Lobo Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 2 timmar sedan, säger minibiff : Fått höra att Altenar erbjöd exempelvis Över 4.50% på KD och för att det skulle räknas som vinst behövde de enligt spelbolagets regler få över 5.00%. Därav att det kan vara klokt att läsa på i villkoren. Därav att man ska vara försiktig om man ser något som ser ut att vara skyhög surebet när det kommer till valbets och kanske läsa igenom villkoren. Detta verkar helt orimligt. Det skiljer sig dessutom fundamentalt från över 4,5 mål. Citera
Lobo Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 3 minuter sedan, säger Folke Rosvall : En intressant fråga är vad betyder surebet? Jag upplever surebet så här: Det ska vara ett och samma event, t.ex. en viss fotbollsmatch, där man kan spela på två (eller möjligen flera) alternativ och där man går plus oavsett hur matchen slutar. Det ska inte krävas att båda (eller alla) alternativen är spelbara samtidigt. Men Ola anser att båda (eller alla) alternativen måste vara spelbara samtidigt. Det är alltså en definitionsfråga. Hur upplever ni ordet surebet? Ola har rätt. Citera
Folke Rosvall Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 5 minuter sedan, säger Lobo : Ola har rätt. Ok, man tar en risk när man lägger det första spelet, men i slutändan blir spelet "sure". Citera
Markus8000 Postad 56 minuter sedan Författare Rapport Postad 56 minuter sedan 1 timme sedan, säger Folke Rosvall : En intressant fråga är vad betyder surebet? Jag upplever surebet så här: Det ska vara ett och samma event, t.ex. en viss fotbollsmatch, där man kan spela på två (eller möjligen flera) alternativ och där man går plus oavsett hur matchen slutar. Det ska inte krävas att båda (eller alla) alternativen är spelbara samtidigt. Men Ola anser att båda (eller alla) alternativen måste vara spelbara samtidigt. Det är alltså en definitionsfråga. Hur upplever ni ordet surebet? Tyckte detta var en bra fråga och att AI-svaret verkade vettigt. Källorna verkar dock koncentrera sig till spelbolag och då drar åtminstone jag åt mig öronen, men för diskussionens skull: Ett surebet betyder "säkert spel" (även kallat arbitrage) och är en metod inom betting där du satsar på alla möjliga utfall i en match hos olika spelbolag för att garantera en vinst oavsett vem som vinner. Hur det fungerar Obalans i odds: Olika spelbolag värderar sannolikheten för en händelse olika. Täck alla utfall: Du placerar spel på alla slutresultat (till exempel både vinst för lag A och vinst/oavgjort för lag B) på olika sajter. Garanterad vinst: Om oddsen skiljer sig tillräckligt mycket blir den totala utbetalningen högre än din sammanlagda insats. [1, 2, 3, 4, 5] — Jag loggade mest in för att jag hörde på podd att Reden numera bojkottar ATG Live för att den enligt mig bästa experten Robin Malmgren adresserat det uppenbara problemet med Redens stallkörningar. Det som Reden gjort i loppen är alltså bland annat att köra hästar utan reell chans våldsamt till ledning för att sedan släppa till Kilen bakom hästar utan startsnabbhet men med bra kapacitet. Konsekvensen blir naturligtvis att vinster och pengar flödar in enklare. Han hade även enligt egen utsago kört på Cocciadoro för att ha kollat på DFZ i nåt finskt lopp, men det såg jag inte själv. Hyfsat världsfrånvänt att köra bojkott i ett sånt här läge för själva sporten. Logiken att tittare och spelare betalar för lönen verkar inte riktigt gå fram. Sen är inte geggamojan färdig där utan podden som jag hörde allt på spelas in av ett gäng med klara vinstintressen och där Malmgren tidigare var medlem. Alltså inte helt objektivt där heller. Citera
Folke Rosvall Postad 40 minuter sedan Rapport Postad 40 minuter sedan Man kanske kan jämföra med att man i poker talar om "bluff" och "semibluff". Om spelen sker samtidigt är det "sure" och om spelen sker vid olika tidpunkter är det "semisure". Citera
Recommended Posts