Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

Största problemet med pokermiljonen är att man tar in en massa kändisar i programmet som spelar dålig poker. Det man vill se är bra poker, inte dålig.

Blindstruktruren och storleken på stackarna är gör ju också att det blir extremt mycket all-in poker där bögrötan oftast avgör, inte skickligheten.

MVH

 

Detta är inget problem utan ett koncept framtaget av TV4 och Unibet. Det innebär att idén med att ha "kändisar" är att det drar en viss publik, "kvalspelarna" skall dra de vanliga spelarna där ute i landet och proffsen en annan del.

 

Allt är framtaget för att nå den breda publiken. Ju smalare man går desto mindre, men intensivare publik får man och det är något som man INTE gör i detta fallet.

 

Joakim

 

Jag köper inte konceptet med kändisar riktigt. För mig låter det väldigt konstigt att en vanlig Svensson skulle sätta sig och titta på ett pokerprogram bara för att Janne Schaffer och Jan Emanuel Johansson är med.

 

För att kändisarna ska kunna locka icke-pokerspelare så ska de vara underhållande, typ sitta och skämta som de gör på Celebrity Poker Showdown. På pokermiljonen sitter de helt tysta.

 

Jag tror att ett program med skickliga spelare kan locka mer Svenssons än pokermiljonen. Det man måste göra är att få dessa personer faschinerade av spelet, samt få dem att förstå vilken kunskap som krävs. För att lyckas med detta måste man ha en kommentator som hela tiden förklarar koncept och strategi så att alla kan förstå. För att ge det en extra krydda som kan locka icke-pokerkunniga så ska man välja pokerspelare som är utåtriktade och snackar mycket.

 

Jag tror inte pokermiljonen på något sätt får icke-pokerkunniga personer intresserade av poker. För en okunnig framstår poker som något liknande lotto och jag skulle förstå om de inte är intresserade av att se ett annat pokerprogram efter att ha sett detta.

 

Jag hoppas att du förstod att jag förklarade utifrån hur kanalen och kunden tänker. Personligen delar jag dina åsikter beträffande "kändisarna" och hur de skall agera vid ett pokerbord.

 

Men detta är INTE en celebrity showdown. Dom spelar INTE om charity eller annat. Dom är med under samma förutsättning som de andra, nämligen att kunna vinna 1 miljon.

 

Edvard Norton, Ben Affleck osv sitter inte under WSOP och drar gamla lumparskämt eller beställer paraplydrinkar med smatterband i. Då är det allvar och deras pokerimage står på spel. Däremot om det är ett arrangerat FUNgame så hjular dom omkring och drar vitsar till höger och vänster för att underhålla den breda massan för det har dom blivit tillsagda att göra av deras agenter och deras cred växer bland fansen. Genomproffsigt till 100%...only in America.

 

Det som harit varit svårt är att hitta "kändisar" som verkligen KAN spela poker och det är INTE lätt kan jag säga. I USA har detta varit förankrat i några år och en del s.k. "ex celebritys" har fattat galoppen och lärt sig detta spel för att få en second reunion... Jag menar...Mimi Rogers? Hallå???!!!

 

Dessutom är Amerikanare självlärda när det gäller enterteinment och vet hur man skall agera. Det vet inte en Janne Schaffer t.ex. Han är för koncentrerad på att inte göra fel hela tiden så hans agerande blir helt upptaget av att hålla reda på sig själv. Detta är synd, men det blir så här och det går tyvärr inte att göra något åt det.

 

Utvecklingen inom poker och trenden att det faktiskt börjar bli legitimt och häftigt att spela poker (hold ém) igen har börjat nå kändisarna i landet och när våra "Mimi Rogers" har hållt på ett par år så kommer det att bli lättare att casta till ett programformat som t.ex. Pokermiljonen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som någon tidigare nämnt, såfort någon kritiserar att programmet är segt eller att det är alldeles för basic så försvarar ni er med att det ska vända sig till "den breda massan". Men samtidigt går programmet kl 23.30 på TV4 på torsdagar och kl 23.00 på söndagar på TV4+. Allvarligt talat, vilken bred massa kan ni nå de tiderna förutom pokerintresserade?

Och pokerintresserade har inget behov av att dealern vänder upp korten under en all in i snigelfart, eller att det kommer "häftig" musik.

 

Det är ju uppenbart att WPT verkligen lyckats i USA både mot befintliga spelare, men främst nya vanliga amerikanare. Annars hade aldrig WPT blivit så enormt stort och framgångsrikt som det blivit. Och även om WPT är ganska basic så är det ljusår bättre Pokermiljonen 1 och 2.

