kukbajs Postad igår kl 02:21 Författare Rapport Postad igår kl 02:21 (redigerade) Fan asså, jag vaknar alltid till vid fyra oavsett när jag går och lägger mig lol. Men ah, jag var alldeles för nonchalant före intervjun. Jag och en kursare satt med ett problem som vi hade hållit på med ett tag och jag blev liksom direkt ivägskickad från det. Så jag var fortfarande i programmerings-mode och aningen irriterad för att jag inte hade löst det ännu. Jag borde ha tagit en promenad 30 min innan och tänkt igenom eventuella svar till de vanligaste frågorna en gång extra. Så man hade kommit in i lite mer intervju-mode. Jag tyckte redan att jag hade tänkt igenom det tidigare, men jag blev ju likväl helt ställd när jag fick helt normala frågor. Kanske att jag till och med ska skriva upp svar och utifall jag börjar svamla helt kan jag kolla på ett papper lite fort för att hamna på banan igen. Tack för era svar, @Markus8000 och @degenstein ❤️ Redigerad igår kl 02:21 av kukbajs Citera
Babushka1 Postad igår kl 09:22 Rapport Postad igår kl 09:22 13 timmar sedan, säger kukbajs : Bah, asså PF, jag ska måste skriva av mig lite. Hade intervju för praktikplats med ett företag som utbildningen hade bjudit dit. Det gick sååå jävla dåligt. Fy fan, jag rodnar typ nu när jag tanker på det bara. Han frågade mig hur det kom sig att jag gick denna utbildning. Jag sade typ "Något måste man ju göra." Och jag sade att programmering hade varit en hobby i yngre tonåren och att jag sen lade undan det i 15 år. Jag skulle ju såklart säga att jag går utbildningen för att jag tycker detta är svinkul och intressant och att jag har testat lite olika jobb och branscher, men att det nu känns som att jag äntligen hittat rätt. Något sånt. Istället för den där jävla pannkakan som hoppade ur min käft ... Sen frågade jag om deras app (jag vet att det är en webapp) är avsedd för PC bara. Vem fan säger PC?! Jag tänkte fråga om appen ska vara/är mobilanpassad, men det blev fel där ... ord är svåra. Jag sade också att jag tycker backend-saker är roligast (han frågade) och tillade att jag är "Helt värdelös på design och har ingen känsla för färger eller nåt sånt". Vidare, frågade jag om det är mycket kundkontakt i den rollen och sade att jag inte är bra på muntlig kommunikation. Herregud, vilket jävla magplask. 😭 Jag är så jävla usel på intervjuer och på att sälja in mig själv. Jag är bäst i klassen, men det vet ju inte den där killen. Såvida de inte har visat våra testresultat eller alla committs vi har gjort till grupparbetena (jag har dragit det tyngsta lasset and it's not even close). Det kändes fett stelt och vi hade nog inte bra kemi heller. Det har jag fan aldrig. Det brukar brudarna på Hinge säga. Att vi inte har kemi. Jag är så jävla dålig på sånt där. Om jag bara hade kunna tagit bort le 'tism, så hade jag nog både haft brud och kneg ... Alla tycker typ att jag är konstig och det tar väldigt lång tid för mig innan folk får en positiv uppfattning om mig, om de nu får det överhuvudtaget. Många polare har typ sagt saker som "Asså, jag tyckte du var fett konstig de första två åren, men nu tycker jag att du är rimlig. Tips på hur jag ska tänka/förbereda mig inför nästa försök? Nästan 100% säker på att jag inte kommer få detta, när jag förminskade mina skills så mycket och typ satte mina svagheter i fokus. Och lät så negativ ... "något måste man ju göra" ... vad fan är det för svar?! Pokerus går i alla fall fett bra än så länge. 