Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

Kan varna känsliga tittare att jag gör två tomtespel med JT och 79 men får hoppas att man slipper se dom två händerna.

 

 

"solglasögon eller inte? kanske" hmm vad är det för svar, jag sa ibland! =)

 

 

Hoppas att du gjorde som jag själv i första programmet...

Pokertomten/Mikael P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan varna känsliga tittare att jag gör två tomtespel med JT och 79 men får hoppas att man slipper se dom två händerna.

 

 

"solglasögon eller inte? kanske" hmm vad är det för svar, jag sa ibland! =)

 

 

Hoppas att du gjorde som jag själv i första programmet...

Pokertomten/Mikael P

 

 

Jo, din syn var väl lite märklig. Jag satt och tittade på dig när du spelade kvalet till ept också. Den synen du gjorde där var nog om möjligt ännu sjukare. Bra spelat annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående tiderna å dagarna?

vilken kanal visas det på?

 

å repriserna när går dom osv

 

hörde att pokermiljonen visas på tv4+ ?

isf borde det va repris på vanliga 4an?

 

tid å datum å kanal på repriser å icke repriser vore trevligt

Visst är Internet härligt? Man hittar det mesta där. Om man t ex undrar över sändningstider för ett visst program så kan man besöka kanalens hemsida och hitta svaret där. Fantastiskt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående tiderna å dagarna?

vilken kanal visas det på?

 

å repriserna när går dom osv

 

hörde att pokermiljonen visas på tv4+ ?

isf borde det va repris på vanliga 4an?

 

tid å datum å kanal på repriser å icke repriser vore trevligt

Visst är Internet härligt? Man hittar det mesta där. Om man t ex undrar över sändningstider för ett visst program så kan man besöka kanalens hemsida och hitta svaret där. Fantastiskt! ;)

 

Seriöst, sluta clowna dig, svara på hans fråga istället, svårt?

 

Söndag, TV4 Plus, 2300

Torsdag, Tv4, 2330

Lördag, TV400 2200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joacim G eller Pekka3, hur mycket tittare har det varit?

 

105 000 i TV4 i torsdags, 30 000 i Tv4+ i söndags. Allt enligt MMS.

 

(Nej, jag är inte Joachim eller Pekka men tar mig friheten att svara ändå eftersom uppgifterna finns att tillgå för alla på mms.se)

 

Tusen tack! :P

Är det bra eller inte så bra tittarsiffror?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

105 000 tittare låter väl hyfsat för att vara ett sånt nischat program med den sändningstiden..

 

Det är sjukt bra tittarsiffror! Anledningen att det sänds på dåliga tider är att pokerprogrammen är de som är kapabla att dra mest på sena tider, eftersom det är mycket unga som tittar, t.ex allsång på skansen skulle få typ 2% av sina nuvarande siffor om det sändes mitt i natten medans pokerprogrammen får nästan 100%.

 

Du kan inte hitta något program som drar mer än pokerprogram på den tiden,.,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte dagens avsnitt var rätt underhållande. Fast spelet håller ju inte så högklass med så mkt personer som aldrig verkat spelat poker (syftar väl mest på "kändisarna"), men det är väl iden med pokermiljonen.

 

Det värsta spelet måste varit spelet med A3 när brädan var AQJ10x.

 

Edit: Fast jag tyckte dagens "hur skulle du spela" var riktigt dålig. Känns inte som att det var så självklart att man skulle göra en bluffraise där (även om det är ett alternativ). Tjejen som var något av en callstation satt ju bakom dessutom.

 

Med dåligt menar inte spelet, men mer att det var ett dåligt exempel o använda till en sån där grejj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte dagens avsnitt var rätt underhållande. Fast spelet håller ju inte så högklass med så mkt personer som aldrig verkat spelat poker (syftar väl mest på "kändisarna"), men det är väl iden med pokermiljonen.

 

Det värsta spelet måste varit spelet med A3 när brädan var AQJ10x.

 

Edit: Fast jag tyckte dagens "hur skulle du spela" var riktigt dålig. Känns inte som att det var så självklart att man skulle göra en bluffraise där (även om det är ett alternativ). Tjejen som var något av en callstation satt ju bakom dessutom.

