Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Att tappa kontakten med bara ett av borden när man multitablar betyder inte att felet ligger hos sv spel.

 

Jag och "halva" pokerforum nu hade i höstas problem med bbb och diverse pokersidor. Det mest troliga var att bbb inte lyckades skicka fram signalen till servern. Och eftersom spel på olika bord ofta sker på oika servrar så kan det hända att just bara ett av borden kopplas ned(signalerna går olika "vägar". (lång tråd finns, hette" problem med BBB" eller nåt liknande)

 

Om andra spelare på bordet INTE blir nedkopplade är detta troligen problemet.

 

Sen är det sorgligt att inte sv spel har en trace funktion som iaf party och stars har. Gör det väldigt lätt at se problemet då. (Sorgligt är även att sv spel som statlig leverantör av poker inte erbjuder en macklient (och linux mm), men det e en annan historia.)

 

jobbar du på svenska spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är antalet "fixed limit"-turneringar som förvånar mig.

Är det så många svenskar som vill spela fixed limit i form av turneringar att de att de behöver erbjuda en turnering per timme?

 

Vad tycker ni om inköpsnivåerna ?

Är det inte lite ont om "no limit"(utan återköp)-turneringar med inköp på 100kr (eller 50 kr)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tappa kontakten med bara ett av borden när man multitablar betyder inte att felet ligger hos sv spel.

 

Jag och "halva" pokerforum nu hade i höstas problem med bbb och diverse pokersidor. Det mest troliga var att bbb inte lyckades skicka fram signalen till servern. Och eftersom spel på olika bord ofta sker på oika servrar så kan det hända att just bara ett av borden kopplas ned(signalerna går olika "vägar". (lång tråd finns, hette" problem med BBB" eller nåt liknande)

 

Om andra spelare på bordet INTE blir nedkopplade är detta troligen problemet.

 

Sen är det sorgligt att inte sv spel har en trace funktion som iaf party och stars har. Gör det väldigt lätt at se problemet då. (Sorgligt är även att sv spel som statlig leverantör av poker inte erbjuder en macklient (och linux mm), men det e en annan historia.)

 

Jaja, har aldrig hänt mig på annan klient men whatever..

Mina laxar flyttas till annan sajt haha!

 

Åhh va gött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tappa kontakten med bara ett av borden när man multitablar betyder inte att felet ligger hos sv spel.

 

Jag och "halva" pokerforum nu hade i höstas problem med bbb och diverse pokersidor. Det mest troliga var att bbb inte lyckades skicka fram signalen till servern. Och eftersom spel på olika bord ofta sker på oika servrar så kan det hända att just bara ett av borden kopplas ned(signalerna går olika "vägar". (lång tråd finns, hette" problem med BBB" eller nåt liknande)

 

Om andra spelare på bordet INTE blir nedkopplade är detta troligen problemet.

 

Sen är det sorgligt att inte sv spel har en trace funktion som iaf party och stars har. Gör det väldigt lätt at se problemet då. (Sorgligt är även att sv spel som statlig leverantör av poker inte erbjuder en macklient (och linux mm), men det e en annan historia.)

 

Jaja, har aldrig hänt mig på annan klient men whatever..

Mina laxar flyttas till annan sajt haha!

 

Åhh va gött

 

Jag skiter väl egentligen i vart du spelar. Försökte hjälpa dig, men whatever, du gör som du vill.

suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tappa kontakten med bara ett av borden när man multitablar betyder inte att felet ligger hos sv spel.

 

Jag och "halva" pokerforum nu hade i höstas problem med bbb och diverse pokersidor. Det mest troliga var att bbb inte lyckades skicka fram signalen till servern. Och eftersom spel på olika bord ofta sker på oika servrar så kan det hända att just bara ett av borden kopplas ned(signalerna går olika "vägar". (lång tråd finns, hette" problem med BBB" eller nåt liknande)

 

Om andra spelare på bordet INTE blir nedkopplade är detta troligen problemet.

 

Sen är det sorgligt att inte sv spel har en trace funktion som iaf party och stars har. Gör det väldigt lätt at se problemet då. (Sorgligt är även att sv spel som statlig leverantör av poker inte erbjuder en macklient (och linux mm), men det e en annan historia.)

