Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Är det bara jag som upplever STORA händer hela tiden har sett 4 Royal på 4 dagar, en fick jag själv, Fyrtal har jag haft 5 ggr, även sett massor av dem, Spelar Limit ..

Säger inte att det är riggat, bara känns som en märklig slump att se så många stora händer..

 

Det är på detta viset hela tiden hos SS. Inte riggat, men deras slumpgenerator suger ordentligt. Jag tror den är sönder... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Är det bara jag som upplever STORA händer hela tiden har sett 4 Royal på 4 dagar, en fick jag själv, Fyrtal har jag haft 5 ggr, även sett massor av dem, Spelar Limit ..

Säger inte att det är riggat, bara känns som en märklig slump att se så många stora händer.."

 

Spelat ca 1.1K händer på NL sett en färgstege och ett fyrtal hittills....kan det vara slumpen kanske =)

 

Vad som förvånar mig dock är mängden av fiskar på de lägre borden,

0.50/1 Sek och 1/2 Sek.

Trodde det skulle bli lite tuffare när det endast skulle komma att bli svenska spelare på siten, men bankrullen tuffar uppåt i stadig takt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla har knappast monster. Samma snack på alla sajter. Ni som har statistik kan ju själva kolla handfördelningen och se vilka monster ni har. Ni kommer upptäcka att det måste vara alla andra som har monster ;)

 

En polare fick Royal där igår men en gång är ingen gång brukar man ju säga. Kan ju hända när som helst, var som helst.

 

Fiskelyckan är dock god på småborden. Lätt att tjäna stålaros.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur svårt kan det vara att ge ett rakt svar??? :roll:

 

Nedan följer ett litet klipp ur min mailväxling med SvS...

 

 

Citat:

Fråga - Söndag-04-02 17:01 PM

 

När halva betänketiden inför ett drag passerat, kommer en skylt med texten "gör ditt val". Den skylten täcker potten vilket innebär att man inte ser storleken på potten. Hur skall man då kunna göra sitt val?

 

Jag hoppas ni har en plan för att åtgärda detta irritationsmoment.

 

Med vänliga hälsningar

Larry

 

------------------------------------------------------------

 

Svar (Elisa) - Måndag-04-03 15:29 PM

Hej,

 

Man har 30 sekunder betänketids, halva den tiden kan man ser potten. Poker är ett snabb spel, och för att vara rättvis mot alla så har alla kunder samma tid på sig.

 

Skylten "gör ditt val" är ett måste för att spelet kan rulla på som vanligt och en varning för dig. Agerar man inte i tid kan orsaka andra problem.

 

mvh

 

Svenska Spel

Kundservice

 

------------------------------------------------------------

 

Fråga (Larry) - Tisdag-04-04 16:15 PM

 

Tack för ert svar,

 

Det du skriver har jag naturligtvis inte några invändningar emot, det är i stort sett likadant på alla siter.

 

Min fråga var om det går att lägga skylten någon annan stans. Med nuvarande utformning skymmer den poten, vilket gör det svårare att besluta sig.

 

Mitt önskemål är alltså att ni flyttar skylten, inget annat.

 

Med vänliga hälsningar

Larry

 

-------------------------------------------------------------

 

Svar (Maria) - Tisdag-04-04 19:56 PM

Hej,

 

Tyvärr måste vi ha denna funktionen vid bordet, för att alla spelare ska kunna tala om vilket drag man ska göra i tid.

 

-------------------------------------------------------------

 

Fråga (Larry) - Fredag-04-07 10:15 AM

Hej och tack för Ert svar,

 

Att funktionen måste finnas invänder jag inte emot, den är mycket bra. Det är PLACERINGEN av skylten jag försöker påtala vikten av att flytta.

 

I nuläget skymmer den potten där summan står, pottens storlek är av avgörande betydelse när man skall ta ett beslut om hur man skall agera.

 

Mitt önskemål är alltså att ni flyttar skylten, inget annat.

 

Med vänliga hälsningar

Larry

 

---------------------------------------------------------------

Svar (Maria) - Fredag-04-07 12:12 PM

Hej,

 

Vi kan tyvärr inte flytta skylten.

 

Valskylten syns när du har 20 sekunder kvar till ditt val och detta kan vi tyvärr inte ändra på tekniskt sätt.

Slut citat.

