Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

Alex sa att han synade ceck-raisen istället för att gå all-in för att få Anders att trycka på rivern. Men sen när väl Anders gick allin så fick han för sig att Anders hade färgen och foldade. Han var inte så jättenöjd med sitt spel där efteråt.

 

Jag tyckte att Alex bar sig lite valpigt åt. Jag kan förstå på ett sätt att han var rädd för flushen men han borda försökt ta kommandot tidigare i den handen.

 

Men det här är ju det klassiska: Det är lätt att sitta på läktaren att tycka till, särskilt som man ser allas kort.

 

Det bevisar väl bara att poker är ett otroligt svårt spel och att även proffsen går vilse.

 

Alex stekte längre än programmet kunde visa... och vi satt i kontrollrummet och var helt säkra på syn. Först blev vi lite konfunderade över folden, men sedan sitter man som sagt på läktaren och har egna åsikter och då är det lite lättare.

 

Cederqvist hade lite oflyt kan man väl säga... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klart Anders är bäst :)

 

Förra året var det Ector som ju borde vunnit. I år fick resten av oss tomtar som hängt i hans källare vara med (Johan S, Mats R, Anders o jag). Johan fick iskalla kort o hade otur med timingen, men Anders representerade ligan väl :)

 

Håller med om att detta var det bästa heatet so far, jag kan dock utlova ett antal bra och hårda heat framöver!

 

Själv tyckte jag det roligaste var att Anders visning av bluffen fick Alex i sådan maskin att han sedan stoppade in 14* big blind med kung hög. Ett spel Alex sällan/aldrig gör annars...

 

Mvh,

Legato, moderator http://www.wsop.info/se .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till en mycket hedrande 17:e placering Joakim Geigert! :D

 

R E S P E K T !

 

Ja verkligen! Varför byter ni inte helt enelt roller i produktionen.

 

Tackar, men jag besitter kanske inte den grundläggande kunskapen till poker som Dan gör. Jag har mer rutin från TV och kan spela mera modernt än han och det ger kanske mera framgångar och en annan syn på spelet som de flesta av våra tittare delar. Dan har ett större renomé som expert och skall sitta där han sitter. I alla fall den här säsongen. Sen får vi se om någon av oss får vara kvar... ;)

 

Men min placering i Barcelona kanske kom lite oväntat för en del, det kan jag nog tillstå... Men jag spelade jävligt bra, tills Gus Hansen och Jean Bobli kom till mitt bord när det var 18 kvar.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt riktigt sorgligt att Joakim har betydligt bättre koll på poker än Glimne. Varit mycket snack bland oss, de mest meriterade svenska spelarna, att skriva någon form av protestlista mot Glimne. I mitt och många andras tycke gör han stor skada för pokern i Sverige. Det finns så många som skulle kunna axla hans mantel och göra ett bättre jobb... Dan har varit framgångsrik inom sitt yrke som spelutvecklare på bla Alga, men poker kan han helt enkelt inte :(

 

Mvh,

Legato, moderator http://www.wsop.info/se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermiljonen i alla ära, Jocke, men det finns inte mycket som slår "Glöm inte tandborsten"! Kommer ihåg hur dom skulle tända tomaten (som egentligen var ett coctailbär) osv osv... det var tider det! Självklart hoppas man på en ny säsong. :heart:

 

HA HA HA.

 

Vilken koll! Ja det var tider det. Helt sjukt. Kanske det mest bisarra jag varit med om i denna branschen.... Det säger kanske inte så mycket, men det var en resa kan jag lova.

 

Tända tomaten... har jag för mig var finalmomentet?! HA HA HA

 

Miami eller Malmberget.... osv.

 

Jag kan nog sätta planeten Jupiter på att det inte kommer tillbaka...

