VakuumspelarN Postad 7 Juni Författare Rapport Postad 7 Juni 4 minuter sedan, säger Mi No : Hur räknar du? Svenska spel tog mycket mindre rake pre ipoker-eran. Låg runt den procenten som Szenna nämnde. Citera
szenna15 Postad 7 Juni Rapport Postad 7 Juni 40 minuter sedan, säger VakuumspelarN : Jo så är det. Man kommer nog säga samma sak om ett par år när man tänker tillbaka på dagens pokerklimat; att man tog det för givet, att det var bättre förr osv. Bästa en kan göra att är att ta vara på det vi har nu, och alltid se på saker optimistiskt . Har t.ex dagdrömt lite att ggpoker kommer agera välgörare och ge oss svenskar gigalåg rake för att kompensera otillgängligheten av rakeback(odds på den?), eller ännu bättre, att rakeback igen blir tillgängligt för svenskar(det scenariot måste vara högoddsat). Enig! Saknar gamla SVS dock vart mycket mer "folklig" poker nästan på ett sätt kontra där knappt NLHE spel rullar på +/5 på nya ipoker skinnet och med 5% rake... Unibet är ett bra alternativ på micronivåer för de som vill grinda sig upp fortfarande iaf med ish 3% tror jag. 2 Citera
Opteron Postad Måndag kl 11:00 Rapport Postad Måndag kl 11:00 Jättelärorik dagbok! Jag försökte lära mig omaha när jag satt på rättpsyk spelade 2h varje kväll sista året spelade 0.25/50 och 0.5/1kr och fick bara sätta in 1000kr byggde upp rullen till som max 3800kr sen sprang jag dåligt på 0.5/1 och spelade väl lite dåligt för gulade den rullen. I höst vill jag börja igen älskar omaha ska spela turneringar med mvh 123alltingarsant Citera
GTOBåten Postad Tisdag kl 15:23 Rapport Postad Tisdag kl 15:23 3 timmar sedan, säger soldado9 : väntar på hajen 4cartas PLO5 utan att sortera korten efter rank och med 2-färg är en ny nivå av masochism. 4 Citera
szenna15 Postad Tisdag kl 16:21 Rapport Postad Tisdag kl 16:21 Mindre livsdekadens, rättspsyk och otrevligheter och mer omaha tack! 1 Citera
Ola Brandborn Postad Tisdag kl 18:26 Rapport Postad Tisdag kl 18:26 3 timmar sedan, säger GTOBåten : PLO5 utan att sortera korten efter rank och med 2-färg är en ny nivå av masochism. Blanda in ett mörkpokerbord också i cocktailen för fullständigt degen. 1 Citera
VakuumspelarN Postad Onsdag kl 12:10 Författare Rapport Postad Onsdag kl 12:10 Den 2026-06-09 kl 14:05, säger soldado9 : väntar på hajen 4cartas Citera
gonken Postad Onsdag kl 18:43 Rapport Postad Onsdag kl 18:43 Rolig dagbok! Helt klart den vassaste regen på svs/euro borden som är väldigt svår post i grejmsen vi spelar. Keep ut the good work så syns vi på borden. Mvh gonkengalt 2 1 Citera
VakuumspelarN Postad 8 timmar sedan Författare Rapport Postad 8 timmar sedan Dagens syn PokerStars - $2 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 5 players Hand converted by Holdem Manager 3 BB: $200.00 (100 bb) UTG: $185.32 (92.7 bb) CO: $287.38 (143.7 bb) Hero (BTN): $695.40 (347.7 bb) SB: $193.00 (96.5 bb) SB posts $1.00, BB posts $2.00 Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has A K 2 T 2 folds, Hero raises to $7.00, SB raises to $23.00, fold, Hero calls $16.00 Flop: ($48.00, 2 players) 9 3 2 SB bets $25.08, Hero raises to $68.50, SB calls $43.42 Turn: ($185.00, 2 players) 4 SB checks, Hero checks River: ($185.00, 2 players) 7 SB bets $101.50 and is all-in, Hero calls $101.50 Results: $388.00 pot ($2.75 rake) Final Board: 9 3 2 4 7 SB shows K Q A T: (High Card, Ace) (Pre 53%, Flop 47%, Turn 25%) Hero shows A K 2 T: (One Pair, Twos) (Pre 47%, Flop 53%, Turn 75%) Hero wins $385.25 3 2 Citera
kukbajs Postad 7 timmar sedan Rapport Postad 7 timmar sedan (redigerade) Den 2026-06-07 kl 19:14, säger szenna15 : Enig! Saknar gamla SVS dock vart mycket mer "folklig" poker nästan på ett sätt kontra där knappt NLHE spel rullar på +/5 på nya ipoker skinnet och med 5% rake... Unibet är ett bra alternativ på micronivåer för de som vill grinda sig upp fortfarande iaf med ish 3% tror jag. Man tyckte att det sög då, med att bara kunna spela fem bord, beroende av momsronny osv. Man fick i alla fall spela hur länge man ville och motståndet var softare. Redigerad 6 timmar sedan av kukbajs Citera