 

Jag är leden, men även fast ni har fått en del intressanta kändisar och framförallt intressanta pokerspelare så kunde det lika gärna varit vilka 6 personer som helst suttit där med tanke på hur ni utformat programmet.

 

Sen ere ju jättebra och kul att ni sitter här flera stycken inblandade i produktionen, men ärligt talat den enda skillnaden jag ser mellan säsong 1 och säsong 2 är att det är lite kändare kändisar och bättre pokerproffs, men å andra sidan spelar det som sagt ingen roll eftersom det bara är namn, man får aldrig se vad proffsen egentligen går för eftersom händer som speglar den typen av spel inte visas.

 

Om jag vore totalt ointresserad av fotboll och knappt visste hur det spelades, skulle jag då vilja kolla på en fotbollsmatch där det enda jag fick se var målen i ultra ultra slowmotion och all tyngd lades på att göra dom så uppmärksamma som möjligt? Eller skulle jag vilja se ett program som balanserar intressanta frisparkar, passningar och målvaktsräddningar lika mycket som målen? Där jag får en helhet och förstår tanken bakom spelet? - Förmodligen skulle jag välja det andra alternativet.

 

Produktionen känns "kall" och enkelspårig, varför kunde ni t ex inte haft ett 5 minuters inslag i första programmet där man ser alla spelare åka från flygplatsen till Estland, med lite intervjuer och en uppdatering på vad de olika kändisarna överhuvudtaget sysslar med idag och deras relation till poker.. vad jag efterfrågan är lite FART och ACTION i programmet, och med action menar jag inte spännande musik eller långsamma all in situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att du förstod att jag förklarade utifrån hur kanalen och kunden tänker. Personligen delar jag dina åsikter beträffande "kändisarna" och hur de skall agera vid ett pokerbord.

 

Edvard Norton, Ben Affleck osv sitter inte under WSOP och drar gamla lumparskämt eller beställer paraplydrinkar med smatterband i. Då är det allvar och deras pokerimage står på spel. Däremot om det är ett arrangerat FUNgame så hjular dom omkring och drar vitsar till höger och vänster för att underhålla den breda massan för det har dom blivit tillsagda att göra av deras agenter och deras cred växer bland fansen. Genomproffsigt till 100%...only in America.

 

Det finns ju flera exempel på personer som har ett behov av att sitta och snacka mycket vid pokerbordet. Ett exempel är Tony G som var med i det senaste WPT-avsnittet på kanal 5 (final table i WPT är knappast fungame).

 

En annan sak som jag började att fundera på är proffsen. Varför är de med? Om man ska ha med proffs i ett program borde det väl vara för att visa poker på lite högre nivå. Dock finns det två saker som sätter stopp på detta:

 

1. Blind-strukturen: Den ger väldigt lite utrymme för bra spel. Som det är nu så blir spelarna commited i stort sätt hela tiden så spelet går ut på att hitta en hyffsad hand och sedan gå hela vägen med den.

 

2. Kändisarna: För att spelet ska bli mer avancerat så krävs det att motståndarna är skickliga. Nu blir strategin samma som i en $5+1 turnering online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon tidigare nämnt, såfort någon kritiserar att programmet är segt eller att det är alldeles för basic så försvarar ni er med att det ska vända sig till "den breda massan". Men samtidigt går programmet kl 23.30 på TV4 på torsdagar och kl 23.00 på söndagar på TV4+. Allvarligt talat, vilken bred massa kan ni nå de tiderna förutom pokerintresserade?

Och pokerintresserade har inget behov av att dealern vänder upp korten under en all in i snigelfart, eller att det kommer "häftig" musik.

 

Det är ju uppenbart att WPT verkligen lyckats i USA både mot befintliga spelare, men främst nya vanliga amerikanare. Annars hade aldrig WPT blivit så enormt stort och framgångsrikt som det blivit.

 

Jag är leden, men även fast ni har fått en del intressanta kändisar och framförallt intressanta pokerspelare så kunde det lika gärna varit vilka 6 personer som helst suttit där med tanke på hur ni utformat programmet.

 

Produktionen känns "kall" och enkelspårig, varför kunde ni t ex inte haft ett 5 minuters inslag i första programmet där man ser alla spelare åka från flygplatsen till Estland, med lite intervjuer.. vad jag efterfrågan är lite FART och ACTION i programmet, och med action menar jag inte spännande musik eller långsamma all in situationer.

