Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

8 timmar sedan, säger BennyGuldfot :

Som lobbyn ser ut nu är det för få bord på varje stake så killar som väntat 25/50 väntar 2,5/5. Detta kommer givetvis spilla över på 5-6 borden och så blev det snävare för alla att optimera sin winrate vilket i slutändan kommer rendera i en trafikförsämring på sajten vilket blir en förlust för alla som summerar sin pokertid med gröna siffror.

Exakt så det kommer det bli kan inte förstå att folk inte fattar de oavsett om du lirar hu,ring eller turrar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger BennyGuldfot :

Med IQ över 40 så kan man filtrera lobbyn så det passar ens ens eget format. Och tidseffektivt, dom 15 minutrarna spenderar du ju hellre på borden.

Den generelle fisken filtrerar inte lobbyn utan scrollar ner till högsta nivåerna, scrollar sedan tillbaka till en lägre nivå för att vinna ihop tillräckligt för att scrolla sig upp i nivåerna.

Självklart är det inte bra när det är 30 bord 25/50 öppna utan att någon spelar. 

Det hela är mycket enkelt. Capat antal bord gynnar bra regs. Dåliga regs får ingen action alls och får antingen byta site, sluta spela eller försöka bli bättre. Pokerekologin gynnas överlag när fisk inte avstår från spel pga det är superobv att denne är target.

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger maskinen1232344 :

Man har länge sett avundsjukan från dem som inte kan spela headsup .

"Alla på hu är bumhunters".

Med dagens rake kan du behöva tacka nej till spelare trots dem är mycket sämre än dig, dem kan vara för tighta att raken inte går slå knappt, blir väldigt liten vinst.

Dem absolut bästa hu spelarna som finns kvar sitter och väntar , finns en anledning att ni inte sitter där för ni klarar inte av att vinna på headsup.

Jag spelar både hu och ringame, svenska spel har väldigt få duktiga spelare och om det blir king of the hill kommer några få samsas om dem borden. 

Det gör en jekla skillnad för en fisk om han losar  100 bb / 100 mot  20bb/100 hands, Så att de finns några fiskiga  "bumhunters" är verkligen extremt viktig för fisken !

I långa loppet förlorar han men han kommer åtminstone ha vinstsessioner. och  ha lite kul när han spelar. 

I dagens poker att ens nämna att folk är "bumhunters " tyder på total okunskap, ingen spelar för att bara ge svenskaspel pengar,  ALLA pokerproffs jagar värde, resten är  recreational players.

Så där kan ni fundera vilken sort ni är. 


 

Raken på svenska spel är den lägsta som finns, och Rake för HU-format är ju extra låg. Är du "mycket" bättre än någon kommer du såklart vara vinnande. Detta är hur som helst ett argument för lägre Rake, vilket jag stöttar, men inte ett argument för obegränsat med bord. 

En bra reg har inte heller 5x högre winrate mot fisk än en bumhunter som aldrig spelat regs har som du vill få det att låta. 

Ja, pokerproffs jagar värde men de flesta av oss tvingas trots allt spela mot 4 spelare på bordet som inte är fisk, eller emellanåt få spela en annan reg där eventuellt EV är lågt men framtida EV av att hålla ner lobbyn gör det värt. 

Det finns inget positivt för ekosystemet med att aldrig spela en reg och alltid vänta på fisk. Att jämföra detta med en ring game reg som spelar 80% av sina händer mot vinnande spelare är ett svagt argument. 

Det låter som vad du vill komma till är att hitta ett system där fisk får förlora mer långsamt. Jag har inga direkta bra förslag på detta men en lobby med 200 bord där någon sitter och väntar på just dig kommer garanterat ta bort en likvärdig mängd av spelupplevelsen som att förlora 20% snabbare när du väl spelar kommer att göra. 

Föreställ dig du gick in på ett CC och det fanns 20 tomma bord där folk väntade på att spela bara dig. Tror det upplevs värre än att det skulle ta dig 4 istället för 5 timmar att busta, vilket mer sannolikt motsvarar skillnaden i WR mellan en bra reg och en bumhunter vs en fisk. 

