kukbajs Postad Tisdag kl 16:09 Författare Rapport Postad Tisdag kl 16:09 2 timmar sedan, säger Opteron : Kul att ni tror på mig någon som vill investera en miljon i Omnivalor2 AB? Kan sälja skivsamlingen! Nu blir vi fanimej rika igen! Jag förtjänar fan hookers and blow mer än någon annan jag någonsin mött. 3 Citera
Opteron Postad Tisdag kl 18:31 Rapport Postad Tisdag kl 18:31 Här kommer pitch decket framjobbat med lite hjälp av Grok Slide 1: Title Omnivalor Investors Presentation Omnivalor is a platform for buying and selling watches that completely separates buyers and sellers, making transactions safe for both parties. Slide 2: The Process of Selling a Watch The owner of the watch creates an ad on the Omnivalor platform by taking photos and providing all necessary information. In the future, we plan to open small shops in every major city where customers can walk in and get help with professional pictures. We at Omnivalor will review the ad, and if everything is in order, it goes live on the platform. The pricing of the watch is a completely open field where potential buyers can bid a price they are willing to pay. When bids come in, the highest bid is displayed, and bidding is active for one week to encourage prompt action – but there is no time limit on the listing itself. The seller has a user panel where they can view their current listings and unlisted watches. Every watch is unique, and by encouraging buyers to bid freely, we aim to find the true value of every watch. Slide 3: Transaction Flow When the seller has accepted a bid, we immediately contact the buyer and urge them to pay for the watch, either in BTC or via bank transfer to Omnivalor’s escrow account. Once we have received the funds, we contact the seller and urge them to send the watch to Omnivalor’s office in Stockholm. We inspect the watch to ensure it matches the ad, and if approved, we release the money to the seller minus 10% of the final price – our fixed fee for every transaction. We then ship the watch to the buyer along with a premium white T-shirt featuring the Omnivalor logo (also in white). Slide 4: Investing in Omnivalor The initial number of shares in Omnivalor is 1,000,000. In the first round, we are seeking 1,000,000 SEK (~100,000 USD) in BTC or cash for the first 100,000 shares, at a price of 10 SEK (~1 USD) per share. This provides early investors with a low entry threshold and significant potential. In the second round, we are seeking 20,000,000 SEK (~2,000,000 USD) in cash for an additional 200,000 shares, at a higher price based on the platform’s development. With these funds in place, we will begin rebuilding the platform and plan a launch. After launch, we will continue selling shares in the company at increasing prices until we decide to pursue an IPO on the US stock market, limiting the total number of shares to no more than 2,100,000 – one tenth of the total amount of Bitcoins. Slide 5: Why Invest Now? • Market Potential: The luxury watch market is growing globally, with increasing demand for secure, digital platforms. • Unique Model: Bidding for true value + escrow security eliminates fraud. • Scalability: Plans for physical shops and global expansion. • Team: Experienced founders with backgrounds in e-commerce and fintech. Vice President: Justina Rosario. Lead Programmer: Richard Koivosalo. • Returns: Early investors get shares at a discounted price before IPO. Contact us for more information: omnivalorofficial@gmail.com. Best regards Citera
Rhetoric Postad Onsdag kl 00:03 Rapport Postad Onsdag kl 00:03 Jag är villig att erkänna att jag fattar ingenting. Citera