 

Det är inte VI som säger att programmet vänder sig till den breda massan. Det är TV4 och Unibets avsikt med valet av spelare och koncept som skall göra det.

 

Ingen från Unibet eller TV4 är inne och läser här mig veterligen och det skulle dessutom förvåna mig. De enda som besvarar allt här jag och producenten som kommer från produktionsbolaget MTV Mastiff.(pekka3)

 

Men "sloten" precis som du påpekar är fel för det ändamålet och borde läggas tidigare för att just nå ut till "den breda Massan".

 

Jag håller med dig! :D

 

//Joakim

 

http://www.tv4.se tittarombudsmannen kanske har svaret på din fråga. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

derra.. frågan är? om du suttit vid bordet och va all-in o blev synad

hade du då velat ha en turbo-dealer?

 

 

Joakim nedajse ;) ....

du gör ett bra jobb

 

 

Eh.. Vad är det för fel på hastigheten som WPT och WSOP använder sig av? Dvs verklighetsbaserad hastighet.

 

Sen angående din fråga: jag skulle mycket hellre vilja att korten vändes upp i normal fart eftersom en all in situation där man inte kan påverka något själv oftast är ganska jobbig, så finns absolut ingen anledning att dra ut på det. Nu tycker jag det blir lite antiklimax i Pokermiljonen, istället för att det ska bli spännande så blir det långtråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

derra.. frågan är? om du suttit vid bordet och va all-in o blev synad

hade du då velat ha en turbo-dealer?

 

 

Joakim nedajse ;) ....

du gör ett bra jobb

 

Nu är det väl så att programmet ska göras för tittarna och att de medverkande ska vara nöjda med att de är med i en frirulle (i alla fall för proffsen och kändisarna) med så mycket cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon tidigare nämnt, såfort någon kritiserar att programmet är segt eller att det är alldeles för basic så försvarar ni er med att det ska vända sig till "den breda massan". Men samtidigt går programmet kl 23.30 på TV4 på torsdagar och kl 23.00 på söndagar på TV4+. Allvarligt talat, vilken bred massa kan ni nå de tiderna förutom pokerintresserade?

Och pokerintresserade har inget behov av att dealern vänder upp korten under en all in i snigelfart, eller att det kommer "häftig" musik.

 

Det är ju uppenbart att WPT verkligen lyckats i USA både mot befintliga spelare, men främst nya vanliga amerikanare. Annars hade aldrig WPT blivit så enormt stort och framgångsrikt som det blivit.

 

Jag är leden, men även fast ni har fått en del intressanta kändisar och framförallt intressanta pokerspelare så kunde det lika gärna varit vilka 6 personer som helst suttit där med tanke på hur ni utformat programmet.

 

Produktionen känns "kall" och enkelspårig, varför kunde ni t ex inte haft ett 5 minuters inslag i första programmet där man ser alla spelare åka från flygplatsen till Estland, med lite intervjuer.. vad jag efterfrågan är lite FART och ACTION i programmet, och med action menar jag inte spännande musik eller långsamma all in situationer.

 

Det är inte VI som säger att programmet vänder sig till den breda massan. Det är TV4 och Unibets avsikt med valet av spelare och koncept som skall göra det.

 

Ingen från Unibet eller TV4 är inne och läser här mig veterligen och det skulle dessutom förvåna mig. De enda som besvarar allt här jag och producenten som kommer från produktionsbolaget MTV Mastiff.(pekka3)

 

Men "sloten" precis som du påpekar är fel för det ändamålet och borde läggas tidigare för att just nå ut till "den breda Massan".

 

Jag håller med dig! :D

 

//Joakim

 

http://www.tv4.se tittarombudsmannen kanske har svaret på din fråga. ;)

 

Ok jag förstår. Men som sagt, jag kan tänka mig att en produktion som WPT också fick ganska hårda riktlinjer för det skulle fungera för den breda massan i USA, men dom har ju lyckats göra ett program som uppenbarligen lockar både vanliga och pokerintresserade. Vilket jag är säker på att ni också gör, men jag tror ni skulle kunna locka ÄNNU fler från båda hållen om ni fick med fler händer, genom att t ex speeda upp all in situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon tidigare nämnt, såfort någon kritiserar att programmet är segt eller att det är alldeles för basic så försvarar ni er med att det ska vända sig till "den breda massan". Men samtidigt går programmet kl 23.30 på TV4 på torsdagar och kl 23.00 på söndagar på TV4+. Allvarligt talat, vilken bred massa kan ni nå de tiderna förutom pokerintresserade?

