Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Är det många som råkar ut för att man i något av de bord man är inne i, plötsligt kopplas ur och kastas ut från bordet?

 

Hänt mig 4 gånger idag mitt i händer jag deltagit i och då ej kunnat spela handen klart och förlorat pengarna som jag invensterat i handen utan möjlighet att spela den färdigt.

Supporten skickar standardsvar som finns publicerade tidigare i denna tråd.

Rimmar illa med Svenska spels prat om säkerhet för oss spelare och ligger långt ifrån säkerheten i de flesta andra siter som har disconnect protection och liknande så att man vid ett kort avbrott i inernet väntas in, så att man kan spela färdigt handen.

 

Ja detta är såå uselt, vid liknande problem med andra sajter får man gehör av support och kompensation. SS verkar inte intresserade av att ha nöjda kunder. Bojkott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för skräpklient eg? Eller missar jag en massa funktioner?

 

Är man i slutet av en hand verkar det ju inte ens gå att scrolla upp och kolla hur prefloppspelet gick, för dealerchatten har bara typ 20 rader. Sjukt.

 

Sen alla små störda grejer, som "köper in" mitt i handen, bortscrollande nick när man håller musen över, "lägg mig/lägger mig" (wtf?) osv osv.

 

EDIT: Haha men detta måste vara ett skämt? Fältet man skriver in beloppet i är alltså även satsningsknappen :) Fler än jag som råkat minbetta?

 

Helt ärligt sämsta klienten jag nånsin sett. Sämsta motståndet också, får se om det väger upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst känns det som att sitta med en klient som kanske passade bättre till Windows 3.x fast motståndet uppväger detta 100ggr om.

Jag har en undran som kanske någon kan svara på.

Kan man verkligen inte få tag på bättre handhistorik än dom 2-3 händer man hittar genom att gå via Tjänster->Handhistorik ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja , det är en skräpklient. Av-installerar den nu.

Pallar inte att bli bortkopplad mitt i händer.

OK, motståndet är svagt, men bortkopplingarna, svårigheter att se pottstorlek i slutet av ens betänketid, ingen möjlighet att göra noteringar och att man sätts i paus ideligen går så hårt ut över humöret att jag kan inte fotsätta spela på denna skitklient.

Nog hade man förväntat sig att Svenska Spel med sina resurser skulle kunna erbjuda en säkrare klient för oss spelare.

Reklamen om säkert spel är ju rena skämtet!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja , det är en skräpklient. Av-installerar den nu.

Pallar inte att bli bortkopplad mitt i händer.

OK, motståndet är svagt, men bortkopplingarna, svårigheter att se pottstorlek i slutet av ens betänketid, ingen möjlighet att göra noteringar och att man sätts i paus ideligen går så hårt ut över humöret att jag kan inte fotsätta spela på denna skitklient.

Nog hade man förväntat sig att Svenska Spel med sina resurser skulle kunna erbjuda en säkrare klient för oss spelare.

Reklamen om säkert spel är ju rena skämtet!!

 

 

Ska inte försvara svs, men jag har lirat där nästan varje dag sedan de öppnade och har inte en enda gång blivit disconnectad eller blivit satt i paus läge. Tycker klienten är djäkligt stabil, sen finns det förstås en hel del funktioner att önska.. :twisted: (läs: Player notes, bort med störande rutor samt en större betting slider..)

 

Det kan inte vara din dator eller bredbandet som strular?

 

Maken till "löst" spel har jag endast upplevt på På Pacifics NL bord, så jag lär nog spela vidare där. Tycker annars spelet överlag på de flesta siter har blivit tight o tråkigt, inte minst på förra guldgruvan B2B... :(

 

Mvh // mike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mike 73!

Jag kan ju inte veta med 100,00% säkerhet om det är fel i min koppling, men jag spelar flera bord samtidigt och ofta faller bara ett bord ur och jag kopplas ner, medan mina andra fungerar vidare. Alltså inte fel i min internetkoppling. Naturligtvis så händer det att hela siten lägger ner alla borden och jag får meddelandet att jag spelat 400 händer.

Det är ibland felaktigt eftersom jag kanske bara spelat 10-15 minuter.

Mitt system, dvs mitt virusprogram, koppling , dator etc, fungerar ju på andra siter utom dessa evinnerliga urkopplingar på SS.