Svaga argument från icket konkurrenskraftiga latmaskar här inne tycker jag. Visa gärna en annan industri där man utan någon som helst effort kan pilla navelludd och kolla Netflix hela dagarna men kan tjäna samma mängd pengar som bumhunters gjort. 

Kompetens och arbete bör belönas inom poker, precis som det bör i resten av samhället. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger EvilEyes :

Exakt så det kommer det bli kan inte förstå att folk inte fattar de oavsett om du lirar hu,ring eller turrar. 

nej som det var förr så var det dem som faktiskt var duktiga och hade jobbat hårt på sitt spel som blev av med action till sopregs som vägrar öppna någon form av studiemedel, t.ex. 2/4 sopreg snor action av sveriges svar på jungleman på 25/50 utan som någon som helst risk då det inte går trycka ut han med oändliga-bord-openssit-system såvida man inte vill äta oändligt antal BB`s då SvS inte straffar grimmare. Vad som händer nu är att sopreg måste helt enkelt ner på sin nivå där han hör hemma, och kanske *GASP* inse att om man jobbar på sitt spel, kan man spela högre! ZOMGWTF

Redigerad av killerwolf2
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill även tillägga att när det finns 40+ bord öppna och ingen som spelar förrän fisk sitter skapar det en extrem "alla-mot-mig"-miljö för fisken vilket jag aldrig kan se upplevs positivt. Med hjälp av ett KOTH-system skapas snarare ett "vi-mot-dig" där allas mål är att rå på topp-reggen som sitter. 

Naturligtvis finns även detta problem i ring, där folk insta-sitter mot fisken vilket såklart också inte kan vara en rolig upplevelse. Eventuella lösningar på detta vore att göra allting zoom eller anonymt, vilket också skulle promota mer action överlag i klienten. PartyPokers lösningar är också bättre än Svenska Spels i dagsläget, även om jag inte skulle vilja spela med mitt riktiga namn mot psykhemmet som är Svenska Spels spelarpool. 

Uppenbarligen är det för mycket begärt av de lata bummare, men att åtminstone fortsätta spela tills fisken dragit från bordet innan man sitter ut bör klassas som allmänt hyfs. 

Redigerad av GTOBåten
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger GTOBåten :

Stark comeback. 

Prova bli mordhotad av vuxna människor vid borden det antal gånger jag har blivit utan att använt chatten och tänk om din kommentar ang. ifall du vill spela med ditt riktiga namn. 

Har inte varit annat än trevlig här inne men gillar inte att bli kallad psykad.

Beklagar verkligen att du har fått utså hot vilket är helt sjukt och inte okey så ska det självklart inte vara.Förstår att du inte vill använda dit riktiga namn. Beklagar verkligen.

Mitt mål är bara att få svenskaspel så bra som möjligtdå jag gillar att lira där men tror verkligen inte rätt väg att gå att efterlikna stars då hobbylirarna skulle försvinna fortare än tåget. Lilllördag skulle helt plötsligt halveras och allt skulle sakta men säkert gå utför är min teori, förstår att inte dom som lirar högre inte bryr sig om sådant

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger EvilEyes :

Har inte varit annat än trevlig här inne men gillar inte att bli kallad psykad.

Varför tror du jag kallar dig psykad? Har vi ens spelat mot varandra någon gång?

Beklagar verkligen att du har fått utså hot vilket är helt sjukt och inte okey så ska det självklart inte vara.Förstår att du inte vill använda dit riktiga namn. Beklagar verkligen.

Mitt mål är bara att få svenskaspel så bra som möjligtdå jag gillar att lira där men tror verkligen inte rätt väg att gå att efterlikna stars då hobbylirarna skulle försvinna fortare än tåget. Lilllördag skulle helt plötsligt halveras och allt skulle sakta men säkert gå utför är min teori, förstår att inte dom som lirar högre inte bryr sig om sådant

Vi får agree to disagree ang .HU-lobbysen. Jag får förtydliga att denna ändring / bugg sannolikt skadar mitt EV då jag har fler studenter än vad som kan hålla borden, och på PLO-sidan är det relativt hög konkurrens så även om jag i framtiden skulle spela Svenska Spel själv skulle jag sannolikt inte få ta ner de högsta borden. Jag tycker helt enkelt det är en bra ändring för fiskarna i stort. 

