Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

2 timmar sedan, säger stefanovic :

Någon frågade i chatten vid black jacken vart verksamheten håller till men det ville inte personalen svara på. Jag skulle tippa på att det bedrivs utomlands. Typ Malta eller liknande.

Mycket möjligt.

En liten jämförelse mellan Svenska Spel och ATG:

På Svenska Spel måste man logga in via olika vägar om man ska spela turspel eller skicklighetsspel. När det gäller turspel kan man fortfarande logga in med användarnamn och lösenord, men när det gäller skicklighetsspel går inte det. Man måste använda bankID eller mobilt bankID.

På ATG kan man spela alla spel, både turspel och skicklighetsspel, via samma väg. Här går det fortfarande bra med användarnamn och lösenord.

Slutsats: ATG vinner genom sin användarvänlighet. Svenska Spel krånglar till det alldeles i onödan. Svenska Spel borde göra alla spel tillgängliga med samma inloggningsmetod.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag var ny till poker skulle jag aldrig orka gå genom processen att logga in i den nya klienten. Tar legit 5 minuter varje gång jag vill in.

Soul-readar att detta är sista spiken i kistan på Svenska Spel Poker. They finally did it. 

Tycker man kan se redan nu att det är klart mindre action och väldigt tråkigt för folk som spelar lägre där Svenska Spel i princip blivit det enda rimliga alternativet där lowstakes-spelare kan grinda sig upp efter licensieringen. Kommer nog inte sätta min fot på den klienten igen. 

RIP Svensk Poker

Redigerad av GTOBåten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, säger GTOBåten :

Om jag var ny till poker skulle jag aldrig orka gå genom processen att logga in i den nya klienten. Tar legit 5 minuter varje gång jag vill in.

Soul-readar att detta är sista spiken i kistan på Svenska Spel Poker. They finally did it. 

Tycker man kan se redan nu att det är klart mindre action och väldigt tråkigt för folk som spelar lägre där Svenska Spel i princip blivit det enda rimliga alternativet där lowstakes-spelare kan grinda sig upp efter licensieringen. Kommer nog inte sätta min fot på den klienten igen. 

RIP Svensk Poker

tyvärr är det nog du som inte har alla hästar hemma..... det tar 25 sek logga in med bank id .... bank id finns i mobilen... lampa tända släcka 7x7 49 osv kämpa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger Klas andersson :

tyvärr är det nog du som inte har alla hästar hemma..... det tar 25 sek logga in med bank id .... bank id finns i mobilen... lampa tända släcka 7x7 49 osv kämpa. 

Från utlandet tar sekvensen med BankID runt 5-10 minuter för mig eftersom allting bara står och tuggar vid upprepade tillfällen. Det har ingenting med hästar att göra men föga förvånande att någon microspelare tar första chansen att vara otrevlig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger GTOBåten :

Från utlandet tar sekvensen med BankID runt 5-10 minuter för mig eftersom allting bara står och tuggar vid upprepade tillfällen. Det har ingenting med hästar att göra men föga förvånande att någon microspelare tar första chansen att vara otrevlig. 

kämpa och sluta sprid skit ss inte ändrat ett skit vilket är magiskt, dina "highstakesgames kunde vart borta.. junis

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger GTOBåten :

Från utlandet tar sekvensen med BankID runt 5-10 minuter för mig eftersom allting bara står och tuggar vid upprepade tillfällen. Det har ingenting med hästar att göra men föga förvånande att någon microspelare tar första chansen att vara otrevlig. 

Gör en kvalificerad gissning att merparten av kunderna på SvS inte kopplar upp sig från andra sidan jorden. 

Tror upplevelsen för genomsnitsspelaren kommer vara ungefär densamma. Pissig klient och låg trafik precis som innan. Men det har inte hindrat Kent-Ove i Mögalöv från att bränna av en femhunka eller två på fredagskvällen efter 5 st Åbro 7.2%. 

Svenska Spels Pokers överlevnad har aldrig handlat om bra mjukvara. Det har handlat om miljön och kulturen som den figurerat i. 

Hade bra mjukvara varit nyckeln till ett ekosystem sprängfyllt med dåliga spelare hade Pokerstars varit fisktätaste siten på marknaden. 

Sen kan det nog vara så att en hel del kompetenta high stakes regs fått nog av klienten, vilket är fullt förståeligt. Men ekosystemet varken står eller faller med den delen av spelarbasen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Bryggkaffe :

Kul för den torsk som inte visste att man kunde byta alias och nu sitter mitt emot regs med nya namn. Bra jobbat SvS, riktigt svårt det där att fundera ut en lösning där alla får exakt noll eller exakt ett namnbyte. 

Torsken hade exakt samma möjlighet att byta nick som alla regs. Krävdes bara lite läsförståelse. Håller dock med om att det kunde varit lite tydligare information, men samma villkor för alla. 

Redigerad av pjharvey
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger GTOBåten :

Från utlandet tar sekvensen med BankID runt 5-10 minuter för mig eftersom allting bara står och tuggar vid upprepade tillfällen.

Gick det fortare med användarnamn och lösenord? Om svaret är ja är detta ännu ett skäl till varför Svenska Spel borde ha behållit den möjligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger GTOBåten :

Från utlandet tar sekvensen med BankID runt 5-10 minuter för mig eftersom allting bara står och tuggar vid upprepade tillfällen. Det har ingenting med hästar att göra men föga förvånande att någon microspelare tar första chansen att vara otrevlig. 

På en skakig lina i Västindien tog det 16s så beror ev på nått annat isf. Klockade precis och har inte tagit längre tid vid något annat tillfälle. Har dock buggat ett par gånger där bank-id verifiering görs två ggr och felkod ”fel ssid token” kommer upp när svs-appen startar efter den dubbla verifieringen.

 

Redigerad av emiiii
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Gick det fortare med användarnamn och lösenord? Om svaret är ja är detta ännu ett skäl till varför Svenska Spel borde ha behållit den möjligheten.

Ja såklart. Nu var jag väldigt tiltad vid inläggets tidpunkt då jag blev utsparkad från 200/400 med jesus-seat och av mängden highstakes som runnade igår hade jag uppenbarligen fel. 

 

5 timmar sedan, säger killerwolf2 :

Tror inte klasse pratade om pokerhästar fwiw, eller levlade båten mig nu med att låtsas missförstå ? ☺️ isf well played

Alla är ute och ränner, sitter och spelar MTTs och grejor. Confirmed inga hästar hemma. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger GTOBåten :

Ja såklart. Nu var jag väldigt tiltad vid inläggets tidpunkt då jag blev utsparkad från 200/400 med jesus-seat och av mängden highstakes som runnade igår hade jag uppenbarligen fel. 

Misstänkte nåt sånt. Kul att se mycket nya nick och battlande på PLO mid/high stakes. Sporre för kommande skott att se det körs en del /200 - /400!

I går kväll rullade det 15 bord NLHE 2/4-2/5 och mer än en handfull PLO på samma nivå. Så rätt många verkar ha kommit (tillbaka antar jag) igång med nya sajten. Det här är ju ändå nivåer du kan göra bra pengar på för den som fortfarande tror på pokerdrömmen. :) Trafiken på PLO 5/10 - 25/50 tycker jag alltid har växlat mycket sen tidigare så för tidigt att uttala sig om hur det står till där. 

Redigerad av PIMM95
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^ Med nya nick fattar jag att folk nickat om. Men finns ju en del täta VIPs i de gamesen som kanske hittar tillbaka nu om de inte känner igen samma bumhuntarnicks och själva har kunnat nicka om nu med nya lagstiftningen.

Redigerad av PIMM95
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...