Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

vad faaan,,, nu gick det att logga in på svenska spel men alla pengar som jag hade i diverse rum är borta nu :(

 

Samma sak för mig. Men kollar man på deras hemsida står det:

 

Vi hade under måndagen en driftstörning, denna är nu åtgärdad.

 

Detta innebär att vi inte kommer att sätta igång några turneringar eller Sit & Go under resten av kvällen.

 

Om du spelade när driftstörningen inträffade, kommer dina pengar att betalas tillbaka inom 48 timmar. För att se vilka regler som gäller klicka här Punkt 17.11 och 17.12 behandlar driftstörningar.

 

Antar att det kommer lösa sig då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här... de 236 kr jag hade i spel när sajten låste sig e spårlöst borta.. man kan ju hoppas att de dyker upp igen utan att man ska måste tjata...

 

Edit: tack för den upplysningen

 

Efter samtal med SvS nu så bekräftade dom att pengarna borde komma tillbaka under kvällen. Iaf så kommer dom att sättas in på pokerkontot igen, så det är bara att vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävligt kul om det tar 48 h timmar tills pengarna kommer tillbaka, då vill jag ha ränta. :/

 

W0000t?. Får du ränta på dina pokerpengar utan att spela? Säg gärna till vilka pokersajter som erbjuder det samt vilken ränta de har

 

:D

 

nej men eftersom jag inte kan spela med de om jag vill, annars hade jag kunnat göra ett uttag till mitt sparkonto och fått ränta där. 48h är inte okej i vilket fall som helst. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste bara få skriva av mig lite.

Jag har spelat poker ett tag nu ca:2år jag plussar stadigt men måste ta ut de jag vinner för att min ekonomi e så dålig. På så sätt kommer jag aldrig upp på de högre nivåerna. Det gör att spelet blivit lite tråkigt emellanåt det blir bara samma hela tiden enformigt liksom. Men när jag testade SS så blev pokern kul igen, satan va lättspelat det va där.

Nu till några frågor från mig och hjärnspöket.

 

1. Jag e van att spela med dollars, brukar köpa in med $20 det är ju ca:140kr På SS så spelas det ju i kronor vilket gör att om jag har 140kr vid bordet så blir jag helt nojjig. Jag kan inte riskera så mycket pengar.. :evil: Tror min hjärna att det är dollar eller?

 

2.Jag spelar 0.50/1 PL 5sits och spelar mycket agressivt, brukar köpa in med 30-60kr beroende på hur mycket de andra har vid bordet. efter ett tag har jag gulat eller dubblat. 7 av 10 så har jag dubblat. Det är mycket lättspelat tycker jag och det verkaar som att de flesta inte vet hur man spelar jag tror inte jag blivit re.raisad någon gång kanske 1-2ggr max.

Nu undrar jag hur långt upp är det lättspelat tycker ni?

 

3. Är det lika lättspelat på NL borden isåfall hur högt upp i nivå då??

 

Hursomhelst fan va pokern blev roligt igen. Tack för mig, hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste bara få skriva av mig lite.

Jag har spelat poker ett tag nu ca:2år jag plussar stadigt men måste ta ut de jag vinner för att min ekonomi e så dålig. På så sätt kommer jag aldrig upp på de högre nivåerna. Det gör att spelet blivit lite tråkigt emellanåt det blir bara samma hela tiden enformigt liksom. Men när jag testade SS så blev pokern kul igen, satan va lättspelat det va där.

Nu till några frågor från mig och hjärnspöket.

 

1. Jag e van att spela med dollars, brukar köpa in med $20 det är ju ca:140kr På SS så spelas det ju i kronor vilket gör att om jag har 140kr vid bordet så blir jag helt nojjig. Jag kan inte riskera så mycket pengar.. :evil: Tror min hjärna att det är dollar eller?

 

2.Jag spelar 0.50/1 PL 5sits och spelar mycket agressivt, brukar köpa in med 30-60kr beroende på hur mycket de andra har vid bordet. efter ett tag har jag gulat eller dubblat. 7 av 10 så har jag dubblat. Det är mycket lättspelat tycker jag och det verkaar som att de flesta inte vet hur man spelar jag tror inte jag blivit re.raisad någon gång kanske 1-2ggr max.

Nu undrar jag hur långt upp är det lättspelat tycker ni?

 

3. Är det lika lättspelat på NL borden isåfall hur högt upp i nivå då??

 

Hursomhelst fan va pokern blev roligt igen. Tack för mig, hej

 

 

Jag spelar NL och jag tycker att det är de sämsta motståndarna jag någonsin har mött... Jag spelar nl 25/50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara höra om det är någon med ett Nordeakonto som har gjort ett uttag nyligen och som kan berätta hur lång tid det tog?

 

Är inne på tredje dagen nu, men tycker det är märkligt att det ska ta så lång tid.

 

Det står att "Uttaget kan ta 2-3 bankdagar beroende på din banks rutin vid insättning" vilket får mig att tro att det är beroende på min bank hur lång tid det kommer att ta. Men eftersom jag gjort uttag från BetOnBet på en söndagskväll och fått in pengarna på måndagen (reserverade, tillgänliga på tisdan) så känns det inte som att fördröjningen ligger hos min bank, som SvS vill få det att verka som.

