Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

Har äntligen lyckats införskaffa poker tracker. Har nu testat programmet några timmar och samlat på mig en massa skräphänder som jag vill "deleta" ur programmet. Fattar inte hur man gör det bara... Någon som kan hjälpa?

 

Under Utilities -> Database maintenence and options hittar du "purge sessions", dessa raderar hela sessions från databasen. Vet dock inte hur man gör för att radera enskilda händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Funkar PT med expekt numera? Jag ser att Prima nätverket funkar med ringgames men när jag klickar på primalänken hittar jag inte expekt där. Nån som vet nåt?

 

EDIT: Ignorera mig jag har laddat hem demot och testat och gick utmärkt på expekt. Laddade in 336 händer och låg 50,48 BB/100 händer det är ju helt ok. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just fixat PT men hur gör man får att den ska börja med att autotracka? Hittade det inte i FAQ.

 

Hittade nu det under file men nu när jag ska lägga in mina HH mappar så finns det ingen filer i dem som PT stödjer. Om jag dock högerklickar uppe till höger hos party fungerar dessa HH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade nu det under file men nu när jag ska lägga in mina HH mappar så finns det ingen filer i dem som PT stödjer. Om jag dock högerklickar uppe till höger hos party fungerar dessa HH.

 

Försök beskriva ditt problem lite mer utförligt så är det desto lättare att hjälpa dig.

 

Som jag läser det här har du hittat hur du autoimporterar händer med PT, men att autoimporten inte kan läsa dina händer? Rätt/fel? Va ger i så fall PT för errormeddelande i error-loggen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade nu det under file men nu när jag ska lägga in mina HH mappar så finns det ingen filer i dem som PT stödjer. Om jag dock högerklickar uppe till höger hos party fungerar dessa HH.

 

Försök beskriva ditt problem lite mer utförligt så är det desto lättare att hjälpa dig.

 

Som jag läser det här har du hittat hur du autoimporterar händer med PT, men att autoimporten inte kan läsa dina händer? Rätt/fel? Va ger i så fall PT för errormeddelande i error-loggen?

 

Jag har gått in på auto import party sen program local files. Sen bläddrade

jag till min HH mapp som låg i partymappen. Sen där finns inga filer som jag kan använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte välja HH mappen, du ska välja PartyPoker.exe så hittar den dina HH själv därifrån.

 

(Se till att du har rutan "Move processed files to the following folder when I close this window" ikryssad, annars tar det onödigt mycket tid när du har samlat på dig massor av HH)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, du ligger väl minus på net ammount från blindsen?

Om du tittar på "diff w/o blinds" ligger du säkert plus men det beror ju på att PT då har räknat bort blindsen. Jämför med att limpa alla händer från alla positioner och sedan räkna bort den BB som det har kostat dig att se floppen. Klart du ligger plus då eftersom du oftast bara spelar handen vidare med träff.

 

Du kan slå ihop dina värden. På General Info finns en knapp som heter Aliases...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, du ligger väl minus på net ammount från blindsen?

Om du tittar på "diff w/o blinds" ligger du säkert plus men det beror ju på att PT då har räknat bort blindsen. Jämför med att limpa alla händer från alla positioner och sedan räkna bort den BB som det har kostat dig att se floppen. Klart du ligger plus då eftersom du oftast bara spelar handen vidare med träff.

 

Du kan slå ihop dina värden. På General Info finns en knapp som heter Aliases...

 

Nej jag ligger plus både på bb och sb under net amount. Dock ligger jag - på pos 2-5 och 7. Fattar inte hur jag ligger som mest plus på SB sen knappen och därefter BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan någon vänlig själ berätta för mig hur i hela livet man använder poker tracker??

 

jag får igång programmet men jag kan inte få upp någonting av nått!

blir galen, har försökt i flera timmar och tryckt minst en gång på varje knapp i hela programmet.... :shock::shock:

 

Jag spelar via ladbrokes och vill ha upp statestik. Kan man få real-time statestik medans man spelar också??

 

ingen som kan ge mig en steg-för-steg guide tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...