Folke Rosvall Postad 23 timmar sedan Rapport Postad 23 timmar sedan 16 timmar sedan, säger Markus80000 : Nu är v75 tillbaka. Inte som förut utan med 60 öre i radpris. Spännande se om det gör någon skillnad för omsättningen i längden. Mer information finns här: ATG:s besked: V75 gör comeback Citera
Markus80000 Postad 19 timmar sedan Rapport Postad 19 timmar sedan Tack för kompletteringen Folke. Borde lagt med en länk. Med min logik så kör ATG nu ren desperation inför öppen ridå. V85 var en dramatisk åtgärd för en produkt som över tid varit mycket solid. Sen har man helt plötsligt valt att vara lojala mot denna dramatiska förändring i stället för mot själva kärnvärdet i lördagsunderhållningen. Nu väljer bolaget till slut att väcka liv i varumärket man slaktade, men med korrigering för att lirka sig fram till någon form av optimal radkostnad. Det kanske funkar men jag är mycket skeptisk. Volatil marknad och ATG trevar sig fram - tala om ett tankesätt som ber om hög varians. Citera
Folke Rosvall Postad 18 timmar sedan Rapport Postad 18 timmar sedan ATG är bekymrade över att spelet på hästar minskar. Man tror att övergången till V85 var ett misstag, men enligt länken minskar spelet på hästar i hela Europa. Det hade kanske gått ner även om man hade behållit V75. Jag håller med om att ATG inte håller en rak kurs. Det var inte länge sedan man ändrade procenttalen för vinstgrupperna samtidigt som jackpottsreglerna ändrades. Redan då kändes det lite som desperation. Men det är inte första gången som ATG ändrar tidigare beslut. En gång tiden höjde man radpriset från 70 öre till 1 krona, men det ledde till protester. Då införde man två vinstnivåer, en för dom som spelade 70 öres-alternativet och en för dom som spelade 1 kronas-alternativet. Så småningom gav man upp och slopade 1 kronas-alternativet. Sedan gick man dessutom ner till 50 öre per rad. Men en sak är positivt. Man återinför möjligheten att spela V7, men tyvärr bara om det inte är jackpott. V7 var det bästa spel som ATG någonsin har haft, så när V7 slopades slutade jag i praktiken att spela på hästar. Det fanns inga bra hästspel längre. Om inte återgången till V75 hjälper får vi nog räkna med fler åtgärder modell hit och dit. Skönt i alla fall att Skarplöth har försvunnit. Citera
Folke Rosvall Postad 17 timmar sedan Rapport Postad 17 timmar sedan När jag läste den långa länken lite noggrannare upptäckte jag att skillnaden i omsättning mellan V75 och V85 bara är 3.5%. Det är inte mycket. Frågan är om inte ATG överreagerar. Citera
Markus80000 Postad 17 timmar sedan Rapport Postad 17 timmar sedan 41 minuter sedan, säger Folke Rosvall : ATG är bekymrade över att spelet på hästar minskar. Man tror att övergången till V85 var ett misstag, men enligt länken minskar spelet på hästar i hela Europa. Det hade kanske gått ner även om man hade behållit V75. Jag håller med om att ATG inte håller en rak kurs. Det var inte länge sedan man ändrade procenttalen för vinstgrupperna samtidigt som jackpottsreglerna ändrades. Redan då kändes det lite som desperation. Men det är inte första gången som ATG ändrar tidigare beslut. En gång tiden höjde man radpriset från 70 öre till 1 krona, men det ledde till protester. Då införde man två vinstnivåer, en för dom som spelade 70 öres-alternativet och en för dom som spelade 1 kronas-alternativet. Så småningom gav man upp och slopade 1 kronas-alternativet. Sedan gick man dessutom ner till 50 öre per rad. Men en sak är positivt. Man återinför möjligheten att spela V7, men tyvärr bara om det inte är jackpott. V7 var det bästa spel som ATG någonsin har haft, så när V7 slopades slutade jag i praktiken att spela på hästar. Det fanns inga bra hästspel längre. Om inte återgången till V75 hjälper får vi nog räkna med fler åtgärder modell hit och dit. Skönt i alla fall att Skarplöth har försvunnit. Längsta +1 jag läst Citera
Ola Brandborn Postad 16 timmar sedan Rapport Postad 16 timmar sedan Felet med V85 var att det var för svårt att få 8 rätt och för lätt att få 5 rätt (så det gav så jävla många jackpottar). I ATGs värld var många jackpotts bra, tills det inte längre var det. I spelarnas värld så var felet att det försvann pengar från prispoolen och gavs bort till några andra. När man började spela på trav så var jackpott en speciell händelse, skedde bara då och då. Inte varannan lördag. Citat När jag läste den långa länken lite noggrannare upptäckte jag att skillnaden i omsättning mellan V75 och V85 bara är 3.5%. Jag skulle gärna vilja veta hur mycket det skiljde en icke-jackpottomgång mellan de oliak spelen. För jag är/var med i olika bolag som enbart spelade de gånger det var jackpott (och helst dubbeljackpott) och de omgångarna spelade vi extra hårt. Citera