Kul att du kom ihåg!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt riktigt sorgligt att Joakim har betydligt bättre koll på poker än Glimne. Varit mycket snack bland oss, de mest meriterade svenska spelarna, att skriva någon form av protestlista mot Glimne. I mitt och många andras tycke gör han stor skada för pokern i Sverige. Det finns så många som skulle kunna axla hans mantel och göra ett bättre jobb... Dan har varit framgångsrik inom sitt yrke som spelutvecklare på bla Alga, men poker kan han helt enkelt inte :(

 

Mvh,

Legato, moderator http://www.wsop.info/se

 

Men har var ju grym som Tournament Manager/Dealer/Player/Coach till sin mystiska polare Claire vid grytan på Hotell Tallinnk sista natten... ;)

 

Där kom Alga takterna till sin rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt riktigt sorgligt att Joakim har betydligt bättre koll på poker än Glimne. Varit mycket snack bland oss, de mest meriterade svenska spelarna, att skriva någon form av protestlista mot Glimne. I mitt och många andras tycke gör han stor skada för pokern i Sverige. Det finns så många som skulle kunna axla hans mantel och göra ett bättre jobb... Dan har varit framgångsrik inom sitt yrke som spelutvecklare på bla Alga, men poker kan han helt enkelt inte :(

 

Mvh,

Legato, moderator http://www.wsop.info/se

 

Men har var ju grym som Tournament Manager/Dealer/Player/Coach till sin mystiska polare Claire vid grytan på Hotell Tallinnk sista natten... ;)

 

Där kom Alga takterna till sin rätt!

Hahahahahah!

Fan Jocke, du lyckas alltid hitta de bästa inläggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermiljonen i alla ära, Jocke, men det finns inte mycket som slår "Glöm inte tandborsten"! Kommer ihåg hur dom skulle tända tomaten (som egentligen var ett coctailbär) osv osv... det var tider det! Självklart hoppas man på en ny säsong. :heart:

 

HA HA HA.

 

Vilken koll! Ja det var tider det. Helt sjukt. Kanske det mest bisarra jag varit med om i denna branschen.... Det säger kanske inte så mycket, men det var en resa kan jag lova.

 

Tända tomaten... har jag för mig var finalmomentet?! HA HA HA

 

Miami eller Malmberget.... osv.

 

Jag kan nog sätta planeten Jupiter på att det inte kommer tillbaka...

Kul att du kom ihåg!!

 

Haha, jo nog var det bissart alltid. Kom att tänka på det för ett tag sedan när jag såg NileCity faktiskt. Henrik Schyffert står på en parkeringsplats och intervjuar en snubbe (robert gustavsson) som är ute o sladdar i PV'n o lyssnar på Sator. När han får syn på Schyffert utbrister han: "DE Ä JU DU! DE Ä JU DU SOM E HAN! GLÖM INTE TANDBORSTEN..!". Jag bör väl tillägga att jag trodde det var Schyffert som var programmledare för tandborsten, så killingänget är väl inte helt fel ute där.. :roll:

 

No offence.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim G; Haha, klockrent :)

 

Jag har läst tråden och vet att diskussionen redan varit uppe ordentligt. Jag håller inte med om försvarsargumenten för Glimne men har iaf läst dem...

 

Jag tröstar mig med att det nog finns en hel del folk som läser Aftonbladets pokerskola vilket gör livet för oss proffs än lättare ;)

 

Legato, moderator http://www.wsop.info/se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt riktigt sorgligt att Joakim har betydligt bättre koll på poker än Glimne. Varit mycket snack bland oss, de mest meriterade svenska spelarna, att skriva någon form av protestlista mot Glimne. I mitt och många andras tycke gör han stor skada för pokern i Sverige. Det finns så många som skulle kunna axla hans mantel och göra ett bättre jobb... Dan har varit framgångsrik inom sitt yrke som spelutvecklare på bla Alga, men poker kan han helt enkelt inte

 