szenna15 Postad 6 timmar sedan Rapport Postad 6 timmar sedan (redigerade) 10 minuter sedan, säger kukbajs : Man tyckte att det sög då, med att bara kunna spela fem bord, beroende av momsronny osv. Men det var fan så mycket bättre än nu. hahhaha juste begränsningen till 5 bord var så sjukt skum i antal. Mest nostalgi anser jag att klienten samt spelen som runnade var väldigt "folkliga". Även chatten och alla mordhot. @tgrinder Tillägg: även alla konstiga hemmasnickrade strategier som typ FEMRINGAR som öppnade 7xbb pre ur alla pos som standard Redigerad 6 timmar sedan av szenna15 Citera
kukbajs Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan (redigerade) 1 timme sedan, säger szenna15 : hahhaha juste begränsningen till 5 bord var så sjukt skum i antal. Mest nostalgi anser jag att klienten samt spelen som runnade var väldigt "folkliga". Även chatten och alla mordhot. @tgrinder Tillägg: även alla konstiga hemmasnickrade strategier som typ FEMRINGAR som öppnade 7xbb pre ur alla pos som standard Haha, åhh, FEMRINGAR! Han spelade mig alltid HU i alla fall, till skillnad mot vad rätt många andra "regs" gjorde då. Jag blir fan också nostagisk! Är det någon som har screenshots på klienten? Försökte googla, men hittade fan inget bra. Jag har bara gamla bilder på just mitt saldo. Vill ha hela klienten liksom. Lite som att kolla snuskbilder man fått av något gammalt kk ... eller nåt. Redigerad 5 timmar sedan av kukbajs Citera
VakuumspelarN Postad 4 timmar sedan Författare Rapport Postad 4 timmar sedan 1 timme sedan, säger kukbajs : Haha, åhh, FEMRINGAR! Han spelade mig alltid HU i alla fall, till skillnad mot vad rätt många andra "regs" gjorde då. Jag blir fan också nostagisk! Är det någon som har screenshots på klienten? Försökte googla, men hittade fan inget bra. Jag har bara gamla bilder på just mitt saldo. Vill ha hela klienten liksom. Lite som att kolla snuskbilder man fått av något gammalt kk ... eller nåt. Har inte bild på klienten, men hittade den här när jag grindade Cleo och Diana. Chattrutan existerade, men det tog dem månader tills de fick den att fungera. Sen var borden avlånga och anpassade för mobilen, så var typ omöjligt att ha en bra layout med flera bord igång. Btw någon som minns /5 regsen; Mange, Diabeetus, Hajardu, Whistler, REBARINHO, m.fl? Kul som fan att veva back in the days, speciellt mot de sista tvånämnda 1 Citera
kukbajs Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan Just nu, säger VakuumspelarN : Har inte bild på klienten, men hittade den här när jag grindade Cleo och Diana. Chattrutan existerade, men det tog dem månader tills de fick den att fungera. Sen var borden avlånga och anpassade för mobilen, så var typ omöjligt att ha en bra layout med flera bord igång. Btw någon som minns /5 regsen; Mange, Diabeetus, Hajardu, Whistler, REBARINHO, m.fl? Kul som fan att veva back in the days, speciellt mot de sista tvånämnda Kom i byxan av bilderna! Klart man minns Whistler och REBARINHO! 🙂 Citera
kukbajs Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan Känner nästan igen alla nicks i bilderna. Citera
KlonkSteve Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan (redigerade) 51 minuter sedan, säger VakuumspelarN : Har inte bild på klienten, men hittade den här när jag grindade Cleo och Diana. Chattrutan existerade, men det tog dem månader tills de fick den att fungera. Sen var borden avlånga och anpassade för mobilen, så var typ omöjligt att ha en bra layout med flera bord igång. Btw någon som minns /5 regsen; Mange, Diabeetus, Hajardu, Whistler, REBARINHO, m.fl? Kul som fan att veva back in the days, speciellt mot de sista tvånämnda Den versionen i all ära, men jag saknar ju originalet, BOSS Media versionen allra mest. Fyfan vad fin den var. 🥰 Redigerad 3 timmar sedan av KlonkSteve 3 Citera
kukbajs Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan (redigerade) Den var fan också fin, indeed! ❤️ Fan vad många timmar man har spenderat i båda de klienterna. Skönt att det inte går att veta hur mycket tid det är totalt. 😅På Steam och på Lichess står det exakt hur många timmar jag lagt ned och det får jag fan existentiell ångest av. Redigerad 1 timme sedan av kukbajs Citera
szenna15 Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan Haha sjukt mys med nostalgin, exakt den klienten. Plus att @brusig1 @GTOBåten hade nästintill monopol på hela jävla klienten i flera års tid med sitt stall ! Sorry för derail! 2 Citera
Recommended Posts