Lobo Postad Onsdag kl 09:47 Rapport Postad Onsdag kl 09:47 40 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Kan man verkligen lita på sådana här undersökningar? Hur troligt är det att ett parti som legat runt 2% månad efter månad plötsligt hoppar upp till 3.3%? Det är ju väldigt många som har intresse av att L växer. I princip halva Sverige. Ganska misstänksam är jag nog. Det har jag också funderat på. 3 000 tillfrågade av en population på >10 miljoner. Urvalet är nog viktigt. Citera
Folke Rosvall Postad Onsdag kl 11:20 Rapport Postad Onsdag kl 11:20 1 timme sedan, säger Lobo : Det har jag också funderat på. 3 000 tillfrågade av en population på >10 miljoner. Urvalet är nog viktigt. Jo, men det jag tänkte på är om det möjligen osar katt. Kan det tänkas att man avsiktligt friserat siffrorna? Jag hoppas att jag har fel. Jag vill kunna lita på att allt är ok. Citera
Ola Brandborn Postad Onsdag kl 18:54 Rapport Postad Onsdag kl 18:54 Nu står Folkpartiet i 1.85-1.85... Jag spelade "ganska mycket" till i maj 1.36 att den rödgröna röran skulla få flest röster i. Sedan gick de ner till 1.15 i odds. Just nu är de uppe på 1.34 igen. Jag har aldrig tidigare önskat att jag ska förlora ett spel så mycket som jag hoppas jag förlorar detta Lustigt förresten, hade bara röda laget hållt käften och inte bedrivit valpropaganda, så hade det varit kassaskåpssäkert. Men så kommer de med det ena dumma förslaget efter det andra, exempelvis bankskatten (som S aldrig kommer genomföra, men soom de vill ha som valfläsk) och vips så inser alla med överbelånade hyresrätter i Stockholms innerstad att det är de som får stå för notan, inte "de rike", och då var det inget roligt att rösta S längre. 1 Citera
Ola Brandborn Postad Onsdag kl 19:07 Rapport Postad Onsdag kl 19:07 (redigerade) Kul också förresten att nu ska tydligen alla höger-rednecks och höhö-rasister rösta in en gapig rasistisk Marxist i Örebropartiet. Från partiprogrammet, ett urval punkter (jag citerar alltså partiprogrammet) Man ska få kränka – även offentliganställda Man ska få hata politiker Offentliga handlingar ska vara offentliga I första hand skicka till de länder där dessa är naturaliserade – i andra hand skicka vart fan som helst! (ang utvisningar, min kommentar) Successivt ersätta jurister med AI Ut med packet! (ang straff, min kommentar) Det ser ut som ett arbete man gjorde i sexan när man skulle lära sig samhällskunskap och skulle leka olika partier. Vad är man då, 11-12 bast. På den nivån är det alltså... Bra sakt !!!!111ett Redigerad Onsdag kl 19:07 av Ola Brandborn Citera
Lobo Postad Onsdag kl 19:15 Rapport Postad Onsdag kl 19:15 12 minuter sedan, säger Ola Brandborn : Nu står Folkpartiet i 1.85-1.85... Man kan ju undra hur stor insikt Svenska Spel har. Det lär komma en ny mätning imorgon. Spännande som fan! Citera
Ola Brandborn Postad Onsdag kl 19:18 Rapport Postad Onsdag kl 19:18 Lol, gick alltså ner till 1.75 (samma odds där jag kollade, så det är Kambi-odds) på 20 minuter. Just nu är det någon som skyfflar in stora pengar på Folkpartiet. Hedgar Sveagägen sin valförlust på nästa Trump-manér? Citera
Ola Brandborn Postad Onsdag kl 19:21 Rapport Postad Onsdag kl 19:21 5 minuter sedan, säger Lobo : Man kan ju undra hur stor insikt Svenska Spel har. Det lär komma en ny mätning imorgon. Spännande som fan! Någon har förhandsinfo hur mätningen går... oddset 1.40 nu som jag hoppas förlora Citera
Folke Rosvall Postad igår kl 02:05 Rapport Postad igår kl 02:05 7 timmar sedan, säger Ola Brandborn : vips så inser alla med överbelånade hyresrätter i Stockholms innerstad att det är de som får stå för notan Kan man ta lån för att köpa hyresrätter? Citera
Ola Brandborn Postad igår kl 05:07 Rapport Postad igår kl 05:07 3 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Kan man ta lån för att köpa hyresrätter? Menade såklart bostadsrätter Citera
Folke Rosvall Postad igår kl 05:28 Rapport Postad igår kl 05:28 20 minuter sedan, säger Ola Brandborn : Menade såklart bostadsrätter Ok. Citera
Lobo Postad igår kl 08:32 Rapport Postad igår kl 08:32 Den 2026-08-27 kl 20:18, säger Folke Rosvall : Jag ser att Svenska Spel erbjuder oddset 1.25 på att Liberalerna inte blir kvar i riksdagen efter höstens val. Det måste vara ett bombsäkert spel. Kraftigt överodds. Hoppas att du inte spelade Folke. Fy, fan, vilket tradevärde för dom med insikt. Citera
Folke Rosvall Postad igår kl 08:32 Rapport Postad igår kl 08:32 13 timmar sedan, säger Ola Brandborn : Jag spelade "ganska mycket" till i maj 1.36 att den rödgröna röran skulla få flest röster 13 timmar sedan, säger Ola Brandborn : Jag har aldrig tidigare önskat att jag ska förlora ett spel så mycket som jag hoppas jag förlorar detta Helgardering. Antingen blir du glad över att dom rödgröna förlorar eller också blir du glad över att vinna pengar. Citera
