soldado9 Postad 21 timmar sedan Rapport Postad 21 timmar sedan 19 minuter sedan, säger GTOBåten : Den största anledningen till att jag aldrig kommer bo i Sverige igen. Nämner man att ens adress och inkomst är allmän information för någon som inte är svensk tror de man är galen. Flera fall av utpressning / tortyr där kriminella grupper åkt hem till människor inom specifika industrier efter att ha tittat på inkomst / folkbokföring. Naivt och efterblivet system. Köper det och håller med. Jag har börjat inse det mer och mer när jag pratat med henne. Hon nämnde det fanns en betaltjänst som gjorde att man togs bort från dom sidorna och jag överväger det starkt. Någon med erfarenhet hur bra dom tjänsterna egentligen är? Citera
Folke Rosvall Postad 21 timmar sedan Rapport Postad 21 timmar sedan Jag instämmer. Det är verkligen konstigt att åren går och att politikerna inte gör något åt saken. Citera
GTOBåten Postad 20 timmar sedan Rapport Postad 20 timmar sedan 49 minuter sedan, säger soldado9 : Köper det och håller med. Jag har börjat inse det mer och mer när jag pratat med henne. Hon nämnde det fanns en betaltjänst som gjorde att man togs bort från dom sidorna och jag överväger det starkt. Någon med erfarenhet hur bra dom tjänsterna egentligen är? Tror bara det gäller sidorna som säljer informationen. Vill du dölja din information från folkbokföringen helt och hållet tror jag du behöver beslut om skyddad identitet, vilket du inte kan få förrän du redan råkat ut för något. Citera
soldado9 Postad 20 timmar sedan Rapport Postad 20 timmar sedan 46 minuter sedan, säger GTOBåten : Tror bara det gäller sidorna som säljer informationen. Vill du dölja din information från folkbokföringen helt och hållet tror jag du behöver beslut om skyddad identitet, vilket du inte kan få förrän du redan råkat ut för något. Tack! Citera
Markus8000 Postad 19 timmar sedan Rapport Postad 19 timmar sedan 3 timmar sedan, säger Ola Brandborn : IT är tyvärr kallt. Det är för enkelt att ersätta med AI. AI innebär en transformering från yrken där man jobbar med hjärnan till där man jobbar med händerna. Vidare är det tidigare höglöneyrken som får mest smäll på fingarna (IT, jurister etc. I viss mån läkare (en AI detekterar ex cancer utifrån röntgenbuilder bättre än en levande person)). Återigen, det beror på vad man kollar efter. Självklart kommer de flesta mer programmeringstunga IT-jobben helt försvinna, men ts verkar ju inte direkt vara ute efter såna jobb. Är ju dagligen nya annonser för supportjobb ute. Det är schysstare forumetik att läsa vad jag skrivit om du nu ska citera mig. 1 timme sedan, säger GTOBåten : Den största anledningen till att jag aldrig kommer bo i Sverige igen. Nämner man att ens adress och inkomst är allmän information för någon som inte är svensk tror de man är galen. Flera fall av utpressning / tortyr där kriminella grupper åkt hem till människor inom specifika industrier efter att ha tittat på inkomst / folkbokföring. Naivt och efterblivet system. Vad sorgligt att känna så för sitt fosterland. Det låter dessutom som en i kontexten liten detalj men alla har naturligtvis sin egen referensram. Bedragaren bakom Obol gjorde sig lustig över att Sverige har en taxeringskalender och det var väl snart 30 år sedan. Jag har själv rest ganska mycket och tycker Sverige står sig överlägset, men det är ju en annan sak att bosätta sig. Citera
brusig1 Postad 8 timmar sedan Rapport Postad 8 timmar sedan (redigerade) 11 timmar sedan, säger Markus8000 : Jag har själv rest ganska mycket och tycker Sverige står sig överlägset, men det är ju en annan sak att bosätta sig. Svs webbtv återuppstår, Folke och Markus rese-serie one time. Mycket trav och dyl Redigerad 8 timmar sedan av brusig1 1 1 Citera
Markus8000 Postad 6 timmar sedan Rapport Postad 6 timmar sedan 2 timmar sedan, säger brusig1 : Svs webbtv återuppstår, Folke och Markus rese-serie one time. Mycket trav och dyl Tror ingen av oss är beredd att spela andrafiolen. Annars är det ju en briljant idé. Citera
