade min graf endast på söndagar. Var rejält rullad, och hade så pass mycket confidence i mig själv och mitt spel. Det enda jag fick göra under veckan var att kolla olika motståndares grafer/data men det var för att kunna hitta hhs för stuidier, lite svårt att inte råka ögna på det då. Nu idag är jag en skugga av mitt forna jag och jag refreshar grafen var femte min men jag är bättre än någonsin. this not good4u kan vi konstatera! Hah, ja, är man rejält rullad hade nog inte ens jag känt behovet att kolla så mycket. Då kan man typ bara behandla pokerus mer som ett vanligt datorspel. 6 timmar sedan, säger brusig1 : 97an kan du ju bara pokerstovea / räkna combos, vid första glans ser det ganska så svårt ut att ha en 8a och väldigt lätt att ha ett bustat färgdrag. Antar man kan räkna bort starkare händer som ett set eller 3x när han shovear över pott? Att tänka att han ska betta mindre för att vilja få syn är non sens. En 8a borde definitivt shovea här varje gång. Nu advokerar jag inte för att kolla jättemycket på en hud på ett anonymt bord, men även där vid första glans känns det rimligt att han är kapabel att stoppa in pengar. Ang saldot eller whatever så tror jag inte det är en one fits all. En får väl fundera varför en känner så och vad som triggar en. Jag refreshar min graf flera gånger per session och kan inte påstå att det stör mig så mycket. Däremot kollar jag sällan över en medium period. Typ kolla hur senaste veckan gick eller månaden gick. Kolla mid session är rimligt för mig ifall man kanske vill ha någon form av stoploss eller dyl (behöver inte vara relaterat till bankrulle eller något). Jag upplever inte själv att jag spelar mitt a-game väldigt ofta när jag är stuck 10bi + och det är lätt intala sig det (framförallt om man inte vet hur mycket man är stuck). I mina svaga stunder kollar jag resultat på mediumlånga stretches och det ger mig exakt noll positivt. Jag har spelat såpass länge så jag har upplevt det 100 gånger att det går att backa 50 bi på en månad och det går att vinna 100bi på en månad. Att jag förlorade mycket förra veckan eller vann mycket förra veckan/månaden spelar exakt ingen roll. Hade någon svag stund tidigare i år där jag var irriterad för jag sprang dåligt upplevde jag och det kändes omöjligt att vinna. Filtrerade upp årsgrafen och noterade 200k under ev. Uppenbarligen ger det någon form av negativ känsla, att min winrate över samplet var 7evbb kunde jag verkligen inte bry mig mindre om. Ryggdunka sig själv över några månader av hög winrate på highstakes är non sens då det uppenbarligen kan svänga lika fort åt andra hållet. En typ "bra" 4-5 månaders period kan försvinna på en vecka om man har otur. Mixar man nivåer så vårdslöst som jag gör kan en dålig session wipea ut ett helt år. Kände lite post nut clarity att jag insåg att jag enbart kollade grafen för någon slags coping mekanism / tycka synd om mig själv, återigen helt onödigt. Men med det sagt är ju praxis för många spelare att kolla resultat vecko/månadsvis, vilket jag som sagt inte relaterar till eller skulle orka fundera över varför det är logiskt. Om du inte kan refresha din graf mid session utan att påverkas antar jag du är underrullad, det finns enkla lösningar på det problemet. Tack för ett utförligt svar, kamrat kompis! Ja, jag var mes där, nu vill jag syna. Fy fan, asså hade inte klarat av att en 4-5 månaders period kan sabbas på en vecka. Men har förstått att det är lite så på haj stejks. Jag ska nog hålla mig här nere. 🙂 Redigerad igår kl 21:30 av kukbajs Citera
kukbajs Postad igår kl 21:22 Författare Rapport Postad igår kl 21:22 (redigerade) Förresten, någon som har ett IT-företag eller något företag överhuvudtaget som jag kan göra praktik på? Jag är faktiskt rätt duktig. Har erfarenhet av Node.js, JavaScript, HTML, CSS, PostgreSQL, MySQL, TypeScript, Prisma, React, Next.js, Tailwind, Shadcn/UI, Zod, Better-auth, Git/Github, Python, Flask, Django, CLTK. Men jag lär mig nya saker rätt fort också! Fått 12 nej än så länge lol Redigerad igår kl 21:23 av kukbajs Citera