Markus80000 Postad 16 timmar sedan Rapport Postad 16 timmar sedan 22 minuter sedan, säger Ola Brandborn : Felet med V85 var att det var för svårt att få 8 rätt och för lätt att få 5 rätt (så det gav så jävla många jackpottar). I ATGs värld var många jackpotts bra, tills det inte längre var det. I spelarnas värld så var felet att det försvann pengar från prispoolen och gavs bort till några andra. När man började spela på trav så var jackpott en speciell händelse, skedde bara då och då. Inte varannan lördag. Jag skulle gärna vilja veta hur mycket det skiljde en icke-jackpottomgång mellan de oliak spelen. För jag är/var med i olika bolag som enbart spelade de gånger det var jackpott (och helst dubbeljackpott) och de omgångarna spelade vi extra hårt. Mm, är ju superlätt säga i efterhand vad som var fel men jag var väldigt tidigt på den och om jag minns rätt Ola även du. Gula jackpotsympolen skulle locka men värdet devalverades snabbt. Ganska sjuk vilda western som måste befunnit sig i korridorerna på ATG för i stora sammanhanget små summor. Citera
Lobo Postad 15 timmar sedan Rapport Postad 15 timmar sedan Jag tror att radpriset har påverkat besluten. När V75 startade hade 50 öre betydligt högre köpkraft än senare. Genom att lägga till ett lopp reducerar man bort en del av den effekten. Nu går man tillbaka till V75 igen och höjer samtidigt radpriset med 10 öre, till 60 öre. Hade V86 inte heller introducerats tror jag att V85 hade haft större slagkraft. Sedan är det också ganska tråkigt att tippa V75, och då få ett lopp till på köpet kan nog knäcka den mest inbitne. Citera
Markus80000 Postad 13 timmar sedan Rapport Postad 13 timmar sedan Brukar vara kvalla när det väl postas i denna tråd men alla skriver ju samma som jag gjorde när ingen skrev Citera
Lobo Postad 13 timmar sedan Rapport Postad 13 timmar sedan Det är någon som är tjurig en fredagskväll. Citera
Folke Rosvall Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 5 timmar sedan, säger Lobo : Hade V86 inte heller introducerats tror jag att V85 hade haft större slagkraft. Det har jag också tänkt på. Det stora spelet har alltid varit på lördagarna. Om man hade gått från V75 till V86 på lördagarna utan tidigare onsdags-V86 så hade det nog lyckats bättre. Citera
Markus80000 Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 9 timmar sedan, säger Lobo : Det är någon som är tjurig en fredagskväll. Du har helt rätt att det var lite gubbgrinigt skrivet. Ju äldre jag blir desto sämre tålamod men hoppas vi kan gå vidare från det Birgit Friggebo-mässigt. Efter min brutala plump med Lewis på vita huset-kortet är självförtroendet naggat i kanten men tyckte både Ruffy och Pantoja såg riktigt bra ut vid invägningen. Har ingen data att förhålla mig till alls utan mer ett tränat öga. Tror vi får se roliga matcher i natt. Citera
Ola Brandborn Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan Såg förresten att jackpottgränsen sattes till 15 kronor. Vafan. Man vill alltså fortfarande ha en massa jackpottar framöver. "15 kronor är väl ingenting"? Nej, men ett lite större system får ju hundratals femmor och då snackar vi tusenlappar som den spelaren blir llurad på. När man gick till luckan och hämtade ut stålarna så var det rimligt med både att sno ören och att ha en minsta utbetalningsgräns, men nu när allt spel sker online så finsn det noll anlening att inte betala ut 13.37 kr till den som gjort sig förtjänt av detta. 1 Citera
Folke Rosvall Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 10 minuter sedan, säger Ola Brandborn : Såg förresten att jackpottgränsen sattes till 15 kronor. Vafan. Man vill alltså fortfarande ha en massa jackpottar framöver. "15 kronor är väl ingenting"? Nej, men ett lite större system får ju hundratals femmor och då snackar vi tusenlappar som den spelaren blir llurad på. När man gick till luckan och hämtade ut stålarna så var det rimligt med både att sno ören och att ha en minsta utbetalningsgräns, men nu när allt spel sker online så finsn det noll anlening att inte betala ut 13.37 kr till den som gjort sig förtjänt av detta. Helt rätt. Spelinspektionen borde ingripa mot ATGs fasoner. Citera
Folke Rosvall Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan Men eftersom ATG är ett gammalt statligt monopol så vill väl inte Spelinspektionen göra någonting. "När far super så är det rätt." Citera
Markus80000 Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 40 minuter sedan, säger Ola Brandborn : Såg förresten att jackpottgränsen sattes till 15 kronor. Vafan. Man vill alltså fortfarande ha en massa jackpottar framöver. "15 kronor är väl ingenting"? Nej, men ett lite större system får ju hundratals femmor och då snackar vi tusenlappar som den spelaren blir llurad på. När man gick till luckan och hämtade ut stålarna så var det rimligt med både att sno ören och att ha en minsta utbetalningsgräns, men nu när allt spel sker online så finsn det noll anlening att inte betala ut 13.37 kr till den som gjort sig förtjänt av detta. Den lilla detaljen hade jag missat så uppskattar din uppmärksamhet. Vilka lirare alltså 🧊 Citera
Markus80000 Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan Hur man sen gör för att få ett foto på sin profil behöver ses över. Nu har jag testat med flera olika bilder och det är inget som funkar. Förstår helt att det beror på mitt bristande interesse för såna här saker men så länge forumet lever kanske det går att förenkla utan svår programmering. Admin Citera
Recommended Posts