Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Alla klagomål på klienten är och hur den fungerar ju Boss medias ansvar , den används ju och har funnits på ett flertal siter och samma problem med klienten finns och har funnits där hela tiden.

Tror Svenska Spel fattar Noll av programvaran , de får ju ställa krav på Boss media , jag skulle vilja haft full insyn i hur programvaran sköts.

Boss media kanske kan leka med den som de vill , vad vet jag.

 

Var väl det billigaste alternativet antar jag.

Man får det man betalar för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, va klienten suger!! Efter en stund, eller om man råkar starta ett till program, segar klienten ihop totalt. Allt går såååååå segt. Bara att starta om datorn för att det ska flyta på bra igen. Är det nån annan som haft samma problem?

 

(Har en X2-3800+ med 2GB minne så det ska nog inte vara nått problem)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, va klienten suger!! Efter en stund, eller om man råkar starta ett till program, segar klienten ihop totalt. Allt går såååååå segt. Bara att starta om datorn för att det ska flyta på bra igen. Är det nån annan som haft samma problem?

 

(Har en X2-3800+ med 2GB minne så det ska nog inte vara nått problem)

 

Du har en snabbare dator än min och mer ram-minne, så det låter mysko.

Har iofs bara andra pokerprogram öppna och inget som drar processorkraft.

 

Men det stora problemet med klienten är det långsamma speltempot (ca 30-50h/timme på full ring) samt att utseendet på klienten gör det krångligt att multitabla.

 

Varför inte försöka ordna till en bords-filterfunktion liknande den på tain?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, hur lång tid tar det från dess att man skickat in lappen med bankkontonummer tills att de har registrerat det på sajten och man kan ta ut pengar? Jag skickade in min förra tisdagen och det har inte registrerats än.

Det där hände mig också. När jag ringde support och frågade hur lång tid det skulle ta, sa de att de för in uppgifterna så fort de får dem, och att det således troligtvis blivit något fel och att jag skulle skicka in en ny lapp. Verkar som att de har haft problem med postgången eller nåt... Så om jag var du skulle jag skicka in en ny. Det går bra att faxa också (minns inte numret dock).

 

Konstigt. Hände mig också. Faxade in skiten då brevet kommit bort.

 

Annars så stör det även mig att tempot är så långsamt. Det kanske delvis beror på att många är nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL full ring borden är helt sinnessjuka, typ hela bordet limpar in och jag har AKs och höjer 10xBB, 5 pers synar mig! :shock:

 

Edit: Fick just svar på mitt mail till supporten angånde mitt bankkontonummer som inte dykt upp än...

Hej,

 

I samband med lanseringen av poker på internet har vi fått in otroligt många ansökningar vad gäller registreringar av bankkontonummer.

 

Vi arbetar med att registrera ditt bankkontonummer så fort som det bara går,men någon tidsuppgift på ärendet kan vi tyvärr inte ge dig.

Bra service... INTE! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite konstruktiv kritik på Svenska Spels pokerklient:

 

- Det ska gå att skriva en anteckning om en spelare, dessa anteckningar skall sparas och inte försvinna när du loggar ut. Som det ser ut nu så har jag en mängd anteckningar i pappersform på skrivbordet istället, vi lever faktiskt i dataåldern.

 

- Vore trevligt om det gick att se vart alla spelare kommer ifrån, exempelvis på så vis att man för "muspekaren" över nickname och det visas vilken stad man kommer ifrån.

 

- Bättre färger i chatten, det inte för inte som böcker har vit botten med svart text, det blir behagligare att läsa och enklare att se, alternativt vit botten och blå text.

 

- I huvudtaget så anser jag att klienten borde ha lite ljusare färger än endast grå,svart, vitt. Det finns ytterliggare färger i färgskalan. Förvisso en smaksak.

 

- När det gäller spelade händer så tycker jag att "de 5 senaste spelade händerna" är för lite. Min förslag är att Svenska Spel "tjuvkollar" på FullTiltPoker, hur deras lösning är för "senast spelade händer". Där trycker man på en knapp och får senast spelade händer visat sig för en visuellt, alltså inte med endast text utan i form utav en "skärmdump" där visas också de 50 senaste spelade händerna, samt att man enkelt flyttar fram och tillbaka bland händer precis som du flytter bakåt och framåt med en webbläsare.