Opteron Postad Onsdag kl 00:10 Rapport Postad Onsdag kl 00:10 5 minuter sedan, säger Rhetoric : Jag är villig att erkänna att jag fattar ingenting. Läs ordentligt det är en investerings möjlighet i en framtida plattform för exklusiva klockor som kommer bli stor Misslyckades 2018 gör om gör rätt nu Citera
killerwolf2 Postad Onsdag kl 06:39 Rapport Postad Onsdag kl 06:39 ge mig btc bullrunnet tillbaka så kan jag lägga en kula för sweaten, som det är nu köar jag till soppköket tyvärr. 1 Citera
Folke Rosvall Postad Onsdag kl 09:03 Rapport Postad Onsdag kl 09:03 2 timmar sedan, säger killerwolf2 : ge mig btc bullrunnet tillbaka så kan jag lägga en kula för sweaten, som det är nu köar jag till soppköket tyvärr. Deppa inte över Bitcoin. Ola Brandborn har publicerat statistik som signalerar att Bitcoin får en dipp under 2026 för att sedan växa igen. Om ett par år slipper du soppköket. Citera
Opteron Postad Onsdag kl 11:22 Rapport Postad Onsdag kl 11:22 @brusig1 Kanske vill investera miljonen? Citera
killerwolf2 Postad Onsdag kl 12:03 Rapport Postad Onsdag kl 12:03 shit, är det bara kaniner som gäller? I så fall är jag borta, jag spelar inte i kaninerligan per andel Citera
Opteron Postad Onsdag kl 12:31 Rapport Postad Onsdag kl 12:31 26 minuter sedan, säger killerwolf2 : shit, är det bara kaniner som gäller? I så fall är jag borta, jag spelar inte i kaninerligan per andel Jodå, tar emot små investeringar med, Btc accepted Citera
brusig1 Postad Onsdag kl 13:35 Rapport Postad Onsdag kl 13:35 2 timmar sedan, säger Opteron : @brusig1 Kanske vill investera miljonen? Tycker inte idén är bra och om din buddy Elon inte vill posta en ante så antar jag han inte heller tycker det? 1 Citera
Opteron Postad Onsdag kl 14:24 Rapport Postad Onsdag kl 14:24 47 minuter sedan, säger brusig1 : Tycker inte idén är bra och om din buddy Elon inte vill posta en ante så antar jag han inte heller tycker det? Äsch, är ju världens bästa idé ju Citera
Folke Rosvall Postad Onsdag kl 16:21 Rapport Postad Onsdag kl 16:21 (redigerade) När det gäller spel om pengar (inklusive osäkra affärsprojekt) måste man alltid tänka på den gamla kloka regeln: Satsa aldrig mer än du har råd att förlora. Även om allt skulle försvinna så måste man kunna leva med det. Redigerad Onsdag kl 16:32 av Folke Rosvall Citera
Babushka1 Postad Onsdag kl 22:53 Rapport Postad Onsdag kl 22:53 8 timmar sedan, säger Opteron : Äsch, är ju världens bästa idé ju Några frågor! Vad var det som brast i första försöket? Vilken price-range är mest förekommande efter avslutat bud tror du? Finns det något minimivärde som krävs för att få klassas som exklusiv och läggas upp? Vill man som säljare betala 10% i provision för klockor över en viss summa? Tänker sälja en klocka via er och få 30k och ge 3k för att ni säkerställer processen och äktheten känns som bra värde för säljaren och köparen. Men det är samma process för er om en klocka skulle säljas för 200k men 20k i provision. Hur gör man idag om man vill sälja en klocka av dyrare slaget? Finns det redan alternativ till er idé som körs? Jag funderade lite, hur många bekanta som jag på något vis känner har en klocka som skulle kunna klassificera sig här. Kanske några stycken ändå men % få. Och hur många av dom skulle vara intresserade av att sälja? Tror kanske att när man väl gjort ett sådant inköp så håller man nog längre i det. Hur ska ni nå ut så folk vet att ni finns? Vilka kanaler? Jag önskar all lycka i nysatsningen 👍 Citera
killerwolf2 Postad igår kl 10:35 Rapport Postad igår kl 10:35 (redigerade) 11 timmar sedan, säger Babushka1 : Jag funderade lite, hur många bekanta som jag på något vis känner har en klocka som skulle kunna klassificera sig här. Kanske några stycken ändå men % få. Alla dom personerna min i krets har en sak gemensamt, alla är före detta pokerspelare Redigerad igår kl 10:35 av killerwolf2 Citera
