Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

Jag vet inte riktigt vad jag gör fel, men jag använder prima poker och göra autoimport, jag deletade all information jag hade i databasen först och har nu spelat kanske 10 händer. Jag startar timern och efter en stund importas mina händer, sedan kmr felmedelandet: Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. Open the Utilities/Error Log Display/Maintenance window to see the errors - 0 hand(s) were imported.

 

Vad är felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

PT hämtar filen med HH från en mapp jag lagt den i, kan jag radera den filen och sedan gå in på PT och fortfarande se all data?

PT sparar allt i sin egen databas, antingen i filerna "C:\Program\Poker Tracker V2\ptrack.mdb" och "C:\Program\Poker Tracker V2\hhdb.mdb", eller (om du är cool) i en postgresql-databas. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Får ett konstigt felmeddelnde när jag importerar händer från Pokeroom(BetOnBet):

Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. Open the Utilities/Error Log Display/Maintenance window to see the errors - 500 hand(s) were imported.

 

sedan kommer det här:

Done reading database(s), starting import of 702 hands...

 

Vet någon vad det är för fel får jag med alla händer då jag vet att jag iallafall får med några?

 

Kan någon vara snäll och hjälpa mig tack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick inte heller till det tidigare.

 

man skall välja autoimport pokerroom tror jag det var sen peka ut hh databasen.

 

Du måste även ladda hem och installera en speciell databasdrivrutin för att kunna läsa databasen men det skall finnas en länk till programvaran på deras support forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Får ett konstigt felmeddelnde när jag importerar händer från Pokeroom(BetOnBet):

Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. Open the Utilities/Error Log Display/Maintenance window to see the errors - 500 hand(s) were imported.

 

sedan kommer det här:

Done reading database(s), starting import of 702 hands...

 

Vet någon vad det är för fel får jag med alla händer då jag vet att jag iallafall får med några?

 

Kan någon vara snäll och hjälpa mig tack?

 

Klicka på Utilites högst upp och sedan Error Log Display/Maintenance. Där ser du vad det är för fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ingen aning om jag gör rätt eller inte, men de eminenta moderatorerna fixar säkert till det här om jag gör fel.

 

Hur som haver, i följande tråd:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=17308&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

citeras följande:

 

datamining, samla in så många händer du kan till PT och kolla borden med hjälp av typ PAhud. När du har många händer i din databas är det inte svårt att hitta bra bord.

 

Har du lust att utveckla det där? Hr inte lärt mig PA HUD ännu och skulle uppskatta en något utförligare beskrivning över hur man går tillväga ...

 

Det är något som jag också skulle vilja få en utförlig beskrivning av. Hur gör man? Samla in händerna det gör jag, men hur gör man för att välja bord? Kan man skapa någon "budylist" i PT som kan leta upp borden där mina "kompisar" sitter eller är man hänvisad till klienternas sökfunktion?

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tänkt att jag skulle börja använda PokerTracker. Jag spelar just nu på Partypoker NL$25 men PT vägrar importera mina HH's. Jag väljer Auto Import from Party & Affiliates men jag får bara massa error-logs där PT skriver "Unable to get the game level...$25 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 09, 15:22:07 EDT 2005".

 

Varför blir det såhär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon hur det är med spela i andra valutor i PT?

T.ex om jag spelar på b2b (eur) och PT kanske säger att jag vunnit 500 dollar, är det egentligen 500 eur då eller?

 

EDIT: Borde ju vara så för annars skulle ju statistiken över vunna stålar bli helt messed up om man lirar med olika valutor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon hur det är med spela i andra valutor i PT?

T.ex om jag spelar på b2b (eur) och PT kanske säger att jag vunnit 500 dollar, är det egentligen 500 eur då eller?

 

Under utilities menyn kan du kan ställa in valutakursen (exchange rates). Hur det blir om man inte ställer in kursen vet jag dock inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jessica, det finns flera olika sätt att tackla problemet. A) ha många olika databaser och stoppa in respektive stats i den bas du tycker det hör hemma Eller b) gå in under preference taben och välj vilka limits osv du vill se på

 

back - troligen för att du har en gammal version av PT eller för att du inte låter PT ändra inställningen när du startar programmet...