 

- Syn, Passa, Lägga mig, Höja knapparna borde ligga på sidan om varandra och inte ovanpå varandra. Må vara en vanesak, men andra pokerklienter sitter knapparna på detta vis och vanans makt är stor d.v.s. det kan bli rent obehagligt om man råkar trycka fel. Kanske låter som en petitess, men anser att det är lättare att inte blanda ihop knapparna om de ligger på sidan av varandra.

 

- Det borde finnas "Sit and Go" med fler än tio personer, borde finnas så att man kan välja upp mot 40-50 personer. D.v.s. 4-5 bord med tio personer på vardera, men fortfarande "Sit and Go" turnering.

 

- Anser att det borde finnas någon slags enkel personlig statistik på hur mycket du spelar före flopp, efter flopp, turn och river kort. Jo jag vet att det finns sådana program, men det vora ändock bra om det fanns denna enkla statistik på Svenska Spel.

 

- Man borde på Svenska spel kunna lägga upp en lista på de spelare man behagar lista, eventuellt kompisar eller motståndare du gärna möter. Dessa skall lagras och inte försvinna varje gång du loggar ut.

 

Detta är några saker jag anser Svenska Spel borde ändra på eller tillägga, de är i allra högsta grad subjektiva åsikter, men jag tror att många håller med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer humor. För att aktivera ett inaktivt kort måste man antingen faxa in eller skicka snigelpost. Retro.

 

Inte precis, det räcker med att man ringer så fixar dom det.

 

Nope. Det var just i telefon med SS support som de berättade att man måste göra just det jag sade för att aktivera sitt kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade upp klienten i natt vid 24-tiden och märkte att de minskat drastiskt på 0.50/1 borden... Säkert bara ett tiotal (short handed) och ALLA var fulla och hade typ 6 pers i kö. Fick vänta 40 minuter innan jag fick plats vid ett bord.

 

Istället hade de utökat med en hel drös med 0.75-1.50 bord, bra många fler än 0.50/1. /.../

Har SS skurit ner på 0.50/1 borden för alltid?!

 

Vaddå "utökat"? Vaddå "skurit ner"? Det har bara infört en ny (iofs onödig och konstig) nivå, 0.75/1.5, sedan är det *spelarna* som väljer vilken nivå de föredrar. Tydligen har många flyttat från 1.0 till 1.5 av någon anledning.

 

(Att sedan folk hellre köar i en halvtimme på ett bord än väntar i 30 sekunder på lite fler spelare på ett *nytt* bord beror nog på att de är idioter även i andra sammanhang än när de bettar vid borden. Det är likadant på andra sajter. :roll: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ändå är igång: Klagomål på svenska spels klient:

 

1 Den fungerar bara på windows. (Får ett statligt företag ens enbart gynna ett företag på detta vis?)

 

2 Den flyttar fokus mellan fönster när man ska agera. Det här är en av "dödssynderna" i GUI-design, och EXTREMT irriterande när man spelar mer än ett bord. När man precis ska knappa in ett bet el.dyl., så >ping<,

plötsligt är man i ett annat fönster. (Det här är ett fel som även b2b:s klient gör f.ö., medan ongame gör rätt.)

 

3 Tangentbordsfokus sätts inte automatiskt i bettfältet, med defaultbettet markerat, så att man bara kan knappa in vad man vill. (Som det är hos ongame). Det går inte ens att TAB:a till fältet (som hos b2b), utan man måste använda musjäveln för komma i inmatningsfältet, sedan använda delete för att ta bort vad som står där , och *sedan* kan man knappa in sitt bett. Ett under av användarfientlighet. :evil:

 

4 Medan man pillat med ovanstående så har det poppat upp en ruta med en uppmanande text om att agera nu, OVANPÅ POTTINFORMATIONEN, så att det inte går att se den. :twisted:

 

5 Bara mus-kontrol, inga funktionstangenter för agerandet. (Också ett fel hos b2b, medan ongame gör rätt.)

 

6 Även när man förvalt vad man ska göra (t.ex. lägga sig) så pingar den till när den utför det, som om man behövde agera själv.

 

7 Jag saknar info om hela potten. Nu ser man bara potten före innevarande runda (utom ibland, se 4 ovan), och måste själva addera rundans bet.