Hårda ord. Blir bara nyfiken på hur ni, de välmeriterade proffsen, kan bry er så pass mycket över Glimne att ni funderar på att skriva en protestlista. Vad är det ni retar er på till den grad att ni vill skriva en protestlista? På vilket sätt gör Glimne stor skada för pokern i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bra att Joakim G får lite kött på benen när det gäller poker, produktionen var väl menad att Glimne skulle stå för expertkommentarerna och Giegert för resten av snacket. Före andra säsongen ville jag gärna se ett pokerproffs, typ ken lenaard eller någon annan tjatig person som sitter och kommenterar händerna och ger spontana tankar om vad som pågår, medans glimne sitter och berätta historier om händer och annat kul man kan få reda på om pokerns historia.

*andas*

Men om nu Geigert lyckas få till ett bra pokersinne ser jag ingen anledning att byta ut dig. Så om det blir en tredje säsong med liknande produktion, tycker jag inte du ska vara rädd att själv ta ställning om det olika händerna! Bara inte Glimne slutar berätta om vilda västern.

 

Förresten, hade det inte varit roligare om ni har varit klädda som cowboys i finalomgången? Kanske skjuta lite med knallpulver-revolvrar?

 

 

/ Petter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bra att Joakim G får lite kött på benen när det gäller poker, produktionen var väl menad att Glimne skulle stå för expertkommentarerna och Giegert för resten av snacket. Före andra säsongen ville jag gärna se ett pokerproffs, typ ken lenaard eller någon annan tjatig person som sitter och kommenterar händerna och ger spontana tankar om vad som pågår, medans glimne sitter och berätta historier om händer och annat kul man kan få reda på om pokerns historia.

*andas*

Men om nu Geigert lyckas få till ett bra pokersinne ser jag ingen anledning att byta ut dig. Så om det blir en tredje säsong med liknande produktion, tycker jag inte du ska vara rädd att själv ta ställning om det olika händerna! Bara inte Glimne slutar berätta om vilda västern.

 

Förresten, hade det inte varit roligare om ni har varit klädda som cowboys i finalomgången? Kanske skjuta lite med knallpulver-revolvrar?

 

 

/ Petter

 

Jag tackar för ditt förtroende, men kött på benen har jag tillräckligt ändå. Det har jag bevisat och det kan ingen ta ifrån mig. När programmet började var man ifrågasatt över sin kunskap av alla som ansåg sig bemästra detta ädla spel till fullo.

 

Jag har spelat Holdém i 5 år och dessutom placerat mig ITM på EPT. Jag har mao mina skjortor rena. Nu är det upp till alla er "nicks" på forumet att göra detsamma. Kvalificerade resultat berättigar att ge konstruktiv kritik eller gärna en ryggdunk istället.

 

Glimne är en fantastisk människa med stort hjärta. Som tur är läser han inte sådana här forum för förolämpningarna har haglat som den värsta monsunen och han hade nog blivit väldigt ledsen med tanke på vad han ändå har bidragit för att pokern har fått sin boom de senaste åren...

 

Hans roll i programmet ger en annan dimension som Unibet önskar. Att nå ut till nya spelare och ge dom en mindre avskräckande bild av det som väntas skall om man börjar lira. Inte att lära alla internet-experter något för dom kan ju allt redan. ;)

 

Pokermiljonen slutar på juldagen men det kommer att bli fler, med eller utan mig eller Dan. Men det är inte ni som bestämmer det (som tur är, kanske :? ) utan Unibet och TV4. Vi får väl se hur det blir....

 

Tack igen!

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har spelat Holdém i 5 år och dessutom placerat mig ITM på EPT. Jag har mao mina skjortor rena. Nu är det upp till alla er "nicks" på forumet att göra detsamma. Kvalificerade resultat berättigar att ge konstruktiv kritik eller gärna en ryggdunk istället.

 

Aha.. men då håller ju fortfarnade mina argument iallafall!

Pokermiljonen slutar på juldagen men det kommer att bli fler, med eller utan mig eller Dan. Men det är inte ni som bestämmer det (som tur är, kanske :? ) utan Unibet och TV4. Vi får väl se hur det blir....