 

 

Ok, visst kan ni inte bara säga det på en gång???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens fiskspel:

 

Jag sitter vid ett 2,5-5-bord. Någon har 90 kr kvar i stacken. Pre-flop är det någon som höjer till 23 kr. Killen synar. På floppen betar den första personen 45 kr. Killen synar utan att blinka. På turn betar den första killen bara 5 kr. Killen synar. Sen kommer rivern. Potten är nu uppe i drygt 200 kr (det var några andra med fram till floppen).

 

Nu betar den första killen 12 kr, d v s sätter den andra all-in. Vad tror ni då att han gör? Jo, han lägger handen. 12 kr för att ha möjlighet att vinna en pott på över 200, det blev för mycket stackars fisken. Man undrar ju då vad han gick med på så länge ... Förmodligen A5o, eller någon annan liknande kvalitetshand, och när esset aldrig kom lade han sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, visst kan ni inte bara säga det på en gång???

 

SS kan tyvärr inte säga det på en gång. Alla på supporten behöver få frågan 20 gånger för att det ska vara rättvist för alla inblandade. Support är en krånglig tjänst där det gäller att svara på samma fråga så många gånger som möjligt. Det går tyvärr inte ändra på dessa rutiner.

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ytterst otroligt att SS skulle vara riggat. Dock håler jag med om dessa stora händer hela tiden. Samma sak med starthänder, alla har typ mosnter hela tiden. Det måste ju vara en slump.....eller?

 

Jasså du, jag har då aldrig fått nå monster.. :roll:

 

Grymt irriterande att att man måste skicka in någon blankett om bankkonto till dem, hur riggat är inte det att man ska spela bort allt då. :shock:

 

I morgon slutar min resa hos SvenskaSpel. Att den skulle sluta med all in på GAIS borta mot Helsingborg var väl kanske inte riktigt vad jag räknat med.. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där skylten är ju bra även om platsen är lite dum men kan dom inte styra upp lite mer piiiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiip

 

När det är min tur. Som det är nu är det krångligt att spela på flera bord om man gör annat också som tex chatta på irc eller kollar hemsidor. Man har ju ofta gott om tid när man trots allt foldar det mesta.

 

På många sajter är det ju omöjligt att missa att det är ens tur. Men detta går utmärkt på SS ;(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många skratt får man iaf efter roliga synar och all in... undrar hur vissa tänker?

 

Skrämma bort en? :roll:

 

Skylten som täcker potten är ett gissel, men potten syns väl inte (från minnet nu) förrän alla i rundan agerat? Således ser man vad alla har gjort fram tills det är ens egen tur. Visserligen...tidigare rundor. Har inte drabbats av detta i större omfattning, trots 4-tabling.

 

Däremot, mer diskretare klient får man nog faen leta efter. Den säger ett pip, om ens det, sen är man foldad. På party får man "ze-beeep-of-hell" åtmistone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Större akvarium är svårt att hitta. Men dom har en del som borde åtgärdas. Skylten är ett exepel. Ett annat är att dom borde fixa finns reconnection tid, grymt irreterande när man lirar på trådlöst som då loggar ner någon sekund.

 

Supporten verkar vara under all kritik...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till 99,9 % så vad där en KRAFTIG bugg i svenska spel nyss.

 

Följande hand:

Hand #4711203 vid bordet: Anita 1

Startad: Sat Apr 08 19:11:41 2006

 

wille1 sitter på plats 1 med 1381.75

Dardan sitter på plats 2 med 78.55

SHB sitter på plats 3 med 269.15

Manhood sitter på plats 4 med 1120.05

Coke sitter på plats 5 med 338.60

 

wille1 satsar s mörken 5.00

Coke satsar l mörken 2.50

 

Coke: --, --

wille1: --, --

Dardan: --, --

SHB: --, --

Manhood: Qs, Ks

 

Pre-flop:

 

Dardan: Syna 5.00

SHB: Lägger mig

Manhood: Höj 10.00

Coke: Lägger mig

wille1: Syna 10.00

Dardan: Syna 10.00

 

Flop (Board: Ah, Kd, Qd):

 

wille1: Passa

Dardan: Passa

Manhood: Satsa 10.00

wille1: Lägger mig

Dardan: Syna 10.00

 

Turn (Board: Ah, Kd, Qd, Ad):

 

Dardan: Passa

Manhood: Satsa 20.00

Dardan: Höj 40.00

Manhood: Höj 60.00

Dardan: All in

 

River (Board: Ah, Kd, Qd, Ad, 3c):

 

 

Showdown:

 

Manhood visar: Qs, Ks (två par, ess och kungar)

Dardan visar: 4d, 6d (färg med ess i topp)

 

Huvudpott:

Dardan vinner potten på 165.40 med färg med ess i topp

 

Att jag hade KQ är felaktigt.

