Gå till innehåll

KrillBåten

GTOBåten
 Share

Recommended Posts

1 timme sedan, säger killerwolf2 :

alla är uttråkade och sitter på heaps med usdt och usdc ! :)

har faktiskt crossbookat  hu på svs och settlat med swish efteråt 😅 löste vi 5k deposit bajset på den tiden det begav sig, longple fick piska upp mig lite. Känns inte orimligt att lösa det på så vis på andra sajter med tanke på hur nazistiska alla sajter är direkt du deppar mer än $5k om du inte spelat där mycket x senaste månaderna. Inte bara för svenskar, händer fan alla nu. Låses konton, begärs kontoutdrag och source of funds bevis och grejer. Hs-reg polare som är från kanada ville få in lite deg inför turneringsserierna, var ju en jäkla pärs för honom och då är han relativt nypensionerad. 

++

Tror seriöst vi är skrämmande nära att vi alla sitter och får spela på en inhemsk site enbart oavsett vart du bor med max $5/10 eller motsvarande.

Vilket är komiskt mtp att man ser hur de oreglerade siterna har mer 25/50+ action på en dag än vad reglerade siter har på ett halvår typ. Oreglerade siter har bidragit med en pokerboom 2.0 typ. Och reglerade siter gör allt de kan för att döda den.

Redigerad av brusig1
  • Like 2
  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger brusig1 :

oreglerade siterna har mer 25/50+ action på en dag än vad reglerade siter har på ett halvår typ. Oreglerade siter har bidragit med en pokerboom 2.0 typ. Och reglerade siter gör allt de kan för att döda den.

Vilka siter räknar du till oreglerade? GG räknas som oreglerat? WPN har väl en del 25/50? Men kanske också tillhör den kategorin? 

Stars och de gamla klassiska är ju dock stendött. Lika bra det imo. 

mvh

föroldschoolföratthängamed

Länk till kommentar

11 timmar sedan, säger afghan_balla :

Detta kanske är en fråga med ett obvious answer men tänker att jag ställer den till er som båda är så well established highstakes crushers med flera andra highstakesspelare i tråden också!

Varför crossbookas det så mycket i highstakesmatcher och man spelar inte bara högre? Är det för att undvika rake eller skatt eller har det med andra anledningar att göra?

Inte för att jag hör så mycket om crossbooking men min gissning är handikapp. En bättre spelare vill spela en sämre spelare och erbjuder de en bb/100 för att spela och då är det enklast att lösa genom crossbooks eftersom man ändå måste lösa betalningar vid sidan om själva spelandet. 

• Like 2
Länk till kommentar

Postad (redigerade)
2 timmar sedan, säger UnitOperations :

Vilka siter räknar du till oreglerade? GG räknas som oreglerat? WPN har väl en del 25/50? Men kanske också tillhör den kategorin? 

Stars och de gamla klassiska är ju dock stendött. Lika bra det imo. 

mvh

föroldschoolföratthängamed

GG är helt klart oreglerad. WPN är oreglerad. Coinpoker är oreglerad.

De är de enda tre sidorna du kommer hitta 25/50+ dagligen på. 

PartyPoker var länge den bästa sidan för HSPLO åtminstone men de fick sig ett gäng smällar på fingrarna av regulators och har sedan bytt ägare om jag förstått det rätt, och det resulterade i att sidan nu är helt död. 

Redigerad av GTOBåten
  • Like 3
  • Thanks 1
Länk till kommentar

Problemet med "de klassiska" som @UnitOperationskallar dom är att de ägs av aktiebolag med en styrelse som inte kan ett jota om poker. Känns som alla siter köps upp av något bolag som kör det i döden. Jag är inte 100 riktigt, men de lägger ju uppenbarligen energi på fel grejer som gör det omöjligt att spela där.

Kontra de oreglerade som inte har några aktieägare de behöver svara till och gör vad fan dom vill typ. 

GG reppar ju oreglerat, men rätt säker det är privata ägare och inte ett aktiebolag så de kör lite mer freestyle.

• Like 3
Länk till kommentar

Som alltid, du och brusig kan höra av er för att coacha mig till en bättre pokerspelare. Jag är nu botten 3 på 2.5/5 av regsen. Men som Lloyd sa, so you´re saying there is a chance?

Länk till kommentar

Hur fan stavas botten? Såg skumt ut. Jag hoppas att ni båda gubbar lever gott. Vi har krigat i snart 10 år och lite hjärta från mig ska ges. Dra nån sjuk jävel och visa vettja.

Länk till kommentar