Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
33 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

"Accepterade filtyper: gif, jpeg, jpe, jpg, png, webp"

Om man har en bild framför sej, hur kan man veta vilken filtyp det är?

Exempelvis högerklickar du på fotot och väljer 'Spara bild som'. Då kommer det upp en ruta där du får information om fotot. Har du ett foto sparat på datorn, då ser du filtypen direkt beroende på vilken inställning du har, annars kan du bara högerklicka på det och välja 'Egenskaper'

Postad
2 timmar sedan, säger Lobo :

Exempelvis högerklickar du på fotot och väljer 'Spara bild som'. Då kommer det upp en ruta där du får information om fotot. Har du ett foto sparat på datorn, då ser du filtypen direkt beroende på vilken inställning du har, annars kan du bara högerklicka på det och välja 'Egenskaper'

Ok, tack. Jag ska prova.

Postad

Jag spelade poker på Unibet. Vid bordet satt tre spelare med finska nicknames. Alla tre hade mycket marker framför sej. När en satsade stort synade dom andra ofta (men inte alltid). Dom vann mest hela tiden. När dom hade fått ihop tillräckligt med marker försvann alla samtidigt. Alla tre.

Sånt här ser man sällan. Hur sannolikt är det att dom samarbetade och berättade för varandra om sina kort?

Postad
1 timme sedan, säger Folke Rosvall :

Nu är rösterna färdigräknade och Liberalerna klarade spärren med god marginal. Jag var helt fel ute när jag trodde att 1.25 var ett bra odds för att inte klara spärren.

Jag får trösta mej med att jag inte satsade en krona.

Var inte för ledsen för att du hade fel. Du gjorde trots allt en subjektiv bedömning just i det ögonblicket. Hade du bettat efter Kelly-kriteriet hade nog spelkassan varit sönderslagen vid det här laget, att döma av analysen du gjorde.

40 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Jag spelade poker på Unibet. Vid bordet satt tre spelare med finska nicknames. Alla tre hade mycket marker framför sej. När en satsade stort synade dom andra ofta (men inte alltid). Dom vann mest hela tiden. När dom hade fått ihop tillräckligt med marker försvann alla samtidigt. Alla tre.

Sånt här ser man sällan. Hur sannolikt är det att dom samarbetade och berättade för varandra om sina kort?

Det är säkert inga konstigheter. Alla bord övervakas väl konstant? Ola som har insikt kan säkert ge ett bättre svar.