 

 

matte med slice - vänligen specificera, är det table selection du vill veta mer om eller är det PA Hud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om att ändra inställningar. PT må vara ett bra program för pokerstatistik. Men sämre gjort program får man nästan leta efter. Vara tvungen att ändra landinställningar på datorn för att kunna läsa in händer?

 

Herregud, sånt kan man ju fixa internt i programmet. Snacka om att lassa över ens bristande programmeringskunskaper på användarna.

 

Sen att hela programmet "låser" sig under inläsning av händerna är ju en annan grej. Det är inte 1980 längre med windows 3.11. Man kan faktiskt göra ett program som gör flera saker samtidigt i dagens operativsystem.

 

Såna grejer får mig nästan att gå över till nåt annat program. Står knappt ut med att stödja dåliga programmerare. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon hur det är med spela i andra valutor i PT?

T.ex om jag spelar på b2b (eur) och PT kanske säger att jag vunnit 500 dollar, är det egentligen 500 eur då eller?

 

EDIT: Borde ju vara så för annars skulle ju statistiken över vunna stålar bli helt messed up om man lirar med olika valutor..

Ställer man inte in den riktiga växelkursen, så räknas €1=$1=£1

 

Jag märkte idag när jag lekte med växelkurserna att man ska välja mass enter i exchange range och skriva i datum för en längre period. Annars måste du komma ihåg att skriva i växelkursen varje dag. Anger du inte växelkurs varje dag är det som TANDEMCYKELN skriver $=£=€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen att hela programmet "låser" sig under inläsning av händerna är ju en annan grej. Det är inte 1980 längre med windows 3.11. Man kan faktiskt göra ett program som gör flera saker samtidigt i dagens operativsystem.

 

Ställ in att PT ska köra med lägre prioritet, så slöar du inte ner några andra program när PT läser in filer. Det kan med fördel göras i genvägen till programmet.

 

Här hittar ni information om hur ni gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tänkt att jag skulle börja använda PokerTracker. Jag spelar just nu på Partypoker NL$25 men PT vägrar importera mina HH's. Jag väljer Auto Import from Party & Affiliates men jag får bara massa error-logs där PT skriver "Unable to get the game level...$25 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 09, 15:22:07 EDT 2005".

 

Varför blir det såhär?

Har ett likande problem, den tar inte mina PP $25 NL stats, men mina $50 NL tar den???

 

Har version 2.06.02

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

matte med slice - vänligen specificera, är det table selection du vill veta mer om eller är det PA Hud?

 

Table selection och om man kan använda sig av PT/PA HUD på något smidigt sätt.

Det som jag funderade på var om man på ett lätt sätt kan "exportera" de spelare man vill spela mot, till tex buddylisten som bla finns i Empires klient, eller om man är hänvisad till att handjaga in spelarna. I PT så kan jag ju sortera spelarna efter vilken kategori dom klassas som (LPP, TAA etc) så om jag kan välja att skapa en buddylist av alla LPP och LAP spelare så skulle det ju vara smidigt om man slapp handjaga in dem.

 

Det var det jag främst tänkte på men om det finns andra sätt att använda PT på vid table selection så är jag idel öra.

 

 

Det Gyre skrev kanske var mer att få in så mycket händer som möjligt (datamining) för att sedan öppna upp ett bord och med vägledning av den information PA HUD ger kunna välja ett bord som passar en själv. Det är iof intressant men jag är inte där ännu i mitt pokerspelande...

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu köpt en licens av Poker Tracker och har ca 5000 händer i min databas och vill försöka hitta läckor och problemhänder. Det jag direkt märkte av som positivt är att jag skärpte mig rejält då jag visste att alla händer sedan syns i statistiken... En tiltad hand kunde man ju tidigare förtränga... 8-)

 

Hur gör ni för att analysera problemhänder och hitta läckor?

Hur många förekomster av en viss hand tycker ni är minimum för att det är värt att reagera över? Jag menar att man kan ju ha oflyt med en viss hand 5 gånger men 50 gånger kanske inte kan räknas som oflyt!?!?

 

Jag har kikat lite på guider som jag hittat här och på PT's forum men det vore kul att få lite info om hur ni gör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...