🙂 En riktig uppdatering kommer som sagt på söndag. Bara att släppa det och gå vidare. Ingen idé att vältra sig i ångest. Det kommer komma många fler möjligheter att göra nästa intervjuer betydligt bättre. Till nästa gång, lyft fram på ett ödmjukt vis dina styrkor. Det är inte fel att säga att man är duktig, men det behöver levereras på ett sätt som inte blir arrogant och drygt. Tex, att du tycker om problemlösning och att du är en i klassen som presterar väldigt bra på era uppgifter och att du tycker om att förklara och hjälpa dina kursare. För företagen så är det en risk att rekrytera, en felrekrytering är ofta väldigt kostsam. Och det kan vara av olika anledningar. Antingen så lämnar den anställde efter inlärningstiden för ett annat arbete, eller så är personen inte kompetent nog att utföra uppgifterna, eller så fungerar man inte i samspelet mellan andra människor. Ett sätt att vora att säga att du vill stanna för att utvecklas och göra karriär och att du tycker om rutiner. Gällande dina svagheter, om det kommer upp på tal, så kan du säga att du är medveten om att det inte är dina bästa egenskaper men att du arbetar på att bli bättre. Det är tyvärr så mycket mer än att vara bäst. Det sociala är initialt är viktigt för att få in en fot. Men jag tror att alla som behöver göra en operation eller dylikt hellre väljer den mest kompetenta personen även om den är ett socialt rövhål än en medioker figur som är likeable och skojfrisk. Gällande kemi och intervjuer, det är en knepig situation. Men försök svara på frågorna kort och koncist och att inte raljera så du hamnar i en jäkla röra av ordbajsande. Sen förbered dig med lite frågor som du kan ställa, de flesta människor gillar att prata så om du frågar tex om rekryteraren kan förklara djupare vad en anställnings hos dom skulle innebära och vad de har för förväntningar på dig. Nu är det ett bra tag sedan jag avslutade mina studier, och de från klassen som "lyckats" bäst med bättre yrke är inte de som var bäst i klassen utan de var duktiga på att framhäva sig själva och duktiga socialt. 1 Citera
kukbajs Postad igår kl 13:32 Författare Rapport Postad igår kl 13:32 (redigerade) 4 timmar sedan, säger Babushka1 : Bara att släppa det och gå vidare. Ingen idé att vältra sig i ångest. Det kommer komma många fler möjligheter att göra nästa intervjuer betydligt bättre. Till nästa gång, lyft fram på ett ödmjukt vis dina styrkor. Det är inte fel att säga att man är duktig, men det behöver levereras på ett sätt som inte blir arrogant och drygt. Tex, att du tycker om problemlösning och att du är en i klassen som presterar väldigt bra på era uppgifter och att du tycker om att förklara och hjälpa dina kursare. För företagen så är det en risk att rekrytera, en felrekrytering är ofta väldigt kostsam. Och det kan vara av olika anledningar. Antingen så lämnar den anställde efter inlärningstiden för ett annat arbete, eller så är personen inte kompetent nog att utföra uppgifterna, eller så fungerar man inte i samspelet mellan andra människor. Ett sätt att vora att säga att du vill stanna för att utvecklas och göra karriär och att du tycker om rutiner. Gällande dina svagheter, om det kommer upp på tal, så kan du säga att du är medveten om att det inte är dina bästa egenskaper men att du arbetar på att bli bättre. Det är tyvärr så mycket mer än att vara bäst. Det sociala är initialt är viktigt för att få in en fot. Men jag tror att alla som behöver göra en operation eller dylikt hellre väljer den mest kompetenta personen även om den är ett socialt rövhål än en medioker figur som är likeable och skojfrisk. Gällande kemi och intervjuer, det är en knepig situation. Men försök svara på frågorna kort och koncist och att inte raljera så du hamnar i en jäkla röra av ordbajsande. Sen förbered dig med lite frågor som du kan ställa, de flesta människor gillar att prata så om du frågar tex om rekryteraren kan förklara djupare vad en anställnings hos dom skulle innebära och vad de har för förväntningar på dig. Nu är det ett bra tag sedan jag avslutade mina studier, och de från klassen som "lyckats" bäst med bättre yrke är inte de som var bäst i klassen utan de var duktiga på att framhäva sig själva och duktiga socialt. Det där har mina päron sagt en miljon gånger under mitt liv, "Bara släpp det nu." Jag är dessvärre expert på att övertänka, älta och tankeloopa. Jag vet ju dock att ni har rätt. Det är en av anledningarna till att jag gillar pokerus och schack - för det mesta brukar jag liksom