Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

22 timmar sedan, säger Fjant! :

Avskyr oönskade pop-ups, som detta faktiskt är. Ogillar även pop-upsen för reklam om nån turnering, men dessa är ju betydligt mer sällan.
Irriterande är det, och speciellt när det trycks upp i ansiktet samtidigt som man fått action på flera bord samtidigt.
Jag måste ju dessutom alltid dubbelkolla så jag trycker på rätt knappt och inte råkar stänga ner alla bord. ?

Men samtidgt är det enda stället där det står hur mycket plus/minus man ligger för sessionen, bästa vore ju att skippa pop-upsen och flytta den infon till ett bättre ställe.

 

JA! Det är bara en tidsfråga innan man hastigt råkar regga söndagssteken eller något trots att man inte vill spela bara att för man trodde det handlade om man ville fortsätta spela eller inte.
Sen lite tiltande när man ligger back och den sistnämnda rutan poppar upp om hur mycket minus man är. JO JAG VET TACK! :P Strör salt i såren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Ola Brandborn :

Det är specat "en gång i timmen"

Tack för informationen.

Det här är inte bra. Eftersom antalet spelare som inte har problem är betydligt större än det antal som har problem så drabbas majoriteten av en störning i sitt spelande alldeles i onödan. Spelinspektionen borde ändra specifikationerna så att spelaren kan begära att få en påminnelse om spelad tid eller ej.

Håller du med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Tack för informationen.

Det här är inte bra. Eftersom antalet spelare som inte har problem är betydligt större än det antal som har problem så drabbas majoriteten av en störning i sitt spelande alldeles i onödan. Spelinspektionen borde ändra specifikationerna så att spelaren kan begära att få en påminnelse om spelad tid eller ej.

Håller du med?

Med det resonemanget hade det inte behövts nån form av reglering alls, på nått område, då de som är avvikande (dvs har ett problem) alltid är i minoritet. Det är för att skydda de utsatta. Åtminstone den officiella versionen. Jämför med tex spritmonopolet där en minoritet har problem men den stora massan begränsas i form av öppettider, tillgång osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger emiiii :

Med det resonemanget hade det inte behövts nån form av reglering alls, på nått område, då de som är avvikande (dvs har ett problem) alltid är i minoritet. Det är för att skydda de utsatta. Åtminstone den officiella versionen. Jämför med tex spritmonopolet där en minoritet har problem men den stora massan begränsas i form av öppettider, tillgång osv.

Jag vill ha valfrihet.

Den som känner behov av att bli påmind en gång i timmen klickar på en ruta och vips så blir hen påmind en gång i timmen. Den som inte känner behov av att bli påmind en gång i timmen klickar på en annan ruta och så får hen spela i fred.

Det som jag reagerar mot är att man vill att alla ska ha samma standardlösning oavsett behov.

(Jag har inget emot att man skyddar "utsatta", men det måste ske på ett sätt som inte innebär krångel för andra.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger emiiii :

Med det resonemanget hade det inte behövts nån form av reglering alls, på nått område, då de som är avvikande (dvs har ett problem) alltid är i minoritet. Det är för att skydda de utsatta. Åtminstone den officiella versionen. Jämför med tex spritmonopolet där en minoritet har problem men den stora massan begränsas i form av öppettider, tillgång osv.

Man skulle kunna lösa det med en setting i stil med 'visa inte spelkoll-popup för vinnande spelare'...

Fast hela spelkoll-grejen känns lite ddr-light och en sån setting skulle väl gå lite stick i stäv med socialstiska ideal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Ola Brandborn :

nej, då hade du mailat spelinspektionen med dina klagomål och frågor

Jag har en känsla av att oavsett om jag skriver ett brev till Spelinspektionen eller diskuterar frågan här i forumet så lär inte mycket hända. Men man kan ju börja med att höra vad andra tycker.

(Och du har inte svarat på frågan om du tycker att det är bra eller inte att Spelinspektionen tvingar spelbolagen att visa en sådan här skylt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Folke Rosvall :

Jag har en känsla av att oavsett om jag skriver ett brev till Spelinspektionen eller diskuterar frågan här i forumet så lär inte mycket hända. Men man kan ju börja med att höra vad andra tycker.

(Och du har inte svarat på frågan om du tycker att det är bra eller inte att Spelinspektionen tvingar spelbolagen att visa en sådan här skylt.)

Maila dem och återkom vettja, blir säkert nå bra o diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-05-24 kl 09:11, säger Folke Rosvall :

Jag har en känsla av att oavsett om jag skriver ett brev till Spelinspektionen eller diskuterar frågan här i forumet så lär inte mycket hända. Men man kan ju börja med att höra vad andra tycker.

(Och du har inte svarat på frågan om du tycker att det är bra eller inte att Spelinspektionen tvingar spelbolagen att visa en sådan här skylt.)

Vad spelar det för roll vad jag tycker? Det finns många lagar jag inte gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inspirerad av någon 2+2 tråd gällande GDPR och handhistorik, så skickade iväg ett mejl till SVS dataskyddsombud. Fick som svar "att bearbeta denna manuellt samt att säkerställa att andra registrerades uppgifter inte inkluderas, är för omfattande och orimligt". 

