Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

Sist en liten fråga. Om nu det första avsnittet bjöd på stundtals riktigt dålig poker och ni säger att det blir bättre. Varför la man då inte ett bättre avsnitt först.

 

Programmets publik är ju inte i första hand pokerspelare, utan Svenne Trähatt som inte fattar vad som är bra poker och inte. Hade jag valt ut vilket avsnitt som skulle komma först hade jag tagit det med störst underhållningsvärde, inte det med bäst poker. Det är tyvärr så man gör TV. Sen om det va så i det här fallet har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Christer Hansson från Luleå sa ju själv att han inte är något proffs. Han har ett riktigt jobb osv, spelar inte poker lika mycket som proffsen. Ödmjuk man må jag säga då väldigt många spelare som är sämre än honom påstår att de är proffs.

 

Absolut, det är en trevlig och snäll kille... Men han va väl trots allt med i programmet under kategorin proffs? Jag kan ha fel där, jag såg inte hela programmet. Oavsett vilket så spelade han QQ katastrofalt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist en liten fråga. Om nu det första avsnittet bjöd på stundtals riktigt dålig poker och ni säger att det blir bättre. Varför la man då inte ett bättre avsnitt först. Rent dramaturgiskt vore det väl bättre att lägga ett av de bättre avsnitten först för att locka tittare så att de kommer tillbaka. Eller blir det liknande spel i hela grundomgången?
Ja, du. Självklart behöver vi inte sända programmen i samma ordning som de spelats in men det fanns en tanke med ordningen redan på plats. Om jag hade all tid i världen och 30 redigerare som kunde klippa programmen parallellt så skulle jag självklart sitta och välja ordning efter att sett det färdiga resultatet i varje avsnitt. Men det funkar tyvärr inte så. Vi har ett extremt tajt schema.

Sen är det så att TV4 har sista ordet vad det gäller sändningsordning och för dem är det viktigare med "affischnamn" än hur bra spel det är i programmet.

 

Som ni själva har konstaterat så kommer det så klart att bli bättre spel i semifinalerna och finalen och är det så att ni inte står ut med det dåliga spelet i grundomgångarna så får ni väl vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist en liten fråga. Om nu det första avsnittet bjöd på stundtals riktigt dålig poker och ni säger att det blir bättre. Varför la man då inte ett bättre avsnitt först. Rent dramaturgiskt vore det väl bättre att lägga ett av de bättre avsnitten först för att locka tittare så att de kommer tillbaka. Eller blir det liknande spel i hela grundomgången?
Ja, du. Självklart behöver vi inte sända programmen i samma ordning som de spelats in men det fanns en tanke med ordningen redan på plats. Om jag hade all tid i världen och 30 redigerare som kunde klippa programmen parallellt så skulle jag självklart sitta och välja ordning efter att sett det färdiga resultatet i varje avsnitt. Men det funkar tyvärr inte så. Vi har ett extremt tajt schema.

Sen är det så att TV4 har sista ordet vad det gäller sändningsordning och för dem är det viktigare med "affischnamn" än hur bra spel det är i programmet.

 

Som ni själva har konstaterat så kommer det så klart att bli bättre spel i semifinalerna och finalen och är det så att ni inte står ut med det dåliga spelet i grundomgångarna så får ni väl vänta.

 

Ok. Tack för svaret. Som sagt kul att ni läser och svarar. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket av kritiken handlar om Glimnes brist på analys, men jag börjar undra om den bristen inte kommer sig av idén att dramatisera spänningsmomenten.

 

När en stor pott står på spel, nån kanske riskerar att bli utslagen, så dämpas hela tempot i programmet. Kommentatorerna viskar (om de nu säger något alls), spänningsmusik ersätter och dealern tar en halv evighet på sig att visa riverkortet.

 

Jag tycker det är fel att dramatisera spänningsmomenten. Tv-poker är, för mig i alla fall, inte i första hand spännande. Den är i sina bästa stunder intressant! Och jag ser hellre tv-poker där man bygger programmet på att det är ett speltekniskt och psykologiskt intressant spel, än program där man likt tv-golf istället hämtar andan då Sörenstam ska försöka sänka en långputt (sällan jag ser tv-golf, Zachrisson kanske inte gör så).

 

Om programidén istället är att visa pokern som intressant (psykologiskt, speltekniskt, etc), så behövs mer kontinuerlig analys, bakgrund och förklaring, eftersom vi som tittare endast får se en bråkdel av givarna.

 

Jag tror alltså inte det är Glimnes fel att han inte analyserar mer, utan snarare att han faktiskt försöker anpassa sig efter programidén. Kan det stämma?

 

Men jag säger inte att programmet är dåligt: om det görs tittarundersökningar som visar att programidén uppskattas så är det inte ett dåligt program. Bara det att just jag (och några till) inte gillar det. Jag tror dock att för de flesta tittare som själva spelar poker frekvent, så är det just att titta på poker som ett intressant spel man är ute efter.

