Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Visst e det lättspelat på ss men. Hur hanterar ni förlusterna där inne AK vs 10J eller AA vs 55 oavsätt hurmycket man raisar så får man syn. vilket iochför sig e bra men ibland träffar ju dom sina skit kort och får på så sätt betalt för sina skräphänder. Jag blir ju helt jävla vansinnig på sånt och hamnar i tilt. så...

 

hur hanterar ni det?

 

 

Det är bara att vänja sig i spelstilen på de andra.

Alltså om nästan alla andra spelar No Fold'em Hold'em så ska man nästan enbart höja för att få potten större. Sedan att man blir utdragen ofta får man vänja sig med också, för i kompensation vinner man själv större potter när man väl vinner.

 

Min dag brukar börja med att backa ett halvt eller helt inköp innan jag börjar gå plus. Men det händer även att jag har tur (för det är mycket tur som behövs på Svenska Fel) och börja gå plus.

 

Om man inte gillar (stor) varians i bankrullen så kan man lira lägre nivåer. För mig går att göra ok pengar även på de lägsta Texas FL/NL/PL och O8B PL borden med 2-4 bord öppna samtidigt.

 

Däremot finns det två "bad beats" man kan göra väldigt lite åt, nämligen: Svårt att höra när det är ens tur (varningen kommer ca 3 sekunder innan det är försent att agera) och att man blir bortkopplat ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar SS skarpt. Nuförtiden spelar jag iofs inte lika mycket som jag gjorde för något halvår sen utan har bara pokern som en kul hobby. Ärligt talat så tror jag att jag spenderar mer tid på pf än vad jag gör vid borden :roll:

 

Plus

- Tycker designen är väldigt trevlig

- Har aldrig blivit nerkopplad/sitout (Telia ADSL, stabilast i Sverige?)

- Snabba, gratis cashouts till kontot

- Vid rätt bord plussar man ofta rätt ut (kan man inte vinna kanske man ska ta sig en funderare på att modda sin spelstil efter motståndet)

- Kul att sitta och tjafsa med andra pf:are, vilket sker i var och varannan session :heart:

 

Minus

- Ingen bonus, vilket knappt stör mig eftersom jag bara lirar för nöjets skull

- Bara fem HH's, såvitt jag vet iallafall

 

Så många som säger så mycket negativt om SS så jag ville bara sticka in mina 2 cent.

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ja ibland känns de förjälvigt de kan ja hålla med om, funderar nästan på att skaffa en boxningssäck så man kan avreagera sig lite då och då.

 

haft 9dagar av rejält otur på ss nu så hoppas vinden vänder snart.

 

som tur är har rullen inte backat mer än nån 100ring..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den visar förlorande händer ibland ändå fast man har inställt på att den inte ska göra det har jag märkt.

Dum fråga kanske men kan det inte vara så att du var den som satsade eller höjde senast (inte bara synade)? Den som satsade först visar först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske men kan det inte vara så att du var den som satsade eller höjde senast (inte bara synade)? Den som satsade först visar först.

 

Nu blev jag osäker. :)

Återkommer i ärendet när jag är helt säker på att det är som jag beskrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag loggade ut från pokerklienten så fick jag upp en ruta som sade att överföringen till mitt spelkonto misslyckades och att jag skulle kontakta supporten om inte pengarna kommit fram inom 24h.

 

Det känns ju mindre stabilt. Nån som råkat ut för detta innan? Kom pengarna isåfall fram automatiskt eller ska jag kanske kontakta supporten redan nu?

 

EDIT:

Har fått tillbaka pengarna nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på och skapar ett litet program som sparar all handhistorik på datorn i stället för enbart de fem senaste händerna. Håller på och betatestar det nu. Om några andra är intresserade av att betatesta detta kan ni höra av er via PM.

 

Posta gärna när du är klar. Vore guld. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...