Och pokerintresserade har inget behov av att dealern vänder upp korten under en all in i snigelfart, eller att det kommer "häftig" musik.

 

Det är ju uppenbart att WPT verkligen lyckats i USA både mot befintliga spelare, men främst nya vanliga amerikanare. Annars hade aldrig WPT blivit så enormt stort och framgångsrikt som det blivit.

 

Jag är leden, men även fast ni har fått en del intressanta kändisar och framförallt intressanta pokerspelare så kunde det lika gärna varit vilka 6 personer som helst suttit där med tanke på hur ni utformat programmet.

 

Produktionen känns "kall" och enkelspårig, varför kunde ni t ex inte haft ett 5 minuters inslag i första programmet där man ser alla spelare åka från flygplatsen till Estland, med lite intervjuer.. vad jag efterfrågan är lite FART och ACTION i programmet, och med action menar jag inte spännande musik eller långsamma all in situationer.

 

Det är inte VI som säger att programmet vänder sig till den breda massan. Det är TV4 och Unibets avsikt med valet av spelare och koncept som skall göra det.

 

Ingen från Unibet eller TV4 är inne och läser här mig veterligen och det skulle dessutom förvåna mig. De enda som besvarar allt här jag och producenten som kommer från produktionsbolaget MTV Mastiff.(pekka3)

 

Men "sloten" precis som du påpekar är fel för det ändamålet och borde läggas tidigare för att just nå ut till "den breda Massan".

 

Jag håller med dig! :D

 

//Joakim

 

http://www.tv4.se tittarombudsmannen kanske har svaret på din fråga. ;)

 

Ok jag förstår. Men som sagt, jag kan tänka mig att en produktion som WPT också fick ganska hårda riktlinjer för det skulle fungera för den breda massan i USA, men dom har ju lyckats göra ett program som uppenbarligen lockar både vanliga och pokerintresserade. Vilket jag är säker på att ni också gör, men jag tror ni skulle kunna locka ÄNNU fler från båda hållen om ni fick med fler händer, genom att t ex speeda upp all in situationer.

 

I Barcelona fick man vänta rätt länge när det blev all-in. Speciellt när det bara var 3-5 bord kvar. Kameramännen skulle på plats och speakern höll dealern och bordet tills det var dags. Sedan för att ge alla spänningen och rätt information till alla live-uppdaterare så öppnades korten i ganska sakta mak. Man måste ge alla chans att räkna outs i en all-in. Alla är inte lika snabba som du kanske ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Barcelona fick man vänta rätt länge när det blev all-in. Speciellt när det bara var 3-5 bord kvar. Kameramännen skulle på plats och speakern höll dealern och bordet tills det var dags. Sedan för att ge alla spänningen och rätt information till alla live-uppdaterare så öppnades korten i ganska sakta mak. Man måste ge alla chans att räkna outs i en all-in. Alla är inte lika snabba som du kanske ;)

 

Varför ska man räkna outs? Man står ju inte inför något beslut där sådan information används.

 

Man ser ju ganska snabbt vilken hand som är bäst efter varje gata. Enda gången där man kan ta det lite lugnt är väl rivern. Dock bara så det räcker till för att se vilka typer av kort som hjälper underdogen, men man behöver inte räkna dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Barcelona fick man vänta rätt länge när det blev all-in. Speciellt när det bara var 3-5 bord kvar. Kameramännen skulle på plats och speakern höll dealern och bordet tills det var dags. Sedan för att ge alla spänningen och rätt information till alla live-uppdaterare så öppnades korten i ganska sakta mak. Man måste ge alla chans att räkna outs i en all-in. Alla är inte lika snabba som du kanske ;)

 

Varför ska man räkna outs? Man står ju inte inför något beslut där sådan information används.

 

Man ser ju ganska snabbt vilken hand som är bäst efter varje gata. Enda gången där man kan ta det lite lugnt är väl rivern. Dock bara så det räcker till för att se vilka typer av kort som hjälper underdogen, men man behöver inte räkna dem.

 

Hur skall ni ha det nu?

Blixtflopp, Kazaaaaam turn och en slowriver? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här "POKERMILJONEN ÄR DET VÄRSTA JAG SETT! USCH VAD DET SUGER! SPYR BARA JAG SER JOAKIM G OCH DAN GLIMNE! WPT ÄR VÄRLDENS BÄSTA PROGRAM! KAN INTE ALLA PROGRAM VARA SOM WPT FÖR DET ÄR OTROLIGT SUPERBÄST! ALLT ANNAT SUGER!" är ju helt sanslöst.