Opteron Postad igår kl 20:33 Rapport Postad igår kl 20:33 21 timmar sedan, säger Babushka1 : Några frågor! Vad var det som brast i första försöket? Vilken price-range är mest förekommande efter avslutat bud tror du? Finns det något minimivärde som krävs för att få klassas som exklusiv och läggas upp? Vill man som säljare betala 10% i provision för klockor över en viss summa? Tänker sälja en klocka via er och få 30k och ge 3k för att ni säkerställer processen och äktheten känns som bra värde för säljaren och köparen. Men det är samma process för er om en klocka skulle säljas för 200k men 20k i provision. Hur gör man idag om man vill sälja en klocka av dyrare slaget? Finns det redan alternativ till er idé som körs? Jag funderade lite, hur många bekanta som jag på något vis känner har en klocka som skulle kunna klassificera sig här. Kanske några stycken ändå men % få. Och hur många av dom skulle vara intresserade av att sälja? Tror kanske att när man väl gjort ett sådant inköp så håller man nog längre i det. Hur ska ni nå ut så folk vet att ni finns? Vilka kanaler? Jag önskar all lycka i nysatsningen 👍 I det första försöket byggde vi en för komplicerad uppladdningsprocess där alla klockor skulle genomgå en första äkthetsverifiering genom de auktoriserade återförsäljarna bl.a Nymans ur. Det innebar att ingen lyckades ladda upp några klockor. jag hoppas vår prissättningsmodell ska attrahera de allra dyraste och ovanligaste klockorna på marknaden. Richard Milles, Patek Philippe unika rolexar osv som säljarna inte har bråttom att sälja men vill ha ett så bra pris som möjligt. I dagsläget finns det enligt mig inget bra sätt att sälja en klocka, du kan antingen gå till en butik som köper din klocka för minst 20% mindre än de säljer den för alternativt testa de befintliga auktionshusen som tar 25-40% i provision. Jag har sett Richard Mille sålts på Sothebys för runt en miljon dollar där säljaren då får 900.000$ och köparen betalar 1.280.000$. Omnivalors prissättning på fasta 10% totalt tycker jag är oerhört attraktiv och hoppas vi kommer kunna få minst lika bra slutbud genom att marknadsföra oss globalt mot rika köpare. Jag tror vi kommer kunna få jättemånga klockor på plattformen då vi dels kan få uppladdningar från auktoriserade återförsäljare som vill ladda upp delar av deras lager, befintliga andrahandsförsäljare som vill nå ut till en global marknad av köpare där de själva avgör sina slutpris och privatpersoner som vill få så bra pris som möjligt för sin klocka på ett tryggt och säkert sätt. Marknaden är jättestor för det säljs verkligen jättemycket dyra klockor och har gjorts i 100år och möjligheten att ladda upp sin samling till försäljning och bara behöva sälja om ett jättebra bud dyker upp är helt unik på marknaden. Ang minimivärde är det något vi får titta på men våra kostnader är inte så höga så tror det är ok att låta klockor som säljs för runt 20.000 laddas upp iaf. Vår marknadsföring kommer vara kreativ och effektiv men kan inte gå in i detalj på hur just nu. Vi har ett instagramkonto @omnivalor där ni kan kolla hur vår fina logotype ser ut. @brusig1 Säker du inte ska investera en kanin för 10% av företaget om jag lyckas kommer vi vara värda flera miljarder och expandera till andra segment än bara klockor. vh Erik 1 Citera
kukbajs Postad 20 timmar sedan Författare Rapport Postad 20 timmar sedan Standard-sidan för försäljning av klockor är ju: https://www.chrono24.com/ Använde den när jag köpte en Omega Constellation (från 80-talet) och en (billigare) Jaeger-LeCoultre back in the days. Har kvar Omegan, men fyllebadade med den och service kostar fan 7k hahaha. Någon gång ska jag fixa till den, men har andra saker att prioritera atm. Det är kul med klockor i alla fall. Citera