Därför kan jag på god grund basera mitt påstående att deras sytem

är mer känsligt, faller ut oftare och vad man nu vill kalla det, och vad det beror på, men felet ligger generellt inte i min ände av linan, vågar jag påstå.

Verkar som om små korta avbrott eller störningar någonstans i linan ger ett plötsligt avbrott på bordet och man kastas ut och ibland även loggas ut då. SS har ju inget "disconnect" protection eller liknande som de flesta andra siter har om det blir ett kort avbrott på kanske 1-5 sek hos dessa och hos dem gör så att då stannar bordet upp och fortsätter när man är inkopplad igen. T.ex. Party, Absolutpoker m.fl. har ju sådana system och det är ju en stor skillnad i säkerhet mot vad jag uplever hos SS.

Rent konkret har jag råkat ut för detta hos SS flera ggr per dag och då man sitter i potter med nötterna och har betat friskt ,så är det inte precis med glädje man kopplas ur helt plötsligt mitt i handen. Räcker ju med vilket lågt bett som helst för någon som ser att man är urkopplad, för att ta hem potten, vilke de också gör. Blir faktiskt irriterande både för humöret och på rullen.

Så jag vidhåller att Svenska Spels site är undermålig och ett skämt avseende säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mike 73!

Jag kan ju inte veta med 100,00% säkerhet om det är fel i min koppling, men jag spelar flera bord samtidigt och ofta faller bara ett bord ur och jag kopplas ner, medan mina andra fungerar vidare. Alltså inte fel i min internetkoppling. Naturligtvis så händer det att hela siten lägger ner alla borden och jag får meddelandet att jag spelat 400 händer.

Det är ibland felaktigt eftersom jag kanske bara spelat 10-15 minuter.

Mitt system, dvs mitt virusprogram, koppling , dator etc, fungerar ju på andra siter utom dessa evinnerliga urkopplingar på SS.

Därför kan jag på god grund basera mitt påstående att deras sytem

är mer känsligt, faller ut oftare och vad man nu vill kalla det, och vad det beror på, men felet ligger generellt inte i min ände av linan, vågar jag påstå.

Verkar som om små korta avbrott eller störningar någonstans i linan ger ett plötsligt avbrott på bordet och man kastas ut och ibland även loggas ut då. SS har ju inget "disconnect" protection eller liknande som de flesta andra siter har om det blir ett kort avbrott på kanske 1-5 sek hos dessa och hos dem gör så att då stannar bordet upp och fortsätter när man är inkopplad igen. T.ex. Party, Absolutpoker m.fl. har ju sådana system och det är ju en stor skillnad i säkerhet mot vad jag uplever hos SS.

Rent konkret har jag råkat ut för detta hos SS flera ggr per dag och då man sitter i potter med nötterna och har betat friskt ,så är det inte precis med glädje man kopplas ur helt plötsligt mitt i handen. Räcker ju med vilket lågt bett som helst för någon som ser att man är urkopplad, för att ta hem potten, vilke de också gör. Blir faktiskt irriterande både för humöret och på rullen.

Så jag vidhåller att Svenska Spels site är undermålig och ett skämt avseende säkerhet.

 

Jag upplever precis samma problem som du! Övriga pokersiter jag spelar på funkar finfint, men svenska spel laggar nästan jämt. Ett bord kan funka bra medans ett annat börjar lagga och så blir man av med sin plats från det bordet pga den där "400 händer"-grejen. Vet inte om jag inbillar mig men det verkar som mest inträffa då man har nötterna ..

 

Eftersom det är sånt sjukt värde i att spela där så kommer jag nog fortsätta trots laggproblemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag undrar om man på något vis kan få hem all hand history i lämpligt format för att kunna föra statestik från Svenska spel (även från Bet And Win som har samma mjukvara) i tex Pokertracker/Poker Office.

 

Gillar de två Klienterna och det går bra där, dock skulle jag vilja ha lite statestik gör att kunna förbättra mitt spel, det kan ju aldirg skada :D

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag undrar om man på något vis kan få hem all hand history i lämpligt format för att kunna föra statestik från Svenska spel (även från Bet And Win som har samma mjukvara) i tex Pokertracker/Poker Office.

