Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Kristoffer, kan ju bara vara så enkelt att skaparna av klienten anser att det är ett bättre system att få det så likt live som möjligt i den aspekten. Inte kan du på titta på Olles kort som han muckat om han synade Kalles bet på rivern i ett livespel. Och om du vill ha information om en spelare så bör du lägga det på minnet, och inte förlita dig på dina glasögon med inbyggd HUD som anger vilken PFR%, VPIP mm en spelare har.

 

Bara en tanke, men det finns ju uppenbarligen en tanke bakom det Kristoffer. Jag tvivlar starkt på att skaparna satte sig ner och gjorde något sådant helt omotiverat.

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikey: Antingen finns det en tanke bakom, eller så har de gjort en blunder. Därom råder inga tvivel. Mig spelar det ingen roll vilket som. :) Jag skulle dock hemskt gärna se att de tänkte om alternativt fixade blundern, då jag vill kunna hämta hem handhistorik (något man kan köra på i princip ALLA andra pokersajter). Därav mitt ursprungliga inlägg.

 

Att någon/några sedan började både började ifrågasätta min intelligens och ansåg sig veta varför SS har gjort som de gjort (via diverse konspirationsteorier) får stå för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man tillgång till sina HH:s?

Live Help --> Handhistory

 

Ärligt talat så har jag svårt att hitta live help också.

Sorry, knappen heter så på engelska, tjänster heter knappen.

och där hittar man handhistorik, svårt med alla svenska termer :oops:

 

edit: Kan nog förtydliga lite till, under det pokerbord man sitter på finns det en meny, Chatt, Info om bord, osv på den meny finns en knapp som heter tjänster under den fliken klicka på öppna under handhistorik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenskaspel skulle ju vara jävligt bra om det inte var för dessa satan nedkopplingar och att det sedan tar det typ 1 minut innan man kan logga på igen för att man redan är inloggad.

Och när man loggar på så måste man börja leta bord.

 

jag har inte varit med om det att det strular med uppkopplingen är det vanligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom med konkreta argument om du ska kunna övertyga mig om att det finns en anledning till att SS har en urusel handhistorik.

 

Har du varken läskunskap eller läsförståelse?

Måste man skriva mellan raderna?

 

Det jag skrev var troliga scenarios till varför de har sådana handhistories nu. Du tog dem som absolut vetande och högg som en kobra. Själv besitter jag varken kunskap om varför eller lägger ingen större vikt vid varför inte PT eller PO inte funkar. Litar helt enkelt på min skalle. Du borde prova.

 

Din intelligens ifrågasatte du på eget självmål i senare inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt har jag efterfrågat dina spekulationer i frågan, Dunderklump? Vad bryr jag mig om vad du tror att SS har för avsikter? Jag skrev i mitt första inlägg att jag saknar handhistoriken. Då kommer ett raskt svar från dig:

 

"Det kanske finns ett syfte med att dom ser ut som dom gör idag."

 

Jaha. Där ser man. Kanske det. Och kanske det inte finns ett syfte. Vem vet? Inte du, inte jag.

 

Jag frågade inte varför det inte finns någon handhistorik, eftersom jag tvivlar på att någon här (som inte jobbar på Svenska spel) vet det. Men om du hade vetat det hade jag naturligtvis gärna velat ta del av denna kunskap. Dina spekulationer har jag dock aldrig varit intresserad av.

 

Intressant, f ö, att du ägnar så mycket tid åt detta när du enligt egen utsago "inte lägger någon större vikt vid varför PokerTracker inte funkar".

 

Tagga ner en smula och avstå från personangreppen i fortsättningen. Har du inget att tillföra till ett ämne finns det ingen anledning att blanda dig i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt har jag efterfrågat dina spekulationer i frågan, Dunderklump? Vad bryr jag mig om vad du tror att SS har för avsikter? Jag skrev i mitt första inlägg att jag saknar handhistoriken. Då kommer ett raskt svar från dig:

 

"Det kanske finns ett syfte med att dom ser ut som dom gör idag."

 

Jaha. Där ser man. Kanske det. Och kanske det inte finns ett syfte. Vem vet? Inte du, inte jag.

 

Jag frågade inte varför det inte finns någon handhistorik, eftersom jag tvivlar på att någon här (som inte jobbar på Svenska spel) vet det. Men om du hade vetat det hade jag naturligtvis gärna velat ta del av denna kunskap. Dina spekulationer har jag dock aldrig varit intresserad av.