 

Vissa verkar ta Dan Glimnes okunskap som en förolämpning? Jag tycker det är skitkul att höra sportgrodor från kommentatorer och det är dubbelt så kul när kommentatorn tror det han säger är sant. Tror ni fotbollsspelare hatade Arne Hegefors varje gång han sa fel?

 

Nej, sluta gnäll så fruktansvärt nu. Snälla. Pokermiljonen är inget för egotrippade stolta wanna-be-pokerproffs som hatar att se proffs få spö av kändisar pga en kass blindstruktur samtidigt som Glimne klagar på proffsen spel helt utan anledning. Sluta ta det som en förolämpning och skratta lite istället.

 

Det finns ett slumpmoment i poker och Pokermiljonens struktur har lite mer slump än andra produktioner, visst. Men är det så farligt? Tror detta bara handlar om heder och stolthet för vissa pokerspelare som inte vill se poker som underhållningsprogram utan bara som ett program där solglasögonkille1 bluffar solglasögonkille2 för att det får ens "yrke" att verka mer seriöst i allmänhetens ögon.

 

Pokermiljonen är skitroligt i min mening. Utan de inkvalade datanördarna, kändisarna och Glimnes grodor hade det inte alls varit lika skoj. Sedan verkar det lite som att Joakim har bättre koll än Glimne i vissa situationer, men håller tyst eftersom Glimne är programmets "expert". Även det är roligt.

 

Håll kvar samma kvalité som ni haft tidigare avsnitt så kommer i alla fall jag och min mamma titta vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett slumpmoment i poker och Pokermiljonens struktur har lite mer slump än andra produktioner, visst. Men är det så farligt? Tror detta bara handlar om heder och stolthet för vissa pokerspelare som inte vill se poker som underhållningsprogram utan bara som ett program där solglasögonkille1 bluffar solglasögonkille2 för att det får ens "yrke" att verka mer seriöst i allmänhetens ögon.

 

Pokermiljonen är skitroligt i min mening. Utan de inkvalade datanördarna, kändisarna och Glimnes grodor hade det inte alls varit lika skoj. Sedan verkar det lite som att Joakim har bättre koll än Glimne i vissa situationer, men håller tyst eftersom Glimne är programmets "expert". Även det är roligt.

 

Håll kvar samma kvalité som ni haft tidigare avsnitt så kommer i alla fall jag och min mamma titta vidare.

 

Man tackar för detta!

Hälsa morsan också... :D

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon tidigare nämnt, såfort någon kritiserar att programmet är segt eller att det är alldeles för basic så försvarar ni er med att det ska vända sig till "den breda massan". Men samtidigt går programmet kl 23.30 på TV4 på torsdagar och kl 23.00 på söndagar på TV4+. Allvarligt talat, vilken bred massa kan ni nå de tiderna förutom pokerintresserade?

Och pokerintresserade har inget behov av att dealern vänder upp korten under en all in i snigelfart, eller att det kommer "häftig" musik.

Tack för din kritik och dina funderingar kring programmet. Det som jag tycker känns tråkigt när jag läser ditt inlägg är att det verkar inte som att du läst bakåt i tråden. Mycket av den kritiken du kommer med är redan besvarad. Jag vet att Jocke tidigare i tråden försökt förklara förhållandet mellan TV kanalen och produktionsbolaget men det kanske är lite luddigt. Vi på produktionsbolaget har tillsammans med Tv4 och Unibet tagit fram Pokermiljonen som programformat och alla tre parter är nöjda med resultatet. Däremot sändningstiden är det TV4 som bestämmer och vi kan bara försöka påverka. Det stämmer att Pokermiljonen ska försöka attrahera även icke-pokerspelare men att det går sent på kvällarna är för att sponsrade pokerprogram fortfarande är en het potatis politiskt. TV kanalerna vågar inte lägga dem tidigare i tablån i dagens läge.

 

Vidare måste jag be er att sluta jämföra Pokermiljonen med WPT. Det är två vitt skilda TV produktioner. Det första är som sagt ett underhållningsprogram och det senare en sportsändning. Poker på kanal 5 kan ni jämföra med WPT då det är en befintlig pokerturnering som hade spelats även om inte Kanal 5 hade valt att TV sända den.

