Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Största problemet med pokermiljonen är att man tar in en massa kändisar i programmet som spelar dålig poker. Det man vill se är bra poker, inte dålig.

Blindstruktruren och storleken på stackarna är gör ju också att det blir extremt mycket all-in poker där bögrötan oftast avgör, inte skickligheten.

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största problemet med pokermiljonen är att man tar in en massa kändisar i programmet som spelar dålig poker. Det man vill se är bra poker, inte dålig.

Blindstruktruren och storleken på stackarna är gör ju också att det blir extremt mycket all-in poker där bögrötan oftast avgör, inte skickligheten.

MVH

 

problemet är att du knappast tillhör den största målgruppen för programmet. De som vill se bra poker laddar hem wpt eller kollar på primas 50/100-bord. Majoriteten nöjer sig med Celebrity poker showdown och pokermiljonen.

 

Det är ju ganska uppenbart vilka pokermiljonens förebilder är sedan de tagit med sin "hur skulle du ha spelat"-del..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Har inte förstått än att poker är SPORT!!

 

Klart det är sport...lika mycket tur som i fotboll...jämför bara med Zlatans mål...10% chans att den skulle gå in...han träffa nöten på rivern och gjorde mål....sammas sak......

 

(lite ironisk..men vad sjutton de har ju hästar som travar med på sporten och gång!!! så varför inte poker...)

 

 

 

 

 

 

_______________________________________________________________

Nu är jag jävligt bra på poker, bara turen som saknas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största problemet med pokermiljonen är att man tar in en massa kändisar i programmet som spelar dålig poker. Det man vill se är bra poker, inte dålig.

Blindstruktruren och storleken på stackarna är gör ju också att det blir extremt mycket all-in poker där bögrötan oftast avgör, inte skickligheten.

MVH

 

Detta är inget problem utan ett koncept framtaget av TV4 och Unibet. Det innebär att idén med att ha "kändisar" är att det drar en viss publik, "kvalspelarna" skall dra de vanliga spelarna där ute i landet och proffsen en annan del.

 

Allt är framtaget för att nå den breda publiken. Ju smalare man går desto mindre, men intensivare publik får man och det är något som man INTE gör i detta fallet.

 

Kanal 5:s Poker däremot som är (var) en helt vanlig turnering med enbart erfarna spelare (Karl Möller undantaget säger kanske en del :D ) som skulle spelas ändå aven om inte den hade varit TV-sänd får en mer Poker inriktad publik.

 

Blindstrukturen tror jag ngn har gått igenom tidigare i denna tråd men tål att upprepas. Anledningen är enkel. Eftersom man spelar in två program om dagen så krävs det att man tar fram en tightare struktur än normalt pga att tidsscheman skall kunna hållas. I stället för normalt 6-7 timmar så kortas spelet ner till 4-5 istället. Ingen av spelarna har klagat hitills och det ser vi som ett kvitto på att vi har gjort rätt denna gången.

 

Hoppas att du förstår våran situation i bägge fallen och respekterar detta.

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spoiler: Läs inte nedan om du inte sett gårdagens avsnitt på TV4+.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tråkigt avsnitt. Här har de släpat Johan Storåkers ända till Estland och så är det enda man får se av killen en All-in med AK mot AA. Jag hade sett fram mot att få se Johan i aktion men det blev inte mycket med det. Micke krossade rätt bra och slängde in 10 k i varje höjning då han själv satt med 100 k och de andra med mindre än 10 k vardera... :)

 