 

 

 

Redigerad av GTOBåten
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger GTOBåten :

Vi får agree to disagree ang .HU-lobbysen. Jag får förtydliga att denna ändring / bugg sannolikt skadar mitt EV då jag har fler studenter än vad som kan hålla borden, och på PLO-sidan är det relativt hög konkurrens så även om jag i framtiden skulle spela Svenska Spel själv skulle jag sannolikt inte få ta ner de högsta borden. Jag tycker helt enkelt det är en bra ändring för fiskarna i stort. 

 

9 minuter sedan, säger GTOBåten :

Vi får agree to disagree ang .HU-lobbysen. Jag får förtydliga att denna ändring / bugg sannolikt skadar mitt EV då jag har fler studenter än vad som kan hålla borden, och på PLO-sidan är det relativt hög konkurrens så även om jag i framtiden skulle spela Svenska Spel själv skulle jag sannolikt inte få ta ner de högsta borden. Jag tycker helt enkelt det är en bra ändring för fiskarna i stort. 

Älskar spela poker och gillar lira allt möjligt skulle man införa zoom och bara dom bästa skulle få lira HU och såna grejer tror jag den känslan försvinner för mig och många andra och därmed skulle vara slutet för SS då det är därför folk lirar där, just för känslan och det är lättsamt, man får inte samma känsla på party och stars för oss dödliga som inte vill ha de så yberseriöst.

Är med all sannolikhet bara en bugg detta men

Vi tycker olika vilket inte är något fel sig men kommer lämnar detta nu.

GL 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Killerwolf skrev de bra. Man ska gynna duktiga spelare och skydda fisken.

Sen var det roligt att de sämsta regsen kom in och spamma i min chatt när alla fortfarande trodde de var en ändring till cappade bord:  "Vafan!  komigen. vi regs måste gå ihop och skicka anmälningar till svenskaspel, detta kommer förstöra hela svs klimatet.  I google translate tror jag man kan översätta detta till: " Vafan! komigen jag kommer ju bli urfattig nu... snälla hjälp mig :(( 

SVS har alltid varit en skyddad marknad för alla latmaskar som ansett att om jag är nog bra för att slå bengt 48år (8öl nere)  så då borde jag få vara vinnande. Heads-up med låg rake och cappade bord är vara alla borde drömma om på nätterna om de vill kalla sig för en reg. annars äre ju inte helt fel att joina bengt nere på Olearys! 

glgl

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, säger maskinen1232344 :

Man har länge sett avundsjukan från dem som inte kan spela headsup .

"Alla på hu är bumhunters".

Med dagens rake kan du behöva tacka nej till spelare trots dem är mycket sämre än dig, dem kan vara för tighta att raken inte går slå knappt, blir väldigt liten vinst.

Dem absolut bästa hu spelarna som finns kvar sitter och väntar , finns en anledning att ni inte sitter där för ni klarar inte av att vinna på headsup.

Jag spelar både hu och ringame, svenska spel har väldigt få duktiga spelare och om det blir king of the hill kommer några få samsas om dem borden. 

Det gör en jekla skillnad för en fisk om han losar  100 bb / 100 mot  20bb/100 hands, Så att de finns några fiskiga  "bumhunters" är verkligen extremt viktig för fisken !

I långa loppet förlorar han men han kommer åtminstone ha vinstsessioner. och  ha lite kul när han spelar. 

I dagens poker att ens nämna att folk är "bumhunters " tyder på total okunskap, ingen spelar för att bara ge svenskaspel pengar,  ALLA pokerproffs jagar värde, resten är  recreational players.

Så där kan ni fundera vilken sort ni är. 


 

Precis! Aldrig upplevt en down period hu... hör lan ju.  känner många många vinnande 5 max 6 max etc som aldrig klarar det psykiska aspekten med duell lir.Stor skillnad! Helt annat spel. Alla är så pk här så de går inte diskutera ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...