emiiii Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan Är det uret och chrono24 man ska kolla på om man vill köpa en begagnad klocka i 50k-klassen idag? Vad bör man som novis kolla efter för att garanterat få en äkta klocka och göra en sjysst affär? @Opteronoch övriga med lite koll. Citera
Markus8000 Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan 5 timmar sedan, säger emiiii : Är det uret och chrono24 man ska kolla på om man vill köpa en begagnad klocka i 50k-klassen idag? Vad bör man som novis kolla efter för att garanterat få en äkta klocka och göra en sjysst affär? @Opteronoch övriga med lite koll. Rekar klocksnack och vara noga med referenser. Hyfsat gedigen historik och all möjlighet att bygga upp kontroll på egen hand när klockorna blir dyrare. Sen finns ändå få saker som går upp emot en ny egen så bästa reken är nog ändå att spara lite extra länge. Som personlig referens skulle jag nog aldrig ta tips av eller investera en krona hos någon som pratar i termer av kaniner. 1 Citera
Johan_Beta Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan Den 2026-02-26 kl 11:35, säger killerwolf2 : Alla dom personerna min i krets har en sak gemensamt, alla är före detta pokerspelare Jobbade på handlargolv i investment bank i över 10 år och nästan alla kunder, kollegor och leverantörer hade en status-klocka. Min upplevelse är att den stora majoriteten av dessa köper ett ur att ha till vardags och kanske ett till fest och sedan är man klar, dvs man har sina tidlösa status-ur och sedan dör man. Upplevde också att folk generellt var väldigt noggranna och eftertänksamma inför sina köp så även om någon ekonomiskt växte ur sin klocka så fanns det likväl en stark affektionskraft till den junis-klocka man en gång köpte. Den som å andra sidan har ett klock-intresse adderar klockor till sin samling men har svårt att se att man skulle behandla dem som aktier utan, tror jag, tar sig snarare samma uttryck som hos en frimärks-samlare dvs att man hoardar. Den lilla andel som gillar att trejda/sälja/köpa beg-ur lär väl vara ganska så om sig och kring sig kring prissättning/kostnader varför marginaler borde bli ganska tighta? 1 Citera
Markus8000 Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 1 timme sedan, säger Johan_Beta : Jobbade på handlargolv i investment bank i över 10 år och nästan alla kunder, kollegor och leverantörer hade en status-klocka. Min upplevelse är att den stora majoriteten av dessa köper ett ur att ha till vardags och kanske ett till fest och sedan är man klar, dvs man har sina tidlösa status-ur och sedan dör man. Upplevde också att folk generellt var väldigt noggranna och eftertänksamma inför sina köp så även om någon ekonomiskt växte ur sin klocka så fanns det likväl en stark affektionskraft till den junis-klocka man en gång köpte. Den som å andra sidan har ett klock-intresse adderar klockor till sin samling men har svårt att se att man skulle behandla dem som aktier utan, tror jag, tar sig snarare samma uttryck som hos en frimärks-samlare dvs att man hoardar. Den lilla andel som gillar att trejda/sälja/köpa beg-ur lär väl vara ganska så om sig och kring sig kring prissättning/kostnader varför marginaler borde bli ganska tighta? Wolf of Vallentuna ❤️ Citera
Ola Brandborn Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan (redigerade) 2 timmar sedan, säger Johan_Beta : frimärks-samlare dvs att man hoardar. Inte alla frimärkssamlare... Mvh Utlandspost från Bayern 1851-1875 Redigerad 2 timmar sedan av Ola Brandborn Citera
Folke Rosvall Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan För egen del har jag en digital Casio-klocka som kostade några hundra kronor. 1 Citera
Recommended Posts