* Test med vit vext :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt avsnitt. Här har de släpat Johan Storåkers ända till Estland och så är det enda man får se av killen en All-in med AK mot AA. Jag hade sett fram mot att få se Johan i aktion men det blev inte mycket med det. Micke krossade rätt bra och slängde in 10 k i varje höjning då han själv satt med 100 k och de andra med mindre än 10 k vardera... :)Tycker själv att det känns tråkigt att vi inte kunde ha med mer av Johans spel då han är en mycket duktig pokerspelare men nu var det så att han var först ut. Ibland blir det så och för att vi ska få rätt balans i programmet med givar från alla olika stadium i spelet var vi tvugna att göra så den här gången. Och om du frågar Johan själv så tror inte jag att han kände sig ditsläpad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är väl hela säsongen inspelad redan (eller?), men skulle man inte kunna speeda på dealersen lite? De är ju så olidligt sega med att lägga upp turn och river..ok att det ska vara lite spänning, men detta är ju bara för mycket med tanke på hur kort programmet är...bara en tanke..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det har han ju bara sig själv att skylla. När Mattias Eriksson (Andersson?) reraisar till 10 000 så står det ju ganska klart att han sitter med JJ-AA (Troligtvis QQ-AA) eller som sämst AK. Det var ju en chansning han tog där det bästa han kan hoppas på är ett 44-56 läge. I andra avsnitt har vi sett Betner (Förvisso var det 89s i det läget, så det blir inte rätt alla gånger.) och en annan kille slänga iväg AK resp KK mot liknande höjningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är framtaget för att nå den breda publiken. Ju smalare man går desto mindre, men intensivare publik får man och det är något som man INTE gör i detta fallet.

 

 

Jag förstår konceptet, men det säger emot sig själv då man lägger programmet runt midnatt, då Svensson som ska upp till jobbet ligger och sover. Så de som stannar uppe för att titta blir ändå i slutändan vi som är pokerintresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är framtaget för att nå den breda publiken. Ju smalare man går desto mindre, men intensivare publik får man och det är något som man INTE gör i detta fallet.

 

 

Jag förstår konceptet, men det säger emot sig själv då man lägger programmet runt midnatt, då Svensson som ska upp till jobbet ligger och sover. Så de som stannar uppe för att titta blir ändå i slutändan vi som är pokerintresserade.

 

När programmet skall gå är till slut upp till TV4 att bestämma, men jag förstår vad du menar. Det är ett problem fortfarande att få kanalerna att lägga poker på prime-time. Men jag tror att det är en snar tidsfråga...

 

Med tanke på TV4 och Unibets grundtanke med programmet och till vilka det skall nå ut till så borde det gå tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg på pokermiljonen i söndags och jag måste säga att segare program får man leta efter, jag är rädd att det inte attraherar några nya spelare till pokern.

 

Det är säkerligen otroligt svårt att göra ett bra pokerprogram på den begränsade tid som ni har till ert förfogande. 12-15 givar säger inte så mycket om poker. Men det stora problemet är nog att det är på tok för dålig "action" i programmet.

 

Vi kan ju ta exemplet i första programmet när han som vann hade spelat som en tomte hela tiden och sen så helt plötsligt så var han i chiplead, då måste ni ha missat ett par nyckelhänder, eller om han stal en massa blinds osv så får ni visa någon sådan hand emellanåt och ta bort delar av processen som händer i handen istället.

 

Hoppas såklart ändå att det attraherar tittare så att det går att lägga ner mer pengar och mer sändningstid i framtida produktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg på pokermiljonen i söndags och jag måste säga att segare program får man leta efter, jag är rädd att det inte attraherar några nya spelare till pokern.

 

Det är säkerligen otroligt svårt att göra ett bra pokerprogram på den begränsade tid som ni har till ert förfogande. 12-15 givar säger inte så mycket om poker. Men det stora problemet är nog att det är på tok för dålig "action" i programmet.

 

Vi kan ju ta exemplet i första programmet när han som vann hade spelat som en tomte hela tiden och sen så helt plötsligt så var han i chiplead, då måste ni ha missat ett par nyckelhänder, eller om han stal en massa blinds osv så får ni visa någon sådan hand emellanåt och ta bort delar av processen som händer i handen istället.

