ShipThat$$ Postad 13 Augusti Rapport Postad 13 Augusti Kort info om mig -> småbarnsförälder bosatt strax utanför soliga Borås, numera 33 år och har spelat online sen jag fyllde 18 och även en del på cc i Göteborg medan det fanns. Studerar på heltid inom försäkringsbranschen och har nu under "sommarlovet" blivit sugen på att också vara med och leka på svs. Utöver att parkera vid datorn uppskattar jag att komma ut och jogga nån gång i veckan, få lite frisk luft så att säga. Aktuella spel -> kommer främst grinda cash i form av /1 och /2 till en början men även mixa in turrar då jag egentligen är turneringsspelare. Spelar under nicket "gresabeten" ifall det inte framgick genom rubriken. Kan även nämna att jag inte är en solver-kille så om jag inte följer gto-ranger eller skriver att jag singla slant för att veta om jag ska folda eller syna river finns det ett gott skäl till varför. Mål och ambition -> vore såklart härligt att ha en sidoinkomst som dessutom är rolig att bedriva så kanske är målet just en bra timpeng vid borden och ambitionen i fråga blir att på sikt spela /10 frekvent, dock utan krav på tidsram. Satte in 1k på svs nu i augusti, so far so good: Ha det görgött 10 Citera
ShipThat$$ Postad 13 Augusti Författare Rapport Postad 13 Augusti Juste, varför jag skapade denna lilla madrasserade hörna var för att jag kommit uppskatta andras dagböcker och hoppas att folk på sikt postar lite trams och kritik (konstruktiv eller aggressiv och tiltad - allt är välkommet). Tänker det kan vara ett bra bollplank att posta lite händer här och var som man faktiskt undrar över men inte har lyxen att kunna diskutera med vänner Citera
minibiff Postad 13 Augusti Rapport Postad 13 Augusti Vad spelades på CC då? Nyfiken då vi är i samma ålder om vi spelat ihop! Citera
ShipThat$$ Postad 13 Augusti Författare Rapport Postad 13 Augusti Vi har spelat 25/25 ihop, längesen nu. Var i samma veva du tog en 20k balja med 44 vs 22 på 247 som du posta om här på pf (ja jag minns onödiga saker haha) 😁 1 1 Citera
massive Postad 13 Augusti Rapport Postad 13 Augusti 12 minuter sedan, säger ShipThat$$ : varför jag skapade denna lilla madrasserade hörna var för att jag kommit uppskatta andras dagböcker och hoppas att folk på sikt postar lite trams och kritik Kul att du kom igång! 1 Citera
minibiff Postad 13 Augusti Rapport Postad 13 Augusti 9 minuter sedan, säger ShipThat$$ : Vi har spelat 25/25 ihop, längesen nu. Var i samma veva du tog en 20k balja med 44 vs 22 på 247 som du posta om här på pf (ja jag minns onödiga saker haha) 😁 Haha ringer någon klocka! GLGL! 1 Citera
ShipThat$$ Postad Tisdag kl 14:25 Författare Rapport Postad Tisdag kl 14:25 Att jag skulle åka på en rövkörare direkt efter att la upp tråden var väl inte helt otippat, lika illa som när sambon frågar "går det bra?" och man är upp 20 buyins, lätt hänt att man smiskar bort 500bb inom nästa orbit 🤣 Sedan första posten (dagens grind start vid 3,5k händer): I stora drag har inte supermycket hänt, har kollat lite youtubevideos kring 3betpots för det har jag fan blivit rekt i. Har även spelat ett par kval här och där, klonka en till steken men väl i den gick det absolut pruttkudde. Brick fiesta. Nu har familjen beställt thaimat, fyfan vad gott. Citera
ShipThat$$ Postad Tisdag kl 14:26 Författare Rapport Postad Tisdag kl 14:26 Jajuste, glömde posta dagens mys bvb 2 Citera
ShipThat$$ Postad Tisdag kl 14:41 Författare Rapport Postad Tisdag kl 14:41 ni ska få se något helt jävla bonkers komiskt, nästan patetiskt till och med haha. släng ett getöga på denna skillnaden stake per stake /1 (5 max) /1 (6max) /2 (5max) /2 (6max) allt som allt för i år om vi tar bort /2 6max: 1 Citera
massive Postad Tisdag kl 19:03 Rapport Postad Tisdag kl 19:03 4 timmar sedan, säger ShipThat$$ : Att jag skulle åka på en rövkörare direkt efter att la upp tråden var väl inte helt otippat Dagboks-riggen är på riktigt! Precis som uttags-riggen! 1 Citera
ShipThat$$ Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan Bara ett par dagar kvar innan det är dags för praktik och plugg igen, himla tacksamt att ha en så otroligt bra praktikplats men visst är det mysigt att vara ledig med familjen varje dag.. Jaja, återfå lite "vardag" och sådär Har upptäckt en ny sida av mig själv som jag uppskattat mycket och det är att trots att jag vunnit nästan varje spelad session sen lilla nytändningen i augusti så har det inte ökat antal spelade timmar. Det känns väldigt gött att liksom nöja sig med att spela 1-2 timmar här och där och ibland klämma in 5-6 timmar istället för att jaga volym. Mer fokus på table selection och att inte spela när det är för livat här hemma eller när jag är trött osv. Även löpningen har varit lite mer sådär när jag känner för det istället för x km/vecka. Känns som att det är ganska vanligt att folk spelar trots att dom är trötta, kanske redan bänkat 5-6 timmar den dagen eller whatnot. Hur brukar ni göra rent generellt? Spelar ni trots att ungarna gapar och att hunden skitit på mattan precis? Eller skippar ni grind den dagen/kvällen om ni upplever att ni har fel mindset/ingen sinnesro? Under 2023-2024 var jag stakad av