kunna gå in i det helt och hållet - allt annat "brus" blir tyst, i alla fall för en stund. Men nu nojar jag över att jag inte ska få någon mer chans. Lärarna har sagt att det är rätt svårt att få praktik nuförtiden. De är fan inte särskilt bra på att kommunicera. Jag vet liksom inte om de letar efter något annat företag åt mig nu eller om jag ska göra det själv. I och för sig vet jag inte ens hur det har gått än, tror den där snubben skulle lämna besked på måndag. Alltid tyckt det har varit jobbigt när saker och ting är oklara/osäkra. Vårt schema ändras typ alltid löpande under dagen. Ingen föreläsning har gett mig någonting. De läser typ bara från dokumentationen innantill eller frågar Claude när man undrar något. Det kan jag lika gärna göra själv. Fast jag har bojkottat AI so far. Men jaja, jag går ju detta mest för att få in en fot någonstans liksom, inte direkt för att lära mig programmering. Det är synd att han inte gav oss några tekniska frågor eller typ en uppgift/ett problem som vi skulle lösa. Det hade nog sagt mycket mer ... och det hade gått bättre för mig än det upplägget han körde på. Fan, programmering var myyycket mer socialt än vad jag hade förväntat/tänkt mig. Jag har i och för sig bara gjort soloprojekt tidigare. Men ja, jag är ganska van vid att det sällan är den som är bäst eller jobbar hårdast som "lyckas" ... det brukar vara den som är bäst på att snacka. Jag är tveksam på om mina kursare ens skulle klara av de arbetsuppgifter som han beskrev för mig. Eller det kan de nog förresten med rätt guidning. Jag ska försöka att inte bli missunnsam - det vinner jag knappast något på. Annars tycker jag att du kom med bra tips! Ska försöka tänka på det tills nästa gång ... om det nu blir någon nästa gång. Jag ska vara positivare, förbereda frågor, förbereda svar (ännu bättre/noggrannare), ta ett brejk från kodandet en kvart eller så före intervjun så hjärnan inte är fast i kod-mode, det där med att jag gillar att lära mina kursare lät bra också - det har jag faktiskt gjort en hel del. Okej, fucking åt helvete med detta nu. Nu äre tajm för pokerus. Jag ska på't igen på måndag sen, men jag är fan fortfarande lite låg över intervjun. EDIT: Jag ska nog be om hjälp inför nästa intervju. Jag borde kunna få extra stöd på grund av min funktionsnedsättning. Redigerad igår kl 13:45 av kukbajs Citera
brusig1 Postad igår kl 13:34 Rapport Postad igår kl 13:34 Tycker inte det låter så illa, från perspektivet från någon som har anställt otroligt mycket människor genom åren i alla möjliga befattningar för privatliv / poker och diverse projekt så har jag ganska bra erfarenhet när folk bara är ärliga och inte har något inövat manus. Är det något yrke där tism är något positivt måste det ju vara programmering. Det är svårt att inte få intrycket av att du svarar för fort dock, försök fundera på dina svar / lyssna mer. Sen vet jag inte om jag tycker det är meningen att du ska ställa frågor, t.ex det med kundkontakt. Du är antagligen inte så dålig på det av att dömma från dina poster. Pratar någon för mycket / ställer för mycket frågor under en intervju upplever jag personligen de som svåra att jobba med Citera
kukbajs Postad igår kl 14:21 Författare Rapport Postad igår kl 14:21 37 minuter sedan, säger brusig1 : Tycker inte det låter så illa, från perspektivet från någon som har anställt otroligt mycket människor genom åren i alla möjliga befattningar för privatliv / poker och diverse projekt så har jag ganska bra erfarenhet när folk bara är ärliga och inte har något inövat manus. Är det något yrke där tism är något positivt måste det ju vara programmering. Det är svårt att inte få intrycket av att du svarar för fort dock, försök fundera på dina svar / lyssna mer. Sen vet jag inte om jag tycker det är meningen att du ska ställa frågor, t.ex det med kundkontakt. Du är antagligen inte så dålig på det av att dömma från dina poster. Pratar någon för mycket / ställer för mycket frågor under en intervju