 

Det är väl ingen chock att ni på det här forumet får mer ut av ett program som WPT. Jag hade aldrig förväntat mig något annat. Jag tycker personligen att Pokermiljonen har blivit ett mycket bättre program sen förra säsongen och det kommer att se ut som det gör resten av den här säsongen. Jag ser, precis som er, fram emot semifinaler och final eftersom spelet då kommer att vara flera nivåer bättre.

 

Sist men inte minst. Ni som anser att Pokermiljonen verkligen är ett skitprogram - titta inte. Jag säger inte detta för att vara dryg utan för att jag verkligen menar det. Det finns så många andra pokerprogram att ladda ner osv och jag vet själv hur frustrerande det kan vara när ett TV program inte motsvarar ens förväntningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Barcelona fick man vänta rätt länge när det blev all-in. Speciellt när det bara var 3-5 bord kvar. Kameramännen skulle på plats och speakern höll dealern och bordet tills det var dags. Sedan för att ge alla spänningen och rätt information till alla live-uppdaterare så öppnades korten i ganska sakta mak. Man måste ge alla chans att räkna outs i en all-in. Alla är inte lika snabba som du kanske ;)

 

Varför ska man räkna outs? Man står ju inte inför något beslut där sådan information används.

 

Man ser ju ganska snabbt vilken hand som är bäst efter varje gata. Enda gången där man kan ta det lite lugnt är väl rivern. Dock bara så det räcker till för att se vilka typer av kort som hjälper underdogen, men man behöver inte räkna dem.

 

Hur skall ni ha det nu?

Blixtflopp, Kazaaaaam turn och en slowriver? ;)

 

Snabbt rakt igen vill jag ha det. Kanske inte i så rasande fart att man inte hinner se korten. Räkna outs efter flop och turn känns ganska meningslöst. Det enda intressanta är preflop oddset vid en all-in situation enligt min mening.

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Barcelona fick man vänta rätt länge när det blev all-in. Speciellt när det bara var 3-5 bord kvar. Kameramännen skulle på plats och speakern höll dealern och bordet tills det var dags. Sedan för att ge alla spänningen och rätt information till alla live-uppdaterare så öppnades korten i ganska sakta mak. Man måste ge alla chans att räkna outs i en all-in. Alla är inte lika snabba som du kanske ;)

 

Varför ska man räkna outs? Man står ju inte inför något beslut där sådan information används.

 

Man ser ju ganska snabbt vilken hand som är bäst efter varje gata. Enda gången där man kan ta det lite lugnt är väl rivern. Dock bara så det räcker till för att se vilka typer av kort som hjälper underdogen, men man behöver inte räkna dem.

 

Hur skall ni ha det nu?

Blixtflopp, Kazaaaaam turn och en slowriver? ;)

 

Snabbt rakt igen vill jag ha det. Kanske inte i så rasande fart att man inte hinner se korten. Räkna outs efter flop och turn känns ganska meningslöst. Det enda intressanta är preflop oddset vid en all-in situation enligt min mening.

MVH

 

Om vi skall tillgodo se alla här på forumet när det gäller hastigheten på dealerns uppläggning av community korten vid en all-in så kan vi skriva en doktorsavhandling på det.

 

Alla har olika åsikter, men spelarna som sitter vid bordet, TV4, Unibet och MTV Mastiff (produktionsbolaget) har bestämt att det skall vara så och då kan vi inte ändra på det, tyvärr. Men vi suger till oss alla förslag givetvis och efteranalyserar inför en ev. nästa säsong.

 

//Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som klagar en hel del här men själv tycker jag pokermiljonen är utmärkt. Visst det kommer inte i närheten av WPT spelmässigt, man lär sig inte något av att titta.

 

Men det finns ju vansinnigt många roliga och dråpliga situationer tack vare de amatörer som är med. Glömmer aldrig när Anton Körberg i förra årets final försöker snacka in en syn på sin all in med något i stil med "oj vad jobbigt det blev nu, usch va svårt, ALL IN!" skrattade så jag grät när proffsspelarna bara smilade lite mot honom och slängde in sina kort :lol:

Pokermiljonen ligger i ett helt annat fack än WPT och i det facket gör programmet ett utmärkt jobb.

 

Den enda kritik jag kan hålla med om är tempot som borde vara lite högre, detta för att man skulle vilja se fler händer, något som jag tror också "den breda massan" skulel ha nytta av eftersom det krävs en hel del händer innan man förstår spelets struktur.

 

Kul också att ansvariga i programmet läser och svarar i trådarna, tar åt sig kritik. Det ska ni ha creds för!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...