 

Men eftersom all tv som innehåller poker är 100* roligare än det mesta andra i tablåerna, så kommer jag så klart att fortsätta titta. :)

 

 

Du börjar smälta sakteliga ... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt seeeeeegt... om två spelare var all in kunde jag zappa över till en annan kanal och titta på den i 2 minuter för att sedan hinna tillbaka till när dealern vänder upp river.

 

Man måste se det positiva i detta fallet.

Du hinner kanske göra något annat viktigt under tiden... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt seeeeeegt... om två spelare var all in kunde jag zappa över till en annan kanal och titta på den i 2 minuter för att sedan hinna tillbaka till när dealern vänder upp river.

 

Man måste se det positiva i detta fallet.

Du hinner kanske göra något annat viktigt under tiden... ;)

 

Hehe... Även om jag haft lite problem tidigare då jag sett dig i rutan JG så gillar jag din stil här :D När går reprisen? Om den nu inte redan har gått...

 

Och av vad jag förstår så var Brolin med i programmet så då kan jag ju lika gärna dra en Brolin-anekdot. Var på Liseberg öfr länge sen. En polare får syn på en person som liknar Brolin i folkhavet och utbrister "Det där ser ut som Tomas Brolin... Fast tjockare!"... Personen vänder sig om och blänger surt... Brolin...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste se det positiva i detta fallet.

Du hinner kanske göra något annat viktigt under tiden... ;)

 

Jag måste få säga att du skötte dig jättebra i första programmet. Bra jobbat!

 

Glimne var väl lite lättare att ha överseende med nu än tidigare då allt verkar lite bättre genomtänkt men all coachning i världen skulle inte kunna göra honom lämpad för att kommentera poker i tv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att så många har sett programmet och kan ha så fantastiskt roliga åsikter.

Jag var faktiskt på plats vid bordet i fem och en halv timme...vad som hände då har dom flesta av er ingen koll på.

Att jag snabbt hamnade på Krister Hanssons Tomtelista var kanonkul, har aldrig legat på någon lista tidigare.

Ja, jag är en amatör med tio veckors pokererfarenhet...min enda möjlighet att gå vidare var att spela som en tomte med skillnaden att jag visste exakt vad jag gjorde...och jag tog ju mig vidare!

Att spela efter statistik och pottodds med proffs är fullständigt meningslöst med min bristfälliga erfarenhet...jag var tvungen att spela teater för att ta mig vidare, och är själv ganska nöjd med resultatet.

 

Pokertomten

Mikael Peterson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt seeeeeegt... om två spelare var all in kunde jag zappa över till en annan kanal och titta på den i 2 minuter för att sedan hinna tillbaka till när dealern vänder upp river.

 

Man måste se det positiva i detta fallet.

Du hinner kanske göra något annat viktigt under tiden... ;)

 

Hehe... Även om jag haft lite problem tidigare då jag sett dig i rutan JG så gillar jag din stil här :D När går reprisen? Om den nu inte redan har gått...

 

Och av vad jag förstår så var Brolin med i programmet så då kan jag ju lika gärna dra en Brolin-anekdot. Var på Liseberg öfr länge sen. En polare får syn på en person som liknar Brolin i folkhavet och utbrister "Det där ser ut som Tomas Brolin... Fast tjockare!"... Personen vänder sig om och blänger surt... Brolin...

 

/TF

 

Kan inte varit kul för Brollan.

 

Reprisen går på TV4 kl 23.30 och sedan på TV400 några hundra ggr, men den kanalen har jag noll koll på :oops:

 

Du kan fortfarande blunda i början, under pokerskolan och i slutet. ;)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att så många har sett programmet och kan ha så fantastiskt roliga åsikter.

Jag var faktiskt på plats vid bordet i fem och en halv timme...vad som hände då har dom flesta av er ingen koll på.

Att jag snabbt hamnade på Krister Hanssons Tomtelista var kanonkul, har aldrig legat på någon lista tidigare.

Ja, jag är en amatör med tio veckors pokererfarenhet...min enda möjlighet att gå vidare var att spela som en tomte med skillnaden att jag visste exakt vad jag gjorde...och jag tog ju mig vidare!

Att spela efter statistik och pottodds med proffs är fullständigt meningslöst med min bristfälliga erfarenhet...jag var tvungen att spela teater för att ta mig vidare, och är själv ganska nöjd med resultatet.

 

Pokertomten

Mikael Peterson

 

Tjena Mikael.

 

Du får mycket skit för din A9 syn här. Men vad tittarna inte vet och inte fick se var att du faktiskt spelade upp dig längre fram och nu är du vidare och det kan ju ingen ändra på. För att ha spelat så kort tid så funkade det bra till slut trots att du var nervös i början. Då är det tyvärr lätt att göra felbeslut.

 

Träna hårt nu så ses vi i Tallin

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...