upplever jag personligen de som svåra att jobba med Han frågade om jag hade några frågor. Jag ställde egentligen bara två frågor 1. Vilka språk/frameworks de jobbar med och 2. Det där med kundkontakt. Jag ställde mest de frågorna för att verka intresserad eller för att det inte skulle bli tyst. Han frågade mig också om jag var bekväm med att mejlas istället för att ringas eller så. Och det sade jag att jag var. Där hade jag kanske kunna lyft fram min masterexamen, att jag är bra med text och så och att det kommer till nytta när det gäller att läsa och skriva dokumentation. Svara fort gjorde jag definitivt. Jag tycker tystnad är jobbig/obekväm. Där sitter man i ett kalt, dödstyst rum och glor varandra i ögonen. Ska försöka tänka lite mer nästa gång. Det var ju skönt att du inte tycker att det låter så illa. Jag har fan egentligen ingen aning ... Eller jo, jag kan fan bättre än det där. Men jag brukar ofta sätta ganska höga krav på mig själv ... Citera
kukbajs Postad igår kl 15:17 Författare Rapport Postad igår kl 15:17 Pokerus är i alla fall enkelt! Några potter från dagens första session. (Är emellan sessioner och ska ändå vänta någon timme till med att spela resten av timmarna, så jag tajmar kvällsfisken.) Alltid kul att få hero calla. Han bara smetar in 200bb med AJs lol. Jag klagar inte. Sick fade också. Har nog tagit igen några av alla bajs in under ev jag var förra veckan. Den gubben gick inte, sörru! Citera
Markus8000 Postad igår kl 17:26 Rapport Postad igår kl 17:26 3 timmar sedan, säger brusig1 : Tycker inte det låter så illa, från perspektivet från någon som har anställt otroligt mycket människor genom åren i alla möjliga befattningar för privatliv / poker och diverse projekt så har jag ganska bra erfarenhet när folk bara är ärliga och inte har något inövat manus. Är det något yrke där tism är något positivt måste det ju vara programmering. Det är svårt att inte få intrycket av att du svarar för fort dock, försök fundera på dina svar / lyssna mer. Sen vet jag inte om jag tycker det är meningen att du ska ställa frågor, t.ex det med kundkontakt. Du är antagligen inte så dålig på det av att dömma från dina poster. Pratar någon för mycket / ställer för mycket frågor under en intervju upplever jag personligen de som svåra att jobba med Är ju gött kunna magkänslerekrytera till ett imperium men det gissar jag sällan är aktuellt när det kommer till praktikplatser i Sverige. Jag delar sedan inte alls din uppfattning om att frågor är dåligt. Tvärtom anser jag det vara något som visar på engagemang och vilja. Sen kanske det reflekterar lite vem man är som ledare också och vi är sannolikt olika där bara. Hursom, bra för ts höra lite olika resonemang och att det sannolikt saknas facit. Som standard törs jag dock lova det är bättre vara angelägen om jobbet än tvärtom. 1 Citera
brusig1 Postad igår kl 20:01 Rapport Postad igår kl 20:01 (redigerade) 2 timmar sedan, säger Markus8000 : Är ju gött kunna magkänslerekrytera till ett imperium men det gissar jag sällan är aktuellt när det kommer till praktikplatser i Sverige. Jag delar sedan inte alls din uppfattning om att frågor är dåligt. Tvärtom anser jag det vara något som visar på engagemang och vilja. Sen kanske det reflekterar lite vem man är som ledare också och vi är sannolikt olika där bara. Hursom, bra för ts höra lite olika resonemang och att det sannolikt saknas facit. Som standard törs jag dock lova det är bättre vara angelägen om jobbet än tvärtom. Jo möjligt med frågor, men sen erkände han ju att det var för att verka intresserad vilket jag ofta antar är fallet? Blir nog mindre bra om man ger svaret att man är dålig på det. Du har nog säkert rätt att det är bra i teorin, men sen vet jag inte om det bara framstår som konstigt / krystat många gånger. Yrkesvana att sniffa non sens Redigerad igår kl 20:01 av brusig1 1 Citera
