Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alla program går att se på tv4.se/bredband. Ljudet på min dator funkar inte för tillfället, men programmet var klart mer sevärt när man slapp bli titlad av glimnes kommentarer!

 

Annars kan du använda mute-knappen på Tv'n. Ett annat tips är att dra ner ljusstyrkan på bilden så att du inte ser något, då blir programmet maximalt njutbart. Alternativt stänger du av TVn helt och går och lägger dig och fantiserar ihop hela programmet efter bästa förmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som reagerade på Dan Glimnes kommentar när Bollen hade pocket-tior och fångade triss. Bollen måste ju ha överbetat potten för att det skulle se ut som hans vanliga aggrospel och hoppas att Peter skulle slagit om med en ev. dam eller vad som nu fanns på bordet.

 

"Han ville nog inte släppa in Peter i potten"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som reagerade på Dan Glimnes kommentar när Bollen hade pocket-tior och fångade triss. Bollen måste ju ha överbetat potten för att det skulle se ut som hans vanliga aggrospel och hoppas att Peter skulle slagit om med en ev. dam eller vad som nu fanns på bordet.

 

"Han ville nog inte släppa in Peter i potten"

 

Dåligt spel iofs,men det var ett flushdrag ute.

Stämmer inte Glimnes kommentar med verkligheten då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, kanske var ett flushdrag ute. Men har för mig att Bollen var shortstack och i det läget lär han inte bara ha velat plocka upp potten. Jag skulle inte ha bettat så hårt, men kan va en bra taktik för att få omslag emot sig i tron att han sitter på AK eller dylikt.

 

Som shortstack och med bara en vinnare vid bordet så kan man inte gå och se monster hos motståndarna hela tiden, utan en triss i det läget gäller det snarare att få betalt för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som reagerade på Dan Glimnes kommentar när Bollen hade pocket-tior och fångade triss. Bollen måste ju ha överbetat potten för att det skulle se ut som hans vanliga aggrospel och hoppas att Peter skulle slagit om med en ev. dam eller vad som nu fanns på bordet.

 

"Han ville nog inte släppa in Peter i potten"

 

Tycker det var rätt att beta. Om han alltid betar ut så ska han inte checka bara för han prickar floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som reagerade på Dan Glimnes kommentar när Bollen hade pocket-tior och fångade triss. Bollen måste ju ha överbetat potten för att det skulle se ut som hans vanliga aggrospel och hoppas att Peter skulle slagit om med en ev. dam eller vad som nu fanns på bordet.

 

"Han ville nog inte släppa in Peter i potten"

 

Tycker det var rätt att beta. Om han alltid betar ut så ska han inte checka bara för han prickar floppen.

 

Tänkte samma sak. Spec noga med tanke på att han hade posistion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte meningen att bara miniraisa med J :heart: T :heart: , jag missade att blindsen hade höjts.

 

Du behöver inte försvara dig, du gick ju för fan vidare! ;)

 

Tyckte dock lite synd om Cederqvist som två gånger var stor favorit men blev utdragen, men det är ju sådan pokern är. Jag skulle ha spelat likadant med damerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Pär hade det tungt :)

 

QQ mot KK är väl inte så mycket att säga om, förutom att det var skumt av Cederqvist att beta 2000 med överpar i en pott på ca 11000.

 

Jäklar vad Anders träffade tungt hela tiden då. Mistänkte att jag blev bortbluffad i någon av de potterna, men det blev jag visst inte. Jag tyckte det var ett bra avsnitt, men jag är kanske lite partisk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäklar vad Anders träffade tungt hela tiden då. Mistänkte att jag blev bortbluffad i någon av de potterna, men det blev jag visst inte. Jag tyckte det var ett bra avsnitt, men jag är kanske lite partisk :)

 

Du är visserligen partisk, men jag håller med dig. Av det man inte klippt bort var detta det klart bästa avsnittet i mina ögon.

Inte alls lika tätt mellan tomtespelen som tidigare avsnitt!

 

Anders spelade ju perfekt, men han hade ju som du sa en hel massa tur jämfört med tex. Stevic och Cederqvist!

 

Däremot, inte för att klaga. Men Anders är väl knappast en kille för showbusiness? Tråkigare tv-profil får man nog leta efter.

Visserligen ett sjujävla pokerfejs men.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot, inte för att klaga. Men Anders är väl knappast en kille för showbusiness? Tråkigare tv-profil får man nog leta efter. Visserligen ett sjujävla pokerfejs men.. :P

 

Anders är sjukligt trött jämt. Jag har träffat honom säkert 50 gånger och han ser ut som om han är halvt i dvala varje gång. :) Missade tyvärr söndagens avsnitt, så jag får kolla på torsdag. Av reaktionerna att döma spelade han iaf lika stabilt som vanligt. Heja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det bästa avsnittet än så länge.

Jag gillar att se Anders Henriksson spela, han är lite av en favorit hos mej.

Man vet aldrig vad han menar med sina checkraise, check-syn och raise. Han är svår...

kundvagnen spelade ändån bra mot honom.

 

Varenda gång jag har sett Stevic spela så går han alltid all-in med A J, K Q och allt annat. Och sedan har han alltid en väldans tur också!

 

 

Längtar efter Ken - Erik mötet... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen generellt riktigt av Baren-Alex att lägga trissen?

Jag skulle aldrig ha gjort det.....å andra sidan har jag vunnit 0 tourneys emedan Stevic vunnit X antal.

Synd om PC.Inte nog med 1-4 torsk mot Falkenberg,lose även med AA emot 10-6 och kK emot QQ.

Chrunak hade några riktigt vilda ideer om hur man skall spela.Kul att se Stevics fold.Där var det ingen read!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alex sa att han synade ceck-raisen istället för att gå all-in för att få Anders att trycka på rivern. Men sen när väl Anders gick allin så fick han för sig att Anders hade färgen och foldade. Han var inte så jättenöjd med sitt spel där efteråt.

 

Jag tyckte att Alex bar sig lite valpigt åt. Jag kan förstå på ett sätt att han var rädd för flushen men han borda försökt ta kommandot tidigare i den handen.

 

Men det här är ju det klassiska: Det är lätt att sitta på läktaren att tycka till, särskilt som man ser allas kort.

 

Det bevisar väl bara att poker är ett otroligt svårt spel och att även proffsen går vilse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...