Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej!

Går det att få hand histories från b2b (martins poker) mer än de senaste 50. Jag har spelat där sen början av november och skulle vilja ha mina händer där från start och lägga in i PT.

 

Finns ett program att hämta från PTs hemsida som tankar hem händer fortlöpande från B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan den sista november har Pt slutat fatta att det ska importera mina HH:s från fulltilt, filerna ligger där, inget är ändrat osv... Någon annan som upplevt samma ?

 

Vilken version har du? Exempel på ändringar som skett sedan 2.09 (den senaste är 2.10.00d) är

 

Thursday December 1, 2005 - EMERGENCY PATCH FOR FULL TILT HAND HISTORY CHANGES.

 

Uppdatera vettja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökt att autoimportera händer från prima. Jag har fixat "configure database file" till BetHoldemMPP/gamehistory.dat.

 

Sedan när jag trycker starta timer frå jag efter ett tag ett felmeddelande:

 

ODBC Driver - The SQLite 3 ODBC driver has not been loaded yet. Please read the help for this window for instructions on how to do this. If you continue to have problems, please contact support@pokertracker.com.

 

Grejen är att när jag trycker på help så står det att det inte ågr att hitta den filen. :)

 

Så om det är lätt att förklaa vad man behöver göra så vore det jätteuppskattat. Annars får jag väl installera om PT så jag får help-filen eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökt att autoimportera händer från prima. Jag har fixat "configure database file" till BetHoldemMPP/gamehistory.dat.

[...]

Grejen är att när jag trycker på help så står det att det inte ågr att hitta den filen. :)

 

Hjälpfilen uppdateras med jämna mellanrum. Senaste här

 

SQLite Drivers - why needed - SQLite driver conflict errors.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökt att autoimportera händer från prima. Jag har fixat "configure database file" till BetHoldemMPP/gamehistory.dat.

[...]

Grejen är att när jag trycker på help så står det att det inte ågr att hitta den filen. :)

 

Hjälpfilen uppdateras med jämna mellanrum. Senaste här

 

SQLite Drivers - why needed - SQLite driver conflict errors.

 

danke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har knappt använt PT, men har tänkt komma igång nu iom sitebyte, tänkte bara höra vad man vill leta efter när det gäller table statistics? Alltså när man startar igång ett "external game time window", med stats över average på bordet i VP$IP, pre-flop raises, went to SD etc. Samt vad man letar efter för siffror hos de olika spelarna? Vad motsvarar drömscenario, ett riktigt lösslaskigt bord med 9st calling stations? Eller vad motsvarar ett snortight bord, ett lös-aggresivt, lös-passivt.. etc? Vad vill man själv ha för stats?

 

För övrigt måste jag säga att Ballers tipps kommer bli guld värda, så vi tackar för dem. Om du har ytterligare några värdefulla tipps på hur man kan använda PT för att få ut så mycket som möjligt av programet så vore det oxå soft :)

 

 

Tillägg: om någon har några bra förslag på vilka regler man bör ha för "auto-rate players" kan ni väl posta dem :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån vänlig själ som kan svara på om det går att importera data från eurobet?

Kollade på pokertrackers hemsida och där står det (auto) på eurobet. Men jag kan inte hitta någon handhistory fil och hittar ingen konfiguraton för handhistory i eurobet klienten.

 

Du väljer att importera från Pokerroom. Använd senaste patchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån vänlig själ som kan svara på om det går att importera data från eurobet?

Kollade på pokertrackers hemsida och där står det (auto) på eurobet. Men jag kan inte hitta någon handhistory fil och hittar ingen konfiguraton för handhistory i eurobet klienten.

 

Du ska inte konfigurera nåt på Eurobet. Handhistoriken finns under Resources\Databases under Eurobetkatalogen.

 

Du måste ladda ned en Sql-driver innan det funkar. Det står i hjälpen (Getting started). Klicka på länken "more details" under Pokerrom och skins avsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

European residents will be required to pay VAT when using a credit card.

 

Så står det på pt´s hemsida, vad är VAT för något otrevligt då?

 

Moms. Betala med NETeller eller via PokerStars, så slipper du momsen.

 

 

Har verken netteller eller konto på pokerstars, hur många procent ligger VAT på då? :roll:

 

 

 

*Edit* Verkar smidigast att starta ett konto på Pokerstars. Då detta stod på PS hemsida Avgiftsfria instättningar och uttag med kredit - och betalkort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har verken netteller eller konto på pokerstars, hur många procent ligger VAT på då? :roll:

 

*Edit* Verkar smidigast att starta ett konto på Pokerstars. Då detta stod på PS hemsida Avgiftsfria instättningar och uttag med kredit - och betalkort

 

Momsen i Sverige ligger på 25 %, så du tjänar helt klart på att starta ett konto på PokerStars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...