Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
2 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Ställ frågan hur de tänker att ni ska kunna spela pokertävlingar, typ "Poker-SM" med en timmes begränsning. Ska inte den tävlingen vara öppen för alla spelare?

Byt sedan sajt till någon som bryr sig om spelarna *host host*

Har ställt massa frågor men får bara icke-svar och hänvisning till att jag bara svarade att jag inte har några spelproblem på självtestet och att det inte var realistiskt att svara 0 på alla frågor och att de just nu kollar om spelare har gjort självtest (om inte så riskerar man tidsgräns) och om man sen gör testet kollar de om man svarar ”realistiskt”. Om inte riskerar man uppenbarligen tidsgräns.  

Kan tilläggas att jag inte är en förlorande spelare över 2 års sample. 

vilken sida menar du att man bör byta till då?

Postad
11 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Byt sedan sajt till någon som bryr sig om spelarna *host host*

Spelbolagens dilemma är att spellagstiftningen tvingar bolagen att begränsa spelarnas rätt att bestämma över sina egna pengar.

Om bolagen fullt ut låter spelarna bestämma över sina egna pengar riskerar dom att förlora sin svenska spellicens.

Postad
2 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Spelbolagens dilemma är att spellagstiftningen tvingar bolagen att begränsa spelarnas rätt att bestämma över sina egna pengar.

Om bolagen fullt ut låter spelarna bestämma över sina egna pengar riskerar dom att förlora sin svenska spellicens.

Är SVS extra nitiska?

Postad
Den 2026-01-08 kl 10:17, säger Babushka1 :

Är SVS extra nitiska?

Det är nog bara tyvärr så reglerade marknader fungerar oavsett när regeringen beblandar sig. Jag har haft så på 3st olika sidor där jag var upp mycket och allt jag hade withdrawat var freerolls om man kan kalla det så (utan en backmånad under ett år på samtliga siter varav upp 6 figures på en av dom). Samtliga konton blev låsta och kunde inte diskuteras bort. Varav ett konto där jag var upp 100bi på högsta nivån som runnar på en sida inom två månader där jag hade deppat 10bi. 

En annan kompis hade en lång paus från poker och började spela med innestående balans på stars i augusti, vann 130k fram till oktober och blev utelåst. 130k på en site där det runnar noll games skulle inte helt osannolikt vara top 10 minimum i vinnare under tidsspannet för alla cashgames på sidan. Det är definitivt ett lotteri huruvida du åker på saker eller inre.

Komiskt nog läste jag om en person på discord som uppmanade folk till att deppa pengar på sitt aktiekonto i några dagar och ta ut för att visa att ens pengar kom från ett aktiefond. Vilket uppenbarligen allignar på något vis med regeringens syn, det måste ju per definition vara pengatvätt att deppa pengar oavsett vart pengarna kommer från för att direkt ta ut. Mitt råd är att flytta utomlands för den som vill spela poker på en någorlunda seriös nivå. Sen finns det ju uppenbarligen spelare som inte tycks åka på problem, men det verkar 100% random vem som gör/ inte gör.