kukbajs Postad igår kl 21:27 Författare Rapport Postad igår kl 21:27 3 timmar sedan, säger Opteron : Jag ska börja nivåtura igen i höst när jag blivit av med förvaltaren Kan du inte spela alls nu eller? Inte sett dig på evigheter. Citera
Opteron Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 14 timmar sedan, säger kukbajs : Kan du inte spela alls nu eller? Inte sett dig på evigheter. Nej, mitt liv står 100% stilla har förvaltare till i höst har absolut ingenting att göra på dagarna förutom att röka cigg. Total katastrof Citera
bomanlol Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan 11 minuter sedan, säger Opteron : Nej, mitt liv står 100% stilla har förvaltare till i höst har absolut ingenting att göra på dagarna förutom att röka cigg. Total katastrof Volontärarbete? Om du bor i Stockholm Citera
kukbajs Postad 9 timmar sedan Författare Rapport Postad 9 timmar sedan (redigerade) 36 minuter sedan, säger Opteron : Nej, mitt liv står 100% stilla har förvaltare till i höst har absolut ingenting att göra på dagarna förutom att röka cigg. Total katastrof Fan va segt. Läs? Spela schack? Lär dig ett nytt språk? Börja med någon sån hobby? Det hade jag gjort. Eller jag läser redan och spelar schack haha, men jag hade gjort det ännu mer. Redigerad 9 timmar sedan av kukbajs Citera
kukbajs Postad 7 timmar sedan Författare Rapport Postad 7 timmar sedan Det nya målet är att en gång få testa på hur det är att vinna ett BI på /1. DET ÄR FAN HEEEELT OMÖJLIGT. För i helvete va knullad jag blir. Sådär ser fan varenda jävla hand ut som jag spelar. Ska jag vika 98s eller? Citera
kukbajs Postad 7 timmar sedan Författare Rapport Postad 7 timmar sedan Jag slår väl inte nivån ... Citera
kukbajs Postad 7 timmar sedan Författare Rapport Postad 7 timmar sedan Helt överkörd. Och sen 7BIs under ev, såklart + alla dessa coolers. Inte haft en enda hand där jag vunnit ett enkelt BI. Måste ändå gå ner nu, är för pank. Citera
kukbajs Postad 7 timmar sedan Författare Rapport Postad 7 timmar sedan Har man en färg har de en kåk, har man ett set har de ett högre set osv. Fy fan va frustrerande båda dessa dagar har varit. Citera
kukbajs Postad 7 timmar sedan Författare Rapport Postad 7 timmar sedan Ja, jag ska väl folda 98s, fan va dåligt … Citera
soldado9 Postad 6 timmar sedan Rapport Postad 6 timmar sedan 1 timme sedan, säger kukbajs : Ja, jag ska väl folda 98s, fan va dåligt … Beror helt på spelare du är upp emot. Citera
kukbajs Postad 5 timmar sedan Författare Rapport Postad 5 timmar sedan (redigerade) 50 minuter sedan, säger soldado9 : Beror helt på spelare du är upp emot. 27/18/5. Verkar spela tillbaka mycket mot mig, sett honom 3b min utg open med 66 i sb bla. Va därför jag 4b från början, för ville få honom att folda så småningom. Vet inte så mycket om honom annars. Men tvek på att klientelet degar typ QQ och sånt där när färgen kommer in. Torskar mot JJ också. Vettefan vilka bluffar han ska ha Redigerad 5 timmar sedan av kukbajs Citera
kukbajs Postad 5 timmar sedan Författare Rapport Postad 5 timmar sedan Spelat 10h i helgen och förlorat 180 kr lol fml. Månadsgiraffen so far: Asså fan om jag bara skulle kunna spela /1 på samma sätt som /0,5, typ i sömnen och vinna, då skulle jag fan få rättså mycket deg ändå. Ny grej att bli tiltad över: när det går anus på /1-borden, men bra på /0,5-borden lol. Imorrn äre vardag igen, så kommer bara bli ett par timmar på kvällen som jag spelar då. Nu får pf vila lite från spammandet. 🙂 Citera
Opteron Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan 4 timmar sedan, säger kukbajs : Fan va segt. Läs? Spela schack? Lär dig ett nytt språk? Börja med någon sån hobby? Det hade jag gjort. Eller jag läser redan och spelar schack haha, men jag hade gjort det ännu mer. Precis lånat Dostojevskijs Onda andar från biblioteket som jag läst halvvägs tidigare men när jag öppna den nu var jag otaggad. Borde skaffa en hobby men vet inte vad. Vill bara röka gräs göra revanch med mitt företag och spela lite poker men jag kan inte göra nåt av de så spenderar dagarna med att röka cigg och vara frustrerad det är jättefrustrerande. Hade världens roligaste liv back in the days och nu vill jag bara dö. Nån som har nåt tips på nån bra bok jag borde läsa som finns på biblioteket? Citera
