Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Det har kommit till min kännedom att fusk har börjat upptäckas i samband med spel på klienten - IGEN?!

Det handlar om PLO, högre nivåer där minst 2 kända pokernick nu är misstänkta för fusk. Spelarna själva vet ännu inte om att de är under granskning, så därför tänker jag inte gå ut med några nick i dagsläget. Enda rådet jag kan ge Er regs och hobbyspelare som lirar nivåer 25/50 och uppåt på PLO är att vara vaksamma. 

De misstänkta spelarna är som sagt granskade under en längre period. Både Svenska Spel samt Spelinspektionen har fått informationen till sig. Ingen av de misstänkta är ännu avstängda eller kontaktade då en intern utredning fortfarande pågår. Kan dock med säkerhet tala om att inom kort så kommer dessa misstänkta spelare att försvinna från borden (under tiden förhör och granskning av anmälan görs) Då kommer ni som har lite koll själva kunna räkna ut vilka herrar det rör sig om. 

Fick detta till mig härom veckan och kan bara beklaga att det ännu en gång misstänks fusk på klienten. 

 

Tills nästa gång, gl vid borden och kom ihåg att fusk aldrig är ok och aldrig ska få löna sig. 

  • Thanks 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon aning om man kommer gå ut med det publikt när man tagit ett beslut?

Inte specifikt nicks, men det faktum att man nu faktiskt gör något åt fuskande som uppenbart pågått väldigt länge. 

Har vid upprepade tillfällen kontaktat Svenska Spel angående spots som för mig sett ut som uppenbar collusion, samt konton jag vet tillhört samma spelare vid tidigare skeden nu sitta på samma bord så det vore en väldigt positiv överraskning om det visar sig att Svenska Spel tar det på allvar. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, säger SvartaKattten :

Det har kommit till min kännedom att fusk har börjat upptäckas i samband med spel på klienten - IGEN?!

Det handlar om PLO, högre nivåer där minst 2 kända pokernick nu är misstänkta för fusk. Spelarna själva vet ännu inte om att de är under granskning, så därför tänker jag inte gå ut med några nick i dagsläget. Enda rådet jag kan ge Er regs och hobbyspelare som lirar nivåer 25/50 och uppåt på PLO är att vara vaksamma. 

De misstänkta spelarna är som sagt granskade under en längre period. Både Svenska Spel samt Spelinspektionen har fått informationen till sig. Ingen av de misstänkta är ännu avstängda eller kontaktade då en intern utredning fortfarande pågår. Kan dock med säkerhet tala om att inom kort så kommer dessa misstänkta spelare att försvinna från borden (under tiden förhör och granskning av anmälan görs) Då kommer ni som har lite koll själva kunna räkna ut vilka herrar det rör sig om. 

Fick detta till mig härom veckan och kan bara beklaga att det ännu en gång misstänks fusk på klienten. 

 

Tills nästa gång, gl vid borden och kom ihåg att fusk aldrig är ok och aldrig ska få löna sig. 

mkt bra! visar det sig att det är fusk så häng ut fittorna ! sajten ska vara rent från sånt. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-04-15 kl 00:16, säger GTOBåten :

Har du någon aning om man kommer gå ut med det publikt när man tagit ett beslut?

Inte specifikt nicks, men det faktum att man nu faktiskt gör något åt fuskande som uppenbart pågått väldigt länge. 

Har vid upprepade tillfällen kontaktat Svenska Spel angående spots som för mig sett ut som uppenbar collusion, samt konton jag vet tillhört samma spelare vid tidigare skeden nu sitta på samma bord så det vore en väldigt positiv överraskning om det visar sig att Svenska Spel tar det på allvar. 

Hej. 

Jag vågar nästan till 100% meddela att Svenska Spel INTE kommer delge spelarnas nick. Där emot lär det läcka ut både här och på andra sociala medier. Det är inget som kommer att gå hålla hemligt. De kommer som du är inne på, bli tvungna att ta tjuren vid hornen och gå ut med en flash om det som hänt och hur de ska åtgärda samt förebygga för att liknande händelser inte kommer att ske igen. De har ännu en gång rubbat förtroendet hos många spelare. Lär bli intressant att följa händelseförloppet av detta. Vi får avvakta och se. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-04-15 kl 19:56, säger PIMM95 :

Varför inte stänga av kontona under utredning då om det är så starkt case?

Tror det är för att de inte vill ge dom någon tid att hinna tänka innan rävsaxen slår igen. Dock lär de väl hänga på detta forum, låt det så då vara. Jag delger alltid mina poker vänner sanningen. Mörkar aldrig något. Att inte Svenska Spel gått ut med information att anmälan ligger på deras bord och är under behandling är deras problem. Jag som kund och spelare, samt med insyn i branschen tänker aldrig blunda för fusk e t c. Alla har rätt att få veta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, säger lunkiZ :

Är också nyfiken ifall vi drabbade spelare får del av pengarna som Svenska spel kommer konfiskera? Eller hur funkar det i fall som denna? Undrar också ifall de spelar 25-50+ alltid och inget NL? Man kan ju använda uteslutningsmetoden då typ 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger SvartaKattten :

Jag vågar nästan till 100% meddela att Svenska Spel INTE kommer delge spelarnas nick.

 

14 timmar sedan, säger SvartaKattten :

Så fort handlingarna blir offentliga kommer jag personligen hänga ut pellejönsarna

Hur kan handlingarna bli offentliga om Svenska Spel inte delger något? Eller är det något som jag inte har förstått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit reggad på ss sedan januari i år och spelar enbart poker - inget annat. Den jag tidigare var på har- fortfarande - inte lyckats lösa min inloggning. 

Det är ett par saker jag förgäves har försökt få ss att ändra på:

1. Kontohistoriken . Går enbart att ladda ner var 30:e dag ! varför ?

2. Innehållet i historiken är under all kritik. Det står "Pokerturnering" oavsett vad jag spelat. Eller "pokerbord" vid cash-spel. Har - förgäves - begärt att all info skall läggas ut - den finns ju !

3. I samma historik är "Vinst" vid pokerbord grön, men utbetalning från tours är svart. Logiskt vore rött vid minus och grönt vid plus - icke ! / En i chatten var väldigt stolt att de hade gjort vinsttexten grön ! ack ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man ska byta dator, går det att få med sig alla notes man skrivit ner om spelarna och vilka man taggat som fisk/haj? 

Frågade Svenska Spels support och han jag pratade med där sa att man skulle kopiera hela "Svenska Spel"-mappen och klistra in i nya datorn. Testade det men det funkade inte. 

Så någon här som vet hur man ska göra?

Redigerad av Doggfather
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...