 

Med dåligt menar inte spelet, men mer att det var ett dåligt exempel o använda till en sån där grejj.

Vi menar inte att Jörgen gjorde en självklar sak där. Vi tog det exemplet för att visa på hur svårspelat det kan bli när man misslyckas med en raise pre-flop och inte har information över huvud taget om sina motståndares händer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte dagens avsnitt var rätt underhållande. Fast spelet håller ju inte så högklass med så mkt personer som aldrig verkat spelat poker (syftar väl mest på "kändisarna"), men det är väl iden med pokermiljonen.

 

Det värsta spelet måste varit spelet med A3 när brädan var AQJ10x.

 

Edit: Fast jag tyckte dagens "hur skulle du spela" var riktigt dålig. Känns inte som att det var så självklart att man skulle göra en bluffraise där (även om det är ett alternativ). Tjejen som var något av en callstation satt ju bakom dessutom.

 

Med dåligt menar inte spelet, men mer att det var ett dåligt exempel o använda till en sån där grejj.

 

Satt med som anhörig till Joggystyle, och tror att alla som var där live också fick intrycket av att Sassi faktiskt hade en väldigt tight tableimage.

Vad som får folk att se henne som callingstation förstår jag faktiskt inte om jag ska vara ärlig.

Callingstation blev hon inte förrän möjligen headsup där hon synade ner med A högt ett par ggr.

Där var det dock uppenbart att hon fått rådet att inte vara lika kräsen i handvalet som tidigare under kvällen.

 

Men i övrigt förstår jag din poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte dagens avsnitt var rätt underhållande. Fast spelet håller ju inte så högklass med så mkt personer som aldrig verkat spelat poker (syftar väl mest på "kändisarna"), men det är väl iden med pokermiljonen.

 

Det värsta spelet måste varit spelet med A3 när brädan var AQJ10x.

 

Edit: Fast jag tyckte dagens "hur skulle du spela" var riktigt dålig. Känns inte som att det var så självklart att man skulle göra en bluffraise där (även om det är ett alternativ). Tjejen som var något av en callstation satt ju bakom dessutom.

 

Med dåligt menar inte spelet, men mer att det var ett dåligt exempel o använda till en sån där grejj.

 

 

Satt med som anhörig till Joggystyle, och tror att alla som var där live också fick intrycket av att Sassi faktiskt hade en väldigt tight tableimage.

Vad som får folk att se henne som callingstation förstår jag faktiskt inte om jag ska vara ärlig.

Callingstation blev hon inte förrän möjligen headsup där hon synade ner med A högt ett par ggr.

Där var det dock uppenbart att hon fått rådet att inte vara lika kräsen i handvalet som tidigare under kvällen.

 

Men i övrigt förstår jag din poäng.

 

 

Möjligt att jag fick callingstation intrycket av o kolla på headsupen. Nu när du säger det så spelade hon nog rätt tajt i dom händerna dom visade i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte programmet var bra och underhållande. Klart att felsökare alltid kommer att hitta fel någonstans eftersom det aldrig finns bara ett rätt sätt att spela poker.

 

Spelmässigt häpnade man väl mest över den första inkvalades dåliga spel (han som åkte ut först) och Janne Schaffers oförmåga att se stegen (men den synden har jag själv gjort så många gånger att jag numera har en stort plakat ovanför datorn som säger KOLLA STEGE! :-) )

Sassi överraskade positivt och har nog förmåga att snabbt bli en bra pokerspelare.

 

Bra produktion: 4 :heart: av 5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det hackas väl mkt på Glimme. Tycker man får ta han för vad han är. Ganska halvkul typ och om han sedan inte har alla rätt kan i alla fall jag överse med. Alltid lätt att sitta och kollapå TV och vara expert. Visst kan tex Ken Lennard mer men med hans attityd mot Karl Möller borde inte han få kommentera mer, snacka om personpåhopp.

 

Skulle gärna hoppas på att finalprogrammen var lite längre. Lite svårt att få någon uppfattning om spelarna på denna timme. Synd att Mikael(proffset) åkte ut. Alla internet tomtar hade synat med AK där..kan inte folda A....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...