Johan_Beta Postad 23 timmar sedan Rapport Postad 23 timmar sedan 3 timmar sedan, säger Markus8000 : Är ju gött kunna magkänslerekrytera till ett imperium men det gissar jag sällan är aktuellt när det kommer till praktikplatser i Sverige. Jag delar sedan inte alls din uppfattning om att frågor är dåligt. Tvärtom anser jag det vara något som visar på engagemang och vilja. Sen kanske det reflekterar lite vem man är som ledare också och vi är sannolikt olika där bara. Hursom, bra för ts höra lite olika resonemang och att det sannolikt saknas facit. Som standard törs jag dock lova det är bättre vara angelägen om jobbet än tvärtom. Var på intervju för något år sen och ställde rätt mycket frågor lite med inställningen att de skulle sälja in jobbet till mig och inte tvärtom men baserat på feedbacken gav man bara intrycket av att inte vara tillräckligt intresserad och de mellanchefer som anställer vill väl också åt känslan av att de sitter på något man vill åt. Engagemang i frågorna absolut men se till att de är långt inom intervjuarens comfort-zone. Minns att jag ställde frågan: "berätta om din ledarstil" och där var nog loppet kört. 1 Citera
kukbajs Postad 22 timmar sedan Författare Rapport Postad 22 timmar sedan Asså jag tycker ändå att mina frågor var relevanta. Om de skulle använda ngt språk/framework jag inte kan, så hade jag ju börjat plugga på det nu. Men det var inget nytt för mig som krävdes. Okej, den andra frågan va nog dålig. Citera
Markus8000 Postad 21 timmar sedan Rapport Postad 21 timmar sedan 1 timme sedan, säger Johan_Beta : Var på intervju för något år sen och ställde rätt mycket frågor lite med inställningen att de skulle sälja in jobbet till mig och inte tvärtom men baserat på feedbacken gav man bara intrycket av att inte vara tillräckligt intresserad och de mellanchefer som anställer vill väl också åt känslan av att de sitter på något man vill åt. Engagemang i frågorna absolut men se till att de är långt inom intervjuarens comfort-zone. Minns att jag ställde frågan: "berätta om din ledarstil" och där var nog loppet kört. Ganska sjukt sagt på en intervju så förstår om du blev cuttad Marre. Lek med lite retoriska alternativ så tror jag på bättre framgång. ❤️ Citera
Babushka1 Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 12 timmar sedan, säger Johan_Beta : Var på intervju för något år sen och ställde rätt mycket frågor lite med inställningen att de skulle sälja in jobbet till mig och inte tvärtom men baserat på feedbacken gav man bara intrycket av att inte vara tillräckligt intresserad och de mellanchefer som anställer vill väl också åt känslan av att de sitter på något man vill åt. Engagemang i frågorna absolut men se till att de är långt inom intervjuarens comfort-zone. Minns att jag ställde frågan: "berätta om din ledarstil" och där var nog loppet kört. Förstår tanken med det! Testa nästa gång du får möjlighet att ställa frågan: "Hur skulle du känna inför att rapportera till mig om sex månader, när jag är din chef?" Citera
kukbajs Postad 8 timmar sedan Författare Rapport Postad 8 timmar sedan Well played sir! Sämsta jävla regen på /1. Läcker som ett soll mot honom också för han har fan aldrig foldat i hela sitt liv. Hela denna session är 3b bet bet check/fold eller 3b bet bet fi jammar och jag viker. De kan liksom inte folda. Är därför min redline är så jävla mycket sämre på /1 än på /0,5. Kan jag snälla få träffa en jävla hand nu eller? Man får å andra sidan alltid betalt. Fast då måste man ju faktiskt ha händer. Citera
kukbajs Postad 8 timmar sedan Författare Rapport Postad 8 timmar sedan (redigerade) Ska man kanske rejsa flopp? I och för sig vill jag att han ska bluffa bort hela sin stack ... mina notes är: "foldar aldrig mot 4b; spewig somm fsn; bluffig som fan 3b m Q högt inge equity; jam över 3b m 99 wpwpwpwp; alltid syna hans jam m TT+ open 98o btn; går inte att bluffa öht, m´måste vänta på bra hand; skjuter ALLTID tredje kulan ofta m bluff; synar ALLT, viker aldrig; open 52s bvb oop; öppnar alltid sb vs oss 5x å med allt möjligt jävla skit; open KTo bvb oop å call massiv 3b å call 1/2 cb på AQ3fd wpwpwpwp" lol Redigerad 8 timmar sedan av kukbajs Citera
