Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan man flytta över hela PT-mappen med databaser och allt till en annan hårddisken genom att kopierade den utan att det börjar bråka?

 

Har nämligen köpt ny burk och måste således flytta över PT dit och vill inte bli av med min databas och mina dataminade händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man flytta över hela PT-mappen med databaser och allt till en annan hårddisken genom att kopierade den utan att det börjar bråka?

 

Har nämligen köpt ny burk och måste således flytta över PT dit och vill inte bli av med min databas och mina dataminade händer.

 

http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=17 . Hade den här bookmarkad men har inte provat själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man flytta över hela PT-mappen med databaser och allt till en annan hårddisken genom att kopierade den utan att det börjar bråka?

 

Har nämligen köpt ny burk och måste således flytta över PT dit och vill inte bli av med min databas och mina dataminade händer.

 

http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=17 . Hade den här bookmarkad men har inte provat själv...

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

benknackan - nä man skriver inte över exen när man packar upp nya patchar... du gör fel... (ok, det hade du själv kommit fram till, men eftersom jag inte vet hur du gör så kan jag inte säg vad du gör fel)...

 

Vinden - Nä har du inte händerna kan du inte lägga in dom...

 

Brezz - "Tack för hjälpen baller, men går de att förklara lite enklare för en som inte är jätte haj på datorer? Vart hittar jag db filen? och vad menar du med peka PT till den?"

 

Kolla i pt mappen där hittar du db filer som troligen heter ptrack, ptrack2 osv, hhdb osv osv... där har du db filerna...

 

Peka PT - Gå in i PT "file" -> maintain poker tracker database name, add och välj db file/db name, så kan du browsa dig till var du har lagt din

db....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinden - Nä har du inte händerna kan du inte lägga in dom...

 

 

Min fråga var alltså om man manuellt kunde uppdatera antalet spelade händer samt inspelade pengar utan att ha de aktuella händerna.

 

Alltså den överslagsräkning jag själv gör är betydligt bättre än att inte ha något registrerat alls.

 

Att jag inte kan lägga in de aktuella händerna (som jag inte har) förstår jag... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

euh om jag packar upp den patch som jag har så är jag säker på att det finns exe med till båda exena ? :S

 

edit: för övrigt vad jag gör är först ta back up av exe osv efterssom jag vet att det kan vara bra att ha ...

 

Sen laddar jag ner den senaste patchen pekar den till pokertracker och unzippar ? allt till main för den och sen när jag ska starta pokertracker och trycker på about så är den ny verision + product ID ?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok benknackan, du gör som du vill. Normalt är väl annars enligt följande.

- Hämta senaste patch från http://www.pokertracker.com/patch.html

- Ladda ner, kör och peka den till rätt directory. dvs */*/poker tracker V2

(för mig blir det alltså, öppna, kör, peka om, unzip, klart)

(Varför ta backup av exe? den kan du ladda ner hur som helst, det du skall vara rädd om är databaserna med din statestik och dina händer)

Sen är det bara att köra programmet som vanligt...

 

Vinden - ledsen om jag var oklar i mitt svar. Nä, det går inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem med att PT plötsligt kan låsa min dator när jag autoimporterar händer från party (gamla & nya). Vet inte om det beror på min dator som är kass? Mitt bredband(bredbandsbolaget), hade ALDRIG problemet tidigare med comhem? Eller vad fasen det kan va....

 

Vad är problemet då....Jo, när jag kör på ex. Empire med PokeraceHUD och PT igång samtidigt, med auto-import (hämtar händer varannan minut) så händer det OFTA att efter 30-45 minuter så låser sig bara PT. Försöker jag hitta programmet eller stänga ner det får jag upp den klassiska "programmet svarar inte"-"avsluta nu" rutan. Avslutar jag då så låser sig hela datorn och går inte att få igång på annat sätt än att dra ur sladden ur väggen.