Babushka1 Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan 14 timmar sedan, säger Markus8000 : Vad sorgligt att känna så för sitt fosterland. Det låter dessutom som en i kontexten liten detalj men alla har naturligtvis sin egen referensram. Jag har själv rest ganska mycket och tycker Sverige står sig överlägset, men det är ju en annan sak att bosätta sig. Gällande fosterland och dess definition finns en drös synonymer men själv känner jag att kulturell identitet och hemkänsla träffar bra. Mentalt i bakhuvudet så förknippar jag Sverige och dess identitet med 50-60 talet och Astrid Lindgrens diverse berättelser. Var några år sedan jag gick på Möllan i Malmö men det kändes inte speciellt Astrid Lindgren över kulturen, maten eller människorna där. Jag är ett stort fan av både kebab och falafel men det hade lika gärna kunnat vara ett annat land än Sverige. Har du rest mycket i Sverige, Mackan? Och i såfall kan du ge en top 10 lista över ställen att besöka? Citera
kukbajs Postad 3 timmar sedan Författare Rapport Postad 3 timmar sedan 21 timmar sedan, säger Markus8000 : Härligt att du skippar stoltheten. Det ger goda förutsättningar. Det låter märkligt att IT skulle vara dött men det beror nog vad man tittar på. Sen kanske körkort skulle vara ett bra mål med ditt pokerspel? Helt enkelt nöta på och finansiera något som ökar antalet jobb du kan söka. Det är åtminstone mer värdefullt än att fortsätta lägga degen på illegala tabletter. Det är av den anledningen som Ola skrev typ. Sen märker jag ju att denna utbildning är mer vuxendagis än något annat. Förra veckan gjorde jag typ inte ett piss, för tempot är för segt. De kan ju glömma att man kommer bli färdig full stack-utvecklare på ett halvår, iaf inte i detta tempo. Men visst, roller som support eller dylikt, skulle man säkert klara av. Citera
kukbajs Postad 3 timmar sedan Författare Rapport Postad 3 timmar sedan 2 timmar sedan, säger Babushka1 : Gällande fosterland och dess definition finns en drös synonymer men själv känner jag att kulturell identitet och hemkänsla träffar bra. Mentalt i bakhuvudet så förknippar jag Sverige och dess identitet med 50-60 talet och Astrid Lindgrens diverse berättelser. Var några år sedan jag gick på Möllan i Malmö men det kändes inte speciellt Astrid Lindgren över kulturen, maten eller människorna där. Jag är ett stort fan av både kebab och falafel men det hade lika gärna kunnat vara ett annat land än Sverige. Har du rest mycket i Sverige, Mackan? Och i såfall kan du ge en top 10 lista över ställen att besöka? Är ju därför man bor/bodde i Malmö, för det känns inte som man bor i Sverige. Saknar det fan Citera
kukbajs Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan 21 timmar sedan, säger Ola Brandborn : * Ta ett truckkörkort, kostar typ 3000, du behöver inte ha vanligt körkort. Kan till och med vara så att AF kan pröjsa det. * Ta och jobba på något lager (eventuellt via något bemanningsföretag). * Betala av Kronkalle * Ta ett vanligt körkort Lagerjobb hade fan varit drömmen, men det är inte så lätt att få dem längre (sökt massvis). Sen kan jag nog inte ens ha ett lagerjobb just nu, min vänstra hand är fortfarande helt fuckad. Kan inte böja fingrarna. Kommer prbly behöva operera den innan den blir normal. Annars låter det la som en bra plan. 🙂 Citera
soldado9 Postad 27 minuter sedan Rapport Postad 27 minuter sedan 19 timmar sedan, säger Markus8000 : Återigen, det beror på vad man kollar efter. Självklart kommer de flesta mer programmeringstunga IT-jobben helt försvinna, men ts verkar ju inte direkt vara ute efter såna jobb. Är ju dagligen nya annonser för supportjobb ute. Det är schysstare forumetik att läsa vad jag skrivit om du nu ska citera mig. Vad sorgligt att känna så för sitt fosterland. Det låter dessutom som en i kontexten liten detalj men alla har naturligtvis sin egen referensram. Bedragaren bakom Obol gjorde sig lustig över att Sverige har en taxeringskalender och det var väl snart 30 år sedan. Jag har själv rest ganska mycket och tycker Sverige står sig överlägset, men det är ju en annan sak att bosätta sig. Jag känner då att det inte är någonting jag vill göra att känna så om fosterlandet. men det forna Sverige helt bortblåst, Idag skäms man mer än att känna någon som helst stolthet. Har tyvärr varit för många syltryggar senaste åren som styrt detta land i helt fel riktning Citera
Recommended Posts