 

Intressant, f ö, att du ägnar så mycket tid åt detta när du enligt egen utsago "inte lägger någon större vikt vid varför PokerTracker inte funkar".

 

Tagga ner en smula och avstå från personangreppen i fortsättningen. Har du inget att tillföra till ett ämne finns det ingen anledning att blanda dig i det.

 

håller med fullständigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns så otroligt mycket tomtar på SvS.

 

Ett exempel, jag spelade NL 1/2 5-manna

 

gick in med 300bagis efter ett tag hade man jobbat upp sig til 550, när en kille med intressant strategi kom till bordet, en ultra mega raise maniac.

 

folk började ju givetvis direkt börja lipa in före honom eftersom han i ALLA händer raisade preflop mellan 10*BB till 30*BB :shock:

 

Så det dröjde inte länge ca 1h så hade mina 550 ökat till 1700, vissa andra drog ju nytta oxå, killen förlorade ca 2000 under den timmen, sedan fick han nog.

 

hans nick börja på ös och slutade på gren

 

Extremt loose preflop och rätt veka efter flop spelar de flesta, har de högsta paret synar de ALLT, och givetvis spelar de alltid flush och straight draws HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns så otroligt mycket tomtar på SvS.

 

Ett exempel, jag spelade NL 1/2 5-manna

 

Tack för exemplet, det skall jag genast printa ut i 21 kopior och ge till alla 4 kompisar jag har. Kan inte tacka dig nog för denna iakttragelse.

 

Börjar faktiskt..... så här 2 veckor senare... bli...........rääääätt less på "hej, jag har träffat en tomte på SvS," postarna.

 

Sure, vi vet, dom finns där. Leta upp dom, töm dom, men gnäll faen inte här när du blir utdragen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla klagomål på klienten är och hur den fungerar ju Boss medias ansvar , den används ju och har funnits på ett flertal siter och samma problem med klienten finns och har funnits där hela tiden.

Tror Svenska Spel fattar Noll av programvaran , de får ju ställa krav på Boss media , jag skulle vilja haft full insyn i hur programvaran sköts.

Boss media kanske kan leka med den som de vill , vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade upp klienten i natt vid 24-tiden och märkte att de minskat drastiskt på 0.50/1 borden... Säkert bara ett tiotal (short handed) och ALLA var fulla och hade typ 6 pers i kö. Fick vänta 40 minuter innan jag fick plats vid ett bord.

 

Istället hade de utökat med en hel drös med 0.75-1.50 bord, bra många fler än 0.50/1. Blev väldigt less eftersom jag gärna vill kunna göra lite table selection innan jag sätter mig så att jag känner mig till 100% bekväm med spelet på bordet jag tänker spela... Och eftersom jag den senaste tiden haft en extrem otur med helt sjuka utdragningar (hålstege på rivern, etc) så kände jag inte för att gå upp och nosa på 0.75/1.50 nivån inatt...

 

Har SS skurit ner på 0.50/1 borden för alltid?!

 

Förresten, hur lång tid tar det från dess att man skickat in lappen med bankkontonummer tills att de har registrerat det på sajten och man kan ta ut pengar? Jag skickade in min förra tisdagen och det har inte registrerats än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, hur lång tid tar det från dess att man skickat in lappen med bankkontonummer tills att de har registrerat det på sajten och man kan ta ut pengar? Jag skickade in min förra tisdagen och det har inte registrerats än.

Det där hände mig också. När jag ringde support och frågade hur lång tid det skulle ta, sa de att de för in uppgifterna så fort de får dem, och att det således troligtvis blivit något fel och att jag skulle skicka in en ny lapp. Verkar som att de har haft problem med postgången eller nåt... Så om jag var du skulle jag skicka in en ny. Det går bra att faxa också (minns inte numret dock).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där hände mig också. När jag ringde support och frågade hur lång tid det skulle ta, sa de att de för in uppgifterna så fort de får dem, och att det således troligtvis blivit något fel och att jag skulle skicka in en ny lapp. Verkar som att de har haft problem med postgången eller nåt... Så om jag var du skulle jag skicka in en ny. Det går bra att faxa också (minns inte numret dock).

Tack för svaret! Får väl vänta till efter alla helgdagar och om de inte registrerat mitt nummer då får jag väl skicka en ny lapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...