Folke Rosvall Postad igår kl 08:39 Rapport Postad igår kl 08:39 4 minuter sedan, säger Lobo : Hoppas att du inte spelade Folke. Nej jag spelade inte. Men nu står samma spel i 2.20. Det kanske är ett bra odds trots allt. Jag grubblar fortfarande på om den senaste mätningen är riggad. Väldigt starka krafter vill ju att Liberalerna ska klara valet. Citera
Folke Rosvall Postad igår kl 08:54 Rapport Postad igår kl 08:54 En liten detalj. Förr i tiden förkortades alltid våra politiska partier med liten bokstav. Socialdemokraterna skrevs (s), högerpartiet (h), kommunisterna (k) och så vidare. Sedan var det någon språkvårdare som ansåg att det ska vara stor bokstav. Då gick alla tidningar över till stora bokstäver. Men Svenska Spel har tydligen inte upptäckt det ännu. Dom kör med liten bokstav. Liberalerna skrivs (l), Kristdemokraterna skrivs (kd) o.s.v. Citera
Markus8000 Postad 3 timmar sedan Författare Rapport Postad 3 timmar sedan För mig som aldrig provat - hur hittar man ens en fördel i att spela på politik? MT och DP är återigen med i startlistorna, ungefär en vecka efter 18 månaders avstängning. Det är verkligen svårt att hänga med i svängarna. Citera
Folke Rosvall Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan (redigerade) 1 timme sedan, säger Markus8000 : För mig som aldrig provat - hur hittar man ens en fördel i att spela på politik? Det är som i all annan betting, det gäller att göra en egen bedömning och sedan jämföra med det odds som erbjuds. Jag trodde att 1.25 för att Liberalerna inte skulle klara spärren var ett bra odds, men det ser inte ut som om det var en bra bedömning. Men om jag fortfarande tror på min dåvarande bedömning skulle jag idag få 2 gånger pengarna, ett mycket bättre odds. Om drygt en vecka får vi svaret. Vårt nuvarande valsystem är inte bra. Antag att jag tycker att parti A är det bästa, men att jag samtidigt vill att block X ska få majoritet. Om det finns en risk att B faller under spärren, ska jag då rösta på B trots att jag helst vill rösta på A för att rädda X? En stödröst kan ju bli bortkastad. Det här är inte alls bra. Politikerna borde ta itu med problemet. Redigerad 2 timmar sedan av Folke Rosvall Citera
Markus8000 Postad 1 timme sedan Författare Rapport Postad 1 timme sedan 1 timme sedan, säger Folke Rosvall : Det är som i all annan betting, det gäller att göra en egen bedömning och sedan jämföra med det odds som erbjuds. Jag trodde att 1.25 för att Liberalerna inte skulle klara spärren var ett bra odds, men det ser inte ut som om det var en bra bedömning. Men om jag fortfarande tror på min dåvarande bedömning skulle jag idag få 2 gånger pengarna, ett mycket bättre odds. Om drygt en vecka får vi svaret. Vårt nuvarande valsystem är inte bra. Antag att jag tycker att parti A är det bästa, men att jag samtidigt vill att block X ska få majoritet. Om det finns en risk att B faller under spärren, ska jag då rösta på B trots att jag helst vill rösta på A för att rädda X? En stödröst kan ju bli bortkastad. Det här är inte alls bra. Politikerna borde ta itu med problemet. Tack för svaret Folke. Jag ser dock inget svar på frågan. Var bedömer man som spelare att fördelen ligger? Det kanske är uppenbart för er proffs men för mig verkar det orimligt. Citera
Lobo Postad 29 minuter sedan Rapport Postad 29 minuter sedan 2 timmar sedan, säger Markus8000 : För mig som aldrig provat - hur hittar man ens en fördel i att spela på politik? Någonstans finns det en edge. Det ser vi bara på rörelserna på Liberalerna som stod i 3,50 att klara 4%-spärren för en vecka sedan, för att sen sjunka till 1,60. Det är väldigt många punkter. Just nu är oddset 1,75, så den marknaden är orolig, vilket proffs gillar. Den påverkar ju även andra marknader som: Vilket block får flest röster osv. Möjligen hade man kunnat slänga upp oddsen framför Marcus Oscarsson och frågat. Vad ska jag spela på? Citera
Lobo Postad 3 minuter sedan Rapport Postad 3 minuter sedan Nu tycker jag att det är dags för musik och jag tror att alla håller med. Vi brukar ju också ha lite musiktema på fredagar, well?. Denna gång väljer jag en kyrklig känd låt 💒, men det är så viktigt att den sjungs av denna duo. Att höra Per Filips röst i bakgrunden på vackra Mia Mariannes ljuva stämma kan aldrig bli fel. (91) Mia Marianne och Per Filip Där Rosor Aldrig Dör (Where the roses never fade) - YouTube Citera
Recommended Posts