Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

Har verken netteller eller konto på pokerstars, hur många procent ligger VAT på då? :roll:

 

*Edit* Verkar smidigast att starta ett konto på Pokerstars. Då detta stod på PS hemsida Avgiftsfria instättningar och uttag med kredit - och betalkort

 

Momsen i Sverige ligger på 25 %, så du tjänar helt klart på att starta ett konto på PokerStars.

 

 

Jepp, gjorde det precis, funkade hur smidigt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag förstår mig inte på pokertracker överhuvudtaget. Jag spelar på nordicbet (prima) och vill använda pockertracker. Jag har laddat ner programmet och startat det, vad ska jag göra nu för att programmet ska börja "tracka" mitt pokerspelande? Har kollat omkring en del i programmet, men fattar inte vad jag ska göra, hjälp tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder HHGetter för att få handhistory från b2b-klienten, men när jag ska importera dom till poker tracker får jag bara upp att det inte går importera för det är playmoney. Nog för att jag inte är nån highroller men det är iaf pengar jag spelar med.

 

Jag tänkte ställa in valutorna i exchange rates, och om jag då har 1$ så är ju det 1.18559 men det går inte mata in, "please enter a valid number" får jag som svar. Någon som har nåt tips?

 

EDIT. Angående senare delen av frågan så skulla man mata in med ',' istället för '.' allså 1,18559

 

Men mina hhs ses fortfarande bara som play money.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder HHGetter för att få handhistory från b2b-klienten, men när jag ska importera dom till poker tracker får jag bara upp att det inte går importera för det är playmoney. Nog för att jag inte är nån highroller men det är iaf pengar jag spelar med.

 

 

Är du säker på att du har den senaste patchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte ställa in valutorna i exchange rates, och om jag då har 1$ så är ju det 1.18559 men det går inte mata in, "please enter a valid number" får jag som svar. Någon som har nåt tips?

 

EDIT. Angående senare delen av frågan så skulla man mata in med ',' istället för '.' allså 1,18559

 

Om jag inte har helt fel, så ska du invertera 1.18 för att det ska bli rätt.

 

Fungerar det att köra med svenska inställningar? Det verkar du göra, då du anger komma som decimalavskiljare. Jag låter PT ställa om till amerikanska inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag testade både med svenska och amerikanska utan någon skillnad, jag tror problemet var att jag hade en gammal version av poker tracker. Laddade ner en ny patch men då hade jag lagt in max antal händer som inte kräver registrering, så jag kan inte testa mera :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag testade både med svenska och amerikanska utan någon skillnad, jag tror problemet var att jag hade en gammal version av poker tracker. Laddade ner en ny patch men då hade jag lagt in max antal händer som inte kräver registrering, så jag kan inte testa mera :cry:

 

Då kan jag intyga att det fungerar fint att lägga in valutakurser. När jag låter PT ställa om till amerikanska inställningar, skriver jag in valutakurserna med punkt som decimalavskiljare och att du ska skriva in hur mycket du får en USD, vilket bör vara under ett, både för euro och GBP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du inte har bockat i både NL FL på preferencessidan så den visar bara visar FL för dig ?

 

Nej, jag får ett import-error.

 

[sökväg]Table 65018 (6 max).txt Unable to get the game level...$25 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 28, 15:14:28 EDT 2005

 

edit: var tvungen att patcha upp PT bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågade högre upp utan svar och försöker därför igen:

Jag förstår mig inte på pokertracker överhuvudtaget. Jag spelar på nordicbet (prima) och vill använda pockertracker. Jag har laddat ner programmet och startat det, vad ska jag göra nu för att programmet ska börja "tracka" mitt pokerspelande? Har kollat omkring en del i programmet, men fattar inte vad jag ska göra. Har försökt importa hand history och så, men får bara en massa errors vad jag än gör, VAD SKA JAG GÖRA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Får ett konstigt felmeddelnde när jag importerar händer från Pokeroom(BetOnBet):

Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. Open the Utilities/Error Log Display/Maintenance window to see the errors - 500 hand(s) were imported.

 

sedan kommer det här:

Done reading database(s), starting import of 702 hands...

 

Vet någon vad det är för fel får jag med alla händer då jag vet att jag iallafall får med några?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah! Har nyss fixat Poker Tracker men när jag ska importera HH:s från Prima får jag bara meddelandet att det inte kunde hittas någon timestamp på dom. Vad ska jag göra? Felmeddelandet ser ut såhär:

C:\Documents and Settings\Admin\Skrivbord\TransactionSummary.txt : Unable to get the game date(3) for game # 628898348

 

Och jag är helt säker på att datumet finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att man laddat in sina HH till PT kan man ta bort dom filerna då och PT inte förlorar den informationen?

 

Jepp! Du låter med fördel PT flytta filerna till någon annan mapp, så går det lite snabbare.

 

flytta filerna till någon annan mapp? jag menar, PT hämtar filen med HH från en mapp jag lagt den i, kan jag radera den filen och sedan gå in på PT och fortfarande se all data?

 

kanske var det du svarade på men vill vara säker =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...