 

8 Den borde visa vilka kort man får, och vilka kort som läggs på bordet, i givfönstret.

 

9 Förvalet "passar/lägger mig" borde tas bord/stängas av när man inte längre kan passa, inte förvandlas till bara "lägger mig". (Som då står ovanför "lägg mig", vilket kan få en att undra om det är någon subtil skillnad mellan dessa två alternativ.)

 

10 Det heter "giv", inte "givare".

 

 

Slutligen en undran: Varför smyger spelarnamnet bort när musmarkören förs över en "spelarbubbla"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 Förvalet "passar/lägger mig" borde tas bord/stängas av när man inte längre kan passa, inte förvandlas till bara "lägger mig". (Som då står ovanför "lägg mig", vilket kan få en att undra om det är någon subtil skillnad mellan dessa två alternativ.)

Skillnaden är att ett kryss i "lägger mig" försvinner i nästa insatsrunda om denna runda passades runt. Medan däremot "lägg mig" fortsätter vara kryssat även i kommande rundor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var det sjukaste jag nånsin varit med om.

 

Sitter med AA. på bordet ligger K954. potten innehåller 250kr. jag höjjer mina sista 450kr all in och får en syn av en kille med 98. River en 8a. Adrig sett nån göra ett sämre call, är bara så himla sorgligt att han ska dra ut. Man vill verkligen inte fortsätta spela efter en sån grej.

Sjukare saker än så händer väl på alla sajter. Problemet för dig är att du inte verkar förstå att poker handlar om att ta rätt beslut. Du tog rätt beslut, din motståndare tog fel; så länge det förhåller sig så, så tjänar du pengar. Om du inte tjänar pengar på Svenska Spel, med alla dessa jättefiskar som inte gör annat än att ta fel beslut, ja då beror det bara på att du själv tillhör dem - de som tar fel beslut för ofta.

 

Om du tar rätt beslut och dina pengar tar slut ändå, så spelar du på för hög nivå för att klara av de svängningar som är ofrånkomliga i poker. Kliv ner en nivå och fortsätt att ta rätt beslut, så kommer du också att tjäna pengar på fisken. Eller, ännu bättre - fortsätt att simma omkring med fel beslut på fel nivå, så kan jag ta dina pengar.. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så bra standard på 10-20 iallafall

 

--------------------------------------------------------------------------------

Hand #9452233 vid bordet: Trudy 4

Startad: Mon Apr 17 23:06:15 2006

 

ToDii sitter på plats 1 med 859.10

kungen_f sitter på plats 2 med 930.94

_Totti_ sitter på plats 3 med 275.00

hero sitter på plats 4 med 946.28

Mr_Harley sitter på plats 5 med 444.02

 

hero satsar s mörken 10.00

_Totti_ satsar l mörken 5.00

 

_Totti_: --, --

hero: Jh, 6s

Mr_Harley: --, --

ToDii: --, --

kungen_f: --, --

 

Pre-flop:

 

Mr_Harley: Lägger mig

ToDii: Syna 10.00

kungen_f: Syna 10.00

_Totti_: Syna 10.00

hero: Passa

 

Flop (Board: 9d, 7d, 5s):

 

_Totti_: Passa

hero: Passa

ToDii: Passa

kungen_f: Satsa 10.00

_Totti_: Syna 10.00

hero: Syna 10.00

ToDii: Lägger mig

 

Turn (Board: 9d, 7d, 5s, Qh):

 

_Totti_: Passa

hero: Passa

kungen_f: Passa

 

River (Board: 9d, 7d, 5s, Qh, 8s):

 

_Totti_: Passa

hero: Satsa 40.00

kungen_f: Höj 110.00

_Totti_: Lägger mig

hero: Höj 320.00

kungen_f: All in

hero: Syna 910.94

 

Showdown:

 

kungen_f visar: 7c, 9c (två par, nior och sjuor)

napoletano visar: Jh, 6s (stege med högsta kort nia)

 

Huvudpott:

hero vinner potten på 1876.88 med stege med högsta kort nia

 

(15.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som tycker att det är lite suspekt att man behöver skicka in ett utskrivet pdf-dokument där man fyllt i sitt bankontonummer för att få ut sina pengar? Det är trots allt väldigt enkelt att sätta in, inga vidare krav då inte.

 

Blir ju lätt så att folk som har ett par hundra kronor inne lägger dessa på SS:s skitlotter ist för att ta ut pengarna.