 

Hoppas såklart ändå att det attraherar tittare så att det går att lägga ner mer pengar och mer sändningstid i framtida produktioner.

 

Jag håller med dig i sak men jag vill minnas att man fick se att han vann två All-in och därmed lyckades dubbla upp två ggr....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg på pokermiljonen i söndags och jag måste säga att segare program får man leta efter, jag är rädd att det inte attraherar några nya spelare till pokern.

 

Det är säkerligen otroligt svårt att göra ett bra pokerprogram på den begränsade tid som ni har till ert förfogande. 12-15 givar säger inte så mycket om poker. Men det stora problemet är nog att det är på tok för dålig "action" i programmet.

 

Vi kan ju ta exemplet i första programmet när han som vann hade spelat som en tomte hela tiden och sen så helt plötsligt så var han i chiplead, då måste ni ha missat ett par nyckelhänder, eller om han stal en massa blinds osv så får ni visa någon sådan hand emellanåt och ta bort delar av processen som händer i handen istället.

 

Hoppas såklart ändå att det attraherar tittare så att det går att lägga ner mer pengar och mer sändningstid i framtida produktioner.

Vilka händer vi ska visa i programmet är ett problem vi brottas med varje gång vi sitter i redigeringen. Om du läser bakåt i tråden så kommer du se att jag har försökt svara på just detta vid ett flertal tillfällen. Hur vi än gör så kommer aldrig alla att vara nöjda och det är bara för mig och mina medarbetare att hacka i oss. Jag tackar dock för all ris och ros vi får här på forumet och hoppas att ni fortsätter att titta på Pokermiljonen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skulle det ju antagligen förändra programupplägget lite väl mycket, men skulle ni inte kunna kort referera vad det är som skett i händerna som inte visas?

 

Exempelvis: "Nu har Betner vunnit många potter utan att behöva visa korten och Karlson verkar börja bli irriterad."

 

Precis det gjorde väl Joakim vid ett par tillfällen i förra avsnittet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största problemet med pokermiljonen är att man tar in en massa kändisar i programmet som spelar dålig poker. Det man vill se är bra poker, inte dålig.

Blindstruktruren och storleken på stackarna är gör ju också att det blir extremt mycket all-in poker där bögrötan oftast avgör, inte skickligheten.

MVH

 

Detta är inget problem utan ett koncept framtaget av TV4 och Unibet. Det innebär att idén med att ha "kändisar" är att det drar en viss publik, "kvalspelarna" skall dra de vanliga spelarna där ute i landet och proffsen en annan del.

 

Allt är framtaget för att nå den breda publiken. Ju smalare man går desto mindre, men intensivare publik får man och det är något som man INTE gör i detta fallet.

 

Joakim

 

Jag köper inte konceptet med kändisar riktigt. För mig låter det väldigt konstigt att en vanlig Svensson skulle sätta sig och titta på ett pokerprogram bara för att Janne Schaffer och Jan Emanuel Johansson är med.

 

För att kändisarna ska kunna locka icke-pokerspelare så ska de vara underhållande, typ sitta och skämta som de gör på Celebrity Poker Showdown. På pokermiljonen sitter de helt tysta.

 

Jag tror att ett program med skickliga spelare kan locka mer Svenssons än pokermiljonen. Det man måste göra är att få dessa personer faschinerade av spelet, samt få dem att förstå vilken kunskap som krävs. För att lyckas med detta måste man ha en kommentator som hela tiden förklarar koncept och strategi så att alla kan förstå. För att ge det en extra krydda som kan locka icke-pokerkunniga så ska man välja pokerspelare som är utåtriktade och snackar mycket.

 

Jag tror inte pokermiljonen på något sätt får icke-pokerkunniga personer intresserade av poker. För en okunnig framstår poker som något liknande lotto och jag skulle förstå om de inte är intresserade av att se ett annat pokerprogram efter att ha sett detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...