 

Jaja, har aldrig hänt mig på annan klient men whatever..

Mina laxar flyttas till annan sajt haha!

 

Åhh va gött

 

Jag skiter väl egentligen i vart du spelar. Försökte hjälpa dig, men whatever, du gör som du vill.

suck

 

Okej förlåt, tack för hjälpen. Men det faktum att det inte hänt hos nån annan nån gång (har spelat några år) gör att jag flyttar mina pengar. Dessutom stör jag mig på att supporten inte verkar bry sig om att jag är en missnöjd kund. En dålig annons för SS helt enkelt..

 

/Daniel

 

åhh va gött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

disconnections är skrämmande , för mig iaf , när man kommer tillbaka blir det oftast att man får reda på att man har suttit ut mer än 400 händer och man måste logga in igen , men då är det typ jätteförsent att komma in i handen man spelade.

På Sportingbet händer samma sak , deras livesupport sa när jag påtalade detta att det kan vara något fel när man laddade ner och installerade klienten att man får något oönskat virus lr spyware typ , fick rådet att avinstallera och ladda ner igen och installera på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får mentalt efterblivna verkligen spela poker? Tycker att SS borde ta sitt ansvar här.

 

2.5/5kr 5-manna

 

Har KQ och är HU:

 

Floppen är KQ7 rainbow. Betar pott (35-40kr) och han synar. Turn 5. Betar pott igen (drygt 100). River A. Här inser jag att jag kan vara slagen, så jag checkar. Han trycker in sina sista 100 och jag synar självklart då jag är "committed".

 

Retarden viker upp A5o :)

 

Ännu en fiskhistoria från SS, jag vet, men jag tyckte den var lite smårolig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får mentalt efterblivna verkligen spela poker? Tycker att SS borde ta sitt ansvar här.

 

2.5/5kr 5-manna

 

Har KQ och är HU:

 

Floppen är KQ7 rainbow. Betar pott (35-40kr) och han synar. Turn 5. Betar pott igen (drygt 100). River A. Här inser jag att jag kan vara slagen, så jag checkar. Han trycker in sina sista 100 och jag synar självklart då jag är "committed".

 

Retarden viker upp A5o :)

 

Ännu en fiskhistoria från SS, jag vet, men jag tyckte den var lite smårolig.

 

Menar du att sånt där är unikt för just svenska spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får mentalt efterblivna verkligen spela poker? Tycker att SS borde ta sitt ansvar här.

 

2.5/5kr 5-manna

 

Har KQ och är HU:

 

Floppen är KQ7 rainbow. Betar pott (35-40kr) och han synar. Turn 5. Betar pott igen (drygt 100). River A. Här inser jag att jag kan vara slagen, så jag checkar. Han trycker in sina sista 100 och jag synar självklart då jag är "committed".

 

Retarden viker upp A5o :)

 

Ännu en fiskhistoria från SS, jag vet, men jag tyckte den var lite smårolig.

Ditt inlägg var också roligt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvenskaSpel-Poker, är det bästa som hänt internet poker sedan starten!!

 

Alla spelberoende Oddset lirare som inte vet ett dyft om poker sitter o spelar bort sin lön på poker, ha ha haa! :D UNDERBART!!

 

Sjukt löst spel, och som Aftonbladet sa: "Det är milt sagt löst spel, och den hålstege som inte är värd att dra på existerar inte."

 

Folk drar ut dig ofta...men ta det lugnt i längden så drar du in mycket mer!!

 

Har aldrig spelat på en pokersite som man har så hög per hand som på SvS. Räcker med att spela så lågt som 2,5/5kr om man drar in 4-5 ggr mer än vanligt.

 

Så jag tycker om SvS

 

Klienten har dock en del jobbiga fel.

 

*Inge spelar kommentarer

*Inge connection protection

*Skumma svenska knappar

*Att man kan sitta på "Paus" hur länge man vill...5-mannabord blir lätt 3-manna

*Jobbig att multitabla

*Stängt mellan 03:00 - 07:00(bra för familjelivet) dåligt för en grinder

*Dock fin klient med skön design.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får mentalt efterblivna verkligen spela poker? Tycker att SS borde ta sitt ansvar här.

