Gå till innehåll
Paf Poker
Åländska Paf är en veteran på den svenska pokerscenen och bland de bästa i Sverige när det kommer till kampanjarbete, genom kval till exempelvis Destination Poker och The Festival.
• Nätverk: iPoker
• Bonus: Nej
• Skattefritt: Ja
Paf Poker
Åländska Paf är en veteran på den svenska pokerscenen och bland de bästa i Sverige när det kommer till kampanjarbete, genom kval till exempelvis Destination Poker och The Festival.
• Nätverk: iPoker
• Bonus: Nej
• Skattefritt: Ja

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Behöver jag en introduktion? Hoppas inte det, men jag är i alla fall Head of Poker på det åländska spelbolaget Paf (som har flera varumärken) där jag jobbat i över 15 år. Jag har fyra SM-titlar i livepoker (PLO, Amerikana, Texas och HORSE). Jag kan pokerbranchen från både spelarperspektivet och spelbolagsperspektivet. Jag törs säga att det finns ingen svensk som kan mer (men säkert några som kan lika mycket). Fråga mig vad ni vill om pokerbranschen!

(Edit: Jag kan inte lösa supportärenden på ett publikt forum etc blah blah blah).

Redigerad av Ola Brandborn
  • Like 1
Postad

Run It Twice minskar variansen, medan all-in cash out i teorin är avgiftsfritt och prissätts till spelarens equity. Är dessa funktioner främst en service till spelarna, eller ger de ändå en indirekt fördel för operatörerna genom till exempel förändrat spelbeteende eller ökad spelvolym?

Postad (redigerade)
22 minuter sedan, säger Lobo :

Run It Twice minskar variansen, medan all-in cash out i teorin är avgiftsfritt och prissätts till spelarens equity. Är dessa funktioner främst en service till spelarna, eller ger de ändå en indirekt fördel för operatörerna genom till exempel förändrat spelbeteende eller ökad spelvolym?

Bra fråga!

Run It Twice är ett spelarönskemål (personligen när jag själv spelade frekvent live så vägrade jag RIT för att jag inte ville bli synad. Andra spelare som "alltid har bra när de får in degen" vill gärna köra RIT för att "generera lösare syner". 

Spelsajterna gynnas av att det blir [stora] potter som splittas. Panka spelare genererar ingen rake. Insättningar (och uttag) kostar pengar (beroende på marknad upp till riktigt mycket i avgifter).

När man väl förlikat sig med RIT så är ju steget till All-in Cash Out inte stort, det är ju matematiskt lika i det väldigt långa loppet.

I formeln för All In Cash-Out finns det en parameter för avgift. Den parametern är i dagsläget (enligt uppgift från ansvarig hos nätverket, men inget jag lovar livet på) satt till noll (det är nätverket som styr detta, inte operatörerna). Det är bra att iPoker insett att de långsiktigt tjänar pengar på att hålla spelarna nöjda och glada, inte kräma ut vart enda öre kortsiktiigt.  

Redigerad av Ola Brandborn
  • Thanks 1