Har också märkt att om jag har auto-import rutan i PT uppe så att jag ser den när det låser sig, så står det vid den lilla timern som räknar ner: "fired - <datum>". Timern har då fastnat i sitt läge och räknar inte längre ner.

 

Nån som känner igen problemet och vet vad man kan göra åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man för fel när det här felmeddelandet kommer upp varje gång jag ska importera händer?

 

"Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. The error messages were written to a file named c:\program\poker tracker v2\PTAI_ErrorFile_20051112_171025.txt - 2 file(s) read - 0 new hand(s) were imported."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem med att PT plötsligt kan låsa min dator när jag autoimporterar händer från party (gamla & nya). Vet inte om det beror på min dator som är kass? Mitt bredband(bredbandsbolaget), hade ALDRIG problemet tidigare med comhem? Eller vad fasen det kan va....

 

Vad är problemet då....Jo, när jag kör på ex. Empire med PokeraceHUD och PT igång samtidigt, med auto-import (hämtar händer varannan minut) så händer det OFTA att efter 30-45 minuter så låser sig bara PT. Försöker jag hitta programmet eller stänga ner det får jag upp den klassiska "programmet svarar inte"-"avsluta nu" rutan. Avslutar jag då så låser sig hela datorn och går inte att få igång på annat sätt än att dra ur sladden ur väggen.

Har också märkt att om jag har auto-import rutan i PT uppe så att jag ser den när det låser sig, så står det vid den lilla timern som räknar ner: "fired - <datum>". Timern har då fastnat i sitt läge och räknar inte längre ner.

 

Nån som känner igen problemet och vet vad man kan göra åt det?

 

 

har samma problem själv.. har vart så senaste månaden ungefär. innan funka PT alldeles förträffligt, men nu hänger de sej som du säger var 30 minut ungefär. fast min dator hänger sej iaf inte, ja behöver bara starta om PT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man för fel när det här felmeddelandet kommer upp varje gång jag ska importera händer?

 

"Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. The error messages were written to a file named c:\program\poker tracker v2\PTAI_ErrorFile_20051112_171025.txt - 2 file(s) read - 0 new hand(s) were imported."

Vad står det i filen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat hem pokertracker och lagrat 1000 händer vilket är gratis. Tänkte nu köpa så jag kan fortsätta använda mig av pokertracker. Har några frågor först dock.

 

Får jag en kod av dom när jag köper PT på deras hemsida? Hur får jag koden?

 

Går det bara att använda PT på den datorn som man laddar ner det till? I så fall vad händer om man behöver byta dator/formatera hårddisken?

Måste man då köpa programmet igen och går det i så fall att spara dom den data som man har registrerad i sin PT?

 

Väldigt tacksam om nån kan svara på det här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag en kod av dom när jag köper PT på deras hemsida? Hur får jag koden?

 

Ja. Mail.

 

Går det bara att använda PT på den datorn som man laddar ner det till? I så fall vad händer om man behöver byta dator/formatera hårddisken?

Måste man då köpa programmet igen och går det i så fall att spara dom den data som man har registrerad i sin PT?

 

Du kan använda programmet på två datorer samtidigt. Om du behöver kan du flytta över licenser till en tredje dator, det är bara att maila supporten på pokertracker så fixar han det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som bor i Gbg och förstår förklaringen under från baller? och sugen på att hjälpa en datorhandikappad människa fysiskt med detta mot betalning så pm:a mig!

 

"Brezz - "Tack för hjälpen baller, men går de att förklara lite enklare för en som inte är jätte haj på datorer? Vart hittar jag db filen? och vad menar du med peka PT till den?"

 

Kolla i pt mappen där hittar du db filer som troligen heter ptrack, ptrack2 osv, hhdb osv osv... där har du db filerna...

 

Peka PT - Gå in i PT "file" -> maintain poker tracker database name, add och välj db file/db name, så kan du browsa dig till var du har lagt din

db...."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...