 

Gillar de två Klienterna och det går bra där, dock skulle jag vilja ha lite statestik gör att kunna förbättra mitt spel, det kan ju aldirg skada :D

 

Tacksam för svar.

 

JAg undrar sammsa sak. Funkar pokertracker med SS ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag undrar om man på något vis kan få hem all hand history i lämpligt format för att kunna föra statestik från Svenska spel (även från Bet And Win som har samma mjukvara) i tex Pokertracker/Poker Office.

 

Gillar de två Klienterna och det går bra där, dock skulle jag vilja ha lite statestik gör att kunna förbättra mitt spel, det kan ju aldirg skada :D

 

Tacksam för svar.

 

Du kan få historiken om du öppnar ett bord, klickar på tjänster och sen öppna under handhistorik. Vet inte om du får hem all historik eller bara denna session dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan få historiken om du öppnar ett bord, klickar på tjänster och sen öppna under handhistorik. Vet inte om du får hem all historik eller bara denna session dock.

 

Tack för det snabba svaret!

 

Så där får jag alla HH spelat på detta bord under denna session?

Formatet på den HH då? Går det bra att Importera den i tex PT eller PO?

Nåpn som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan få historiken om du öppnar ett bord, klickar på tjänster och sen öppna under handhistorik. Vet inte om du får hem all historik eller bara denna session dock.

 

Tack för det snabba svaret!

 

Så där får jag alla HH spelat på detta bord under denna session?

Formatet på den HH då? Går det bra att Importera den i tex PT eller PO?

Nåpn som vet?

 

Dom tre senaste händerna bara, superdåligt :(

 

Ej pokertrackerkompatibla HH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem med min brandvägg Zone Alarm och Svenskaspel. Idag när det skulle uppdateras så kom det en pop-up från zone alarm där man kan antingen välja antingen allow eller deny.

 

Detta har alltid funkat innan men nu låser sig datorn hela tiden när man kommer till det steget.

Har provat 5 ggr och startat om datorn men det funkar fortfarande inte.

 

Och jag har haft min dator i drygt 1.5 år och detta är första gången någonsin den låser sig totalt så man måste starta om:(, (lite störande).

Jag har provat och stänga av Zone Alarm helt..då funkar det och starta upp det men sen igen när jag sätter på det igen kraschar och låser sig das computer.

 

Någon annan som haft detta problem och vet hur man ska gå tillväga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mike 73!

...Verkar som om små korta avbrott eller störningar någonstans i linan ger ett plötsligt avbrott på bordet och man kastas ut och ibland även loggas ut då....

 

Jag upplever precis samma problem som du! Övriga pokersiter jag spelar på funkar finfint, men svenska spel laggar nästan jämt. Ett bord kan funka bra medans ett annat börjar lagga och så blir man av med sin plats från det bordet pga den där "400 händer"-grejen. Vet inte om jag inbillar mig men det verkar som mest inträffa då man har nötterna ..

 

Eftersom det är sånt sjukt värde i att spela där så kommer jag nog fortsätta trots laggproblemen.

 

Även jag har liknande problem - helt plötsligt får jag en hängning och allt stannar (oftast när man har nötterna såklart) och om/när kopplingen kommer tillbaka har man blivit satt i "Paus". Det skumma är som sagt att andra Internetfunktioner fungerar, ja även andra bord från SvS man har uppe. Jag har dock märkt att om jag skriver något i chatten när detta inträffar så verkar det komma igång igen, dvs. om det verkar som om det har blivit en hängning så skriver jag blankt i chatten så kickar det igång igen. Min tolkning av detta är att om ett paket tappas i kommunikationen från SvS till min dator så försöker den inte igen tillräckligt snabbt / ofta, utan väntar på svar från min burk. Om jag då skickar iväg ett meddelande så "förstår" den att jag faktiskt finns och lever och är på g, och fortsätter som tidigare. Det kan såklart vara jag som bara inbillar mig detta, men jag har fått känslan av att fler kör samma "trick", med tanke på de tomma chat-bubblorna som dyker upp lite för jämnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gor man for att specca borden? :shock:

 

Man loggar in och kikar?

 

Angående siten så tycker jag den är riktigt grym. Vad kan vara bättre än att runda av en lång session med tiotalet trisslotter på svenskaspel.se ? Eller satsa nån femtilapp på ett riggat "Diamanten".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...