 

Förstår att det är mycket jobb att göra manuellt, men dom kan ju bara automatisera denna tjänst, då t.ex. PokerStars kan skicka all handhistorik vid begäran. Vidare skriver de även att de behandlar denna data i syfte för att upptäcka fusk/annan brottslig verksamhet. Men det är ju inte särskilt rimligt att de sitter och aktivt letar efter fuskare genom handhistorik. Antar att det snarare är spelare som rapporterar eventuellt fuskare varav SVS kontrollerar utefter. Hade underlättat enormt för spelarna om man hade handhistorik för att spotta bots, likt vad som händer på ACR där många spelare har nästintill identiska stats

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-05-21 kl 09:05, säger Folke Rosvall :

Ansvarsfullt spelande

"Under den senaste sessionen har du i tid … spelat och vunnit/förlorat ... Vill du fortsätta spela?"

Ja, den här skylten dyker upp titt och tätt när man spelar poker på Svenska Spel. För den lilla minoritet som har spelproblem kanske skylten kan vara till nytta, men för alla oss andra är den bara irriterande. Är det någon som vet om det går att klicka bort den en gång för alla? Om inte borde Svenska Spel ordna det så snart som möjligt.

Jag är trött på alla pekpinnar. Är det alla tidningsartiklar om spelberoende som har tvingat Svenska Spel att gå till överdrift?

Problemspelare, som spelare Cash Games, kan nog påverkas av skylten. Men den stora frågan är om skylten avhåller dem från att fortsätta spela eller om information om spelförluster i stället triggar problemspelare till att spela på en högre nivå, då en överambition att återvinna tidigare förluster är ett av kriterierna för spelmissbruk.

För turneringsspelare, så fyller varningsskylten ingen funktion alls förutom det stora störmomentet. Den visar enbart kassaflödet och saknar helt anknytning till turneringspoker. En registrerad turnering leder till minus medan en avregistrerad turnering leder till plus och resultatet anges redan innan turneringarna har startat. När turneringen har startat, så anges alltid ett minus, som är identiskt med startavgiften även om spelaren vid skyltens visningstillfälle ligger på en prisplats, vars pris är mångdubbelt högre än startavgiften. När turneringen har startat, så riskerar ju spelaren endast startavgiften, som inte kan återkallas, och inga ytterligare insatser kan heller riskeras om turneringen saknar Rebuy och Add-on.

Turneringsspel borde därför vara helt befriat från dylika störande varningsskyltar. Kan inte pokerspelare bilda någon form av organ och därigenom försöka få bort dessa funktionslösa avarter.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Poker-Niklas :

För turneringsspelare, så fyller varningsskylten ingen funktion alls förutom det stora störmomentet. Den visar enbart kassaflödet och saknar helt anknytning till turneringspoker. En registrerad turnering leder till minus medan en avregistrerad turnering leder till plus och resultatet anges redan innan turneringarna har startat. När turneringen har startat, så anges alltid ett minus, som är identiskt med startavgiften även om spelaren vid skyltens visningstillfälle ligger på en prisplats, vars pris är mångdubbelt högre än startavgiften. När turneringen har startat, så riskerar ju spelaren endast startavgiften, som inte kan återkallas, och inga ytterligare insatser kan heller riskeras om turneringen saknar Rebuy och Add-on.

Eftersom jag för egen del sällan eller aldrig spelar turneringar har jag inte tänkt på detta. Men du har naturligtvis alldeles rätt. En skylt som är avsedd för cash games blir helt fel när det gäller turneringar.

Bra påpekat.

Redigerad av Folke Rosvall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Två frågor:

1 - Går det att modda ljudet på något sätt? Har inga problem med ljudet överlag, men varningsljuden när det är min tur att agera är ju helt stört skarpa. Vad jag förstått går det inte att stänga av just det ljudet heller? Kör ni med ljud på och vänjer er?

2 - Jädrar vad mycket 2/4 anonyma plobord som springer dagarna i ända. Är det bot-heaven?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger muren :

Två frågor:

1 - Går det att modda ljudet på något sätt? Har inga problem med ljudet överlag, men varningsljuden när det är min tur att agera är ju helt stört skarpa. Vad jag förstått går det inte att stänga av just det ljudet heller? Kör ni med ljud på och vänjer er?

2 - Jädrar vad mycket 2/4 anonyma plobord som springer dagarna i ända. Är det bot-heaven?

mycket fisk på 2/4 anonyma så tvekar på att det är allt för många bottar

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger muren :

Två frågor:

1 - Går det att modda ljudet på något sätt? Har inga problem med ljudet överlag, men varningsljuden när det är min tur att agera är ju helt stört skarpa. Vad jag förstått går det inte att stänga av just det ljudet heller? Kör ni med ljud på och vänjer er?

2 - Jädrar vad mycket 2/4 anonyma plobord som springer dagarna i ända. Är det bot-heaven?

Man kan stänga av ljudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, säger Lundin89 :

Man kan stänga av ljudet.

Jag vet, men det är jag inte heller nöjd med. Är ute efter att kunna stänga av tjutet då man har ett beslut, alternativt ändra det ljudet till något mindre tiltande. Antar att det blir svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...