 

Har det tagit längre än 3 dagar för nån av er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara höra om det är någon med ett Nordeakonto som har gjort ett uttag nyligen och som kan berätta hur lång tid det tog?

 

Är inne på tredje dagen nu, men tycker det är märkligt att det ska ta så lång tid.

 

Det står att "Uttaget kan ta 2-3 bankdagar beroende på din banks rutin vid insättning" vilket får mig att tro att det är beroende på min bank hur lång tid det kommer att ta. Men eftersom jag gjort uttag från BetOnBet på en söndagskväll och fått in pengarna på måndagen (reserverade, tillgänliga på tisdan) så känns det inte som att fördröjningen ligger hos min bank, som SvS vill få det att verka som.

 

Har det tagit längre än 3 dagar för nån av er?

 

Det är banken. Dem tjänar sina pengar på att "hålla" dem i form av räntor.

Har också Nordea och misstänker skarpt att dem är riktigt nitiska på att hålla pengarna så länge dem kan, funderar på att byta bank.

 

Jag har t.ex tagit ut flera gånger från både Partypoker och Paradise och alla gånger så har pengarna kommit 4-5 dagar efter uttag.

MEN när väl pengar finns på kontot är det något som inte stämmer...

T.ex Jag tar ut pengar 7:e Maj och pengarna finns som disponibelt belopp den 11:e Maj, så långt verkar allt OK. Tittar man däremot på insättningen så ser man att pengarna sattes in redan 8:e eller 9:e Maj. Vilket alltså innebär att banken "håller" på pengarna.

 

Då kan man undra om dem har rätt att göra så ??

Och gäller det alla banker eller är Nordea värst ? Jävla kommunist bank enligt mig. Ska helt klart undersöka möjligheterna att byta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det har fungerat rätt så smidigt ändå med Nordea. De håller mina pengar ett par dagar efter NETeller transaktioner, men när jag plockar ut från BetOnBet (enda siten jag plockat ut direkt till bank ifrån) så tar det 1-2 dagar från det att jag begär ett uttag från BetOnBet till det att de är disponibla.

Tycker också det är lite märkligt att en svensk insättning ska ta längre tid än vad en utlandsinsättning kan ta.

 

Om de håller pengarna så ska det synas i ditt konto ändå. Det belopp du plockat ut bör i sådana fall stå som icke-tillgänliga.

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm hm hm.

 

Jag har för mig att jag läste nåt om att SS inte får ha garanterade prissummor i pokerturneringarna. (pga lotteriinspektionen?)

 

Då kan man ju undra hur dom kan få ca 1/3 sida i sportbladet med en annons där dom garanterar en eventuell ensam vinnare på bomben ikväll 1.000.000 kr. Alltså, om oddset är 750.000 lägger dom till 250.000, men bara om man är ensam vinnare.

Även när man klickar på att tippa bomben inloggad hos dom får man upp en ruta med erbjudandet.

 

Visst, jag tror nuvarande oddsrekordet på bomben ligger på strax över 1.000.000, och blir man ensam vinnare ikväll när så pass många kommer tippa (VM-hockey med Sverige i spetsen) och med den annonseringen så kommer oddset säkert stiga över 1.000.000.

(Oddset med bara en vinnare borde väl bli hela omsättningen - kakan som svenska spel tar)

 

Alltså, det är egentligen ingen risk att det bara blir en ensam vinnare, men om det skulle bli det så blir ju oddset över en miljon ändå så att dom inte kommer behöva lägga några pengar, så det är ju riktigt smart marknadsfört.

 

MEN!

 

Det intressanta är ju att dom får garantera sådär på sportsbetting men inte pokerturneringar.

 

Ok om SS valt att inte ha garanterade prissummor eftersom det kan ses som en onödig utgift de gånger man måste lägga in pengar till prispotten, men jag har uppfattat det som att man ville ha så, men att lotteriinspektionen satte stopp för det (liksom satelliterna till cosmo)

 

Vad säger ni?

 

Ligger det nåt i det eller är jag ute och cyklar?

Mina tankar baseras bara på "nånting" jag har för mig jag läst "nånstans" så det kanske inte ens stämmer det jag skriver men vänligen rätta mig isåfall.

 

:|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger det nåt i det eller är jag ute och cyklar?

Mina tankar baseras bara på "nånting" jag har för mig jag läst "nånstans" så det kanske inte ens stämmer det jag skriver men vänligen rätta mig isåfall.

 

Det stämmer att det är LI som satt käppar i hjulet

SSPoker får INTE ha:

* Bonusar

*Vip-poäng eller liknande

* Satelliter (i CC-sattarna får vinnaren ut kontatner som han får välja att köpa in sig i CC eller göra något annat med)

* Garatntitävlingar

* Frirullar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger det nåt i det eller är jag ute och cyklar?

Mina tankar baseras bara på "nånting" jag har för mig jag läst "nånstans" så det kanske inte ens stämmer det jag skriver men vänligen rätta mig isåfall.

 

Det stämmer att det är LI som satt käppar i hjulet

SSPoker får INTE ha:

* Bonusar

*Vip-poäng eller liknande

* Satelliter (i CC-sattarna får vinnaren ut kontatner som han får välja att köpa in sig i CC eller göra något annat med)

* Garatntitävlingar

* Frirullar

 

 

Fattar det mesta där men... varför inga frirullar?? Någon som fattar varför??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...