 

 

Då kanske jultomtar hade varit mer passade. Eller ett gästuppträdande med Arne Weise. Smart att ha det på juldagen iallafall, alltid mycket tvtittade runt julen. Iallafall för min del!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvalificerade resultat berättigar att ge konstruktiv kritik eller gärna en ryggdunk istället.

Detta är min första postning i denna tråden. Jag har inga kvalificerade resultat men tänker ta mig friheten att kommentera ändå OM det är ok?

 

Förstår att du tycker de va mycket skitsnack och klagande i denna tråd, det tyckte jag med. Det kan ju vara irriterande men ni vill ju uppenbarligen ha kritik eftersom ni själva är aktiva här. Gör man detta genom ett forum måste man räkna med att få en eller flera käftsmällar pga annonymitet. Tycker att det är lite onödigt att först "dunka sig själv i ryggen" för att ha placerat sig i turneringar (Karl Möller har ochkså placerat sig), sen klaga på att folk klagar på programmet. Menar du att vanliga människor inte kan uttala sig eftersom de inte blivit sponsrade (antar jag) till en EPT turnering och kommit ITM?

 

Jag tar naturligtvis avstånd från alla personliga påhopp på dan och dig som postats tidigare i tråden, sånt är bara onödigt.

 

Ber om ursäkt om jag missförstått vad du menade och jag vill ärligt grattulera dig till din EPT placering, det ger förtroende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimne är en trevlig människa o säkert en med stort hjärta.

Men undrar ibland hur han tänker när det gäller pokern

tro mig det gör även majoriteten av alla nybörjare, till o med

tex Alexandra Zazzi som spelat 3ggr typ va tiltad på honom.

 

Hoppas du ej tar åt dig för all negativ kritik som haglar över din kollega

inse fakta o tänk positivt för du gör ett mkt bra jobb......PEACE :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det upp till alla er "nicks" på forumet att göra detsamma. Kvalificerade resultat berättigar att ge konstruktiv kritik eller gärna en ryggdunk istället.

Du menar väl inte att ett turneringsresultat bör påverka ens bedömning om ens persons förmåga särskilt mycket åt något håll? En eller ett par sådana datapunkter är ju nästan helt irrelevanta.

 

Om jag skulle bedöma din förmåga skulle jag i stort sett ignorera ditt turneringsresultat (utgår från att du inte grindat ihop inköpet, då får du cred för cashgameresultat) och lagt i stort sett allt på saker du sagt och mängd erfarenhet.

 

Var går gränsen för kvalificerade resultat förresten?

 

Glimne är en fantastisk människa med stort hjärta. Som tur är läser han inte sådana här forum för förolämpningarna har haglat som den värsta monsunen och han hade nog blivit väldigt ledsen med tanke på vad han ändå har bidragit för att pokern har fått sin boom de senaste åren...

Glimne må vara en fin människa, men hans effekt på pokerboomen bör vara negligerbar. PB:n bör ju rimligen bero nästan enbart på tillgången till bra spel på nätet, något som vi till 99%* har jänkare att tacka för.

 

"Köp pokerhandboken -> spela poker" är ett otroligt scenario (man köper inte sånt material om man inte redan är intresserad) medan "spela poker -> köp pokerhandboken" bör vara väldigt vanligt bland folk som köpt pokerhandboken.

 

 

Hans roll i programmet ger en annan dimension som Unibet önskar.

Glöm inte att han också upprör väldigt många besserwissrar här i landet, vilket garanterat ökar engagemanget i programmet. Skulle tro att ni tjänat på det.

 

* Ja, eller passande hög siffra. Poängen var att det var de som startade pokersiterna och satte stjärtar vid borden så det gick att hitta motspelare. Lägg till Rounders och WPT så finns det inte mycket utrymme för Glimne att ha effekt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...