Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ställ in att PT ska köra med lägre prioritet, så slöar du inte ner några andra program när PT läser in filer. Det kan med fördel göras i genvägen till programmet.

 

Här hittar ni information om hur ni gör.

 

Tack för tipset. Problemet är inte andra program, dom tuffar på så snällt. Problemet är att personen som gjort PT är ganska kass och inte kan lägga inläsningen av händer i en egen tråd så att programmet ändå kan fortsätta och uppdatera sig grafiskt. Visst, kräver lite mer programmering, men bra mycket proffsigare än att få upp (Not responding) i titelraden tills inläsningen är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, kräver lite mer programmering, men bra mycket proffsigare än att få upp (Not responding) i titelraden tills inläsningen är klar.

 

Det där låter konstigt. Det råkar jag aldrig ut för. Visst, PT drar CPU när den läser in HH, men inte mer än så.

 

Flyttar du de inlästa HH till en egen mapp, så att PT slipper läsa dem om och om igen?

 

Vad kör du för operativsystem? Windows 98?

 

Vad har du för processor? Hur mycket RAM har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, kräver lite mer programmering, men bra mycket proffsigare än att få upp (Not responding) i titelraden tills inläsningen är klar.

 

Det där låter konstigt. Det råkar jag aldrig ut för. Visst, PT drar CPU när den läser in HH, men inte mer än så.

 

Flyttar du de inlästa HH till en egen mapp, så att PT slipper läsa dem om och om igen?

 

Vad kör du för operativsystem? Windows 98?

 

Vad har du för processor? Hur mycket RAM har du?

 

Jag kör bara primanätveket och läser HH från klientens SQLite databas.

Kör XP med 512 ram och en PIII på 800Mzh. Så CPUn är väl lite sliten.

 

Men problemet är ju inte att datorn blir seg eller nåt, jag kan ju använda den till andra grejer. Och andra program funkar.

Problemet är att PT är dåligt gjort och när programmet kör en funktion som tar lång tid så låser den funktionen resten av programmet så det inte blir tid att uppdatera det grafiska.

 

När man gör ett program så körs allt i en tråd, grafiska uppdateringar och alla funktioner som nu programmet utför. Om en funktion tar tid på sig så kan inte det grafiska uppdatera sig innan den funktionen är klar och har returnerat. Detta pga att en tråd kan bara göra en sak.

Men det är inget större problem att lägga långa operationer i en egen tråd, för att på så sätt hålla resten av programmet levande fastän det är upptaget med nåt jobbigt.

 

Har sett det här på många program, och gjort samma fel många gånger själv. Så att det bara skulle vara så på min dator verkar konstigt. Därför anser jag att PT är dåligt programmerat.

 

Funktioner som tar mer än 1 minut på sig ska man lägga i en egen tråd är min åsikt.

 

Lite offtopic kanske =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu skaffat senaste versionen av Poker Tracker och har hhgetter för heypoker, men när jag ska importera txt-filen får jag bara

"Unable to get the game level (2)...180334040 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20"

som felmeddelande, någon som stött på samma problem och löst det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer som har problem med PT på Poker Network (eurobet)? Min tracker importerar inte alla filer och låser sig såfort man kör flera bord. Känns lite meningslöst att använda PT om den inte läser in alla filer.

 

Tip och idéer hur man kan lösa detta?

 

Mvh Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar bara 6-bord. Gillar då att säta mig vid nya bord. Ofta sitter det alltså 3-4 spelare vid bordet. Och sitter man vid ett fullt bord så är det ju ofta en plats som blir tom med jämna mellanrum. FRÅGAN; hur påverkar detta resultaten i PT? Jag menar, i går lirade jag HU i 200 händer på ett 6-bord. Det blir ju en jävla massa defend på blinds det. Hur löser jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara lite action i den här tråden nu så jag tar tillfället i akt att fråga en liten grej ang. eurobet autoimport. Händer auto-importeras ju därifrån via en .db fil. Den verkar dock bara växa och växa för varje gång jag spelar. Auto-import rutan har dock ingen "rensnings"-knapp för den basen som jag vet att nån annan auto-import har (kommer inte ihåg för vilken pokerklient). Hur gör jag då för att tömma den så att importen slipper rassla igenom mängdvis med händer? Är det bara att ta bort filen (delete) så skapas det en ny nästa gång jag spelar, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gekko - testa att uppdatera PT, eurobet har uppdaterat sitt program och därför behövs senaste PT.