legendaren Philip Gruissem (otroligt jordnära och underbar person, älskar den mannen) och han var galet noga med att inte spela när man inte kände för det, hade haft en jobbig dag, bråkat med frugan osv. Hans filosofi var kortfattat att är inte livet i harmoni kommer du inte heller spela a-game för något annat skaver. Mycket flum och mycket känsla men gillar verkligen hur han formade mitt sätt att tänka inför sessions. Lite som att session selecta. Good times, väldigt egen och jävligt rolig dude Igår eftermiddag/kväll blev två korta sessions, gött när det kryllar av 55/0/0-spelare som spazzar åt alla håll och kanter. Klickade upp ett nytt bord och blev varmt välkomnad direkt de första två händerna. Mot min AK tror jag att han limpade från ep/jam 200b eff med A3o och sen tilt-ställde KTo nästa hand rakt in i AA Mysigt ändå Citera
massive Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 44 minuter sedan, säger ShipThat$$ : men visst är det mysigt att vara ledig med familjen varje dag.. Jaja, återfå lite "vardag" och sådär Känner igen mig. Jag har vart hemma med knoddarna 10 veckor i sträck, och igår började skola och allt igen. Tacksam och glad för sommaren, men på samma gång skönt och komma tillbaks in i rutiner 46 minuter sedan, säger ShipThat$$ : Det känns väldigt gött att liksom nöja sig med att spela 1-2 timmar här och där och ibland klämma in 5-6 timmar istället för att jaga volym. Mer fokus på table selection och att inte spela när det är för livat här hemma eller när jag är trött osv. Bra skit! 48 minuter sedan, säger ShipThat$$ : Känns som att det är ganska vanligt att folk spelar trots att dom är trötta, kanske redan bänkat 5-6 timmar den dagen eller whatnot. Hur brukar ni göra rent generellt? Spelar ni trots att ungarna gapar och att hunden skitit på mattan precis? Eller skippar ni grind den dagen/kvällen om ni upplever att ni har fel mindset/ingen sinnesro Beror väl helt på vad man har för mål och ambitioner. Är man nöjespelare med inkomst nån annanstans ifrån borde man ju fokusera helt på glädjen och nyfikenhet och bara spela när man känner för det. Det här är nått jag jobbar på men har svårt med. Min hjärna och kemiska sammansättning mår bäst att göra saker intensivt. projektform. in i kaklet. oavsett vad det är. och huxflux byter det till nått annat. Med baksidan att jag har svårt med balans, och träffar av väggar trots att jag inte riktigt märker det själv. Gör ba det som känns bäst! Citera
ShipThat$$ Postad 1 timme sedan Författare Rapport Postad 1 timme sedan Vad pluggar du btw? Jo alltså jag håller 100% med om att man ska göra det som känns bäst för än själv. För egen del så hellre spela 5-10k händer i månaden, table selecta mycket och hålla 25-40bb/100 än nöta 100k händer och hålla 5-10bb/100 med både vågor av frustration och mååååååånga timmar vid datorn på kuppen. Kan definitivt ana att du i perioder kan logga många händer en månad och att resultaten lider av det med tanke på att du skriver att du kör ända in i kaklet oftare än inte haha Men nån ska ju gilla det med 🖖 Citera
massive Postad 25 minuter sedan Rapport Postad 25 minuter sedan 57 minuter sedan, säger ShipThat$$ : Jo alltså jag håller 100% med om att man ska göra det som känns bäst för än själv. För egen del så hellre spela 5-10k händer i månaden, table selecta mycket och hålla 25-40bb/100 Helt rätt! 57 minuter sedan, säger ShipThat$$ : Kan definitivt ana att du i perioder kan logga många händer en månad och att resultaten lider av det med tanke på att du skriver att du kör ända in i kaklet oftare än inte haha Men nån ska ju gilla det med 🖖 Visa saker kan man inte förändra. Då är det bättre att jobba på att maximera nyttan, och minimera dom negativa effekterna av att man är som man är och funkar annorlunda Det är ju därför jag alltid vart egen företagare och jobbat i projektform. Blandannat. 2 timmar sedan, säger ShipThat$$ : Bara ett par dagar kvar innan det är dags för praktik och plugg igen, Va ere för praktik och plugg om man får fråga? Citera
massive Postad 21 minuter sedan Rapport Postad 21 minuter sedan 1 timme sedan, säger ShipThat$$ : Vad pluggar du btw? Nu är jag arbetssökande hemmafru som spelar poker Sambon pluggar+jobbar och jag sköter markservice och logistik samtidigt som jag söker jobb. Logistik: dvs ränner med bilen för alla jävla hämntningar och lämningar, handlingar och möten och fan och hans moster Citera
KlonkSteve Postad 2 minuter sedan Rapport Postad 2 minuter sedan Som nöjesspelare har man ju helt klart privilegiet att själv bestämma vad man gör pokern till. Man kan skräddarsy det precis så som man vill att det ska vara, spela när man vill, på de premisser man själv tycker är roligast. Fina är ju också, att så länge man har realistiska förväntningar, så kan det bli en fin sidoinkomst. Man ska liksom inte stirra sig blind på HS-drömmen, 3 stacks of high society osv, för då är det lätt hänt att man bara blir besviken. För menar, om man tänker efter, även om man harvar lågt på svs micros så kan det ju ge ett gäng tusenlappar par månad. Inte illa pinkat för en hobby, när de flesta hobbys kostar pengar. Citera
Recommended Posts