kukbajs Postad 8 timmar sedan Författare Rapport Postad 8 timmar sedan Självklart ska inavlet ha AA när jag har KK. Det måste vara så jävla svårt att spela när man springer i god mode i varje hand alltså ... Citera
kukbajs Postad 8 timmar sedan Författare Rapport Postad 8 timmar sedan Jag måste fan börja check/folda mer när jag inte träffar. Blir bara att man bränner minst ett halvt inköp i varje hand då de ändå inte kommer folda. Citera
kukbajs Postad 8 timmar sedan Författare Rapport Postad 8 timmar sedan (redigerade) Den var ju oväntad. Han 3b 32% bvb, men han har det fan alltid när jag synar. Och sen får man KK igen. Oväntat att FI hade AA. Jag borde väl fan bara vika turn där. När 34/8 håller på och dummar sig är det väl ofta 2p och sets. Vi får se om jag kommer torska allt plöss jag har denna vecka idag ... Redigerad 7 timmar sedan av kukbajs Citera
kukbajs Postad 8 timmar sedan Författare Rapport Postad 8 timmar sedan Fy fan vilken session -10BIs. Inte ens nära i en enda jävla hand. 1 Citera
kukbajs Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan (redigerade) Blev lite irriterad idag, som ni kanske märkte. Längesen jag förlorade så mycket pengar i en sittning. Senast måste ha varit förr förra vintern när jag fortfarande höll på att tjacka och tog cp-skott. Glad att man har lagt av med den skiten i alla fall. Jag sprang förvisso dåligt i första sessionen, men jag hade fan kunnat förlora några bajs in mindre, om jag ska vara helt ärlig. Hämtade ändå igen rätt mycket i nästa session och ännu lite mer i nästföljande - blir ett lillplöss för dagen. Tycker överlag att jag har haft rätt bra mind gejm denna vecka, eller egentligen nästan hela månaden. Är ju fortfarande 14-15 BIs under ev. Resultatet har likväl varit skapligt bra, men det är ändå med rätt mycket mersmak. 15BIs är ju fan 1,5k. Aja, här kommer girafferna för månaden: Min winrate har inte varit särskilt bra på /1. Men jag tror den egentligen är högre. Förmodligen högre än 15 också, i och med att jag spelar bättre när jag springer bra. Men det är bara att kötta in mer händer, så får vi se. Jag har egentligen 44 minuter kvar av mina 5h, men jag känner att jag har lite svårt att koncentrera mig. Imorgon får jag reda på om jag fick praktikplatsen eller inte. Nu känns det fan ändå som att det kanske inte är 0% chans att jag får det. Jag har kanske några procent, trots den värdelösa intervjun. Det hade nästan varit skönare om jag hade haft 0% chans ... Då hade jag inte behövt vara nervös/nojig. Om jag inte får det, ska jag se till att prata med den där killen som fixar dit företag och fråga om han har något annat på g. Är fan livrädd för att inte få någon praktikplats. Tanken är ju att vi ska göra praktiken efter sommaren liksom ... så det börjar bli rätt ont med tid. Att kontakta företag själv verkar snudd på omöjligt. Jag skriver hur det har gått imorgon, oavsett hur det går. Tack för allas synpunkter på intervjuer och sånt! Satt och lirade HU med MissatDrag igen på slutet. Fattar inte varför han envisas med att spela mig HU på flera bord. Han har ju inte en chans liksom. Lär inte ha så mycket självinsikt ... lär inte ha mycket innanför pannbenet överhuvudtaget, han spelar för fan 17/9/3. Det är så gulligt när han försöker spela tillbaka mot mig: Har fan 4160,26 kr i kassan! Och hela 3k på kontot. 😮 Jag vågar ändå inte skotta /2 riktigt än. Men det kommer, ni ska fan få se! Efter denna vecka har jag "lov" i två veckor. Kommer grinda järnet då. Ska få besök av polers sista helgen. Hon har inga pengar, så jag kommer behöva stå för mat, dryck, tågbiljetter och röka osv. Vill skämma bort henne, så typ alla vinster under lovet kommer gå till det. Najs att ha ett konkret mål med spelandet också. 🙂 Skummaste handen för dagen är onekligen denna: Pöss pöss ❤️ Redigerad 2 timmar sedan av kukbajs 2 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.