 

2.5/5kr 5-manna

 

Har KQ och är HU:

 

Floppen är KQ7 rainbow. Betar pott (35-40kr) och han synar. Turn 5. Betar pott igen (drygt 100). River A. Här inser jag att jag kan vara slagen, så jag checkar. Han trycker in sina sista 100 och jag synar självklart då jag är "committed".

 

Retarden viker upp A5o :)

 

Ännu en fiskhistoria från SS, jag vet, men jag tyckte den var lite smårolig.

 

det är bara att vänja sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte spela merän ett par händer i taget utan att bli disconnectad. Och det märks inte heller, klienten är bara helt död. Och sedan får jag direkt ett meddelande om att jag suttit mer än 400 rundor på bordet.

Någon som fixat detta problem och är det fler som har samma problem? Har bredbandsbolaget (bostream) som ISP. Har skrivit till svenska spels support och vill ha tillbaka mina pengar som jag förlorat på disconnects (ingen större förhoppning men man måste ju pröva)och lämna sajten. Har bara testat i 15 minuter och tappade flera händer till disconnect.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag öppnar 2 stk 5 -manna Holdem bord kl.20.00 och börjar spela .

Efter 10 min får jag KK på knappen på ena bordet och alla limpar fram till mig. Jag bettar 4xBB och knappen för bettning döljs sedan- men inget bett registreras och tidsklockan går i botten, som om jag inte bettat.

Sedan fryser bordet och inget händer som jag kan se.

Då kommer plötsligt, som en skänk från ovan, en skylt som säger att jag spelat 400 händer och avbryts därför !!!!!

 

Det är ju teoretiskt omöjligt att på 2 bord spela 400 händer på 10 minuter.

 

Notera också att under hela tiden fortsätter spelet på det andra bordet och jag är med i spelet hela tiden. Alltså inget internetavbrott i min ände.

 

Sedan siten öppnade är jag irriterad på att de inte har något liknande disconnect protection eftersom det har kostat mig pengar och gör så fortfarande när jag råkar ut för korta, ca 3-10 sek internetavbrott och

sätts då direkt i PAUS.

 

Men detta som hände nu är ju skitdåligt och under all kritik.

 

En besviken fösökskanin som blivit irriterad ! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog bort klienten från min dator blev så förba!!!!!!!!!! när jag var i kontakt med suporten.

Jag blev nerfoldad på en milesekund i en turnering med en bra hand och

mycket pengar i potten.

Tog kontackt med suporten sände printscreen info om handen.

Svaret blev att dom har 3 servrar så det inte var fel hos dom utan på min dator. Då tog det ungefär 3 sek så fans inte svenska spels pokerklient på min dator längre.

Spelar ju för tusan på ett 10 tal olika saiter har alldrig hänt på dom.

Så troligen tror dom att alla är nybörjare och inte vet hur det funkar och

suporten måste nog skärpa sig mycket. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några dagar sedan satt jag och spelade på Svenska Spels hemsida. Startade med ca 2400 kr och multitabla på 4:a bord. Bytte bord lite då och då när spelet var trögt. Efter en tids spel hade jag lite tur och vann en del potter. När jag sedan tittade hur mycket pengar jag hade var det närmare 4000 kr. Tyckte det verkade lite väl mycket i förhållande till de potter jag tog hem men ändå inte helt orimligt. Tänkte inte mer på det och fyllde på borden så jag satt med ca 1000 kr per bord. Efter några händer stängdes ett bord med 900kr bara ner och pengarna bara försvann.

 

Det är inte så att jag tror att Svenska Spel har lurat mig på pengar. Det verkar mer vara någon bugg som gjorde att jag helt plötsligt fick ”extra pengar” som de sedan ”tog tillbaka”. Mejlade supporten som svarade nästan EN VECKA senare med:

 

” De har ikväll vid denna tidpunkt varit ett problem vid internetlevrentörerna att de har haft störningar i sitt nät. Så vi och andra pokersidor har känt av detta problem, men detta ska vara åtgärdat nu.”

 

Jag tycker att det är rätt kasst!

 

Är det fler som har haft liknande problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...