soldado9 Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 19 minuter sedan, säger GTOBåten : Den största anledningen till att jag aldrig kommer bo i Sverige igen. Nämner man att ens adress och inkomst är allmän information för någon som inte är svensk tror de man är galen. Flera fall av utpressning / tortyr där kriminella grupper åkt hem till människor inom specifika industrier efter att ha tittat på inkomst / folkbokföring. Naivt och efterblivet system. Köper det och håller med. Jag har börjat inse det mer och mer när jag pratat med henne. Hon nämnde det fanns en betaltjänst som gjorde att man togs bort från dom sidorna och jag överväger det starkt. Någon med erfarenhet hur bra dom tjänsterna egentligen är? Citera
Folke Rosvall Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan Jag instämmer. Det är verkligen konstigt att åren går och att politikerna inte gör något åt saken. Citera
GTOBåten Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 49 minuter sedan, säger soldado9 : Köper det och håller med. Jag har börjat inse det mer och mer när jag pratat med henne. Hon nämnde det fanns en betaltjänst som gjorde att man togs bort från dom sidorna och jag överväger det starkt. Någon med erfarenhet hur bra dom tjänsterna egentligen är? Tror bara det gäller sidorna som säljer informationen. Vill du dölja din information från folkbokföringen helt och hållet tror jag du behöver beslut om skyddad identitet, vilket du inte kan få förrän du redan råkat ut för något. Citera
soldado9 Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 46 minuter sedan, säger GTOBåten : Tror bara det gäller sidorna som säljer informationen. Vill du dölja din information från folkbokföringen helt och hållet tror jag du behöver beslut om skyddad identitet, vilket du inte kan få förrän du redan råkat ut för något. Tack! Citera
Markus8000 Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 3 timmar sedan, säger Ola Brandborn : IT är tyvärr kallt. Det är för enkelt att ersätta med AI. AI innebär en transformering från yrken där man jobbar med hjärnan till där man jobbar med händerna. Vidare är det tidigare höglöneyrken som får mest smäll på fingarna (IT, jurister etc. I viss mån läkare (en AI detekterar ex cancer utifrån röntgenbuilder bättre än en levande person)). Återigen, det beror på vad man kollar efter. Självklart kommer de flesta mer programmeringstunga IT-jobben helt försvinna, men ts verkar ju inte direkt vara ute efter såna jobb. Är ju dagligen nya annonser för supportjobb ute. Det är schysstare forumetik att läsa vad jag skrivit om du nu ska citera mig. 1 timme sedan, säger GTOBåten : Den största anledningen till att jag aldrig kommer bo i Sverige igen. Nämner man att ens adress och inkomst är allmän information för någon som inte är svensk tror de man är galen. Flera fall av utpressning / tortyr där kriminella grupper åkt hem till människor inom specifika industrier efter att ha tittat på inkomst / folkbokföring. Naivt och efterblivet system. Vad sorgligt att känna så för sitt fosterland. Det låter dessutom som en i kontexten liten detalj men alla har naturligtvis sin egen referensram. Bedragaren bakom Obol gjorde sig lustig över att Sverige har en taxeringskalender och det var väl snart 30 år sedan. Jag har själv rest ganska mycket och tycker Sverige står sig överlägset, men det är ju en annan sak att bosätta sig. Citera
Recommended Posts