 

Raimond - Om du avser hud så kan man ställa in PA att visa för visa span av antal spelare. Om du menar vid efter analys kan du exportera händer med visst antalspan spelare till seperat databas. och eller använda seperat bas när du just gör det.... Eller så går det säkert att skriva någon typ av request i sql om du nu har någon speciell fråga ... om du använder sql och inte access dvs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett det här på många program, och gjort samma fel många gånger själv. Så att det bara skulle vara så på min dator verkar konstigt. Därför anser jag att PT är dåligt programmerat.

Ja, det där stör jag mig också på. Ska man importera ett par hundra händer kan man ju lätt tro att programmet låst sig. Det borde inte påverka importeringshastigheten speciellt mycket att låta importeringen leva som en egen tråd. Men jag chansar på att det redan föreslagits som en förbättring i pokertrackers supportforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten idolbild på en veckas spel med mahatma (prima) :lol:

 

Den där lade du bara in för att mobba länken i min dagbok där en kille vunnit 660k! Tilt! Nu framstår ju den som värsta tråklänken. :)

 

Och för er som inte vill vada igenom Omaha-handhistories för att se den, här är den igen (årsresultatet för en kille som mestadels spelar FLT):

 

http://i10.photobucket.com/albums/a147/stoxtrader/fullsummary.jpg

 

* Stor bild till länk - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har använt PT för lite drygt 5,000 händer nu (glömmer att sätta på den ibland :P).. tänkte bara fråga lite basic grejer;

 

* Hur många händer bör man spela innan man verkligen kan ransaka sitt spel, vilka händer man vinner mest med osv? Känns som det ju nu inte är så pålitligt att kolla på PT när jag vunnit näst mest med 76s tack vare två monsterpottar osv..

 

* Vilka stats är normala/eftersträvade under BB/100 (liggar just nu på drygt 12), W$WSF (ligger nu på 40,37%), Won $ At SD (ligger nu på 50,16%), VP$IP (just nu 40%, hög siffra tack vare mycket HU-spel med PT igång tror jag)..

 

* Vilka exempel på filters är bra? Kan man köra några filter som tar bort HU-spel i statistiken för BB/100, VP$IP etc, när jag kör filter på enbart spel med 9-10 spelare så förändras inte dessa siffror..

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har använt PT för lite drygt 5,000 händer nu (glömmer att sätta på den ibland :P).. tänkte bara fråga lite basic grejer;

 

* Hur många händer bör man spela innan man verkligen kan ransaka sitt spel, vilka händer man vinner mest med osv? Känns som det ju nu inte är så pålitligt att kolla på PT när jag vunnit näst mest med 76s tack vare två monsterpottar osv..

Det beror ju på vad du vill kolla. Generella grejer, som hur tight du spelar och hur ofta du höjer, har du jättebra koll på med 5000 händer, men skall du gå in på detaljer behöver du fruktansvärt mycket fler händer. Då tänker jag på starthänder ur specifika positioner och liknande. Jag har ingen formel åt dig, men du kan ju alltid tänka hade en riktig monstervinst/förlust påverkat resultatet? Om inte har du ganska stabila värden. Ett tips är att skapa filter för starthänder, så istället för 20 stycken 76s, kan du titta på 100 stycken "mellanhöga suited connectors".

 

* Vilka stats är normala/eftersträvade under BB/100 (liggar just nu på drygt 12), W$WSF (ligger nu på 40,37%), Won $ At SD (ligger nu på 50,16%), VP$IP (just nu 40%, hög siffra tack vare mycket HU-spel med PT igång tror jag)..

 

* Vilka exempel på filters är bra? Kan man köra några filter som tar bort HU-spel i statistiken för BB/100, VP$IP etc, när jag kör filter på enbart spel med 9-10 spelare så förändras inte dessa siffror..

Kolla på position stats, så kan du ställa in max och min för antal spelare och dessutom se hur dina stats varierar på olika positioner. Vilka stats som är eftersträvansvärda vågar jag inte svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ser man den totala raken som JAG har betalat. I summary för ring game statistics så er man ju bra det totala. skall man dela det med medelantalet spelare så att man får fram vad man själv betalat.

 

Tex så spelade jag 500 händer 3/6 FL idag och den totala raken var 455 US på 7,2 spelare. Har jag då betalat ca 63 US i Rake?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...