Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad betyder build name?

Denna funktion "bygger" ett namn med information om handen som redan finns i PT. Vilken info du vill ha med i namnet väljer du genom att kryssa i rutorna under knappen.

 

Exempel:

Du har spelat en hand med AA, som blev en triss, men som förlorade mot fyrtal i 5:or. Den vill du av någon anledning spara i "favorites". Om du då kryssar i rutorna "Hole Cards", "My hand" och "Win Hand" samt väljer "-" som "Spacer" så kommer namnet på handen bli "AA - tree of a kind Aces - four of a kind Fives".

 

Edit: Du kan förstås också fylla på med egna kommentarer innan du sparar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder build name?

Denna funktion "bygger" ett namn med information om handen som redan finns i PT. Vilken info du vill ha med i namnet väljer du genom att kryssa i rutorna under knappen.

 

Exempel:

Du har spelat en hand med AA, som blev en triss, men som förlorade mot fyrtal i 5:or. Den vill du av någon anledning spara i "favorites". Om du då kryssar i rutorna "Hole Cards", "My hand" och "Win Hand" samt väljer "-" som "Spacer" så kommer namnet på handen bli "AA - tree of a kind Aces - four of a kind Fives".

 

Edit: Du kan förstås också fylla på med egna kommentarer innan du sparar.

 

Faan va smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer denna fråga här då det kanske är rätt plats.. :)

Har lite problem då jag skulle vilja lägga in mina händer i PT, men min gamehistory verkar vara för stor för att extracta, då primaklienten låser sig oavsett vilken det är och var jag gör det. Går bara när det är lite mindre GameHistory filer. Så jag undrar om någon har något tips, och om någon vet något annat sätt att få filen till .txt, eller för att få in händerna i PT?

Grymt tacksam för hjälp

mvh

 

Edit: Problemet ligger alltså inte i PT, utan i att få GameHistory.dat -filen till textfil, eller finns det något sätt att lägga in händerna direkt via GameHistory till PT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Problemet ligger alltså inte i PT, utan i att få GameHistory.dat -filen till textfil, eller finns det något sätt att lägga in händerna direkt via GameHistory till PT?

 

Se mitt svar i orginal tråden. Hur som helst, går inte att få den till text använd pf funktionen som läser gamehistory filen... dvs autoimport för prima

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar spela på prima, crypto och pokerstars. Tänkte köpa pokertracker men har några frågor först. Går det att fixa så att PT autoimportar från prima? Såg att det finns 2 stycken livetrackers..PA HUD och GameTime+. Vad är det för skillnad mellan dom och vilken är bäst?

 

Det fungerar utmärkt att autoimportera från Prima. Gametime+ har den stora fördelen att det är gratis. PA-Hud kostar $25 men är betydligt mer flexiblare än GT+ och visar muckade händer vid showdown. Själv använder jag PA-Hud och tycker att det är snäppet vassare än GT+. Ett tips är att känna på bägge programen innan man bestämmer sig för att lägga ut $25 på Pa-Hud. PA-Hud kan man testa i 30 dagar (tyvärr endast med stats på ett bord).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur raderar man en databas med x antal händer i? Har en databas med 15000 händer som jag vill radera nämligen. Det är förmodligen väldigt enkelt men jag kan inte se hur jag skall göra det :oops:

File -> Maintain database names och välj remove kanske? Jag vågar inte testa, har ingen lust att börja om själv. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem med PT + acehud på prima/lad.

 

För det första verkar inte alla händer importeras. Trackern låser sig dessutom ibland, så att det inte går att folda/calla på bordet tex.

 

Sen funkar statsen på lad, så att de visualiseras på bordet. Men mucken funkar inte där. Jag har fyllt i allt rätt i acehuden, dvs visible mucked hands.

 

Statsen visualiseras inte på prima. Där funkade mucken till att börja med, för att helt plötsligt sluta att funka.

 

Har någon stött på samma problem? Kan det bero på att datorn är slö eller vad tror ni? Har inte tryckt in reg. koden till acehud än utan kör friversionen. Väntar på koden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur raderar man en databas med x antal händer i? Har en databas med 15000 händer som jag vill radera nämligen. Det är förmodligen väldigt enkelt men jag kan inte se hur jag skall göra det :oops:

File -> Maintain database names och välj remove kanske? Jag vågar inte testa, har ingen lust att börja om själv. ;)

 

Jag vill oxå radera min databas och jag provade det som står ovan, men det stod då att man inte kunde radera den, eftersom den var öppen just nu. Så hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån annan än jag som har problem med att importera från Eurobet?

 

Efter ett tag (i samband med bordsbyten och dyl) så så hittar inte PT några nya händer samt att det ibland försvinner några HH's under en sittning ... Ofta i samband med att man är all-in konstigt nog! Det sistnämnda behöver inte betyda nåt, kan vara så att det blir mer påtagligt att dessa all-in HH's saknas till skillnad mer vardagliga händer ...

 

Jag kör senaste patchen (2.11.00b) samt PAHUD. Nån som har nån idé hur man kan lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har skaffat PT och PAHUD, men jag får det inte till att fungera. Jag har gjort som man ska med PAHUD, så jag tror det är i PT felet ligger.

Ska det inte räcka att välja: auto import HH hos crypto och lägga in log filen där och sen lägga samma loggfil i PAHUD preferences?

 

Jag tror man ska få igång en live tracker, men hittar inte den till crypto!

 

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...