kukbajs Postad 4 timmar sedan Författare Rapport Postad 4 timmar sedan 3 minuter sedan, säger Opteron : Precis lånat Dostojevskijs Onda andar från biblioteket som jag läst halvvägs tidigare men när jag öppna den nu var jag otaggad. Borde skaffa en hobby men vet inte vad. Vill bara röka gräs göra revanch med mitt företag och spela lite poker men jag kan inte göra nåt av de så spenderar dagarna med att röka cigg och vara frustrerad det är jättefrustrerande. Hade världens roligaste liv back in the days och nu vill jag bara dö. Nån som har nåt tips på nån bra bok jag borde läsa som finns på biblioteket? Jag har hur många tips som helst! Jamen, det är bra - läs lite klassiker och bli allmänbildad! Läser inte så mycket prosa, men Houellebecqs Elementarpartiklarna var riktigt grym! 🙂 Herman Hess Stäppvargen är bra. Lolita av Nabokov är nog bland de bästa romaner som jag har läst. Fattar känslan, mitt liv var också sjukt mycket bättre för typ 4-5 år sen. Hjälper föga att deppa dock. Börja jogga? Det tycker jag hjälper mitt psyke jättemycket. 1 Citera
Ola Brandborn Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 1 timme sedan, säger Opteron : Nån som har nåt tips på nån bra bok jag borde läsa som finns på biblioteket? Jag vet inte mycket om dig, men det lilla jag förstått så tror jag att du nog kan uppskata Gödel, Escher, Bach av Douglas Hofstadter. Citera
brusig1 Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 2 timmar sedan, säger Opteron : Precis lånat Dostojevskijs Onda andar från biblioteket som jag läst halvvägs tidigare men när jag öppna den nu var jag otaggad. Borde skaffa en hobby men vet inte vad. Vill bara röka gräs göra revanch med mitt företag och spela lite poker men jag kan inte göra nåt av de så spenderar dagarna med att röka cigg och vara frustrerad det är jättefrustrerande. Hade världens roligaste liv back in the days och nu vill jag bara dö. Nån som har nåt tips på nån bra bok jag borde läsa som finns på biblioteket? Inte för att vara den som är den, men läser man mellan raderna så är det svårt att inte dra slutsatserna: 1) du var en framgångsrik pokerspelare, spelade låg volym / slutade spela även fast det gick bra 2) ditt företag kostade dig pengar, livskvalitet och mental hälsa. Om det inte var en bra ide då, varför skulle det vara det idag? 3) Får uppfattningen att gräs haft en otroligt negativ inverkan på ditt liv. Så 2 av 3 grejer har haft en otroligt negativ inverkan på ditt liv. Den saken som hade en positiv inverkan prioriterade du bort. Hade personligen försökt lista ut mina prioretingar i livet om jag var du över att läsa böcker. Terapi eller prata med någon framgångsrik vän. 3 Citera
killerwolf2 Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan vi ska väl inte låtsas som att det bara är gräs också. Man är en produkt av sin omgivning och vara kring droger av olika slg och samtidigt försöka rycka upp sig låter svårt. Pokerrevanschen kommer du aldrig få hjälp med så länge du drogar för det går inte lita på någon sådan ur coachperspektiv och du kommer definitivt inte klara någon större volym eller nivå sålänge det hålls på i den omfattningen som det har gjort nu. sluta med alkohol, med alkohol kommer allt annat, sluta rök, börja gymma, käka, sov ordentligt, börja med basics, ta det sen därifrån. För att komma med något tips öht just nu som inte är overwhelming, jag är inte lika djupsinnig som er höglärda och kommer slänga ur mig saker som dostojeskvis idioten eller vafan ni höglärda pratar om men jag såg project hail mary på bio och läste sedan ut boken på 3 dagar, fantastisk! Ge dig själv en timeout från livet och gotta dig i en schysst sci fi roman ett par dagar. Skrapa sen ihop dig och ta hand om dig själv ❤️ Citera
Recommended Posts