Folke Rosvall Postad Söndag kl 09:43 Rapport Postad Söndag kl 09:43 Ok, nu kom det ett svar. Tack Markus! Jag återkommer när jag har något att säga. Citera
Folke Rosvall Postad Tisdag kl 10:00 Rapport Postad Tisdag kl 10:00 Jag skrev i ett tidigare inlägg att nästa VM spelas i Spanien, Portugal och Marocko. Det har framkommit att man dessutom kommer att spela i Uruguay, Argentina och Paraguay för att fira att VM 1930 (hundra år tidigare) spelades i Uruguay. Citera
Folke Rosvall Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan Jag har blivit förbryllad över utdelningen på dom olika vinstgrupperna. Det stämmer så att säga inte med den ursprungliga fördelningen 35 - 15 - 15 -35. När jag letade på ATG hittade jag så småningom följande: "Förändringar på V85® Publicerad: 2026-06-29 11:04 Ingen jackpot på 5 rätt, utan pengarna flyttas i stället upp till poolen för 6 rätt och betalas ut samma omgång. Dessutom en justering av jackpotgränser samt fördelningen mellan vinstpoolerna. Det är ett par nyheter för V85®® som börjar gälla från och med omgången i Halmstad, torsdag 2 juli. Ingen jackpot på fem rätt – pengarna flyttas i stället till poolen för sex rätt När utdelningen på fem rätt understiger fem kronor flyttas pengarna upp till sexrättspoolen och betalas ut samma omgång. Jackpotgränsen på sex rätt höjs från fem till sju kronor Om utdelningen på sex rätt blir lägre än sju kronor (innan femrättspoolen flyttats upp) går pengarna vidare och det blir DubbelJackpot. Ny fördelning mellan vinstpoolerna Samtidigt förändras fördelningen mellan de fyra vinstpoolerna för V85®®, då fem procent flyttas från åtta- till sjurättspoolen, från och med 2 juli. Den nya fördelningen ser ut på följande vis (med tidigare fördelning inom parentes): 8 rätt: 30 procent (35) 7 rätt: 20 procent (15) 6 rätt: 15 procent (15) 5 rätt: 35 procent (35)" Man kan undra varför dom gör denna ändring. Citera
Lobo Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 1 timme sedan, säger Folke Rosvall : Jag har blivit förbryllad över utdelningen på dom olika vinstgrupperna. Det stämmer så att säga inte med den ursprungliga fördelningen 35 - 15 - 15 -35. När jag letade på ATG hittade jag så småningom följande: "Förändringar på V85® Publicerad: 2026-06-29 11:04 Ingen jackpot på 5 rätt, utan pengarna flyttas i stället upp till poolen för 6 rätt och betalas ut samma omgång. Dessutom en justering av jackpotgränser samt fördelningen mellan vinstpoolerna. Det är ett par nyheter för V85®® som börjar gälla från och med omgången i Halmstad, torsdag 2 juli. Ingen jackpot på fem rätt – pengarna flyttas i stället till poolen för sex rätt När utdelningen på fem rätt understiger fem kronor flyttas pengarna upp till sexrättspoolen och betalas ut samma omgång. Jackpotgränsen på sex rätt höjs från fem till sju kronor Om utdelningen på sex rätt blir lägre än sju kronor (innan femrättspoolen flyttats upp) går pengarna vidare och det blir DubbelJackpot. Ny fördelning mellan vinstpoolerna Samtidigt förändras fördelningen mellan de fyra vinstpoolerna för V85®®, då fem procent flyttas från åtta- till sjurättspoolen, från och med 2 juli. Den nya fördelningen ser ut på följande vis (med tidigare fördelning inom parentes): 8 rätt: 30 procent (35) 7 rätt: 20 procent (15) 6 rätt: 15 procent (15) 5 rätt: 35 procent (35)" Man kan undra varför dom gör denna ändring. Ja, det är många ändringar på kort tid. Det finns mer statistik än förr att tillgå, vilket gör att de kan agera snabbare om någon spelform tappar. Från och med den 5 september ändrar dom även starttiden för V85 till kl 15:00 ...och så några rader om Allegiant. Vad är detta för häst egentligen? Kan det vara så att vi upplever den bästa hästen genom alla tider? Det finns lite Bolt-stämpel på henne. Hur fort kan hon egentligen springa, låga 1,06 ? Citera
Recommended Posts