 

Jag hade till 99.9% AQ och blev totalsnopen att se den andra vinna. Har skickat mail till kundtjänst dock utan svar än sålänge...

 

Horibelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag hade KQ är felaktigt.

 

Jag hade till 99.9% AQ och blev totalsnopen att se den andra vinna. Har skickat mail till kundtjänst dock utan svar än sålänge...

 

Horibelt!

 

Ja din Hand history visar ju att du har rätt!!

 

;-)

 

Jag såg faktsikt KK i Grebban när jag tittade på mina kort live. Bettar ut. Får syn och bettar ut på en ragflop.

 

Tänker spä på min tighta image och visar därför mina... K,10 :shock:

 

WTF? Jag var ju säker på att jag hade KK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in lite stålar nyss för att slaska mörkpoker. Står att jag max får ta in 24 kronor/dygn. LOL?

 

Mycket humor i denna tråd. :D

 

Själv verkar jag ha ett inaktivt spelkort (inte använt på 5+ år skulle jag tro) så kan inte regga mig än. Får se vad supporten har att bjuda på imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar (Maria) - Fredag-04-07 12:12 PM

Hej,

 

Vi kan tyvärr inte flytta skylten.

 

Valskylten syns när du har 20 sekunder kvar till ditt val och detta kan vi tyvärr inte ändra på tekniskt sätt.

Slut citat.

 

 

Ok, visst kan ni inte bara säga det på en gång???

Och det är förstås skitsnack att det inte går att ändra. Rätt svar hade varit: "Tack för ditt påpekande. Jag lämnar över ärendet till våra tekniker som ska se om problemet går att lösa."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har hänt två gånger när jag försöker köpa in mig på bord att klienten inte låter mig köpa in för 100:-. Jag kan däremot välja andra värden som 10 eller 0 men när jag går vidare till bordet har jag suttit med konstiga summor som 143.48 och 180.33. Eftersom jag bara har 1-tablat är jag dessutom säker på att jag inte suttit på dessa bord med dessa summor tidigare under dagen. Ganska irriterande när man inte vill köpa in sig för mer än 100 :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är ju så usla, så usla på SS. Det är som att sno pengar från en blind (men väldigt mycket mer etiskt och lagligt). :D

 

Jag kan ju säga att jag skulle inte varit så aggressiv på t ex Paradise eller någon annan liknande sajt. Det fullkomligt stinker av triss eller tvåpar hos FI, men på SS "vet" man att man ofta leder på högsta paret och en bra kicker - oavsett hur folk satsar.

 

Dagens fiskspel:

 

Big Santa sitter på plats 1 med 749.00

y sitter på plats 2 med 150.00

z sitter på plats 3 med 300.00

å sitter på plats 4 med 1679.90

ä sitter på plats 5 med 1610.75

HERO sitter på plats 6 med 889.40

ö sitter på plats 7 med 1407.05

a sitter på plats 8 med 53.55

b sitter på plats 9 med 209.15

 

y satsar s mörken 5.00

x satsar l mörken 2.50

z satsar alla mörkar 7.50

 

HERO: As, Js

 

Pre-flop:

 

å: Lägger mig

HERO: Höj 15.00

ö: Lägger mig

a: All in

b: Lägger mig

Big Santa: Syna 53.55

y: Lägger mig

HERO: Syna 53.55

 

Flop (Board: Jd, 4s, 2h):

 

Big Santa: Satsa 5.00

HERO: Höj 150.00

Big Santa: Höj 295.00

HERO: Syna 295.00

 

Turn (Board: Jd, 4s, 2h, 9h):

 

Big Santa: Satsa 205.00

HERO: All in

Big Santa: All in

 

River (Board: Jd, 4s, 2h, 9h, Ac):

 

 

Showdown:

 

HERO visar: As, Js (två par, ess och knektar)

Big Santa visar: Jh, 3h (par i knektar)

 

Sidopott 2:

HERO vinner potten på 1375.90 med två par, ess och knektar

 

a visar: Qc, 10d (högsta kort ess)

 

Huvudpott:

HERO vinner potten på 165.65 med två par, ess och knektar

 

(20.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...