 

Oseriöst i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer humor. För att aktivera ett inaktivt kort måste man antingen faxa in eller skicka snigelpost. Retro.

 

Inte precis, det räcker med att man ringer så fixar dom det.

 

Nope. Det var just i telefon med SS support som de berättade att man måste göra just det jag sade för att aktivera sitt kort.

 

Nope på dig själv. Det var just i telefon med SS kundservice som jag fick mitt kort aktiverat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar faktiskt..... så här 2 veckor senare... bli...........rääääätt less på "hej, jag har träffat en tomte på SvS," postarna.

Det roliga är att de knappast är bättre själva.

 

Hur mycket har du gått plus då. Ganska mycket antar jag iom att du är så bra tänkte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på svenska spel 5/10 NL

Följande händer:

får K10 hjärter, jag och en spelare till flop som ger mig färg. Jag trycker på passa men inget händer och klockan tickar ner, motspelaren knackar och turn kommer, jag kan inte göra något utan blir autopassad och han betar 30 varav jag blir autofoldad och får det sköna meddelandet "du har suttit kvar i mer än 400 rundor och blir bortkopplad.. ."

Tack för det!

 

Spelar samtidigt på ett annat bord utan problem vilket innebär att felet är hos Svenska spel. Fruktansvärt irriterande i en så viktig hand som kunde gett mig bra betalt. Okej att bli disconnectad men ingen tid för återuppkopping utan att bara blixt-autofoldad är helt sjukt..

 

Påtalar detta för supporten och får följande svar

 

Felmeddelandet du fick är felaktigt det är vi medvetna om, det borde stått Du har tappat kontakten med vår spelserver, eller något liknande och vi kommer att rätta till detta inom kort.

 

När du kopplar upp dig mot oss, går du igenom många olika Internetleverantörer för att nå våra servrar, varje gång du agerar i pokern (_syna_, _lägga sig_etc.), går du igenom dessa leverantörer.

 

Om någon av dessa servrar har uppkopplingssvårigheter under tiden du spelar, blir du omkopplad via en alternativ server istället, vilket tar tid. Detta medför att du råkar ut för en time out (en _time out_ är en minifrånkoppling, du blir inte nödvändigtvis frånkopplad från Internet, uppkopplingen störs endast tillfälligt) vilket gör att du förlorar uppkopplingen mot vår mjukvara.

 

Dock kan det under uppkopplingssvårigheter vara användbart att köra en mjukvara för att kolla din uppkoppling gentemot våra servrar. Det finns en del freeware’s som du kan ladda ner för att kolla din ”ping” gentemot oss.

Goddag yxskaft !!

Det kan även vara av värde att kolla upp hur ditt virusskydd är inställt, om det ligger och jobbar konstant med att kolla filer samtidigt som du spelar kan det störa din uppkoppling och orsaka time out's med.

 

Detta kan även inträffa på endast ett bord, om du spelar vid flera bord

samtidigt.

 

//

Ingen kompenstaion - ingenting..

 

Ja nu flyttar jag mina pengar iaf, hejdå Svenska spel!

 

"Åhh va gött"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Kompensation för att du har taskig uppkoppling! Tjena.

 

Jamen jag spelade på annat bord samtidigt utan problem, bara ett bord som låste sig..

Har förövrigt bredbandsbolagets fiber uppkoppling 10mbit.

 

 

jag spelade också vid flera bord men det var bara det ena som låste sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tappa kontakten med bara ett av borden när man multitablar betyder inte att felet ligger hos sv spel.

 

Jag och "halva" pokerforum nu hade i höstas problem med bbb och diverse pokersidor. Det mest troliga var att bbb inte lyckades skicka fram signalen till servern. Och eftersom spel på olika bord ofta sker på oika servrar så kan det hända att just bara ett av borden kopplas ned(signalerna går olika "vägar". (lång tråd finns, hette" problem med BBB" eller nåt liknande)

 

Om andra spelare på bordet INTE blir nedkopplade är detta troligen problemet.

 

Sen är det sorgligt att inte sv spel har en trace funktion som iaf party och stars har. Gör det väldigt lätt at se problemet då. (Sorgligt är även att sv spel som statlig leverantör av poker inte erbjuder en macklient (och linux mm), men det e en annan historia.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...